Pokud jse vyse uvedene informace ziskali na klientskych linkach bank muzu rict, ze minimalne CSOB - Postovni sporitelna LZE (s hackem)! Rusil jsem tam ucet a zbyle penize tam podle podminek musi taky lezet dva mesice. Taky na vyporadani off line plateb kartou. Situace je tedy naprosto stejna jako v EBance.
Mně to také provedli se spožděním, důvodem bylo prý to, že lhůta údajně činí 45 dnů od blokace karty, tu ale provedli až 10. den po jejím odevzdání. 50. den mi došla trpělivost a pomocí homebankingu jsem převedl všechny peníze nad minimální zůstatek jinam, a tím jim tam nezůstalo ani na stržení poplatku za vedení účtu... Dobře jim tak!
Peníze tam ležet nemusí a to platí i pro eBanku. Nevím, jak jste na to přišel. Rušil jsem několik účtů u poštovní spořitelny a pominu-li fakt, že to vždy provedla PS se zpožděním, nikdy jsem tam nemusel držet peníze.
Přečtěte si obchodní podmínky pořádně - nikde vyjma udržování minimálního zůstatku v řádu stokorun (to ale platí po celou dobu trvání účtu) nenajdete žádné ustanovení, které by vám přikazovalo něco navíc.
Vždyť je to celé nesmysl - účet je až na odevzdané karty po výpovědní dobu PLNĚ FUNKČNÍ a se svými penězi můžete LIBOVOLNĚ DISPONOVAT dle obchodních podmínek, tedy můžete z něj pochopitelně čerpat až do minimálního zůstatku.
p. Zámečník se také mýlí, když správně cituje obchodní podmínky a uvádí, že kdykoli ve výpovědní lhůtě může banka upokojit své pohledávky vůči klientovi oproti zůstatku na účtu, avšak vyvozuje z toho naprosto mylné závěry o jakési blokaci. Nic o blokaci tu napsáno není (a rád bych viděl, kde se bere byť i jen odhad výše blokované částky), a uvedené ustanovení není nic jiného, než zdůraznění, že i ve výpovědní lhůtě může banka odepisovat prostředky z účtu.
Aha, tak to je mnohem horší, než jste v článku uvedl. Smlouva tedy zaniká ihned podáním výpovědi, avšak účet je nadále veden (a vedení je placeno!), není však možné s ním disponovat. Myslím, že eBanka si založila na docela zajímavý právní problém, neboť smlouva resp. její podmínky v této formě upravují právní vztah, který už de facto neexistuje.
Toto nemá v bankovní oblasti obdoby. Normální banky stanovují standardní výpovědní lhůtu (např. jako u pracovní smlouvy), která začíná běžet podáním výpovědní doby, a smluvní vztah trvá i během ní.
Vedení placeno není, samozřejmě, protože účet po zrušení už není veden. Domnívám se, že při tom rušení smlouvy (nemám to tady před sebou, takže nemohu citovat) klient podepisuje, že ručí za závazky plynoucí z toho účtu, třeba později došlé platby kartou, a na to se použije ten minimální zůstatek, jehož výši mi ale osobní bankéřka při rušení účtu nijak nespecifikovala, říkala "aby tam bylo aspoň něco". Navíc se dají peníze převést či vybrat třeba pět minut před tím, než se účet zruší. Co se týče té lhůty, je to asi proměnlivé podle toho, jestli měl klient embossovanou kartu nebo nikoli, mně poslali to závěrečné vyúčtování po 31 dnech od zrušení účtu.
Účet veden je i po zrušení, jinak by nemohla banka zúčtovat k jeho tíži jakékoli platby během vypořádací doby. A pravděpodobně dostanete i výpis z účtu za toto období.
V podmínkách se také píše:
"Nárok na případné pohledávky banky vyplývající z vedení účtu nekončí zánikem Smlouvy"
Takze dopadlo to nasledovne:
1. Poplatky si uctovali jen za pomernou cast mesice dubna, kdy jsem ucet rusil
2. Poplatky za prichozi platby, ktere prisly v dobe, kdy uz byl ucet v rezimu "pouze prichozi platby + ochozi platby kreditkou" nemely uctovany poplatky
3. Zaslani zaverecneho vypisu bylo uctovano jako obvykle castkou 10Kc
4. Uroky pripsali pouze za cast mesice dubna, za cely kveten (prestoze jeste cely kveten tam bylo nemalo penez) nepripsali zadne.
5. eBanka nikdy vice!
Obávám se, že se mýlite vy. Neřekl jsem, že tam musíte držet x-tisíc, řekl jsem, že účet vám zruší až za DVA měsíce od odevzdání karty (předpokládám, že ji odevzdáváte až při rušení účtu). To je holý fakt, který vyčtete z obchodních podmínek. Můžu jistě odevzdat kartu dva měsíce před zrušením účtu a pak jej samotný zrušit během několika dnů. Nevím jak je to však možné u Poštovní spořitelny kde karta (maxkarta) je povinná součást účtů ať se vám to líbí nebo ne.
Napsal jste
/1/ "Rusil jsem tam ucet a zbyle penize tam podle podminek musi taky lezet dva mesice"
/2/ "Situace je tedy naprosto stejna jako v EBance. "
Ani jedno není pravda, zbylé peníze tam NEMUSÍ ležet, můžete s nimi plně disponovat i po dobu výpovědní doby. Situace u eBanky je dle obchodních podmínek zásadně jiná, tam už žádné peníze PO výpovědi vybrat NEMUZETE.
OK - nevyjadril jsem se pregnantne - musely tam lezet nejake penize, min. 200Kc. A dale sly poplatky za vedeni uctu.
OK - situace neni stejna jako v EBance, ale stejna jako u klienta na jehoz clanek jsem reagoval. Pri ruseni uctu rusite vsechny dalsi sluzby - homebanking apod. a odevzdavate vsechny doklady. Pokud tedy nevite, ze mate predtim prevest vsechny penize pryc, tak se se zustatkem musite na dva mesice rozloucit. Nemate jak podat prikaz. Pri vypovidani smlouvy na to nejste upozorneni a i vyjadreni CSOB vybizi k dojmu, ze rusim ucet mam na nem 10 000Kc. Do tri dnu mi je prevedou na novy ucet ci hotovost a to neni pravda! Prevedou az za dva mesice.
Fuj, to jste mě vyděsili. Byl jsem okolnostmi přinucen zřídit si běžný účet (a mám v úmyslu ho až okolnosti pominou zase zrušit). Vybral jsem si Živnobanku (nejmenší poplatky). A poplatek je skutečně jenom stovka. Ještě jsem se díval, jestli to za těch několik dnů nezměnili, ale pořád je v Internetovém ceníku stovka.
Máte pravdu, znovu jsem ověřil poplatek za zrušení účtu Živnostenské banky a byl mi potvrzen ve výši 100 Kč. Při včerejším zjišťování informací pracovnice infolinky sdělila chybné informace, za jejichž reprodukci se omlouvám.
Poplatek ve výši 100 Kč zůstane (dle dnešních informací) stejný i v novém sazebníku, který bude platit od 1. 7. 2002.