Vlákno názorů k článku Jaká je hypotéka BAWAG Bank? od Aneta - povinnost mít účet vedený ...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 5. 2006 11:23

    Aneta (neregistrovaný)
    povinnost mít účet vedený u Bawag: když jsem ještě pracovala u České spořitelny, tak zde klienti také museli mít "dobrovolně" účet, když si uzavírali smlouvu na nějaký jiný produkt. A pokud jej neměli, tak se jim "doporučil" (slušně řečeno vnutil za použití psychologického nátlaku). A pokud jej nechtěli, neměli v credit scooringu kladné body. Tak už to zkrátka chodí ... a domnívám se, že u jiných bank bude situace obdobná. Zrovna tak se klient směřoval do dceřinek, pokud měl dát pojistit sebe či nemovitost. Poradci, znalci, oceňovači - vše z blízkých osob spořitelny (tz. smluvní osoby).

    ke sdělování informací na přepážce: jelikož (aspoň u nás) byla problematika tak překomplikovaná, neustále se měnící (styl odvolávám co jsem nařídil a nařizuji, co jsem nenařídil) a při spoustě nabízených produktů celé finanční skupiny bych v každém případě doporučovala ten čas obětovat a počkat si na odborného poradce. Ten by měl klienta odborně zasvětit a běžný pracovník na přepážce by do toho neměl "fušovat". To je můj názor, z praxe. V opačném případě může velice uškodit podáním neaktuální či dokonce nepravdivé informace nebo klient si může vyložit získané informace po svém (chybí zpětná vazba, zda klient neustále a správně vše chápe). Při takové složitosti a široké nabídce produktů celé FS není v silách jediného pracovníka danou problematiku zcela a bezchybně obsáhnout. Vím, že někteří "bouchači" produktů byli sice u nadřízených za toto kladně hodnoceni, ale lidem na provoze někdy bylo pěkně horko zachraňovat stav, který by se sice klientovi zamlouval, ale nebyl realizovatelný. Nejhorší bylo, že klient mnohdy dostal úplně jinou informaci na informační telefonní lince, jinou na jedné pobočce a jinou na druhé pobočce. Když pak klient dostal zcela odlišné informace na té samé pobočce (viz "bouchači"), bylo to super ... Nejednalo se pouze o hypotéky .
  • 16. 5. 2006 14:56

    Pavel Janoušek (neregistrovaný)
    To je ale bordel a problem pouze techto ustavu, ktere jeste nepochopily, ze socik uz je za nama... ano, Ceska pojistovna (a mohl bych jmenovat i dale...) funguje rovnez do dnes timto stylem, vim to a proto me osobni produkty (+ rodina) jsou nasmlouvany u serioznejsich partneru (aspon v mych ocich).
  • 19. 5. 2006 16:57

    Pavel (neregistrovaný)
    Když jsem u ČS uzavíral smlouvu o hyp. úvěru bylo otevření BÚ ne "dobrovolné" a natvrdo povinné s tím, že jsem musel dát souhlas s inkasem (což m.j. spořce nebránilo, aby mě vyšila penále za to, že si sama jeden měsíc neinkasovala, i když to vrátila a omluvila se). Také vedení a výpis zadarmo (jako u Bawag) ani náhodou. Naopak každá položka byla pěkně účtována samostatně s poplatkem trvalky tj 5,- Kč a měsíčně to bratru bralo tak 85 Kč bez jiných plateb (měl jsem ještě jiný účet). Proti tomu nabídka Bawag na mě působí jako balzám na duši. To že Bawag nenabízí a hlavně nevnucuje pojištění úvěru považuji za výhodu. Spořka si vynutila svoji pojišťovnu a cena pěkně mastná. O nějaké degresi s ohledem na snižující se dluh nemohla být vůbec řeč. Pro objektivitu nutno říct, že to bylo před 5 lety. Snad už je lépe.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).