Protože jsem uživatelem uvedené služby ČSOB již delší dobu, připojím pár zkušeností a komentářů ke článku.
S tím že instalace čtečky a software je poněkud složitější nelze než souhlasit, nedovedu si představit jak by tuto činnost absolvoval někdo s méně než průměrnou počítačovou vzdělaností. Manuál je napsán značně chaoticky a postrádá jakoukoukoliv vodící osnovu. Veškerý nutný software (nepočítám-li prohlížeč) naleznete na poskytnutém CD, takže nemusíte nic stahovat ze stránek ČSOB. Pravidlem však bývá že na stránkách ČSOB je umístěn software v aktuálnějších verzích.
Co se týče verze Exploreru dovolím si ne tak úplně souhlasit s autorem článku. Podle reálných statistik používá DNES naprostá většina uživatelů Internetu produkkt Internet Explorer a to v nejnovější verzi 6.0. Uživatelů konkurenčního Netcape Com. bude méně než 8%. Mají bohužel smůlu (otázka do diskuze ale ne tady). Nevím odkud měl autor instalovaný IE že neměl verzi se silným (128bitovým) šifrováním, ale já jsem si například IE instaloval z CD časopisu CHIP kde byla už verze se 128bit šifrováním.
Co se týče množství hesel nelze než souhlasit že je jich více než dost. Ze začátku jsem měl problém kterí a kdy aplikovat a to si myslím že nejsem úplný analfabet. Končilo to tak že jsem po třikráte vloženém nesprávném heslu musel navštívit svou pobočku kde mi přístup odblokovali. To se mi stalo dvakrát :)
Naprosto souhlasím s tím, že na to jak je produkt zabezpečen takřka NIC NEUMÍ!
Pouze platební příkaz je výsměch. Proč není možnost zadávat a rušit např. trvalé příkazy, co třeba nějaká paměť na často vypisované účty, co třeba historie účtu starší než jeden měsíc atp. Celé to na mě působí dojmem, že od spuštění produktu na aplikaci nikdo nesáhl a nic nevylepšil což je smutné.
Dále bych varoval že produkt je velmi citlivý na konfiguraci počítače a hardware (zvláště čtečka a její software). V praxi se Vám může stát že pokud si nainstalujete nějaký nový hardware do svého počítače přijdete najednou o přístup ke čtečce apod. Technická podpora se snaží ale reakce jsou vlažné.
Každopádně abych jen nekritizoval uvedu i pozitiva které se mi líbí:
- služba je bezplatná (mimo prvotního nákupu čtečky)
- můžete platit u čaje večer v klidu domova a vyhnout se tak stresům
u přeplněných přepážek
- dle mého názoru je zabezpečení před zneužitím opravdu kvalitní
- vlastní ovládání aplikace je jednoduché a zřejmé
- málokdy se stalo že byla služna nepřístupná
s pozdravem
čtenář Petr
vcelku souhlas, jen s tou pristupnosti mam zkusenost opacnou: uz 4x se mi stalo, ze to nefungovalo - a to tam lezu spis zridka. vzdycky sice emajlova podpora zareagovala promptne (tak do 15 minut - vzdy ve vecernich hodinach), ale dozvedel jsem se jen "...o problemu vime, resime ho, bohuzel nevime, kdy to bude fungovat, zkuste to zitra..." ale treba jsem mel jen smulu a trefil vsechny vypadky...
kuba