Vlákno názorů k článku George startuje naostro. Spořitelna spouští nové bankovnictví pro 1,5 milionu lidí od Prekvapenej Dzordz - Ja zatim jejich Dzordze nemam, ale .... tohle...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 5. 2018 8:00

    Prekvapenej Dzordz (neregistrovaný)

    Ja zatim jejich Dzordze nemam, ale .... tohle mne presvedcilo, ze zrusim svych 5 bezplatnych uctu a ihned migruju ke sporitelne, protoze za tohle se urcite zaplatit mesicni pausal vyplati ! To nikdo nema ! Hned tam letim !!!

  • 25. 5. 2018 8:07

    Pajo (neregistrovaný)

    Mám u Spořky měsíční paušál nulový, zlatou Visu taky zadarmo. Příchozí i odchozí platby zdarma. A to nejsem nijak bonitní klient. Spíše mám na účtu nulu :-). I Spořka se musela přizpůsobit konkurenci. Když se ozvete, umí udělat spoustu věcí, pokud se neozvete a platíte měsíční paušál, vaše chyba.

  • 25. 5. 2018 10:21

    L. (neregistrovaný)

    Jestli vám vyhovuje se kvůli pár stovkám měsíčně ponižovat a škemrat, budiž. Já radši jdu tam, kde mi totéž dají bez škemrání a neustálého sledování podmínek.

  • 25. 5. 2018 11:22

    Pajo (neregistrovaný)

    Nikde jsem neškemral, řekl jsem jim své podmínky, jinak že odcházím, a oni je splnili.

  • 25. 5. 2018 20:00

    qwertz (neregistrovaný)

    Průměrný klient má v ČS služby zadarmo za standardních podmínek (viz. Účet MZF, příchozí platba 7000CZK a jeden další produkt - penzijko/staveb­ko/kreditka). Jasně, nemá smysl je plnit uměle ale drtivá většina klientů je plní tak jako tak..

  • 26. 5. 2018 7:08

    Karel (neregistrovaný)

    Nemyslim, ze je to spravna cesta furt vsude klast nejake podminky, vzdyt to jde i bez toho. mBank tak dlouho pritahovala srouby u podminek, az jsem presel.

  • 26. 5. 2018 10:38

    qwertz (neregistrovaný)

    Toť otázka. Každý druhý Franta si myslí, že by měl mít výběr z kteréhokoli bankomatu zdarma, jen proto, že bance pošle svoji směšnou výplatu. Banka si ale půjčí s výrazně nižšími náklady v ČNB, a za výběr z cizího bankomatu platí 10-20CZK bance provozující bankomat. Tahle iluze, že všechno dostanete zdarma je směšná, protože ty náklady za idioty navštěvující bankomat 5x měsíčně (mnohdy i víckrát) se mnohdy musí někde projevit (např. na nižším zákaznickém servisu).

    Jasně že nepůjdete do spořky, abyste tam umělě točil produkty. Ale pokud podmínky plníte automaticky, je blbost to nezařadit mezi alternativy. To je vše.

  • 26. 5. 2018 11:37

    L. (neregistrovaný)

    Ten první odstavec je asi nějaká hluboká filozofická myšlenka, protože jsem vůbec nepochopil, jak se vztahuje k probíranému tématu.

    A co se týče druhého, tak jistě, ale pak vám třeba skončí stavebko a BUM poplatek. Nebo banka upraví podmínky (viz mBank). Stačila mi zkušenost z Raifky, kdy jsem neobnovil nevyužívanou kartu a najednou další měsíc koukám, kde se vzal tu se vzal, poplatek za vedení účtu. Tak jsem ten účet zrušil a od té doby používám pouze účty bez podobných podmínek.

  • 26. 5. 2018 18:48

    qwertz (neregistrovaný)

    Po krátkém zamyšlení na to třeba přijdete. Účet "vše zdarma bez podmínek" není udržitelný business model. Je úplně jedno, jaká je poplatková struktura produktu, který používáte, za předpokladu, že vůbec splňuje vaše základní požadavky, důležité jsou pouze výsledné náklady.

    V mBank musíte platit kartou, jinak máte poplateček 29,- měsíčně. V Airbank, pokud nemáte po cestě jejich bankomat, vás výběr z jejich bankomatu vyjde na 25,-. V závislosti na tom, jak účet používáte, mohou být podmínky v ČS výrazně méně obtěžující a poplatkově výhodnější. To je velmi individuální a není problém měnit banku každý rok, podle toho co vám zrovna nejlépe vyhovuje.

