To snad není možný! Tak autor si nepřeje být jmenován, ale veřejně jmenuje X konkrétních lidí v Hypu a ještě zabere tři papíry?? Jeho "jméno bude pošpiněno" a stane se "neseriózní pro své partnery"? O kom je to řeč, o arabském šejku? Tohle snad bylo za protektorátu, že anonym udal celou ulici. Dobře, ať napíše stížnost představenstvu, ale bez reakce druhé strany (a především času na ni!!) nemá tohle co dělat na veřejném médiu! Co má autor vůbec co mluvit stylem "a všichni, co si to přečtou, od vás taky odejdou" - kdo mu dal právo mluvit za nezaujaté lidi, kteří si vyslechnou i oponenta, než udělají závěr!?
Vazeny pane inzenyre,
asi vam v zapalu rozcileni stacilo uniknout, ze Hypo dostala sanci se k problemu vyjadrit, ale nevyuzila ji.
Znamena to tedy, ze se cely pripad odlozi ad acta, protoze se druha strana nevyjadrila a stanovisko pouze jedne strany (cituji)"nema co delat na verejnem mediu" co delat?
Pane inženýre, pěkně za svoji banku bojujete, ale prozradil jste se tím, že víte, že stížnost zaslaná do rukou předsedy představenstva měla skutečně 3 stránky textu:-) Na trhu je více stavebních spořitelen, tak proč nevarovat před těmi neseriózními, kteří si svých zákazníků = svých peněz, neváží?
Hezký den všem.
Rád bych se také podělil o zkušenosti s HYPO SS a to z pohledu bývalého obchodního zástupce.
Již před 2 lety jsem zaslal na centrálu HYPO SS doporučený dopis s výpovědí smlouvy o obchodním zastoupení. I přes tuto skutečnost mi HYPO stále zasílá přehled uzavřených smluv za uplynulý rok.
Zavolal jsem proto na centrálu, abych se informoval zda zaevidovali moji výpověď. Hovořil jsem s pí. nebo slečnou Málkovou. (pozn. představila se nemastně neslaně - sotva jsem jí rozuměl.) Ta mi sdělila, že žádnou výpověď nemají. Zopakoval jsem jí, že jsem výpověd zaslal doporučeným dopisem. Na to odvětila jakou osobu jsem uvedl jako adresáta. Sdělil jsem jí, že jsem neuváděl konkrétní osobu - pouze jsem uvedl standardní adresu, která je uváděna na všech dokumentech. Uštěpačně mi řekla, že pokud to nepošlui konkrétní osobě tak nemohu počítat s tím, že bude dopis doručen do správných rukou. Hovor pokračoval ještě v tom duchu, že vlasně já jsem ten "blbec" atd...
**********
Nakonec mi řekla, že výpověď zašle ona mě. Zatím nic nepřišlo a vypadá to, že ani nic nepřijde.
**********
Co se týče poskytování úvěrů = tragédie, byrokracie a neuvěřitelná doba
HYPO SS??? Děkuji - nechci.
Ano, je to neskutecne fusersky podnik. Jediny krok pri vyrizovani uveru se neobesel bez komplikaci. Nakonec snad s 3 mesicnim zpozdenim uvolnili uver a poslali splatkovy kalendar a svete div se, chybelo asi 15% z puvodne dojednane castky .... nezabili byste je, kdyz jste meli vsechno v kupni smlouve, smlouve o hyp. uveru na korunu presne a ted najednou shanejte kde muzete?
Skoda mluvit ...
No to je asi jediná věc,kterou oni umí.Uzavírat co nejvíce smluv,ale když po nich člověk něco chce tak to né.K 31.12. jsem měla nárok na úvěr přidělený volbou,ale do dnešního dne ho nemám.Musím do konce března splatit byt,který jsem z půlky zaplatila.Bohužel pracovníci úvěrového oddělení se pořád vymlouvají,že to nestíhají.Jednou když jsem tam zavolala,tak mi dokonce řekli že se moje veškerá dokumentace stratila.Nakonec se po týdnu našla,takže si umím představit jaký tam mají bordel.Naposledy když jsem se upomínala o peníze,tak mi pan ..... řekl ať si na něho třeba stěžuju,že on má na starosti jiné úvěry (205).Ale to mě snad nezajímá,když má na starosti 2druhy úvěru tak se má věnovat oběma stejně,ale mě připadá že celý den dělá úvěry 205 a tak jednou za týden vyřídí řádný úvěr.Připadá mi to opravdu nefér vůči těm,kteří spoří 5let a spolehají na to,že když jim skončí 5letá lhůta,tak si koupí byt nebo si udělají nějakou rekonstrukci.Ale jak to tak vypadá tak s Hypem asi nikdy nikdo bydlet nebude.Takže si pořádně rozmyslete kam dáváte své peníze.
1. Ve SS Hypo nepracuji (pracuji ve financích). Stížnosti klientů je třeba VŽDY důkladně prověřit, ale to chce čas v malé i velké firmě. Je laciné pustit na veřejnost stížnost, schovat se do anonymity a s každou sekundou, co se vám někdo snaží odpovědět (to si často pisatel nechce připustit), sbírat body z rozhořčených reakcí publika. Mě osobně příjde nefér psát stížnost a předem v ní kalkulovat s tím, že věc ještě před seberychlejší reakcí druhé strany patřičně "rozmáznu" a lá Občanské judo.
