Vlákno názorů k článku Jak nenaletět řemeslníkovi? (příběh) od reklamátor - Mezi lidmi se šíří omyl, že když od...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 3. 2011 14:34

    reklamátor (neregistrovaný)

    Mezi lidmi se šíří omyl, že když od řemeslníka nedostanu doklad, tak nemohu jeho práci reklamovat. Tak to ale není. Mezi mnou a řemeslníkem vzniká smlouva o dílo (v daném případě ústní formou) a záleží samozřejmě na důkazech, jaké jsem schopen předložit, že tento řemeslník dílo zhotovil (postačí svědectví, nepřímé důkazy jako výpis hovorů, parkovací lístek apod.).

    Takhle jsem se dohadoval s kobercářema, kteří mi špatně položili koberec. Jejich cena byla vyšší než jsem předpokládal a neměl jsem peníze (scházela mi tisícovka a bankomat mám daleko). Tak jsme se dohodli bez dokladu, oni nemuseli vykázat DPH, o těch cca 20% mi ponížili cenu.

    Po týdnu mi tvrdili, že si mě nepamatují, tak jsem si vyžádal v prodejně předávací protokol (podepisovali převzetí koberce, který mi přivezli) a vysvětlil jsem jim, že mám svědky (přítomná přítelkyně a pošťačka, která u nás zrovna zvonila a řemeslníky viděla). A najednou se jim paměť vrátila...

  • 4. 3. 2011 14:40

    reklamátor (neregistrovaný)

    Zapomněl jsem na to nejpodstatnější - emailová objednávka a potvrzení řemeslníkem. V emailu je popsáno, jaké práce budou vykonány.

    Doklad je jen potvrzením o poskytnutí služby (ve smyslu §31 ŽZ podle kterého je doklad povinen vydat jen na žádost klienta, není tedy povinný) a současně samozřejmě doklad o zaplacení (účtenka, ve které je konečná cena).

    Ke smlouvě o dílo ale nemá účtenka přímý vztah.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).