    Jinak srovnávat lowcost typu FIO s klasikou bankou fakt nelze. Např zákaznický support je fakt někde jinde a např. ztráta času s nekompetentním personálem může být ve výsledku nejdražší položka v té vaší nákladové bilanci.

  • 26. 5. 2018 20:12

    L. (neregistrovaný)

    No právě, že píšete úplně mimo. My se nebavíme o tom, co se bance vyplatí, ale že je lepší být u banky, která nemá podmínky, než u banky, která podmínky má, byť je momentálně plním.

  • 26. 5. 2018 21:00

    qwertz (neregistrovaný)

    Asi máte problémy se čtením, nevím. Podle vás je například lepší být u banky, která má účet zdarma bez podmínek, ale platit třeba stovky CZK ročně za výběr z cizího bankomatu nebo zbytečně někam cestovat kvůli výběru? OK. Je to vaše volba. Vy řešíte podmínky a všechno ostatní je vám jedno, někdo jiný řeší produkt jako celek, tedy náklady, to jak splní jeho požadavky, podmínky smlouvy, zákaznický servis, zda ho banka neobtěžuje nesmysly atd... a na základě toho si vybere.

    Vy možná máte účet bez podmínek, ale je docela dobře možné, že ho máte u banky s takovým zněním smlouvy, které podepíše jen negramotný blb. U lowcostu bohužel ne úplně vyjímečná situace. Každému podle jeho potřeb.

  • 26. 5. 2018 22:28

    L. (neregistrovaný)

    Jediný, kdo má problém se čtením jste vy. Neustále sem taháte věci, o kterých diskuse není, jako třeba teď výběry z bankomatu. Zato k hlavnímu předmětu diskuse, tedy křehkosti plnění podmínek, co říct nemáte.

    P.S.: Drtivou většinu výběrů z bankomatů provádím zdarma.

  • 26. 5. 2018 23:17

    qwertz (neregistrovaný)

    Asi máte fakt enormně dlouhé vedení. Vás zajímá jen plnění podmínek. Pro mě je to jeden z mnoha parametrů. jistě že totožný účet A bez podmínek je lepší než totožný účet B s podmínkami a plnění podmínek může být komplikace (tím je snad uspokojena vaše potřeba bavit se o ničem). Jenže to je zcela zbytečná diskuze, protože v praxi účty A a B totožné nejsou, takže vlastnost "bez podmínek" je bez dalšího hodnocení ostatních parametrů zcela k ničemu.

  • 26. 5. 2018 23:32

    L. (neregistrovaný)

    No výborně, konečně jste začal mluvit trochu k věci. A teď do toho ještě zapojte fakt, že v okamžiku, kdy mám účet zdarma (alespoň pro základní věci) i bez toho, abych musel řešit nějaké podmínky, mohu mít těch účtů v pohodě vícero.

  • 27. 5. 2018 9:01

    qwertz (neregistrovaný)

    Asi jste ještě nepochopil, že svět se netočí kolem vás a nejste to vy, kdo definuje o čem se smí diskutovat.

    Jestliže tady tvrdíte, že účet zdarma bez podmínek je lepší než účet s podmínkami, má vaše tvrzení stejnou informační hodnotu jako asi jako tvrzeni, že tramvaj je lepší než traktor. Tedy nulovou. Hypoteticky je to pravda, ale bez definování jakým způsobem a k čemu jej hodláte využívat. Nikdo vám váš názor nebere, ale považuji za ztrátu času psát 20 příspěvků o tomto nesmyslu.

    Už vůbec jsem tak nějak nepochopil, jestli má být to vaše vlastnictví vícero účtů výhoda nebo nevýhoda - s vaší argumentační logickou bych si tipnul, že to považujete za skvělou výhodu (čím víc proužků tím víc adidas). Takže máte X účtů u banky, které mnohdy mění obchodní podmínky nebo sazebník několikrát ročně, vy to jak trotl musíte neustále číst a sledovat, protože by vám znenadání mohl naskočit poplateček (viz mBank) a ještě se tady chlubíte, jak skvěle jste to vymyslel. Vám je sice zatěžko, sledovat plnění jednoho-dvou jednoduchých parametrů (já nesledují vůbec nic), ale není vám zatěžko každý měsíc sledovat změnu podmínek nebo sazebníků a v případě změny pročítat desítky stran textu. Ve výsledku máte jen 2 možnosti, buď jste negramotný blb, který se nezajímá o to, jaký smluvní vztah uzavírá, nebo trpíte obsesí hlídat VOP a sazebník, místo jednoduchého parametru typu příjem na účet (který se dá snadno automatizovat). Bohužel v obou případech vypadáte hloupě, protože prakticky popíráte svou vlastní argumentaci. Ale chápu, to není téma, které by se vám hodilo do krámu.

