Asi projevím pro většinu čtenářů stupidní majoritní názor. Víte, ale já budu jako boháč mnohem raději obsluhován v prostorách, které budou třeba i vypadat jako Česká státní spořitelna za socíku, hlavně když ta banka bude pořádně fungovat a nebudu se muset o všem dohadovat, bude zhodnocovat mé úspory nebo mi pomáhat při podnikání, prostě bude fungovat k mé spokojenosti. Všechnu tu nádheru přece platím bance já jako klient a se mnou ostatní klienti. Přece ze svěřených úspor, z poplatků za služby nebo prostě z úroků za hypotéku. Ze všeho! A nápoj na přání? No, tak to už je zcela mimo mísu. Minerálku si přece mohu koupit v nejbližší sámošce nebo restauraci. Pivo mi v bance určitě nedají a dobře načepované už vůbec ne. A i kdyby. Na pivo se chodí do hospody. Do banky se chodí kvůli penězům.
Asi nemám dostatečnou představivost, ale nechápu, co by mi takový „bankéř pro bohaté“ mohl nabídnout. Umím si představit, že bohatý člověk naopak chce, aby banka strkala nos do jeho věcí co nejméně, nedávala žádné kontroly, limity (které si člověk sám nenastaví)… Se vzrůstajícím objemem transakcí narůstá i počet různých otravných AML kontrol apod.
A hlavně takový člověk nebude chtít na pobočku chodit nikdy.
Pokud chce člověk něco speciálního, tak snad každá banka má nějaké API na ovládání, ne? Případné specialitky si teda udělá sám (resp. někoho si na to najme).
Může někdo napsat nějaký příklad, co se na takových schůzkách řeší, co nelze udělat přes API? Díky :-)
Děkuji za nepřímé potvrzení mého názoru. Nejsem boháč, takže jsem v praxi nic podobného nevyzkoušel, ale říkám si - bohatí lidé, pokud to nejsou jen pouzí dědici, asi nejsou blbci, asi museli hodně myslet a makat, aby bohatí byli, takže nějaké VIP služby bank nepotřebují. A asi setsakra myslí, kam své peníze vloží, pokud je neotáčí. Nezlobte se, prosím, ale mne nejvíce fascinuje ten nápoj na přání. Ještě jednou to musím zmínit. Pokud mám miliony, tak fakt neřeším, kde a za kolik mi dají napít (na Staromáku v Praze vím o podniku, kde stojí desítka europiva Kozel 98 Kč, ale také, kde stojí Plzeň 40 Kč), i na mojí pobočce pitomé velké banky v okrajové městské části Prahy - banky k ničemu, byl donedávna automat na pití, pro každého, i pro toho, kterému přijde na účet minimální mzda nebo pro třeba jen trochu slušně vypadajícího bezdomovce, kterého nezadrží ochranka při vstupu (a v tropickém vedru snad mohou čekajícímu klientovi dát vodu z vodovodu bez obstrukcí kdekoliv). A když mám žízeň, tak voda je ideální. Míchané drinky, pro ty co je mají rádi (a pochybuji, že banky mají barmana), ani speciální pivo, to by bylo tak pro mne (třeba povedený ALE), jistě žádná banka nedá. Ale i kdyby, to přece není důvod svěřit jim peníze.
Když přijdu do své banky, je tam také recepce s pohodlnými křesly, WIFI a televizí. Jsou tam noviny a v případě, že musím chviličku počkat, než bude moje bankéřka na mě mít čas, dostanu i nápoj podle volby. Ideálně volím kombinaci vody a kávy. V případě, že jdu rovnou, vybraný nápoj mi přinesou ke stolu, kde jednáme.
Budova mé pobočky je velmi krásná, památkově chráněná a kromě mramoru a skla je tam i skleněné atrium pro květy.
Tento komfort považuji osobně za zcela samozřejmý, i když moje aktiva v té bance nejsou nijak závratná.
Nechodím tam ale příliš často, jenom výjimečně a nijak si na tom nezakládám. Ale rozdíl mezi touto bankou a jinými je třeba právě i v té obsluze, posezení, určitému stylu jednání a náladě, kterou to u mě vyvolává. A tak by asi dobrá banka působit měla. Neboť finančnictví je hlavně o emocích a náladách.
