Autorka zcela pominula jednu věc: majitel auta má sice stanoveno nějaké pojistné a možná dostane bonus (zajímavé bylo, že se mi postupem let bonus zvyšoval, nicméně placené pojistné bylo rok od roku vyšší, takže jsem o systému tzv. bonusů začala dost pochybovat), ale autem jezdí obvykle více osob, přičemž bonusy jsou většinou pouze na jednu z nich. Spravedlivější by proto bylo pojistné na řidiče. Rovněž tak je nesmyslná výše pojistného podle objemu motoru, silnější motor neznamená automaticky více havárek.
Pojištovny do pojistneho započitavaji kde co, a jak jsem po koupi motorky uzavřel pojistku byla cca 1000kč a moto mela 25kw v TP. Motorka však byla otevřena na 81kw tak jsem si to nechal upravit i v TP at člověk nema opletačky v pripade nejake havarie,a nasledně jsem zmenu nahlasil i pojištovně. Pojistne se mi zvysilo o 150kč. A když jsem manželce chtel pojistit vozidlo pojištovna mi řekla ze cena kolem 7500kč z duvodu že nema bonusy. Na mě to vypočitali s plnymi bonusy a pojišteni druheho vozidla a moto na nejakych 1700kč což je teda pěkny rozdil,tak jsem to napsal na sebe. Nabidli mi však tam manželku do pojistky pripsat a že se ji take začnou načitat bonusy, což je od pojištovny tak trochu vztřicny krok. Hlavně mi tedy vadi zvedani pojistek,protože ostatni bourají. Pokud jsem bez nehod neni duvod přeci zvyšovat,at si priplaci ti co bourají. No ňi.
Ach jo. Pojištění ti zvedají ne proto, že ostatní bourají, ale proto že spoléhají na to, že to lidi nebudou řešit, a pojistku nevypoví.
Jistě, vyplacené plnění narůstá (otázka je, jestli i přepočtené na jedno auto, protože aut přibývá!). Ale jestliže se ceny za stejné auto stejnému člověku běžně liší o stovky procent, tak "bourání" opravdu nebude ten podstatný důvod zdražování.
Autorka článku zjevně nemá auto. Proč?
Když jsem poprvé pojišťoval, tak mi na pobočce dali, jen tak, bez vyjednávání, bonus 36 měsíců. Prostě tak, řidičák jsem měl o asi 10 let déle, nežli auto. Taky záminka. Něco kolem 4000.
Poté přehozeno, manželka známého dělá na pobočce pojišťovny, k jiné pojišťovně, s max. bonusy co byla schopná dát, cena dost pod 2000. Narůstaly bonusy, ale pojišťovna utahovala šrouby mnohem více než bonusy, takže co rok, to zdražení o cca 200 Kč. Ale i tak jsem se nedostal po letech na více než 2600.
Načež s koupí auta jsem jsem pojistil u něj, za asi 1531, limity asi 50/50, nebo tak nějak (a to byl schopen cenu ještě o asi 150 Kč nižší ceny, u jiné pojišťovny, s minimálními zákonnými limity 35/35). Což byla cena pod internetovými makléři, jak jsem ověřil. Ptal jsem se, jestli má nějaké speciální ceny, prý ne, že tohle mu systém nabízí běžně (asi to bude tím, že především vydělává na prodeji aut, ne na pojištění). No a následuje obvyklé zdržování o 200 Kč ročně atd.
Takže co? Chcete pojištění? Tak pro něj nechoďte do pojišťovny (pokud tam nemáte známé). Kdekoli jinde dostanete lepší. Třeba v trafice v průvanu v podchodu. A po 3-5 letech ho vypovězte a sjednejte znova.
Když jsem poprvé pojišťoval, tak mi na pobočce dali, jen tak, bez vyjednávání, bonus 36 měsíců. Prostě tak, řidičák jsem měl o asi 10 let déle, nežli auto. Taky záminka.
A řekli vám, že pokud způsobíte nehodu, budete slevu vracet nebo zaplatíte min. poplatek? Prostě chtěli získat klienta, dnes je to možné s 0 měsíci pouze u 1 pojišťovny.
A co má být? Takže tak jak to líčíš, tak bych v té nejhorší možné variantě na tom byl stejně, jako by nenabídli nic.
Poslechni, kdyby ti někdo nabídl každou středu jen tak tisícikorunu, ovšem s podmínkou, že pokud bude příští pondělí v 8:00 pršet, tak ji budeš muset vrátit, tak by jsi to odmítl? Nu, zdá se, že ty ano.
Včera 17:05
jehovista (neregistrovaný) 91.217.55.---
Ja menim pojistovnu kazdy rok. Naprosto nechapu, proc delaji takove ofuky pro seriozni bezeskodni klienty.