  • 27. 5. 2018 10:06

    Jarmila (neregistrovaný)

    Mám mBank (teda vedle jiných účtů) a účet je veden zdarma, stejně tak povolené přečerpání i debetní karta. Jediné, co občas zaplatím, je pár penízů za úrok u povoleného přečerpání. Jeden čas to mělo být zpoplatněno,pokud nepoužíváte kartu, ale už dlouho není. Mimochodem: peníze v hotovosti z karty jsem vybírala naposledy možná tak před 4 roky, mám ji v peněžence, ale k platbám používám kreditku, taky vedenou zdarma.

  • 26. 5. 2018 20:14

    Jiri_K (neregistrovaný)

    No musím se zastat FIO - nikdy jsem s personálem neměl problém. Zato v ČS, kde jsem si musel vzít hypotéku na družstevní byt, jsem už musel žádat o výměnu přidělené osobní bankéřky za dlouhodobou neschopnost změnit mi telefonní číslo pro autorizaci (čímž jsem měl paralyzované odchozí platby), při vyřizování hypotéky neměla hypoteční poradkyně tak dlouho čas, až prošvihla lhůtu odevzdání z mé strany dávno odoaných podkladů (řešelo ústředí v Praze, jinak by ČS přišla o kšeft s hypotékou). Ze strany obou pracovnic arogance jak za komunistické spořky ... no nerad jim svěřuji své peníze!

  • 26. 5. 2018 21:01

    qwertz (neregistrovaný)

    Vaše zkušenosti jsou těm, kteří problém měli, úplně ukradené.

  • 27. 5. 2018 0:20

    Míra (neregistrovaný)

    Tady bude záležet na konkrétní osobě na kterou člověk narazí. Blbce můžete potkat kkedkoliv, nejenom v bance.

    Já jsem zatím za celé ty roky měl ve spořitelně dva osobní bankéře a dva investiční specialisty. V obou případech jsem ani s jedním neměl žádný problém. Všechny požadavky byly vyřízeny správně. Doba odezvy byla dost často stejný den, u složitějších věcí za jeden až dva dny.
    Jednání bylo naprosto profesionální a příjemné.

    Pokud se týká termínů schůzek, tak vše šlo dohodnout přes web / e-mail.

  • 27. 5. 2018 9:19

    qwertz (neregistrovaný)

    Tak ono především v bance typu ČS stačí poslat mail, service-desk automaticky vygeneruje ID, takže při komunikaci s kýmkoli v bance se můžete odkazovat na ID požadavku (reklamace, dotazu,...) a reakční doba je v řádu hodin maximálně jednoho dvou dnů. Když narazíte na blba, stačí problém eskalovat, reklamovat. Ve Spořce se stačí ozvat, když udělají chybu, okamžitě to prošetří a s omluvou sjednají nápravu. Tak nějak by to mělo fungovat.

    V bance typu FIO nemáte kam zavolat, protože jediný kontakt je pobočka, sevice desk nevedou vůbec, odpověď na dotaz je bežně několik měsíců, let nebo dokonce nekonečno, když bankéř něco neví, ta banka není schopna si to interně vyřešit sama. Jste to vy zákazník, kdo měsíce shání v bance (třeba až v centrále) někoho, kdo je dostatečně kompetentní, aby situaci řešil. BTW pro ilustraci FIO je jediná banka, kde účet pro právnickou osobu byli schopni zakládat 3 měsíce. Vůbec nejde o to, zda v jakékoli bance vznikne problém. On totiž vznikne všude, to je jenom otázkou času. Jde o to, jakým způsobem je bank schopna a ochotna ho řešit. A to jsme ještě neprobírali znění obchodních podmínek...

  • 28. 5. 2018 8:39

    Lubino (neregistrovaný)

    Kolego, já jsem FIO zkusil. Odpověď na dotaz vždy maximálně do druhého dne, toť má zkušenost. Pokud máte s FIO nedobrou zkušenost, bohužel stalo se, každý si najdeme z nějakého důvodu tu svou . V případě, že jste s ČS spokojen, pak jen dobře :-) .

  • 30. 5. 2018 21:57

    Karel (neregistrovaný)

    Fio banka má v internetbankingu Fio servis, kde můžete psát bance a odkazovat se na ID tohoto řetězce zpráv. Pokud máte domácí pobočku ve velkých městech, kde se nestíhá odpovídat, jako je třeba Praha, tak odpovědi mohou trvat až neúměrně dlouho, to je pravda. Já mám domácí pobočku v okresním městě, tak mám odpověď do druhého dne. Trochu s Váma souhlasím, že čím nižší poplatky, tím nižší servis. Ale na lidi bych to nevztahoval. Na blbce se dá narazit všude. Ve Fiu, ve spořce nebo kdekoliv jinde.

