Idealni by byl poradce nepracujici pro zadny fond, nebo pojistovnu, ktery by pomohl zvolit ze vsech existujicich produktu.
Bohuzel jsem se s takovym nesetkal, kazdy nabizi pouze produkty sveho chlebodarce. Jde o bandu pologramotu, kteri se nejsou schopni uzivit poctivou praci.
Lez je jejich beznym nastrojem.
Jsou sice i nezávislí poradci nepracující pro žádnou konkrétní banku či pojišťovnu nýbrž pro makléřské společnosti jako ROFIS, OVB, Partners apod. Mají v nabídce více produktů různých ústavů (třeba i desítky fin. ústavů). Ale i tak si říkám, co když mi nenabízí produkt nejvýhodnější pro mě, ale produkt, ze kterého má on sám nejvyšší provizi.
Mám zkušenosti s člověkem z OVB, který se vnutil, že mi optimalizuje finance, ikdyž jsem říkal, že nic takového nepotřebuji. Ale tak pro zábavu jsem ho nechal vypracovat jeho "plány". Samozřejmě nic mi nechtěl poskytnout písemně (tabulky se slibovaným 7% výnosem ap.). Když jsem pak dobrého kamaráda nabízejícího také finanční poradenství požádal, aby mi řekl, z čeho má nejvyšší provizi a co by mi nezávisle doporučil jako kamarádovi, tak "finanční plán" z OVB se shodoval s tím, z čeho byla podle kamaráda nejvyšší provize.
Prodejce OVB prodává, co vedení nasmlouvá. Jsou ale i pojišťovny, které se žádnými "poradenskými" firmami nespolupracují, napadá mne třeba Allianz, pokud vím, tak podobné typy spolupráce vypověděla Liška a Wüstenrot (pokud znáte další, můžete to doplnit). Takže třeba poradce OVB vám doporučí jen to, co má OVB nasmlouváno, a z toho jen to, na co má školení, že to může prodávat.
Pro OVB pracuji, nikdo mně nikdy netlačí, abych klientovi prodala konkrétní produkt, naopak - chci-li, aby klient zůstával i nadále mým klientem - servis poskytuji mnoho let - musím nabídnout to, co je pro klienta opravdu tím nejlepším a nejzajímavějším. Na provizní tabulky se raději ani nedívám, aby mně neovlivnovali, ale i kdybych si přehled dělala - každé rodině vyhovuje něco jiného a není možno použít stejné produkty. Allianz, CMSS - Liška, Wustenrot nadále spolupracují s OVB a poradci mohou produkty těchto společností nabízet. Tak to je odpověd na komentář a pohled člověka, který tuto práci již několik let dělá. A.G.
Stejně se chovají i poradci AWD. Také nabízejí jen to, co je výhodné pro ně, a zájmy své klientely vůbec neberou v potaz. Mně ale poskytnuli takovou tabulku dokonce s 8-procentní výnosem z IŽP u ING. Samozřejmě, že žádných takových výnosů nedosahují, ale nejhorší je struktura poplatků. Podle té jejich tabulky, na jejichž přesnosti dokonce trvají, jsem měla za pět let zaplatit něco přes 3000,- Kč, ve skutečnosti jsem ale zaplatila přes 15 000,- Kč, tedy 5x více. Jsou to finanční podvodníci a žádní finanční poradci!
když vám bude někdo trvdit, že nabízí všechno, tak od něj rychle utečte, čistá matematika: např. 10 pojišťoven, každá 20 produktů = 200 různých podmínek, kolik z toho si takový člověk je schopen skutečšně kvalitně pamatovat? Tak 5 - 6, proto stejně nanízí jen to, co umí a nejlíp umí to, za co má nejvíce peněz. Daleko lepší je navštívit specializované prodejce každé firmy a jejich nabídku si porovnat. Ti totiž znají těch svých několik produktů opravdu detailně.
Když si na té přepážce řeknete, tak Vám nabídnou ještě mnohem nižší cenu, než ty makléřské společnosti (vyzkoučeno v ČSOB pojišťovně a ČPP). A paní na přepážce prozradila, že standartně to nabízí za ceníkové ceny, ale když někdo řekne, že je to moc drahé, tak je pro ně výhodnější nabídnout méně, než aby odešel ke konkurenci. (A v případě povinného ručení ta sleva byla velmi výrazná).
sama ze své z,mušenosti mohu říci, že jsou finanční poradci dobří a špatní, je to jako v jiných profesích, spíše mě zaráží to jak je náš národ absolutně finančně negramotný!!! Každý máme možnost přečíst si podmínky smlouvy, otázkou je zda je lidé čtou a zda si nakonec i pamatují co uzavřeli. SAMA bych nikdy do investičního tipu životního pojištění nešla , není tam prostě ta záruka toho ZARUČENÉHO zhodnocení. Co se týče provizí, sice z pohledu laika mohou být vysoké otázkou pak zústává jaké úsilí musí finanční podace vynaložit na jenu smlouvu.Myslím si, že za dobře odvedenou práci by měl dostat každý adekvátně zaplaceno.
"Každý máme možnost přečíst si podmínky smlouvy". To jistě máme, ovšem banky si ty podmínky představují dost divně.
Zcela čerstvá zkušenost - Raiffka mně strčí k podpisu papír, že půjčku vyplatí buď převodem na jejich účet, nebo na účet u jiného bankovního ústavu nebo v hotovosti.
Když to chci převést na svůj účet u jiné banky, slečna u přepážky pořád mele, že si musím založit účet u nich, že to jinak nejde. Když jí řeknu, ať si laskavě přečte to, co mně dává podepisovat, řekne, že to jsou obecné podmínky.
Když opáčím, že žádné obecné podmínky podepisovat nebudu, že chci naprosto konkrétní podmínky ke své půjčce, sdělí mně, že žádné jiné podmínky nemají. Když chci ředitele, sdělí mně, že ten není... Zítra mohu napsat pokračování, jak jsem si povyprávěl s ředitelem.
"Raiffka mně strčí k podpisu papír, že <b>půjčku vyplatí</b> buď převodem na jejich účet, nebo <b>na účet u jiného bankovního ústavu</b> nebo v hotovosti. Když to <b>chci převést na svůj účet u jiné banky</b>, slečna u přepážky pořád mele, že si <b>musím založit účet u nich</b>, že to jinak nejde."
Spíš si zkuste ujasnit, co vlastně chcete veřejnosti sdělit.
Sdělení je jasné. Teoreticky možností několik, prakticky jen jedna, účelově dopředu daná ve smyslu obrat klienta o dalších pár korunek. Vlk se má nažrat, koza zůstat celá, pochopitelně na úkor a účet klienta. Podobných "řešení" lze nalézt u bank a ve finančnictví v různých modifikacích spousty. Bohužel.