Jistě máte pravdu, ale někdo tuhle směšnou myšlenku nápoje jako benefitu musel kolegyni, co článek napsala, vnuknout, ne-li přímo vnutit (zdůraznit). Ale jak jsem řekl, i dělníkovi s minimální mzdou nebo babičce s minimálním důchodem je přece slušnost ve vedrech, co právě panují, nabídnout vodu, není-li obsloužena okamžitě, nebo je zjevné, že jsou vedrem vyčerpáni a není jim dobře a hrozí dehydratace. Většina těch VIP klientů dostane právě tu vodu, protože asi nepřijedou sockou, ale řídí. A oblíbenou značku čaje jistě banka nevede, ale takovou nějakou ze supermarketu atp. Očekávám, že ti, kdo jsou až tak bohatí, že za ně řídí jejich řidič, do banky nechodí, ale bankéř k nim.
Člověk by tak nějak "němě" předpokládal, že za těch 26 let "rozvoje od sametu" se banky budou zlepšovat, zlepšovat a zase zlepšovat . Takže po těch letech už vlastně nebude třeba psát o tom, že klient dostane minerálku, pokud zrovna neřídí tak třeba i Martini s vodkou (protřepat nemíchat) a čistý naleštěný a decentně komfortní interiér včetně Wifi, skeneru, kopírky, dostupného počítače s běžným programovým vybavením (na který si mohu sáhnout,pokud potřebuju ) bude samozřejmostí. Další samozřejmostí by měl být odborně zdatný personál, který o mé osobě (firmě) bude mít informace reálné,aktuální, zkrátka bude vědět "která bije".
Je mi líto , ale velká většina bank fungujících na českém trhu ,ať ve velkém, nebo "jen tak tiše", něco z výše uvedeného nesplňuje . Mnohdy toho nesplňuje více než je zdrávo. Podnikám více jak 25 let, prošel jsem mnoha bankami s finančními částkami od desetitisíců až po ty miliony a bohužel musím konstatovat , že profesionalitu předvedly pouze banky zahraniční, navíc takové , které nemají příliš zájem se v Česku rozšiřovat a plošně prezentovat. Důvod ? No je to o lidech ....stejně jako uzavírání obchodu kdekoliv v civilizovaném světě má oproti Česku slušná pravidla..... většinou si nikdo netroufne přijít nepřipraven na schůzku s klientem. Čechům to nějak žíly netrhá. No a samozřejmě i v těch bankách. Za ty roky jsem poznal jednu (opravdu jednu) schopnu bankéřku,která spravovala náš firemní účet, nicméně na pozici dlouho nevydržela. Velice rychle šla nahoru (centrála, možná i jiná banka ) , protože mezi těmi ostatními byla prostě exot.(Přece nemůže být lepší nežli šéf pobočky - to by nepřenesl přes srdce a nevydejchal). A přitom to není až tak složité "přiučit se u sousedů".( Německo, Rakousko, Švýcarsko ap.) Jenže ono to má své háčky... Abych nesahal do bankovnictví - uvedu příklad z pojišťovnictví. Po roce 90 vstoupila na český trh Zurich pojišťovna . (snad nemusím doplňovat odkud byla a kde má centrálu). Pro ty zvědavé .. zkuste se podívat zda působí na českém trhu dnes a pokud ne tak proč ? Stejnětak je to s bankami , jejich kvalitou a kvalitou lidí v nich , protože ať chceme, nebo ne, každou firmu ,ba i banku tvoří lidé,kteří v ní pracují a tvoří navenek celkový obraz dané společnosti.
Taky tyhle služby moc nechápu. Normální věci v bance dělám přes web a dělal bych to tak i jako pracháč. A při návštěvě banky fakt nevím, co by mi mohli tak lákavého nabídnout, abych si to nemohl kopit o barák vedle v sámošce nebo v restauraci. Snad jen tu milou a příjenou slečnu za přepážkou, ale takové se zase jen tak nenabízí ani když máte 10 mega na běžném účtu.
Boháč nejsem, ale spadám do Erste Premier u ČS. Nabízejí pouze lepší péči a jednoho bankéře, se kterým řeším vše přes SMS, email, telefon, nikdy na nic nečekám. Možná mají větší porftolio fondů, ale žádné lepší sazby nebo nějaké lepší produkty nečekejte. Kreditka s přístupem do salonku na letištích zdarma je fajn, tím to tak ale končí.