  • 27. 5. 2018 10:14

    qwertz (neregistrovaný)

    Zaměstnanec spořky už 3 den v diskuzi nadávající na nefunkční a nesmyslný George?

    jsem nevěděl, že je dnes v bohnicích den internetu?

  • 30. 5. 2018 22:02

    Karel (neregistrovaný)

    Skutečnost, že osoba někde pracuje ještě nemusí znamenat, že se té obobě musí ty produkované výrobky líbit. Čili nevidím důvod, aby ve spořce nemohl pracovat člověk, kterému se nelíbí George.

  • 29. 6. 2018 1:14

    brekeke (neregistrovaný)

    Nejsem si jistý, jestli je qwertz:
    a) k0k0t
    b) k0k0t zaměstnaný v ČS
    ale ČS hájí tak vehementně a lživě, že se přikláním k možnosti b), i když možnost a) s menší pravděpodobností taky v úvahu přichází. Pozitivní vyjádření na adresu ČS zní jako nějaké naučené marketingové bláboly. Já mám účty u FIO i ČS, v ČS dokonce prémiové služby privátního bankéře, které mají "hodnotu" měsíčního poplatku 1000kč (kdybych to fakt musel platit, okamžitě účty ruším) a vzhledem ke svým potřebám jsem nenašel téměř nic, v čem by byla ČS lepší. OK, premium má nějaké bonusy k platebním kartám, proto jsem účty nezrušil, ale u FIO
    - komunikace s personálem osobně, po telefonu, mailem, je i pro účty zdarma lepší, jednoznačně je personál kompetentnější a vyškolenější než ten v ČS. ČS školí možná ohledně toho jak nacpat zákazníkovi co nejvíc produktů a jak mu nějak opatrně zdůvodnit, proč nic pořádně nefunguje
    - internetové bankovnictví vede na plné čáře
    - přihlásit do bankovnictví se můžu odjakživa vlastním zapamatovatelným přihlašovacím jménem, u ČS musím pokaždé hledat nezapamatovatelné klientské číslo. špatný vtip. už nějakou dobu se chystá bankovní identita, které má tohle vyřešit, ale nikde nejsou žádné rozumné informace a když se chce k nim zákazník dopátrat, neumí mu poradit ani ten "kompetentnější" personál. zkouším george klíč pro zjednodušení autorizace plateb, ten chce přihlašovací údaje, které nemám, po googlení se dočtu , že onu bankovní identitu lze aktivovat v sekci george bankovnictví, kterou následně hledám a neexistuje, jinde se pak dočtu, že v bankomatu, podívám se tam a sekce s bankovní identitou takovou možnost neobsahuje, pak se dočtu v diskuzi george klíč aplikace v google play store pro android, že to bude možné až pokud klienta převedou na klienta george. já george normálně používám, co to je za pitomiovinu, že jsem vedený jako klient, ale ne klient george. komunikace směrem k zákazníkovi je tragická a naopak horší, než u "lowkostů". qwertz vyjádření jsou marketingové bláboly, jak zdůvodnit, že banka klienty za všechno kasíruje víc, ale přidaná hodnota tam v reálu žádná není.
    - poplatky i kurzy cizích měn jsou výhodnější (si srovnejte poplatek za sepu ve fio a ČS, ČS vás natáhne 2x - na kurzu a ještě vám dá pořádný poplatek za příchozí i odchozí sepa platbu), poplatek za příchozí domácí platbu je gól (já s premium naštěstí nemám), to bych snad dokázal někomu vybílit účet na poplatcích, kdybych mu posílal hléřové mikrotransakce.
    - výběry z cizích bankomatů zdarma s podmínkou plateb kartou, žádné podmínky, kdy si musí klient sjednávat další a další produkty, na kterých se banka nabalí, prostě stačí účet alespoň trochu aktivně využívat. to by mělo bance bohatě stačit a tady čtu, že kdo si vybere peníze v bankomatu 5x měsíčně je vůl ... si mám vybrat 1x 50tis a nosit je v peněžence, když většinu plateb provádím kartou bezkontaktně a většinou hotovost nepotřebuji ?
    - když jsem FIO psal ohledně chyby v internetovém bankovnictví, další den byla s poděkováním opravena, ČS by to dávala dohromady rok
    dál pokračovat radši nebudu, abych nebyl delší jako samotní článek, ale na tyhle nesmysly jsem fakt nemohl nezareagovat ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).