Vlákno názorů k článku Jak jsem kupoval auto u AAA Auto (zkušenost) od Kateřina - Vážení spotřebitelé, rádi bychom Vás touto cestou varovali před...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2016 9:59

    Kateřina (neregistrovaný)

    Vážení spotřebitelé,
    rádi bychom Vás touto cestou varovali před společností AAA auto, od které jsme v listopadu 2015 zakoupili vůz. Byli jsme několikrát ubezpečeni, že vozy jsou prověřovány a že je skvělé, jak málo má tento vůz najeto. Když jsme po týdnu od koupě zjistili, že vůz má silně přetočený tachometr, rozhodli jsme se v souladu se slovy ředitelky AAA Auto Karolíny Topolové ze dne 4.4.2014, kde uvedla: "AAA Auto poskytuje doživotní garanci vrácení peněz v případě právního problému s vozem. Pokud náš zákazník přinese jednoznačný důkaz, že kilometry neodpovídají vrátíme mu i v tomto případě peníze, které za vůz zaplatil." od smlouvy odstoupit. To nám z neznámého důvodu nebylo umožněno. Naopak nám bylo řečeno, že jsme byli upozorněni, že vůz má stočený tachometr. Naprostý opak je pravdou, v okamžiku, kdy jsme šli za manažerem otrokovické pobočky odstoupit od smlouvy, vyhrožoval mé těhotné ženě, že nás udá za křivé obvinění, protože vůz tachometr přetočen NEMÁ! V reklamačním protokolu, kdy naši žádost zamítli, nám dokonce bylo sděleno, že vůz byl bourán. Nic takového nám řečeno nebylo.
    Celou záležitost jsme řešili přes DTest, kde můžete nalézt arogantní a odmítavé stanovisko zaměstnance AAA Auto. Neodpovídá na otázky, ignoruje fakta, jen kopíruje slova ze směrnic nebo z webu. Neodpověděl na náš jediný dotaz, odmítal nám sdělit důvod, proč najednou neplatí slova ředitelky, která zaručuje odstoupení od smlouvy. Celá konverzace je zde: http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/8866/neuznana-reklamace-stoceny-tachometr?filter%5Bsubjectfilter%5D=349
    Prosíme, nenechte se zastrašit společností AAA Auto. Také v našem případě došlo k ignoraci a odmítání. Společnost AAA Auto věří, že díky týmu právníků je nepostižitelná. Také celou věc předáváme k řešení ČOI. Rozhodli jsme se i celou záležitost medializovat.
    Když jsme kontaktovali samotnou ředitelku Topolovou a požádali ji o řešení problému, ani se neobtěžovala odpovědět! Opět vidíme snahu vše řešit, lidské jednání a ochotný přístup.
    My jsme na vůz šetřili 2 roky! Chtěli jsme auto, abychom mohli nemocné děti zavést k lékaři autem a ne trolejbusem. Ředitelka Topolová si za naše peníze zajede letos na pátou dovolenou do tropů. My budeme šetřit další 2 – 3 roky na nové auto, protože 100 tis. Kč je ztracených (vůz neudělá technickou a dalších 50 tis. Kč na jeho základní opravu nemáme). Je nutné širokou veřejnost obeznámit s tímto problémem!
    Děkuji!

    14. 1. 2016 15:38 redakčně upraveno, důvod: Překročení hranice mezi kritikou a nadávkami
  • 11. 1. 2016 12:56

    AAA AUTO (neregistrovaný)

    Pokud se jedná o dříve vyjádřené stanovisko dTestu, „Co se týká soukromoprávní odpovědnosti, prodávajícího, kterým je autobazar, odpovídá v tomto případě za stav tachometru. Nároky vyplývající ze soukromoprávní odpovědnosti, kterými jsou právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo nárok na odstoupení, musí být uplatněny v záruční době. Autobazar při prodeji auta dává často do smluv podmínku, podle níž za rozdíl mezi skutečným počtem kilometrů a stavem uvedeným na tachometru prodejce neodpovídá. Takové ustanovení však znamená pro kupujícího značnou nerovnováhu v právech a je tedy podle občanského zákoníku § 1813 občanského zákoníku neplatné. Ujednání, že stav tachometru nelze garantovat, považujeme za nepřiměřené, k němuž se nepřihlíží. To vše za předpokladu, že kupující uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel, nikoliv jako podnikatel na IČ. Nepřiměřené je proto, že jím prodávající vylučuje nebo omezuje svoji odpovědnost za nesoulad uvedeného stavu tachometru se skutečným stavem.“, pak toto není bohužel možné na daný případ aplikovat.