Včera 18:02
* (neregistrovaný) 193.35.105.---
Zjevně proto, že škubat staré klienty, a o některé z nich přicházet, a platit náklady na získání nových, považuje vedení pojišťovny za výnosnější. Což samozřejmě neznamená, že to tak musí ve skutečnosti být.
Dnes 7:27
mendrit (neregistrovaný) 93.185.5.---
Možná to není výhodné ani pro tu pojišťovnu, ale jen pro jejich prodejce, kteří mají stálý přísun "nových" klientů a na ně navázány odměny.
Dnes 8:02
* (neregistrovaný) 193.35.105.---
Možná. Ale o prodejce nejde. Prodejce ten systém nenastavuje, netvoří. Ten se jen systému přizpůsobuje, tomu, jak je vedením pojišťoven nastaven.
Ono, to totiž není tak černobílé jak se může běžnému člověku jevit.
To, že jste neměli historicky nehodu není zárukou, že jí v blízké budoucnosti nezpůsobíte. Uvedu teď jen konkrétní příklad.
Klient, který má (nyní už pouze měl) - bezeškodní průběh od roku 2000 až do současnosti - přesně 228 měsíců odjezděno bez nehod. Měl dvě vozidla a průměrně platil za povinné ručení cca 3650,- Kč/ rok na jedno vozidlo. Jedno vozidlo má od roku 2000 a druhé si pořídil v druhé polovině roku 2009. To znamená, že pojišťovnám zaplatil celkem na pojištění za celou dobu cca 95.000,-Kč.
začátkem minulého měsíce tento klient, když jel z práce domů usnul za volantem a způsobil nehodu dalších třech vozidel. O celkové škodě cca 300.000,- Kč. A to dotyčný může mluvit o štěstí, že nikoho nezranil.
Tímhle příkladem, chci ukázat jedno. Že nezle, aby pojišťovny snižovali pojištění do nekonečna. I ten nejzodpovědnější řidič může udělat chybu, která vygeneruje škodu v řádu statisíců či milionů korun. A pojištění je prostě systém určité solidarity, kdy ti, co nezaviní nehody se skládají na škody těch co nehody mají.
A kvůli tomu musí pojišťovny upravovat ceny pojištění v návaznosti jaká je průměrná výše škod a dle toho zda pojistné, které vyberou od všech pojištěných postačí na úhradu všech vzniklých škod. Žádná odpovědná pojišťovna nemůže generovat záporné čísla ve smyslu: vybrané pojistné 1 mil. Kč vyplacené škody 1,5mil. Kč, pokud chce skutečně dostát svým závazkům vůči svým klientům a pokud nechce ohrozit vlastní renomé vč. existence.
To je trochu ujetá logika. Počítá vlastně s tím, že kdo neboural, bude pravděpodobně bourat. To by se ale mohlo obrátit: kdo boural, tak si dá pozor a bourat nebude... Je jasné, že pojišťovna chce vydělat, všechny důvody pro zvýšení jsou pak dobré. Pojišťovnictví je nejvýdělečnějším segmentem a pojišťovny to někdy ženou do extrémů. Neboural jsem, stále se mi pojištění zvyšuje, zatím se poměrně úspěšně bráním sjednáváním nových pojistek (i u té samé pojišťovny). Ale tendence ždímat je zřejmá. Státní kontrola minimální (oni poslanci také nejsou svatí). Obrana? Asi jediná: jezdit na kole (možná kapotovaném s elektropohonem). Ale až se tohle rozšíří, bude pojistka i na to...
Tak zas tak úplně ujetá logika to není.
Protože pokud se pojistíte, děláte to proto, že si jste vědom reálnosti nehody.
V případě povinného ručení by se dalo říci, že se limitně blíží jistotě. Otázkou je, zda tato nehoda bude většího či menšího rozsahu. To byl i důvod, proč je toto pojištění dané do zákonné povinnosti, aby se tím zajistila vymahatelnost práva na odškodnění poškozeným.
ohledně ceny povinné ručení - neustále mne fascinuje volání po nižších cenách - když už v současnosti cena povinného ručení prakticky nejlevnější v celé Evropě (levnější je pokud je mi známo v Maďarsku nebo Srbsku).
A to nemluvě o tom, že od 1.1.2014 platí nový občanský zákoník, který výrazně změnil nároky poškozených na odškodnění hlavně co se týče újmy na zdraví. To má nejvyšší vliv na aktuální zvyšování cen povinného ručení. To, že se zatím průměrná cena nezvýšila o tolik vděčíme všichni značné konkurenci na pojistném trhu.
" neustále mne fascinuje volání po nižších cenách"
Tak obecně souhlasím. To jistě způsobuje mnoho škod, až likvidace odborné úrovně mnohých oborů. Nicméně konkrétně obor pojišťovnictví (GSM operátorů a pod.), kde je tolik "sádla", tam je tato snaha o dosažení nižší ceny naprosto oprávněná.
