Vlákno názorů k článku Ivan Richter, Komerční banka: Při platbách na kontakt banka po zadání čísla ukáže majitele účtu od Michal Kubeček - V rozhovoru probíraná možnost spárovat jedno telefonní číslo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 8. 2022 10:01

    Michal Kubeček

    V rozhovoru probíraná možnost spárovat jedno telefonní číslo s více účty mi nedává moc smysl, to by pak musel odesílatel vybírat, na který z nich chce platbu poslat a není mi jasné, podle čeho by to měl vybírat. Spíš je zajímavá otázka, jestli půjde jednomu účtu přiřadit víc telefonních čísel.

    A ještě jedna otázka: ta konverze z telefonního čísla na číslo účtu se provede v okamžiku zadání platby nebo v okamžiku jejího provedení? Lepší by asi bylo to první, jinak bude potřeba řešit situace, kdy se registrace změní mezi zadáním platby a jejím provedení.

  • 19. 8. 2022 10:51

    Liquix

    1) K jednomu číslu účtu lze mít více telefonů. Půjde tak mít "rodinný" účet, kde bude přiřazen telefon manželky, dítěte atd. Tady je ale třeba myslet na to, že účet je vedený pod nějakým jedním jménem. Pokud tak bude mít pan Jan Novák účet, na který bude spárovaný telefon Lenky Novákové, tak při zadání platby na telefon Lenky se mi zobrazí na platebním příkazu příjemce jako Jan Novák, protože právě on je majitelem účtu.

    2) Vzhledem k tomu, že účet se bance dotahuje při zadání platby během toho, co se mi zobrazí jméno protiúčtu, tak platba musí odejít právě na toto číslo účtu. Účet je tedy pro banku znám před tím, než ji reálně odešle. Pokud někdy poté dojde ke změně, z pohledu klienta se nejedná o relevantní informaci, protože klient chtěl zadat právě na účet/telefon, který si vybral při zadání platby.

    19. 8. 2022, 10:53 editováno autorem komentáře

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).