IB Fio bylo dobré v době, kdy bylo původně napsáno. Pak na něj ale nesahali a ono zastarávalo a postupem času se z něj stalo jedno z těch horších. Poslední dobou se zase trochu snaží, tak zas trochu dohnali, ale pořád trochu ztrácí. Je pořád nutné opisovat (ne moc bezpečné) SMS, autorizované účty přes autorizované šablony jsou trochu nešikovné atp.
Naopak. Je dobré a přehledné teď. Právě teď je prakticky nejlepší. Mám zkušenost s IB ČSOB (změna k podstatně horšímu), s Moneta Bank (ucházející), s FIO (vynikající), s KB (ujde). Pokud s účtem musíte pracovat - platit faktury, převádět peníze, kontrolovat účetnictví a podobně, vychází IB ČSOB aktuálně nejhůř, za ním je spořka, potom Money Bank, KB a nejlepší, nejpřehlednější a nejsnazší na ovládání, bez zbytečných a otravných nabídek je FIO. Špica. Pracuju s prvním a posledním ve vlastní firmě.
Pozn. pro šťouraly: pracovat znamená používat desktopovou aplikaci, mít otevřený účetní program, případně několik další okének např. s pdf dokumenty a podobně. Pro majitele osobního účtu, který se do banky přihlásí dvakrát do měsíce z chytrého mobilu, je ta šílenost od ČSOB nebo od ČS ještě dobrá.
Není lepší. Více se tím zabývá třeba Michal Špaček v tomto příspěvku: Kam zmizel druhý faktor z SMS zpráv
Citace jednoho z možných vektorů útoku:
V případě použití ověřování pomocí SMS je ale největší slabinou mobilní operátor. Ten jde opět pomocí sociálního inženýrství až příliš často donutit, aby číslo „portoval“ na jinou SIM kartu. Tohle je právě ten důvod, proč se ověřování přihlášení pomocí SMS nedá považovat za „two-factor authentication“.