Vlákno názorů k článku Jak správně vrátit jízdenku zakoupenou na vlak? od luanna - ... tak to jsem se opravdu zasmála, co...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 9. 2017 9:02

    luanna (neregistrovaný)

    ... tak to jsem se opravdu zasmála, co jiného, když spadne trolej nebo něco jiného co nezaviním já, když jsem si koupila lístek tak nedostanu zpět NIC, protože LEO za to nemůže a kdo teda??? takže vlk se nažral a koza zůstala ... v cizině se na nic neptají ani se nedívají kolik je hodin, prostě vám vrátí prachy, pokud vlak ještě nejel, o zpoždění ani nemluvě, tam není co k řešení, to je jejich ostuda, náš zákazník náš pán , protože zákazník nás živí a my si ho vážíme , ale u nás ... tradičně 100 roků za opicema to je naše rarita ...

  • 14. 9. 2017 11:39

    Dalibor Z. Chvátal

    Představte si situaci, kdy svým autem někoho povezete na letiště, třeba z Brna do Prahy. Je to kámoš/-ka, uděláte to jen za náklady na pohonné hmoty. Před vámi dojde k dopravní nehodě, silnice je neprůjezdná a zpět se vrátit nelze. Běžná situace na D1. Ztvrdnete tam 6 hodin, než se dostanete na nejbližší sjezd. Analogicky by měl ten kámoš/-ka říct, že ho to nezajímá, to je přece jeho problém, takže vám zaprvé nic platit nebude a pakliže to už zaplatil/-a, chce peníze zpět, a zadruhé mu/jí zaplatíte letenku, protože kvůli vám mu/jí to letadlo odletělo. Že jste nemohla pokračovat v jízdě, protože před vámi byla překážka? No a? Koho to zajímá? Věděla jste, že potřebuje stihnout letadlo? Věděla. Měla jste si půjčit třeba tank, který by dokázal přes ty překážky prorazit, nebo sjet z dálnice na pole. Takže mu pěkně penízky vraťtte. * A (nejen) u vlaků je to podobné. Nežijeme v dokonalém světě, stávají se situace, které nikdo třetí ovlivnit a změnit nemůže.

  • 14. 9. 2017 13:32

    Pavel (neregistrovaný)

    1. Poskytovatel služby může riziko takovýchto nehod zakalkulovat do ceny jízdného

    2. LEO v tomto případě může chtít náhradu od SŽDC (pokud má s nimi dobře napsanou smlouvu), a spadlá trolej už padá na hlavu SŽDC zcela jistě - buď špatně udržovala trať, nebo se nestarala o ochranné pásmo (pokud tu trolej shodil někdo třetí, může se zase SŽDC hojit na něm).

    3. Ve vašem příkladě by asi bylo možné vymáhat škodu na viníkovi oné nehody.

  • 14. 9. 2017 13:33

    cestujici (neregistrovaný)

    Mate spatny priklad. Spravny by mel byt tento. Domluvite se s kamaradem, ze vas vezme na letiste svym autem. Date mu za to predem 500 Kc. Odjezd mate naplanovany na 6:00 z Brna. Kamarad vam oznami v 6:01, ze ma zpozdeni 5minut a ze vas upozornuje "uvedene zpozdeni se muze zmenit". V 6:11 stale nic. Tak to jiz nevydrzite a zacinate hledat alternativni dopravu. Kamarad vam nasledne oznami, ze ma spozdeni 10 minut, ktere se muze zmenit, i kdyz vite, ze spozdeni je uz 11 minut. Berete si taxi za 2000Kc. Platite si ho sam a jedete do Prahy. Po kamaradovi tedy chcete 500 Kc zpet, ktere jste mu dal predem. Me jako zakaznikovi je uplne jedno, proc se zdrzel. Ja volim jinou variantu dopravy a logicky chci penize zpet. A taky po nem nechci 2000Kc.

    Tak a ted si za kamarada dosadte CD a je to presne. Proste stojite na perone 13minut po planovanem odjezdu vlaku a oni hlasi spozdeni 10minut. Ja bych chtel penize za jizdenku zpet.

  • 14. 9. 2017 13:57

    Dalibor Z. Chvátal

    Plně chápi :-) Potíž je v tom, že to zpoždění hlásí SŽDC. Mne osobně také může nadvednout ze židle, když 20 minut před odjezdem je zpoždění 0, přijedu na nádraží a najednou 30 minut. Což zcela jistě dispečer věděl už před těmi 20 minutami.

