Ve Francii se také cena uvádí bez příplatků jako v ČR, to jen tak namátkou... Těch států je rozhodně víc.
Záloha když je 50% je podezřelé? Bože vy jste nýmand ?? Záloha do 30% bývá tak pět měsíců před zájezdem, pak 50 % a měsíc před zájezdem zbytek. Takto je to normální!!
- kdo to psal si najdeš ve článku, bouráku
- přezdívka Traveler, ooo padám na zadek, to musí být boreček. Všichni jsme nýmandi...
- táhni zpátky na Živě
Na zadek si sedni... To můžeš. Nýmandi jste to každopádně.
Šlo hlavně o upozornění, že článek je naprostý nesmysl. Pisatelka si nezjistila ani základní údaje!
V 23 hodin mate "sraz" na letisti, v jednu rano letite, v pet rano vylezete z letistni haly, v sedm rano jste v hotelu, ubytuji Vas ve dve odpoledne. A to ani nemusite letet mimo Evropu.
A o druhý den vás ťohnou, když stejným stylem letíte zpátky, kdy je odlet např. v 5.00 ráno z letiště a vy vstáváte tak ve 2.00, abyste stihli snídani (někdy máte smůlu, je to v noci) a cestu na letiště.
Možná to tak ve Francii dělají.Ale Francie je stále někde,.....Já si běžně objednávám zájezdy přes internet na německých webových stránkách, nic nejsem nucen platit- žádné zálohy ap.Nahlásím jen počty osob a čísla pasů a další případné nutné identifikační údaje.Rezervace je závazná. V případě nedodržení smluvních ujednání, kdybych např.nenastoupil na zájezd-stejně to musím zaplatit. Jedinou podmínkou pak je, vyzvednout si rezervaci u cestovky na letišti 3 hodiny před odletem a tam to namístě zaplatit.Tomu říkám SERVIS! Tak až tak daleko dospějete ve svém myšlení i vy, tak bude na světě líp. Tomu říkám úcta zákazníkům. Samozřejmě toto vše musí jít ruku v rucu s právním systémem, že za případné storno zájezdu atd. pak společnost v případě nezaplacení vymáhá škodu na objednavateli. Tak to funguje a tak to má taky být. Naučte se prosím takhle myslet všichni. Pokud něco nefunguje či nejsou dodrženy ze strany cestovek podmínky, může se každý obrátit na soud a žádat náhradu škody. Samozřejmě to musí fungovat oboustraně, jak ze strany poskytovatelů služeb, tak ze strany zákazníků. Proto bych taky s cestovkami, které mají podobné přihlouplé podmínky, jako Francouzi a spousta dalších cestovek v Česku - tak bych s takovými cestovkami nejezdil, neboť to považuji za nekorektní. Je to jako kdyby jste se účastnil různých aukcí na internetu, vydražil nějakou věc a pak nezaplatil. Toto vše je v moderním a kulturním světě řádně ošetřeno. To jen neschopní podmiňují vymahatelnost práva zálohami. Anebo ta záloha má úplně jiný význam a smysl. Ale když si závazně objednávám zájezd přes internet, tak na co je zapotřebí záloha? Když nenastoupím, tak to stejně musím zaplatit. Možná v Česku ale lidi uvažují jinak.
Proč jsou na tapetě jen cestovky? Když se jdete v řadě míst ubytovat, je tam cena za ubytování + cena za "lázeňský poplatek", co se platí místnímu obecnímu úřadu, když si koupíte nové rádio nebo televizi, taky je tam připsáno, že se připlácí "recyklační poplatek". U nás jsou kšeftmani ohledně poplatků dosti vynalézaví. Takže pokud už má být někde stanovena konečná cena, a to dokonce zákonem, pak ať je to pro všechny, nejenom pro cestovky.
Ony recyklační poplatky z elektroniky jsou stanovené zákonem a jsou u všech prodejců stejné, zákazníkovi to tak nebrání ve srovnání cen mezi obchody. To, že mohou být poplatky uváděny zvlášť je rovněž stanoveno zákonem.
Někdy je to i dobré, člověk se tak dozví, že třeba i 1/3 ceny USB flashdisku nebo paměťové karty platí "výpalné" OSA - docela dobrej džob :(
Kdežto u zájezdů má poplatky každý jiné - a to i do stejné destinace a to brání srovnání ceny mezi jednotlivými cestovkami.
Tady bych se cestovek trochu zastal. Kromě pojištění proti úpadku jsou povinny zajistit klientům i pojištění léčebných výloh, pokud by "pustily" klienta bez tohoto pojištění, tak by jim hrozila pokuta (v tom lepším případě), možná, že by pak klient vysoudil i případné proplacení léčebných výloh.
Jsou lidé, co by si "nechali koleno vrtat" kvůli pár korunám za pojištění léčebných výloh a v případě, že by jim to cestovka umožnila, tak by vyjeli úplně bez pojištění nebo s nějakým "symbolickým" pojištěním např. k platební kartě a v případě, že by to nestačilo na pokrytí nákladů (nebo by se na daný případ nevztahovalo) by určitě vyzkoušeli "hojit se" na cestovce, "že jim umožnila vycestovat bez řádného pojištění".
Nerad bych snižoval odbornost (převážně) slečen, co prodávají zájezdy, ale aby každá studovala podmínky pojistné smlouvy klienta, zda odpovídá určitým "minimálním požadavkům" je celkem utopie.
