Po přečtení tohoto a podobných článků jsem přesvědčen, že nejlepší cesta je si našetřit na nové a podržet ho tak deset let. Koupil jsem nové auto vč. prodloužené záruky a havarijního pojištění. Výbavu mám základní, jen okna v elektrice a klimu navíc. Jezdím denně a mám najeto přes 80 tkm. Po třech letech bez jediné závady či dodatečné investice. Dnešní ceny jsou oproti době před pěti lety nižší klidně o 50-100 tis. Kč (příkladů aut kolem cca 300 tis. Kč jsou spousty).
Bohužel spousta řidičů je zblblá reklamou či si potřebuje kompenzovat různé nedostatky, a proto v autě potřebuje různé finesy, které cenu zbytečně prodraží i o desítky/stovky tis. Kč. Naopak výrazně snižují jeho spolehlivost a v dlouhodobém horizontu servis. Většinu těchto ego zvyšujících věcí pro řízení nepotřebujete, ale v očích kamarádů potřebuji přece být za frajera.
Když vůz z druhé ruky, pak jedině od prvního uživatele přes autoservis. Tam je vysoká pravděpodobnost, že budete podobným překvapením ušetřeni (určitě i tam se najdou výjimky, ale ne v takovém počtu, jako v bazarech).
Bohužel Vás zklamu, dnešní nové vozy v žádném případě nevydrží 10 let, konstruktéři v automobilkách jsou jsou přímo placeni za to, aby vyvíjeli vozy s životností max 250-300 tisíc km a nebo 5-6 let, tak je nastavena životnost komponent, a teď nemyslím jen motoru ale takových věcí, jako jsou koncovky kabelovyých svazků, povrchová úprava exponovaných částí karoserie a podobně...
Když dnešní vozy nevydrží 10 let jak píšete, tak kolik podle Vás vydrží bazarový vůz starý třeba 5 let s najetými 120 000 km, používaný třeba jako firemní auto, kde se střídalo několik řidičů a každý to auto nešetřil?
Vydrží víc nebo méně než dnešní nový?
A jsou mezi novými vozy rozdíly v životnosti nebo podle Vás Renault vydrží stejně (časově i na kilometry) jako Honda, Subaru, BMW, Mercedes apod.?
Moje první auto byl 10 let starý Nissan z roku výroby 1991. Vydržel mi 12 let, čili je mu 22. Na všech STK prošel bez problémů. V autě je původní spojka, převodovka, lambda i katalyzátor.
Za 12 let jsem do oprav dal asi 10 000 korun. Kupoval jsem jej od majitele přímo, ne z bazaru. A byl to takový majitel, který měl na zimu Schade 120 a toho Nissana v garáži, aby ho neničil. Od takových lidí je třeba kupovat auta :-)