Dárky mají ještě jednu "nepříjemnou vlastnost" - nevztahuje se na ně ze zákona záruka (prodávající ji však samozřejmě může dobrovolně poskytnout). Pokud se např. objeví nabídka drahého videorekordéru s nabídkou malého televizoru zdarma v podobě dárku, je třeba pečlivě zvažovat, zda se to vyplatí i v případě, že televizor se po několika dnech porouchá.
Ohledně tohoto jsem četl vyjádření ČOI a to hovoří přesně opačně:
stránky spotrebitel.cz (v novém okně).
Chtělo by to slyšet názor někoho, kdo se kolem toho už soudil.
PS: Pro správce stránek - nechápu, proč mi na konec odkazu systém přidává zpětné lomítko, když ho tam já nedávám.
Stanovisko ČOI, na které je odkazováno, zcela potvrzuje tento text. Odlišný názor, který tam zaznívá, je výkladem jednoho konkrétního (byť velmi znalého) právníka. Ten má samozřejmě pravdu v tom, že soud by v případném sporu přihlížel k řadě okolností, a nelze vyloučit, že by na základě jejich vyhodnocení konečné rozhodnutí bylo ve prospěch spotřebitele.
Spotřebitelská sebeobrana by však měla spotřebitelům pomoci, aby sporům a soudům úplně předcházeli. Tudíž doporučuji vždy velkou opatrnost, když je hodnota dárku vysoká.
Karel Pavlík
Co kdyby nám tenhle úžasný server poradil, jak se bránit jeho vlastní reklamě ? Pro samý plovoucí banner téměř nic nevidím nebo musím sjíždět hodně dolů, abych si vůbec něco přečetl ......
Dobrý den,
nějak mi není jasné, jak mi v prodejně nabízející mobilními telefony předvedou mobil z předplacené sady, když se otevřením - teď nevím přesně jestli celé krabice nebo obálky se SIM - automaticky akceptují všeobecné podmínky?
Nemuzou chtit akceptovat smlouvu PRED jejim prectenim (smlouva v krabici) ani pred predvedenim vyrobku. IMHO muzou nahradit predvedeni vyrobku predvedenim jineho kusu stejneho typu, ale pak muzes po rozbaleni (nejlepe hned v prodejne) to vratit, pokud se predvadene parametry neshoduji.