no jasně, žijeme v ideálním světě kde mýlit se je lidské a po vyjasnění problematiky si všichni podáme ruku, omluvíme se jeden druhém, na důkaz lásky a přátelství s úsměvem pozveme pana dokora na oběd či kávu. Takhle to bývalo kdysi v pohádkách pane redaktore. Zřejmě se málo pohybujete mezi sviněma kteří jsou všehoschopní a svou rafinovanost a intriky dokáží dokonale maskovat improvizovaným komediálním výstupem před druhými (včetně "mediálního breku") kdy udělají z postiženého málem blázna. Svět se mění a v budoucnu to bude jednou hodně velký problém. Zákony už dávno přestaly být regulačním prvkem. Dnes si každý takový šmejd nechá "udělat" zákon na zakazku jen pro sebe a svý kumpány. Pak to do ruky zase vezme někdo jiný a my budeme všichni naříkat jak jsme to mysleli s obyčejnými lidmi jen v tom nejlepším a oni ty ku-vy volily bolševika. Jó nenažranost je bezmezná.
Je absurdní pustit na silnice dalšího nebezpečného člověka jen proto, že se nám nepodařilo všechny nebezpečné lidi ze silnic odstranit.
Epileptik před časem zabil dvě děti, protože při řízení dostal epileptický záchvat. Pánovi z článku by se při troše smůly mohlo stát to samé. A naopak ten epileptik si taky myslel, že má vše pod kontrolou.
jj, nejlépe bude všehna ta auta zakázat, protože ono by se mohlo něco stát.
Apropo, vy jste 100% zdráv, nebo jen papírově?
Takové kýchnutí nebo kolika může postihnout až 9 z 10 lidí starších 10 dní jak tvrdí vědecký konsensus.
Pokud se tedy nenecháme všichni okamžitě očkovat proti blbosti, chci říct kýchání, navrhuji okamžitě všem lidem odebrat do 24h řidičské oprávnění.
Bych to tak nedramatizoval, pokud to není řidič z povolání, co najezdí tisíce km měsíčně.
Padlo tu, že tyhle problémy má pár dnů v roce a pokud se chová uvědoměle a je po tu dobu zalezlý doma, tak nikoho neohrožuje. Ano, je tu jisté riziko, že ho to chytne za jízdy a to tak rychle, že nestihne ani zastavit, ale upřímně se podle toho, co padlo v tomto článku, p. Oldy za volantem bojím míň, než osmnáctiletého kluka v autě s 200 koňmi pod kapotou, nebo seniora 70 plus, který stěží s hůlkou k tomu autu dojde.
Nemůžu si pomoct tu nepřidat tyhle dva odkazy, co mi nedávno někdo poslal.
Inu, ono je otázka, jestli by někomu ublížilo, pokud by se hranice pro řidičák zvýšila třeba na 21 let, případně by se, jako v některých zemích, mladí řidiči omezili jen na auta o malém výkonu, ježdění jen ve dne nebo něco podobného.
Pokud senior stěží s hůlkou dojde k autu, pak má patrně konkrétní zdravotní problémy, které by ho měly diskvalifikovat stejně jako p. Oldu. Nebo už jen pomalu chodí a pak není důvod.
Zkuste se zeptat nekoho, kdo bydli na vesnici/satelitu. Pro nej to znamena dalsi 3 roky se nechat vsude vozit nekym starsim, vetsinou rodici, protoze hromadna doprava jezdi jen nekdy. Navic si myslim, ze pokud nekdo bude chtit jezdit jako blazen, tak to bude delat v 21 stejne jako v 18. Mozna to zvysit na 40-50, to by byla jistota, ze uz to neni nevyboureny mladik.
To spíš ten malý výkon aby se vyjezdil na něčem s čím nemůže nadělat tolik paseky. Pokud jako začátečník sedne do megakáry, tak je jedno jestli mu je 18 nebo 21. Naopak v těch 21 spíš bude mít na silné auto než v 18, takže nesoudných začátečníků v silných autech by mohlo naopak přibýt.
No a podle vaší logiky je lépe preventivně odebírat řidičská oprávnění lidem u nichž hrozí riziko, že mohou udělat řidičskou chybu. Jen mi není jasné kde berete ten etalon člověka, u nějž je pravděpodobnost, že takovou chybu neudělá? Máte na to speciální pravítko, nebo srováváte vůči své osobě?
ne chybu. zdravotní vadu - srdeční, psychiatrickou, epilepsii, ochrnutí po mrtvici, slepotu, .... chybu udělá každej. i já mám zatím zhruba každých 650.000km lehký ťukes, takže se sebou bych radši nesrovnával. a nejvíc chyb udělaj mladý, takže asi nejlepší by bylo zakázat jim se to učit? to opravdu nebyl nejlepší nápad.
