Vlákno názorů k článku Jak na penále ve zdravotním pojištění? od JAN - Pokud by tento stát byl ke všem stejně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2010 13:39

    JAN (neregistrovaný)

    Pokud by tento stát byl ke všem stejně spravedlivý, což od začátku nynějšího režimu není, tak by se nemohlo stát, že dlužník by se o svém mnohdy nezaviněném dluhu nedozvídal až tehdy kdy vlivem penále naroste z mizivé částky do obludných rozměrů z čehož si pojišťovny platí horentní platy svých prominentních představenstev, nebo snad se v pojišťovnách nedělají roční uzávěrky ?? Pojišťovna by měla být zákonem nucena dlužníka neprodleně na jeho dluh upozornit a nezbytné náklady s tímto mu ovšem připočítat, ale ne si s dluhů dělat nepoctivý zdroj neoprávněných příjmů, což by v právním státě mělo být klasifikováno jako neoprávněné obohacování a pojišťovny (které toto zejména praktikují) by měly být za toto tvrdě postihovány !!§§§§§§§§§

  • 19. 8. 2010 17:51

    kerej (neregistrovaný)

    Měl by být zákon, aby každý věřitel, chce-li penále, aby pro to musel vyvinout aktivitu – aby o něj musel do roka prokazatelně požádat.
    Jsou to peníze navíc a vyšší než úroky z půjček, tak ať pro to taky hne prstem.
    Tedy navrhuji:
    1) promlčení penále po jednom roce,
    2) nárok na penále však může obnovit kdykoli požádáním, pokud není dluh již umořen nebo promlčen. Pokud již bylo penále promlčeno, začne penále běžet ode dne, kdy o něj požádal.
    Myslím, že by to pomohlo proti spekulacím na penále!
    Bohužel to neřeší problémy s doručováním, tedy spekulace ať dlužníka či věřitele. To je ale jiný problém. Ve světě nijak závažný ale v ČR neřešitelný.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).