Hlavní navigace

Názory k článku Internetové a mobilní bankovnictví Oberbank (galerie)

  • 6. 11. 2017 20:31

    Robert (neregistrovaný) 2001:1ae9:24e:----:----:----:----:----

    Oberbank pracuje s konceptem "Wunschklient" - rozlišuje, jestli klienta "chce". Ten, koho chce, může počítat s velkou vstřícností především u úvěrových produktů. Banka rozlišuje 3 typy pracovníků: Poradce pro servisní klienty, poradce pro privátní klienty a poradce pro firemní klienty. Banka na svých stránkách zdůrazňuje osobní přístup a diskrétní prostředí, což se ale netýká servisních klientů, což jsou všichni ostatní, než které chce. Ti musí vyřizovat své záležitosti u standardní přepážky, kdy za ním stojí/sedí další klienti. K servisnímu poradci se nelze objednat, lépe řečeno objednání negarantuje konkrétní čas u poradce - klient musí čekat, až poradce vyřídí klienty před ním, kdyby jich bylo třeba deset. Servisní poradce se v podstatě o klienta nezajímá. Je možné, že někteří poradci se chovají jinak. Moej zkušenost taková nebyla. Přístup poradce pro privátní klienty je naproti tomu mimořádně vstřícný, snaží se klientovi maximálně vyjít vstříc, ale týká se to hlavně úvěrových produktů. Poplatky mohou být odpuštěny, pokud má klient u banky depozita ve větším objemu (řádově vyšší statisíce, miliony). Depozitní produkty ve srovnání s konkurečními bankami nejsou příliš zajímavé. Občas jsou akce pro nové vklady, ale ty jsou ve stylu výlet do Vídně autobusem, víkend v zámeckém hotelu, návštěva muzea. Banka nenabízí investiční nástroje typu podílových fondů a jejich správy, pouze vlastní dluhopisy, může ovšem zprostředkovat nákup konkrétních titulů. Obraty kolem 100 tis. na účtu nejsou důvodem k tomu, aby kdokoliv z banky aktivně klientovi nabídl jakýkoliv produkt. Standardní poplatky jsou velice vysoké vzhledem k tomu, co za ně dostanete. Když si zakládáte účet, banka nabídne debetní kartu Maestro s týdenním limitem 10-15 tis. Vyšší limit musí schválit vedoucí pobočky. Výhodné jsou kurzy cizích měn, které ale neplatí pro transakce platebními kartami (používají kurzy ČSOB). Internetové bankovnictví nabízí jen základní funkce a je uživatelsky nepřívětivé. Mobilní bankovnictví je o něco lepší. Když se rozhodnete účet v bance zrušit, a spadáte pod servisního poradce, nikdo se vás nezeptá, proč to chcete udělat, ani vás nebude přemlouvat k přehodnocení rozhodnutí. Banka se nezajímá o spokojenost svých klientů, žádným způsobem nezjišťuje zpětnou vazbu. Za pozornost stojí oficiální materiály banky, kde generální ředitel banky, Dr. Franz Gasselsberger neustále vychvaluje banku, jak roste a prosperuje. Totéž platí o FB a Twitteru banky v německém jazyce. Ta míra sebechvály je doslova omračující.