Je absurdní pustit na silnice dalšího nebezpečného člověka jen proto, že se nám nepodařilo všechny nebezpečné lidi ze silnic odstranit.
Epileptik před časem zabil dvě děti, protože při řízení dostal epileptický záchvat. Pánovi z článku by se při troše smůly mohlo stát to samé. A naopak ten epileptik si taky myslel, že má vše pod kontrolou.
jj, nejlépe bude všehna ta auta zakázat, protože ono by se mohlo něco stát.
Apropo, vy jste 100% zdráv, nebo jen papírově?
Takové kýchnutí nebo kolika může postihnout až 9 z 10 lidí starších 10 dní jak tvrdí vědecký konsensus.
Pokud se tedy nenecháme všichni okamžitě očkovat proti blbosti, chci říct kýchání, navrhuji okamžitě všem lidem odebrat do 24h řidičské oprávnění.
Bych to tak nedramatizoval, pokud to není řidič z povolání, co najezdí tisíce km měsíčně.
Padlo tu, že tyhle problémy má pár dnů v roce a pokud se chová uvědoměle a je po tu dobu zalezlý doma, tak nikoho neohrožuje. Ano, je tu jisté riziko, že ho to chytne za jízdy a to tak rychle, že nestihne ani zastavit, ale upřímně se podle toho, co padlo v tomto článku, p. Oldy za volantem bojím míň, než osmnáctiletého kluka v autě s 200 koňmi pod kapotou, nebo seniora 70 plus, který stěží s hůlkou k tomu autu dojde.
Nemůžu si pomoct tu nepřidat tyhle dva odkazy, co mi nedávno někdo poslal.
Inu, ono je otázka, jestli by někomu ublížilo, pokud by se hranice pro řidičák zvýšila třeba na 21 let, případně by se, jako v některých zemích, mladí řidiči omezili jen na auta o malém výkonu, ježdění jen ve dne nebo něco podobného.
Pokud senior stěží s hůlkou dojde k autu, pak má patrně konkrétní zdravotní problémy, které by ho měly diskvalifikovat stejně jako p. Oldu. Nebo už jen pomalu chodí a pak není důvod.
Zkuste se zeptat nekoho, kdo bydli na vesnici/satelitu. Pro nej to znamena dalsi 3 roky se nechat vsude vozit nekym starsim, vetsinou rodici, protoze hromadna doprava jezdi jen nekdy. Navic si myslim, ze pokud nekdo bude chtit jezdit jako blazen, tak to bude delat v 21 stejne jako v 18. Mozna to zvysit na 40-50, to by byla jistota, ze uz to neni nevyboureny mladik.
To spíš ten malý výkon aby se vyjezdil na něčem s čím nemůže nadělat tolik paseky. Pokud jako začátečník sedne do megakáry, tak je jedno jestli mu je 18 nebo 21. Naopak v těch 21 spíš bude mít na silné auto než v 18, takže nesoudných začátečníků v silných autech by mohlo naopak přibýt.
No a podle vaší logiky je lépe preventivně odebírat řidičská oprávnění lidem u nichž hrozí riziko, že mohou udělat řidičskou chybu. Jen mi není jasné kde berete ten etalon člověka, u nějž je pravděpodobnost, že takovou chybu neudělá? Máte na to speciální pravítko, nebo srováváte vůči své osobě?
ne chybu. zdravotní vadu - srdeční, psychiatrickou, epilepsii, ochrnutí po mrtvici, slepotu, .... chybu udělá každej. i já mám zatím zhruba každých 650.000km lehký ťukes, takže se sebou bych radši nesrovnával. a nejvíc chyb udělaj mladý, takže asi nejlepší by bylo zakázat jim se to učit? to opravdu nebyl nejlepší nápad.
To je právě nepodložený názor. Z google mi vypadlo pro dopravní nehody dané do souvislosti se srdečními nehodami třeba toto:
http://www.escardio.org/guidelines-surveys/esc-guidelines/scientific_statements/documents/guidelines-policyconf-cvd-driving-ft-1998.pdf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3217381/
Pro další onemocnění (slepotu neberu vážně) je to obdobné.
Doporučoval bych tedy všem zakazovačům ať se starají raději o vlastní ťukance, než o zdravotní stav ostatních lidí.