Copak počítačové technologie včetně AI, ty se vyvíjejí zdárně, problém je ale v lidském materiálu. Zrovna pracuji pro větší českou firmu, jsem v kontaktu se 3-4 pracovnicemi ve vedení a v obchodních funkcích, všechno VŠ.
A je to bohužel tragédie: logické myšlení blízké 0 (ono asi to myšlení obecně), neschopnost porozumět textu, neschopnost sestavit nějaký text bez chyb všeho druhu, neschopnost naučit se ani základní funkce v Office (ono je ani nezajímá, co uvnitř je). A jejich šéfové jsou na tom ještě hůř, jen mají aspoň vyvinutější technické myšlení.
A teď si představte do toho všeho AI. Tj. budˇ se tam najde někdo inteligentní, kdo bude schopen AI správným způsobem nasadit a veškerý ten kancelářský plankton vyhodit, nebo se budou stejné pracovnice snažit používat softwarový nástroj chytřejší než ony a bizarnost jejich výstupů se ještě zvýší. To bude rachot!
Zažila jsem totéž. U VŠ obor marketing absolutní neschopnost napsat text na půl stránky, o pravopisných chybách ani nemluvím, to se nedalo číst. Neschopnost napsat smysluplnou větu, slovosled jak Lojza z hospody po 10 pivech. Ale sebevědomí jim fakt nechybělo. Někdy nám podobné texty pronikly až do odborného tisku, to bylo ostudy! Než takovéto VŠ, tak to radši AI!
Zajímavé, jak si většina lidí představí využití AI v bankách hlavně jako virtuální nápovědu či rovnou virtuálního klientského pracovníka. Přitom možnosti jsou mnohem pestřejší a například prověření klienta před založením účtu či poskytnutím úvěru by dozajista mohla dobře natrénovaná AI udělat mnohem lépe a mnohem rychleji, než živý bankéř
.