2. Hypa se nezastávám a vaše praktické názory jsou zajímavé. Mě by např. zajímalo, jak může Hypo nabízet "úvěr volbou" po 18 měs, když ze zákona je ta lhůta min. 2 roky. Zřejmě jim ten půlrok trvá vyřizování...
Pane inzenyre, asi jste si nevsiml, co jsem psal minule. Hypo od Mesce dostala moznost se vyjadrit a tu moznost nevyuzila. Ostatne kdyz jsem ja navrhoval na Zlamanou gresli Ebanku, tak se (pokud vim) zastupce banky vyjadril, ze reakci zpracuji a poslou a na tu reakci se cekalo asi mesic nebo dva.
Vzhledem k tomu, ze v clanku bylo uvedeno, ze Hypo nijak nereagovala, je naprosto bezpredmetne domyslet se, jak dlouho by trvalo prosetreni apod. Ostatne - jen co clanek vysel, Hypo zaslala vyjadreni, takze to urcite neni o tom "Chce to cas".
Ja osobne povazuji Zlamanou gresli od Mesce za velmi vyvazenou a objektivni rubriku a (jak jsem psal, i na zaklade vlastni zkusenosti) verim, ze chce-li se narcena strana k problemu vyjadrit, prostor dostane.
Z jednani Hypa vyplyva, ze jsou to maximalni amateri. Na klienta se vykaslou, jeho problem neresi, na vyzvu medii neodpovidaji a kdyz najednou vyjde clanek, vsechno jde. Cili slusne se k zakaznikovi chova pouze pod tlakem, coz o necem svedci.
Pracuji také v jedné finanční instituci. A vidím, že hodný klient, který se chová slušně, tak je odrbán a pokud někdo řve a nenechá se odbýt (skoro by se mi chtělo napsat to s měkkým i ;-)) a k tomu ještě např. vyhrožuje televizí, tak má mnohem větší šanci, že dosáhne toho co chce. Často i toho, na co nemá nárok.
Zdravíme všechny přispěvatele a děkujeme za komentáře. Těšíme se i na odpověď spořitelny, i když si dala zatím dva měsíce načas a pochybujeme, že se dozvíme něco převratného. Proč jsme se rozhodli tuto naši zkušenost zveřejnit? Nevíme jak vy, ale my jsme museli a musíme docela tvrdě pracovat, abychom si odnesli domu nějakou výplatu. Protože my pracujeme poctivě a kvalitně, očekáváme, že za náš výdělek obdržíme od jiných také kvalitu a poctivost. Budiž, naletěli jsme mohutné reklamě této stavební spořitelny. A protože předpokládáme, že stejně jako my i ostatní "spořící" si váží svých poctivě vydělaných peněz, nedá nám naše svědomí jinak, než před nepoctivci varovat. stavební spořitelny obhospodařují opravdu velký balík peněz a možná některý ze čtenářů by uměl spočítat, o kolik si spořitelna polepší, když se bude snažit za každou cenu nedostávat svým závazkům včas. V našem případě nám spořitelna poslala peníze s více než měsíčním spožděním bez našeho zavinění. Nebyla to malá částka a nejsme jediní. Možná trochu najivně doufáme, že článek zaseje semínko pochybností u lidí, kteří se teprve spořit chystají. Třeba si vyberou jinou stavební spořitelnu (my máme skvělou zkušenost s Modrou pyramidou, peníze poslali do týdne od podepsání smlouvy bez ohledu na kalendářní datum). Třeba v důsledku odliv klientů způsobí, že se spořitelna nekvalitně pracující bude muset ve svém přístupu k klientům napravit, nebo se začne jevit svému majiteli jako nerentabilní a zmizí z trhu, tak jak by měli postupně odcházet všechny firmy, které se jednoduše nechovají fér.
Koncem minulého roku jsem si sjednával stavební spoření, koukal jsem a HYPO se dostala do užšího výběru, nakonec mě odradil jejich poplatek za uzavření smlouvy, vyhrála to právě KB. Pomohlo jí jak to, že poplatek do 29 let je pouze 0,75 % a navíc jsem přes internet našel jejich poradce, který 25 % toho poplatku vrací (když se to sjedná přes Internet). Takže jsem rád, že zrovna s touto máte dobrou zkušennost.
No, u KB si rodice brali uver. Trvalo to rok - uverovy pracovnik A chtel doklady X,Y,Z. Pak onemocnel a misto nej uverovy pracovnik B chtel doklady Y,Z,W. Kdyz je dostal, jeho vedouci prisel na to, ze je treba jeste doklad J,K a L a tak to slo do te doby, nez se jednalo primo s vedoucim uveroveho a jakz-takz to problehlo. Takze bacha na ne!
Navic slibovali, ze uver je bez poplatku a pak chteli zaplatit snad dvacet tisic, protoze se (pokud jsem to dobre pochopil) mezi tim, kdy o tom rodice zacali jednat a tim, kdy ten uver opravdu dostali, zmenily podminky.
Ten dotyčný by se měl umět podepsat to za prvé a za druhé, i kdyby tomu tak bylo, tak si myslím, že by se to nemělo stávat.Př.Českomoravská stavební spořitelna má o 250% stížností víc,pořád se s tím setkávám a nikde se o tom nepíše. HYPO stavební spořitelna je jedničkou ve svých produktech a flexibilitou. Stížností na nich se mi dostává velice zřídka a však nejméně ze všech stavebních spořitelen. Pracuji pro stavební spořitelnu, přsto je to všude pouze v lidech. (bohužel i u HYPA).