již asi rok a jsem s ním naprosto spokojen. Při zřizování tohoto konta mě příslušný bankéř jasně řekl, jaká kriteria musím splnit, mimo to jsem dostal asi 6 různých příruček a telefonicky mohu kdykoliv na dotaz zjistit i to, čemu nerozumím. Služby fungují bezvadně, z bankomatů v ČR i v zahraničí mohu vybírat hotovost bez jakýchkoliv poplatků a to, co mně potešilo nejvíc - když mě skončila platnost dolarového fondu, banka mě dolary převedla na koruny podle svého vlastního kurzu, podstatně výhodnějšího, než poskytovala jakákoliv banka nebo směnárna v ČR. Jenom mě mrzí, že na rozdíl třeba od ING banka klientům nesděluje změny úrokové sazby na spořícím účtě. Úroky snížila ze 3 na 2 %, ale dozvěděl jsem se to z internetu jenom, když jsem to hledal. Ale jinak OK.
Já sice tohle konto nemám, jednak nemám "volně ložený milion" a druhak jej nevyužiju (přece jenom příliš necestuji a na občasnou platbu něčeho v zahraničí většinou stačí PayPal), ale skladba služeb Premiera se mi hodně líbí a třeba si jej jednou rád pořídím :)
Banka má samozřejmě právo poskytovat služby klientům, které si vybere, ale bylo by fér říct ty podmínky jasně hned na začátku. I když chápu, že v rovnostářském Česku by to hodně lidí popudilo... jaktože von jo a já ne... a takové pindy.
Šťastný to člověk. Nemoci převést devizy na koruny v libovolnou hodinu, dostávat úrok na spořícím účtu pod hranicí průměru (k tomu při tak vysokém zůstatku), navzdory devizovým účtů moci vybírat v zahraničí jen kartou k účtům CZK (byť za středový kurz) a přitom být maximálně spkojen - to může jen nenáročný milionář...
Počkat, to tak je? Jak jsem četl tento a ten citovaný článek, tak jsem pochopil, že jde snad o nejlepší účet na trhu. Asi už chápu ten pojem "maličkosti" na konci článku. Já mám účet v Rajfce, k tomu účet v USD a EUR a je fakt, že když platím kartou v eurech nebo dolarech, tak se mi to zúčtuje z cizoměnového účtu. Představoval bych si, že když banka prodává nějaký účet pro nej nej nej klienty, že k tomu budou dořešené i běžné věci. Ona ta mezinárodní asistence a účty v zahraničí jsou určitě super, ale většinu času jejich klient bude asi v ČR a řešit tady "běžné bankovní věci".
Po zkušenostech s mBankou, nevíte někdo, zda HSBC umí inkasa a SIPO?
SIPO je český unikát a přežitek. A podle mě ho bude chtít asi málokdo, když ty platby může u HSBC posílat zadarmo. Takže chápu, že ho banka nenabízí. Ale pokud by neuměli inkaso, to by bylo trapné.
Podtstatné je, že neumí převést peníze mezi vlastními účty v různých měnách mimo obchodnování trhu s měnou (tj. pouze v pracovní dny od 9-14). Chci-li si převést EUR na CZK v sobotu anebo později odpoledne, mám smůlu. Že jsou to moje peníze, že jsou to moje účty, nikoho nezajímá. Prostě se k nim nedostanu.
Situace: úvěry z různých důvodů nemusím, takže nebudu chtít tu jejich kreditku ani kontokorent. Budu potřebovat zaplatit větší částku a na korunovém účtu nemám dostatek financí. Na eurovém ano. Je pátek odpoledne. Chápu to dobře, že v tom případě jsem totálně v pr...eli, protože můžu mít na účtu v cizí měně třeba miliardu, ale dostanu se k ní až v pondělí v 9 dopoledne?
přesně tak. leda - a to zase má jiná omezení - zajít osobně na pobočku a vybrat na pokladně v hotovosti z dotčeného účtu. HSBC prostě ten převod přijme jako platbu budoucí, ale realizuje až v uvedené hodiny v nejbližší pracovní den. Možná proto nabízí ten kontokorent a vysoké limity na kreditce.