    Ve smyslu ust. § 2095 OZ je prodávající povinen odevzdat kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení. Z prodejní dokumentace se podává, že v době prodeje byl stav tachometru vozidla 154.854 km.

    Jak již bylo dříve uvedeno, byť společnost AAA Auto vyvíjí maximální úsilí pro odhalení skutečného nájezdu kilometrů u každého vozu, existují i vozy, u kterých není v dostupných databázích dostatek údajů pro to, abychom mohli s určitostí říci, zda stav na tachometru odpovídá skutečnému počtu najetých kilometrů a s ohledem na jejich celkový stav lze usuzovat, že v minulosti došlo k neoprávněnému zásahu do tachometru (v žádném případě však ze strany společnosti AAA Auto).

    Do této kategorie patří i předmětný Ford Mondeo, který jste si zakoupili. Pokud by prodávající za těchto okolností bez dalšího uvedl jen stav tachometru, nepostupoval by v souladu se zákonem.
    Ve smyslu ust. § 2164 OZ má-li věc vadu, která nebrání užívání věci ke sjednanému účelu, […] [p]rodávající kupujícího upozorní, že věc má vadu a o jakou vadu se jedná […].

    Jestliže tedy prodávající si je vědom skutečnosti, že u automobilu došlo v minulosti k neoprávněné manipulaci s počitadlem km, nebo s využitím svých odborných znalostí a zkušeností se toto jeví jako pravděpodobné, pak i takový vůz je možno spotřebiteli prodat, je však povinností prodávajícího na tyto skutečnosti kupujícího upozornit. Nejedná se tudíž v žádném případě o obecnou „snahu vyloučit odpovědnost prodávajícího“, jak je naznačováno, ale naopak splnění notifikační povinnosti ve vztahu ke konkrétnímu vozidlu, což prodávající v daném případě učinil v čl. 1 Protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla, když v kolonce SKUTEČNÝ STAV UJETÝCH KM uvedl „MOŽNÝ NESOULAD – BEZ GARANCE“, a to s příslušným vysvětlením.

    Na druhou stranu jsme však nuceni poukázat na trestněprávní aspekt stávající situace, když příspěvek zveřejněný Vámi (ev. přímo kupujícím panem Stružkou), obsahuje nepravdivá tvrzení, která společnost AAA Auto poškozují, jakož i výroky, které mohou být kvalifikovány jako naplňující skutkovou podstatu přečinu pomluvy či křivého obvinění („Naopak nám bylo řečeno, že jsme byli upozorněni, že vůz má stočený tachometr. Naprostý opak je pravdou…“ „ Je celá řada poctivých osob, které společnost AAA Auto okradla a zastrašovala. Také v našem případě došlo k vyhrožování těhotné ženě…“ ). V celkovém kontextu pak aktivita kupujícího spočívající v šíření příspěvku a vytváření nátlaku na společnost AAA Auto za účelem dosažení pro kupujícího příznivějšího výsledku reklamační řízení může být vyhodnocena rovněž jako naplňující znaky skutkové podstaty přečinu vydírání.

    Žádáme proto, abyste od popsaných protiprávních aktivit upustili a zajistili odstranění tohoto příspěvku z veškerých umístění.

  • 21. 1. 2016 15:12

    Robert (neregistrovaný)

    Mám z AAA renault scenic. Uznávám že je risk jít to bazaru kupovat auto bez nějakýho mechanika kterej by auto obhlídnul a řekl co a jak. Ale to platí u jakýhokoliv autobazaru, to už je jenom na soudnosti lidí.Když jde někdo sám tak se pak nemůže divit že koupí třeba "zajíce v pytli". A za mě teda si myslím že je lepší velký autobazar jako je AAA než nějaký menší. Semnou jednali seriozně a renaultek jezdí parádně. Zatím krom benzínu nebylo třeba investic, takže moje zkušenost je dobrá.

  • 25. 1. 2016 0:31

    Ladislav (neregistrovaný)

    Vyměnil sem ted v tomto bazaru auto na protiúčet a odvezl si parádní BMW, za mě super

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).