Jak se to "sádlo" projevuje? Cena je naprosto odtržená od nákladů, což se projevuje rozptylem cen o stovky procent stejné služby, ziskovostí oboru, poměrem vybraného pojistného a vyplaceného plnění atd. Tohle je k vidění v málokterém oboru. A pokaždé jen v oborech s vysokou ziskovostí.
"V případě povinného ručení by se dalo říci, že se limitně blíží jistotě."
- to je síce limitne (limita kde čas sa blíži nekonečnu) pravda, ale nemá to nijaký súvis s vecou.
Asi ste na pravdepodobnosti a štatistike spali. To, že už dlho na kocke šestka nepadla (vodič nenabúral), nijako nezvyšuje prvdepodobnosť, že padne (že vodič nabúra) v ďalšom kole.
Dalo by sa azda polemizovať, že vodič, čo dlho nemal nehodu, si bude viac veriť a bude jazdiť riskantnejšie, ale ja si myslím, že tento vplyv sa neguje lepšou "vyjazdenosťou" takéhoto vodiča.
"To, že jste neměli historicky nehodu není zárukou, že jí v blízké budoucnosti nezpůsobíte. "
No jistěže to není zárukou, tedy jistotou. Kdyby to bylo jistotou, tak se nebavíme o pojištění, ale o náhradě škody.
Naopak pojištění je o opačném případě: o nejistotě a pravděpodobnosti.
Takže celé tvá úvaha je založena na zcela mylném předpokladu.
Ostatně ve stejném duchu pokračuje tvá úvaha. Jestliže porovnáváš zaplacené pojistné s škodou, tak už nemluvíš o pojištění, ale o spoření/splácení škody. Úplně jiný případ.
Stejně tak je pouze tvá fantazie o snižování pojistného donekonečna. O tom zde nikdo nepsal, to je pouze tvůj nápad ... který radostně a sám sobě(!) vyvracíš.
Největší příjmy dle oboru jsou v bankovnictví a pojišťovnictví. Tím je vše logicky dané. Celý systém pojišťovnictví je velká mafie, která se jen tak nevzdá. Pořád se zdražuje, místo, aby řidiče bez pojistných událostí, více preferovali. Chtělo by to větší konkurenci, bohužel jsem skeptický. Varuji řidiče před smlouvou po telefonu. Jednal jsem tak pouze informačně s jednou pojišťovnou,
abych zjistil konkrétní cenu proto, že po telefonu mi ji neřekli.Místo informační zprávy mi poslali rovnou smlouvu i
zelenou kartu. Dalo mi hodně práce, abych tuto smlouvu zrušil i když jsem ji podle mě neuzavřel.
Když sem začinal jezdit,tak jsem po nějakém čase přešel do 1800 cm3,neznamená,že sem přešel na vyší obsach,že mam rád rychlou jizdu.Je to o tom ,že ten o trochu vyši obsach motor tak netrpi .Věděl sem,že bych měl obejit vice pojištoven a zjistit ceny.Hodně jich nabizelo v plné vyši 4500ti.To už jsem asi 3 roky jezdil pak jeda pojištovna nabdla něco přes tři ti.Těd už několik let pojištuji přes net,to šla cena hooodně dolu.Pobočky jsou stršně drahé.Je potřeba jednou za dva až tři roky prověřit pojištovny na cenách,jinak ta samá pojištovna vam neslevi. Měli by pojištovny dát ,třeba po 3 letech vyraznou slevu jako motivaci za beznehodovost.
Ceny povinného ručení se velmi liší dle regionů. Samozřejmě Praha, Brno atd. budou cenově jinde. Př. menší město, 31 let, 155 měs. bez nehody, škoda, obsah 1390, 63 KW, střední limity, cena 1287,-.
Pokud manželka nemá bonusy, lze půjčit od manžela, cenově to vyjde podobně. Když někdo z vás způsobí nehodu, dáte měsíce zase dohromady a nic se neděje. To vám internetové sjednávače neumožní. Možnosti jsou, ale je třeba se obráti na správné osoby.
Argumentace k cenám, že jsem nic neudělal, je nesmyslná. Chleba taky zdražují bez našeho přičinění, náhradní díly taky nestojí pořád stejně. Auta jsou dražší. Platy se zvedají, takže logicky ceny služeb také rostou. Řešením je, nechat si po 2 letech přepočítat.
Pokud klient neustále přepojišťuje jednu smlouvu, pak to není finančně velmi přínosné. Pořád jsou tam náklady na vyhotovení, pořízení atd.
Každá pojišťovna cílí na určitý typ klientů, je třeba si dle toho vybrat a necpat se tam, kde vás nechtějí. Tedy pokud má auto velký objem a malé KW nejdu k pojišťovně, která počítá z objemu a naopak.