Článek je jedním z důvodů, proč do zahraničí, a zvláště do východních zemí (Rusko, Turecko, Rumunsko, Moldavsko, Ukrajina, Ázerbájdžán), jezdím starším, ale spolehlivým autem. Když bude nejhůř, vezmu registrační značky, protokol o nehodě, zamáčknu slzu a půjdu na vlak. (Pokud nebude škoda na zdraví, samozřejmě.) V Gruzii a Arménii tuplovaně, tam sice mají vlastní povinné ručení, ale s legračními limity. Docela obdivuji "zápaďáky", tedy i nás Čechy, kteří na východ jezdí auty za mega a víc. Buď nejsou jejich, nebo mají tolik peněz, že nemusí řešit případnou škodu, kterou jim někdo způsobí na vozidle.
V UK to do mne málem napálil ne Angličan, ale... Polák v dodávce.
Ve Španělsku a Francii se zase jako prasata chovali hlavně kamioňáci s PL, RO a BG značkami. Místní řidiči byli přirozeně divocí, ale předvídatelní.
RUS, UA, AL, KOS, MD, GE, AM, AZ, TR jsou specifické světy, kde buď člověk bude ještě o krok napřed před davem, nebo mu (nechtěně) rozbijí auto :-)
A nehoda v zahraničí naposledy před 2 měsíci na Slovensku na parkovišti. Zezadu do mně najel maník s BMW. Rozbil si nárazník a snímače v něm o můj nárazník, můj má totiž v sobě od výroby železnou traverzu, která je schovaná pod plastem. Plast se sám narovnal zpět. Udělal jsem fotky, videodokumentaci, moje škoda 0 Kč a jel jsem dál. Kdybych jel svým novějším autem, mám ze svého nárazníku vzadu trsátka a řeším škodu. Rychlost byla cca 15 km/hod.
18. 10. 2021, 08:22 editováno autorem komentáře