To je právě nepodložený názor. Z google mi vypadlo pro dopravní nehody dané do souvislosti se srdečními nehodami třeba toto:
http://www.escardio.org/guidelines-surveys/esc-guidelines/scientific_statements/documents/guidelines-policyconf-cvd-driving-ft-1998.pdf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3217381/
Pro další onemocnění (slepotu neberu vážně) je to obdobné.
Doporučoval bych tedy všem zakazovačům ať se starají raději o vlastní ťukance, než o zdravotní stav ostatních lidí.
pro mně je přijatelnější, když deseti důchodcům odeberou řidičák nespravedlivě - než aby mi devátý z nich zabil děti kvůli velmi nepravděpodobné několikavteřinové indispozici.
život a řízení auta s sebou nese dostatek rizik i pro osoby zcela zdravé a naprosto střízlivé, netřeba přidávat rizika zbytečná.
nikoliv. tento ožralý a zfetovaný mladík měl být TAKY dávno zbaven řidičáku, ostatně podle dostatečně dostupných údajů z šesti let jeho držby byl opakovaně bodován na závažné dopravní přestupky a minimálně jednou vybodován.
problém je v tom, že za špatné parkování, zapomenutá světla, banální nikoho-neohrožující drobné překročení rychlosti, můžete přijít o řidičák během měsíce - ale když jednou za půl roku způsobíte vážnou nehodu a každých pět let někoho zabijete, z hlediska legislativy o držbě řidičáku jste naprosto v pohodě.
takže postih by měl směřovat do skutečně závažných a ohrožujících skutečností, jako opakovaná jízda na červenou, jakýkoliv fet, nebo srdeční choroba nevylučující krátkodobou nevolnost - nikoliv za to, že 6x během dvou let vyjíždíte v polích před značkou konce obce nepředpisovou rychlostí 59 km/hod. na to by ale policie musela dostat zadání, takže to máš vole marný.
Když se někdo během 2 let nechá 6x chytit, jak jede za vesnicí místo 50 59, tak to sice nemusí být pirát (takhle se jezdí běžně), ale určitě má sníženou schopnost sebekontroly. Normální řidič začne 50 dodržovat, když ho na to budou chlupatý opakovaně chytat, ne? Řízení vyžaduje určitou sebekontrolu, schopnost potlečit adrenalin, agresivitu atd. Když potkám na silnici blba, tak mu radši uhnu a nebudu si s ním "poměřovat, kdo ho má většího". Tohle by podle mě člověk, co se nechá opaovaně chytat na 50 nezvládnul.
Podle toho co je v článku uvedeno, čistě technicky proběhlo vše přesně tak jak mělo. Člověku který několikrát ročně omdlívá z důvodu prokázané zdravotní vady byl do nápravy této vady odebrán řidičský průkaz. A to z důvodu, že okamžité řešení na pracovišti které problém diagnostikovalo pacient odmítl a zákrok odložil na neurčito. Termín a pracoviště si zvolil nakonec sám a po nápravě problému mu bude řidičský průkaz na dobrozdání lékaře zřejmě opět navrácen.
Jediný problém v tomto případě byla forma komunikace lékařky s pacientem. Těžko říct kolik z toho bylo zaviněním lékaře a kolik pacienta. Nikdo z nás u toho nebyl. Nicméně je pravda, že ne všichni lékaři jsou zvyklí s pacientem jednat prozákaznicky. Ale tohle se netýká zdaleka jen lékařů a není to žádné extra mediální téma.
Na závěr jedna filmová citace k tématu: „V praktických cvičeních něco přeřízl, soudruhu profesore.“ - „Ale, Sejkoro! To se mu v životě stane ještě mockrát.“
že článek je psán čtivě, ale tak trošičku štvavě, jak už dnes je poměrně často k vidění u novinářů. Asi takto: I z článku vyplývá, že lékař, který zjistí u pacienta nějakou chorobu, která by mohla být ohrožující pro něho či pro jiné účastníky silničního provozu, je povinen o tom informovat příslušný správní úřad. A ten je zase povinen zamezit takovému řidiči, aby nadále řidičem byl. Samozřejmě, pokud se jeho zdravotní stav nezmění. Takže o čem vlastně ten článek je? Lékaři postupovali tak, jak postupovat měli, autoři článku si však do nich kopli, protože, samozřejmě, mohou.
Řekl bych, že pokud se týká novinářů, stále více dávám za pravdu prezidentu Zemanovi...