  • 14. 9. 2017 14:36

    Tomáš Marný

    Obráceně je to ještě horší... Aplikace na telefonu mně ukazuje 15 minut před plánovaným odjezdem zpoždění 30 minut, v klídku dopiju pivo a jdu na zastávku a ono mně to málem ujede, protože místo ohlášených 30 minut to má jen 4...

  • 14. 9. 2017 15:16

    J (neregistrovaný)

    Protože je potřeba kalkulovat s dobou stání v jednotlivých stanicích... pravidelně se mi toto děje u osobáku z Pardubic do Č. Třebové... Nastupuji v Brandýse (vlak tam jede z Chocně 5 min). Dokud je vlak před Chocní, ukazuje to správně dle jízdního řádu třeba 30 minut, jenže podle JŘ vlak v Chocni 25minut stojí. Pokud má zpoždění, logicky tam nestojí 25 minut, ale jede hned jak je to možné. Tím se zpoždění zkrátí někdy i na nulu...

  • 16. 9. 2017 0:30

    Jarouš (neregistrovaný)

    To je dobrý postřeh. Dnes mě to málem taky v Pardubicích vypeklo. Takže to ta aplikace (Můj vlak) špatně počítá...přeci by měla odečítat tato zdržovací stání ve stanici, která v letošním grafikonu třeba v Chocni u některých Rx přibyla...

  • 15. 9. 2017 8:28

    * (neregistrovaný)

    Ono především záleží, co máš ve smlouvě (co máte s kamarádem dohodnutý).

    Nejspíš nic, takže to potom záleží na dohodě, případně obecně platných zákonech, dají-li se na ten případ použít. S ČD to dohodlé máš jejich přepravními podmínkami (nebo jak tomu říkají?), které jsi odsouhlasil nákupem jízdenky. A platí to nejen pro ČD, ale i ostatní dopravce. To že ty něco DODATEČNĚ po uzavření smlouvy chceš na věci nic neměníš.

    No nic, obecně se tomu říká řízení rizik. Ale proč to píšu: když chceš druhé opravovat a peskovat, sám by jsi měl mít svá tvrzení v naprostém pořádku.

  • 15. 9. 2017 23:56

    Terorist (neregistrovaný)

    Pokud stojíte na peróně a hlásí zpoždění 10 minut, když už má už 13, tak to je ještě ten lepší případ. Už několikrát se mě stalo, že se 13 minutami zpoždění se teprve na tabuli objevilo 5 minut. A v Brně jeden čas měl jeden spoj pravidelně 20 - 60 min zpoždění "ze sousedního státu", ale zpoždění přibývalo tak, že už člověk věděl, že to zpoždění je větší. Dobře, jednou nastala vyjímka, přišel jsem o 2 minuty po plánovaném odjezdu a vlak už byl v nedohlednu. Nebo pro změnu v Praze hlásí, že vlak je připraven k odjezdu, ale už je dávno 2 minuty pryč a to nezmiňuji, že se občas rozjede o půl minuty dříve (jasně má se chodit včas, ale občas to prostě nevýjde).

    Potom jsou ještě úžasné výmluvy, proč nastalo zpoždění. Ve stanici to svádí na stavební práce na trati a ve vlaku nahlásí poruchu lokomotivy. Asi si na trati postavily novou... Nebo obrat soupravy od zpožděného vlaku, to chápu, když přepojují lokomotivu, ale u RailJetu není potřeba lokomotivu přepojovat, takže strojvůdci trvala minutová cesta kolem vlaku 20 minut.

    Ale je dobré, že konečně člověk možná něco dostane zpět za zpoždění. Jednou jsem jel vlakem, který měl 3 hodiny zpoždění. Zastavil 5 minut jízdy od přestupní stanice, nejdřív bylo nahlášeno zpoždění 20 minut, ale pustili nás ven z vlaku a potom průvodčí někomu říkal, že to je minimálně na tři hodiny, tak jsem zbytek cesty došel pěšky (autobus odjel před 8 hodinami a další jel za 8 hodin) a zkusil jsem potom u okénka, jestli mám nárok na vrácení. Jízdenka mě vyšla přes 400, ale byla zpáteční, takže jsem nesplňoval minimální cenu, která byla 400 na jednu jízdu, a nenechal jsem si zpoždění potvrdit od průvodčího. Zajímalo by mě, kam bych musel cestovat aby to za tu cenu vyšlo. Praha - Brno a zpět by to nedalo...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).