Zajímal by mne spíš článek na téma "Ochota a rychlost pojišťoven při vracení pojistného z povinného ručení" - v případě když koupíte auto, musíte povinné ručení zaplatit hned, je to v pojistných podmínkách. Když auto prodáte a ukončíte povinné ručení, tak na přeplatek z pojistného, čekáte několik měsíců, mezitím telefonujete, urgujete, píšete ... a v podmínkách pojišťovny žádný termín není. Možná i téma pro Sdružení na ochranu hospodářské soutěže.
Nejen SOHS... Celý systém "povinného ručení" je zralý na Ústavní soud nebo ombudsmana, neboť pojištěn by měl být logicky každý aktivní řidič, ne vozidlo. Pro příklad - mám-li (doma nebo ve firmě) víc vozidel, mohu fyzicky v jedné chvíli způsobit nehodu pouze jedním z nich. A za tento skutek pak být taktéž znevýhodněn odebráním bonusu. A přitom platím za všechna auta! A jakou logiku vidí tvůrci pojišťovacích pravidel v tom, že mi sníží bonus, když moje vozidlo bouralo, třebaže ho řídila moje partnerka nebo kolega? A moje druhé autíčko bylo hodné, na něm mohu mít bonus 60%? Je to na hlavu - i na kapsu - náročné...
Jsou zeme, kde je pojisten ridic a funguje to bez problemu. Je nespravedlive, aby majitel vice aut musel platit pojisteni za vice aut najednou, kdyz muze jezdit pouze jednim. Pojisteni aut misto ridicu ma tu vyhodu, ze lidi se zbavuji starych sunek, kdyz uz rocni pojisteni je drazsi jak auto a tim nezabiraji tolik parkovaciho mista. Toto by se dalo ale resil zavedenim nejake "dane" z auta a pojisteni udelal samostatne na aktivni ridice.
Prodával jsem dvě auta, jedno u Allianz, druhé u ČPP. U obou přeplatek vrácen tuším do měsíce, nebylo třeba nikam psát žádosti ani telefonovat, stačilo nahlásit prodej auta a tím pádem i ukončení ručení. Možná jsem dítě štěstěny, ale neměl jsem jediný problém.
Pracuji pro Allianz a není složité ukončení smlouvy. Vrácení peněz doopravdy trvá do 1měsíce a nejsou s tím žádné problémy. O ukončení se stačí spojit s jakým koliv pojišťovacím poradcem a on Vám bezproblému poradí a zadarmo.
Problem je, ze pojistovny vyplaceji preplatek, az od nahlaseni prodeje. Pri sjednani se velmi snazi, staci se zaregistrovat na internetu a nejaky poslicek prijde, podepisete papir a je to. Kdyz prodate auto, nemate cas jit na pojistovnu osobne a ani jit na postu s doporucenym dopisem a podari se vam to az za pul roku, tak vam nikdo nevrati pojisteni za tento pulrok, coz klidne muze byt i 1000Kc/mesic. Samozrejme to uz se pojistovna nesnazi, aby nekdo prisel, abyste nemuseli nikam chodit. Pritom pochybuji, ze by pojistovna vyplatila skodu, v pripade, ze by novy majitel auta mel nehodu a nemel ho pojistene. Je to proste BORDEL, proti kteremu se musi bojovat!!!!!