Tady bych viděl řešení v zrušení příslušné části zákona, který uzavření pojištění léčebných výloh při cestě s cestovní kanceláří nařizuje.
Německé cestovky také tuto povinnost nemají.
Vážený pane, spletl jste si zřejmě cestovní a zdravotní pojištění. V článku se totiž píše, že některé cestovky nutí své klienty, aby si zaplatili cestovní pojištění, přestože oni mají už uzavřenou jinou pojistku a nevím, proč by měli platit dvakrát, i když třeba malou částku.
Žádný takový zákon neexistuje, to jen některé cestovky si to zakotvily do svých obchodních smluv. Takže pozor na ně, nemají na to podle obchodního zákoníku právo a vy si raději vyberte někoho jiného.
Ptal jsem se prave proto, ze mam naprosto stejny nazor. Cestovky nejsou nic pro me, za dobu sve plnoletosti jsem vyuzil jen 2x lastmoment od FIRO, nemuzu si stezovat, ale jedna vec me tenkrat zarazila. Mate na vyber pojisteni storna zajezdu a cestovni pojisteni. Cestovni bylo pro me naprosto nesmyslne, ale o storno jsem mel zajem, ale nebylo to mozne zakoupit, jedine s tim cestovnim dohromady. Tak jsem usetril a nekoupil ani jedno. Dodnes netusim, zda to jsou oficialni praktiky nebo to byla soukroma iniciativa pani za prepazkou v domeni, ze si koupim obe pojisteni.
To rozdělení ceny na poplatky je někdy užitečné. Např. cestovky tvrdí, že palivový příplatek stanovuje letecká společnost a jsou dány růstem ceny ropy. Loni byly palivové příplatky na úrovni 500 Kč na dospělou osobu, ceny ropy byly 80 USD za barel. Letos na začátku léta byla cena ropy 130 USD za barel a palivové příplatky 1.900 Kč na dospělou osobu. Růst ceny ropy o 62,5%, růst ceny palivového příplatku o 280%. To je marže, co? A nevěřte tomu, že je to jen diktát aerolinek!
Přesně tak. Tohleto je hodně oblíbená praktika a naštěstí od příštího roku nový zákon by měl tomu dělat přítrž:). V životě bych nepodepsal cestovce smlouvu pokud nebudu předem vědět kolik přesně zaplatím včetně všech tax.
Ze zkušenosti vím, že cestovky, které se snažily být poctivé a uváděly plnou cenu byly na trhu znevýhodněny. Lidi si totiž nejdříve všimnou základní ceny a nechají se nalákat. V Německu je povinnost uvádět plné ceny, a když se u nás usadil Neckermann choval se německy. Brzo ovšem najel na praktiky českých cestovek, což by si doma nedovolil.
Je škoda, že v týhle branži se to podvodníkama jen hemží. A pořád vymýšlejí nové fígle: minule jsem si na Invii nechal ukázat zájezdy na Ischii, a u toho "nejlacinějšího" nebyl na rozdíl od ostatních jen palivový příplatek, taxy a já nevím co ještě, ale dokonce jako příplatek i to letadlo, takže byl nakonec nejdražší. Kromě jinýho i holá cena u českých cestovek vychází často mnohem víc než kompletní u Němců, takže není co řešit.
Jinak ideální řešení je zájezd bez cestovky: u letenek jsou pravidla pevně daný, na místě si pak domluvíte ubytování a služby podle potřeby. Nelíbí se vám pokoj, je hlučná klimatizace? Požádáte o jiný. Kdyby nechtěli vyhovět (jako že se mi to ještě nestalo, pro ně jste platící host, ne část zájezdu), zítra jste v jiným hotelu. Kromě toho se dá program líp přizpůsobit momentální náladě, počasí a situaci na místě. I v případě smradlavý pláže to může být o pár desítek km dál naprosto o něčem jiným. Chcete na výlet? Není problém na místě kdykoliv a cokoliv koupit, jen to budete mít bez provize cestovky a přesně to, co chcete, protože nejste závislí na 1 místním partnerovi, ale vyberete si to nejlepší. Tohle je opravdu ideální způsob oddechu bez věčnýho hádání, s kvalitníma službama, bez přeplácení a dělání rukojmího cestovce.
Naprostý souhlas: minulý měsíc jsem si na Invii našla last minute do Tunisu, 4* hotel, okna na staveniště, rámus a nefungující klimatizace. Tu sice opravili, ale fungovala vždycky jen dva dny. Vrcholem všeho bylo, že jsme měli odjíždět v pátek, ale ve středu večer nám delegát oznámil, že musíme mít ráno sbaleno a odlétáme ve čtvrtek večer. Když jsem mu ukázala smlouvu, kde bylo jasně uvedeno datum odletu, odbyl mě s tím, že přece v pátek žádné letadlo neletí. A jestli vás to zajímá - ta cestovka se jmenuje Azur Reisen
To je ta podvodná jak jí nechtěli přijmout do asociace :)
Ale kam chodíte na ty levný letenky ? Když hledám třeba na 06/09, tak do Burgasu levnou letenku nenajdu, vždy je to tak na 7500. Tak to pak můžu letět s cestovkou, je to na stejno a jestli ušetřím třeba 3 litry je už celkem fuk.