K článku se můžu docela dobře vyjádřit,protože ovládání spor.účtu přes internet už vlastním.Můj celkový dojem je silně minusový,řečeno hodně slušně.Šlo mi především o to,abych si mohla kdykoliv zkontrolovat,jestli už přišla na účet výplata a kolik,jestli se strhly všechny trvalé příkazy,co jiného mi tam přibylo nebo ubylo atd.- prostě aktuální dění v daném měsíci.A to nejde!Vidíte POUZE aktuální zůstatek!Pokud si chcete změnit např.trvalý příkaz,musíte si před sebe vzít výpis z minulého měsíce(chodí poštou),na kterém je uvedeno číslo tohoto trv.příkazu a teprve pak jej změnit.A tak je to se vším.Na co teda mám potom obrazovku?To mi úplně stačil Sporotel (ovládání přes telefon).Všechno je to jen finta na lidi,aby se neřeklo,že je Spořitelna v něčem pozadu!
Jako dlouholetý klient ČS jsem stále doufal, že se tento obr probudí, nebo že alespoň vstup ERSTE do banky vnese nový styl. Stále jsem čekal a i když jsem chtěl banku změnit, stále jsem neměl onen impuls, a čekal, že se ČS konečně změní. Když jsem si chtěl zřídit (5.6.) int. bankovnictví, slušná úřednice nejdříve musela zjistit, jestli už jim konečně dnes ráno přišly aut.kalkulátory (a nepřišly - spousta omluv), poté mě informovala o poplatku za aut. kalkulátor - což mě pochopitelně odradilo, když jsem se ptal, proč ČS informuje o možnosti zřídit int. bank. zdarma a mlčí o poplatku za kal. (na webu ČS ani zmínka, snad jsem to nepřehlédl) - omlouvala se, informovala mě o omezení zjišťovat historii pohybů na účtu, když jsem chtěl alespoň nějakou tiskovinu o internetovém bankovnictví, omluvila se že nemá, že je měli, ale museli je kvůli nějakým chybám v informacích stáhnout a alespoň se snažila mi ukázat webové stránky ČS, ze kterých jsem však já vycházel a nebylo tam pro mě nic nového.
Teď jsem u eBanky. Ale vím, za co platím vyšší poplatky. Profesionalitu si u ČS zatím zaplatit nelze.
I já jsem si "užil" svoje při zřizování Internet bankingu v ČS a jen kvůli dlouhodobé loajalitě k tomuto bankovnímu ústavu nejdu jinam.
Na pobočce jsem byl druhá osoba, která si službu aktivovala a bylo zřejmé, že proškolení personálu bylo nedostatečné už jenom z přístupu k realizaci požadavku (neustálé hledání potřebných dokumentů, porady s kolegyněmi apod.). Nakonec jsem podepsal smlouvu a obdržel autentizační kalkulátor za 1250 Kč. Za několik dní mne zkontaktovali z pobočky, že mi zapomněli odebrat disketu, která je ke kalkulátoru přiložena (druhá návštěva pobočky), za dalších pár dní mne kontaktovali znovu, že zapomněli se mnou podepsat protokol o nastavení limitů (třetí návštěva). Protože tyto úkony jsem musel provést osobně já a nemohl jsem je delegovat na manželku, byly pro mne tyto tři návštěvy pobočky nepříjemné, protože nejdelsší zavírací doba je 18hodin, a to je pro mne brzo. BTW: při třetí návštěvě jsme již byli tři klienti s aktivovaným IB.
Za chybu považuji:
1) špatné proškolení obsluhy a špatné podklady (např. by jistě stačil jednoduchý návod se sledem kroků, co je třeba pro aktivaci udělat
2) nedokonalost služby - IB nezobrazuje transakce vzniklé jiným způsobem než pomocí elektronického bankovnictví (věřím, že do konce roku se to změní a IB bude zobrazovat všechny transakce)
Jak jsem již psal, jsem vůči ČS tolerantní, ale myslím si, že kvalita služeb i vzhledem k nedávné (od 1.4.) úpravě cen služeb, by se měla zvýšit, a řešení i služby, které nabízejí by měly být více dotažené a profesionální. Já peněžní ústav měnit nebudu, protože služby mým potřebám dostačují a věřím, že se budou zlepšovat. Poměr cena / výkon je pro mne dostatečný.