Jako dlouholetý klient ČS jsem stále doufal, že se tento obr probudí, nebo že alespoň vstup ERSTE do banky vnese nový styl. Stále jsem čekal a i když jsem chtěl banku změnit, stále jsem neměl onen impuls, a čekal, že se ČS konečně změní. Když jsem si chtěl zřídit (5.6.) int. bankovnictví, slušná úřednice nejdříve musela zjistit, jestli už jim konečně dnes ráno přišly aut.kalkulátory (a nepřišly - spousta omluv), poté mě informovala o poplatku za aut. kalkulátor - což mě pochopitelně odradilo, když jsem se ptal, proč ČS informuje o možnosti zřídit int. bank. zdarma a mlčí o poplatku za kal. (na webu ČS ani zmínka, snad jsem to nepřehlédl) - omlouvala se, informovala mě o omezení zjišťovat historii pohybů na účtu, když jsem chtěl alespoň nějakou tiskovinu o internetovém bankovnictví, omluvila se že nemá, že je měli, ale museli je kvůli nějakým chybám v informacích stáhnout a alespoň se snažila mi ukázat webové stránky ČS, ze kterých jsem však já vycházel a nebylo tam pro mě nic nového.
Teď jsem u eBanky. Ale vím, za co platím vyšší poplatky. Profesionalitu si u ČS zatím zaplatit nelze.
I já jsem si "užil" svoje při zřizování Internet bankingu v ČS a jen kvůli dlouhodobé loajalitě k tomuto bankovnímu ústavu nejdu jinam.
Na pobočce jsem byl druhá osoba, která si službu aktivovala a bylo zřejmé, že proškolení personálu bylo nedostatečné už jenom z přístupu k realizaci požadavku (neustálé hledání potřebných dokumentů, porady s kolegyněmi apod.). Nakonec jsem podepsal smlouvu a obdržel autentizační kalkulátor za 1250 Kč. Za několik dní mne zkontaktovali z pobočky, že mi zapomněli odebrat disketu, která je ke kalkulátoru přiložena (druhá návštěva pobočky), za dalších pár dní mne kontaktovali znovu, že zapomněli se mnou podepsat protokol o nastavení limitů (třetí návštěva). Protože tyto úkony jsem musel provést osobně já a nemohl jsem je delegovat na manželku, byly pro mne tyto tři návštěvy pobočky nepříjemné, protože nejdelsší zavírací doba je 18hodin, a to je pro mne brzo. BTW: při třetí návštěvě jsme již byli tři klienti s aktivovaným IB.
Za chybu považuji:
1) špatné proškolení obsluhy a špatné podklady (např. by jistě stačil jednoduchý návod se sledem kroků, co je třeba pro aktivaci udělat
2) nedokonalost služby - IB nezobrazuje transakce vzniklé jiným způsobem než pomocí elektronického bankovnictví (věřím, že do konce roku se to změní a IB bude zobrazovat všechny transakce)
Jak jsem již psal, jsem vůči ČS tolerantní, ale myslím si, že kvalita služeb i vzhledem k nedávné (od 1.4.) úpravě cen služeb, by se měla zvýšit, a řešení i služby, které nabízejí by měly být více dotažené a profesionální. Já peněžní ústav měnit nebudu, protože služby mým potřebám dostačují a věřím, že se budou zlepšovat. Poměr cena / výkon je pro mne dostatečný.