Dovolím si opravit několik nepřesností:
1. Dobírka je možná i na Slovensko, sám jsem nějaké, jako zaměstnanec obchodu, posílal. Takže předpokládám, že to jde i obráceně
Bohužel stále platí, že některé obchody dobírky "upřednostňují", tedy když přijde zboží, tak zásilky na dobírku posílají přednostně :(
2. Při platbě kartou není vždy nutné zadávat CVV/CVC kód. Tedy u českých obchodů asi ano, ale pokud se bavíme o možnosti zneužití karty, tak případný zloděj moc dobře ví, na kterých zahraničních webech lze zaplatit jako MO/TO a tedy bez znalosti CVV/CVC. Navíc řada karet ani neumí MO/TO transakce blokovat, případně jsou limity pro ně spojeny s limitem pro výběr z bankomatu, atd.
3. Trochu nerozumím tomu jak může být převod na účet a dobírka jiné z hlediska bezpečnosti - v případě nějakého podvodu budu vymáhat peníze úplně stejně (obtížně)
4. Ještě k PayU. Kamarád má zrovna s tímto druhem platby nepříjemnou zkušenost, právě v kombinaci s AARON. Kupoval v této prodejně objektiv a při vracení ve 14 denní lhůtě dostal o cca 1200 Kč méně zpět. AARON se s ním odmítl bavit :(, pouze uvedl, že od PayU dostal částku o tuto sumu menší.
5. 3D Secure není ochrana zákazníka, ale obchodníka. Obchodník se tak jistí proti tomu, že nepřijme platbu odcizenou/zneužitou kartou. Případný zloděj ale ví, na jakých webech zaplatit bez nutnosti opisování autorizační SMSky, konkrétně např. v USA je podpora systému 3D Secure minimální. Platí to samé, co jsem uváděl v bodě 2, jen je takových webů mnohonásobně více, prakticky všechny mimo Evropu.
Na druhou stranu jsem se už setkal s weby, které přijímaly platby pouze kartami podporující 3D Secure. Kamarád si kupoval vstupenky na festival v Goodwoodu a ani jednou z jeho čtyř karet nešlo zaplatit, naštěstí měl mě, jako "přítele na telefonu" a zaplatil jsem jednou z mých karet (Citi).
6. pořízení další karty s nastavenými (nastavitelnými) limity, případně s minimálními zůstatky na účtech není žádný problém a nemusí to stát ani korunu.
Účty i s kartami vydávají zdarma:
bez dalších podmínek: Air Bank, FIO, mBank, Zuno
při splnění podmínek: Citi (obrat 25 000 Kč na účtu), Equa (obrat 10 000 Kč na účtu, nebo objem prostředků 100 000 Kč na všech účtech u banky, včetně spořicích a termíňáků), GE (http://www.mesec.cz/clanky/genius-gratis-novy-ucet-uplne-zadarmo-podle-hry-lovec-a-korist/), Poštovní spořitelna (On-line konto, průměrný zůstatek na účtu 15 000 Kč)
Nejširší rozsah nastavení limitů má v tomto případě mBank, která umožňuje i samostatné nastavení limitů pro zvláště nebezpečné MO/TO transakce. Její nevýhodou jsou ale nevýhodné kurzy při platbě v cizí měně.
O limitech na kartách jsem psal zde: http://www.mesec.cz/clanky/limity-pro-platebni-karty-a-pro-prevody/ je to sice již starší článek a ne vše je aktuální (např. FIO má nové karty, už nemá ty od ČSOB a je tam možná určitá správa limitů i když na mBank nemá), ale pro hrubou přestavu to stačí.
Další možností jsou kreditní karty. Ty mají dvě výhody:
1. poskytují bonusy za platbu - 1 až 2 % (Citi, GE, ČSOB, Raifka - vždy jeden z nabízených tarifů, Cetelem )
2. při zneužití karty nejde o vaše peníze, ale o peníze banky, nemůže se vám tak stát, že máte zablokované peníze na běžném účtu a kvůli tomu vám např. neprojde SIPO. Máte tak čas na to se "hádat" s bankou, třeba i přes finančního arbitra. V naprostě většině případů je banka povinna peníze vrátit, byť ji k tomu musí občas "pomoci" i ten finanční arbitr (pro klienty jsou jeho služby zdarma)
Vracecí kreditky něco stojí (obvykle mezi 50 a 100 Kč), pokud platíte menší objemy transakcí, můžete mít i bezplatné, které se od těch placených liší jen tím, že "nevrací" (mBank, GE, Raifka, Citi - vždy jeden z tarifů)
specificky v česku platí opakovaně známá zkušenost - že pokud platíte méně dostatkové nebo skladově nedostupné zboží, obchodník vždycky (časově)upřednostní zákazníka platícího dobírkou, a tomu se odesílá okamžitě aby si to nerozmyslel - zatímco těm kdo již zaplatili kartou, teprve začne produkt shánět.
Často se to traduje, na internetu nakupuji téměř každý týden, vždy platím kartou, pokud ji obchodník akceptuje, ale nikdy se mi nestalo, že bych měl prodlevu s dodáním, protože platím předem. Totéž při platbách převodem na účet (pokud obchodník nepřijímá karty). Dobírku nevyužívám nikdy, resp. pouze v případech, kdy jiná možnost platby není.
Dokonce je možné požadovat otevření balíku před převzetím. Na poštách se na to sice tváří dost nevraživě a bude nejspíše potřeba zavolat si vedoucí, ale stačí kouzelná větička "mám podezření na poškození zásilky" (viditelné poškození není nutnou podmínkou) a pošta musí umožnit prohlídku balíku.
Ale platí to jak u dobírek tak ostatních balíků. Jen u těch již zaplacených se musí člověk hádat s prodejcem na vrácení peněz.
Asi ano, ale dobírku zpravidla využívám při dovozu balíku domů. A v podstatě nic jiného, než že by krabice byla nějak roztrhaná nebo promáčknutá mi řidič poštovního vozu nevezme. Těžko bych na řidiči mohl chtít rozbalovat tu zásilku. V tomto jsem realista. Raději tedy preferuji osobní převzetí na nějaké pobočce a poštou beru věci jenom spíše méně náchylné na zničení.