Díky za zajímavý článek. Vlastním menší eshop a zasílám námět na další článek - jaké máme možnosti, pokud zákazník nepřevezme dobírku. Všechny rady na internetu selhávají a přestože vrácených zásilek je asi jen 1%, dost to naštve. Mnozí si neuvědomí, že majitel eshopu musí zásilku zabalit, vyhotovit fakturu, odeslat a po vrácení zásilky zbytečné náklady na dopravu zaplatit z vlastní kapsy. A často i vyhodit obalový materiál. Uvítal bych článek, který by tento problém popsal obsáhle a z širšího pohledu. Není řešením, že když ponikám, musím se s tím smířit nebo v administraci eshopu dobírku vypnout. Domnívám se, že nepřebrané zásilky trápí většinu malých i středně velkých eshopů. Řešení asi není jednoduché, ale kdyby existovala možnost třikrát a dost a pak by si zákazník nikde na internetu nenakoupil, mnozí by si to rozmysleli. Ale chápu - narazilo by to na GDPR...
Na svém eshpu mám nastavenou dobírku i platbu převodem nebo kartou, zákazník si může vvbrat. A hádejte, které zásilky se vrací, jsou to pouze dobírky. Tady jde o to, že majitel eshopu (často fyzická osoba) platí za Vás dopravu ze svých peněz. Jistě, pokud zákazník napíše, že byl v nemocnici, dá se to pochopit a vše je o přístupu eshopu i zákazníka. Ale takových záakzníků je minimum, většina hraje "mrtvého brouka" a na dotaz eshopu vůbec nereaguje. Takové zákazníky mám právo blokovat a podruhé u mě nenakoupí.
Kdysi jsem kupovala cosi přímo od výrobce. Jedinou možností byla dobírka. Nabízela jsem prodejci, že zaplatím převodem a aby poslal zásilku normálně jako balík poštou. Ne, že to nejde, a jen dobírkou, tehdy nejdražší možností. Inu, nekoupila jsem.
Dneska jsem vůči e-shopům velmi kritická. Nejenže je spousta zboží nevalné kvality, nemůžu si ho lidově řečeno "osahat", ale obvykle jsou problémy s reklamacemi. Tudíž se vracím zpět ke kamenným prodejnám, kde si zboží můžu vzít do ruky a případně ho můžu i reklamovat.
No nevím záleží co člověk kupuje. Ale např v elektronice a domácích spotřebičích je za mě úplný nesmysl jít do kamenné prodejny protože se to tam prostě nevejde. Na zeleném eshopu 358 různých praček a 113 různých fénů v kamenném 4 pračky a 3 fény. A mimochodem u zeleňáka jsem už X-krát něco za poslední rok reklamoval nebo vracel. Po zcela bezobslužném vrácení na prodejně do boxu mám většinou peníze zpět do 30 min (čas kdy to někdo vyndá a odsouhlasí v počítači nejspíš).
Pokud člověk nakupuje v eshopech co vypadají jako ty z článku pak se nedivím negativním zkušenostem..