Tak já teda nevím. Zkusil jsem si udělat propočet mýho účtu. Za služby jsem tenhle měsíc zaplatil 74 Kč, ve vašem přehledu mi vyšlo 112 Kč...(Kompletkonto Start u RB za 54 Kč, příchozí platby zdarma, výběry z bankomatu zdarma, dva jednorázový příkazy 2x4 Kč, dva trvalý příkazy 2x6 Kč).
kdyby jste se dobře přečetli podmínky přechodu k ge, respektive služby "pomoc s převodem", muselo by vám dojít, že protest kampaně ostatních bank jsou nesmyslné. u ge money totiž nepodepisujete žádnou plnou moc. všechno podepíšete sami, protože smlouvu můžete vypovědět písemně, a ge to za vás pouze pošle a nedovolí, abyste zapomněli na nějaký ten formulář. můžu potvrdit z vlastní zkušenosti. spíš mi nejde na rozum, proč ostatní banky nebojují nějakým rozumnějším způsobem, jakými by byli vylepšené služby, nižší sazby atd atd?!
Je pravda, že služba GE je legální, nejde o žádnou plnou moc, jen pomoc s nutným papírováním. Myslím, že banky jen mlží a nakonec nebudou dělat problémy. Snaží se prostě své klienty trochu postrašit. Doufám, že se jim to nepovede a bankovnictví se aspoň trochu otevře.
Služba GE je možná legální, pokud jde o pomoc s vyplněním tiskopisu (případně s jeho tiskem) a pohlídáním, zda jsou všude podpisy a zda jsou všechny. Až sem to může být legální, i když si myslím, že v rozporu s dobrými mravy. Jestliže ve smlouvě o účtu, nebo v zákoně je uvedeno, že s účtem může disponovat jeho majitel (rozlišujte disponovat s účtem a disponovat s prostředky na účtě, jedná se o dva různé nezaměnitelné pojmy) nebo osoba zmocněná, potom bude záležet na tom, kdo žádost o zrušení účtu podává. Pokud to bude GE, pak bych tvrdě zmocnění vyžadoval, pokud to bude klient, kterému tiskopisy vyplnili v GE, tak mám smůlu a klienta jsem přišel.
Pokud by se jednalo o plné moci vydané podle českého práva, problém by být neměl. Zajímavá situace by byla, kdyby plná moc, třeba přeložená od češtiny byla např. podle saúdskoarabského práva. Kdo si troufne odhadnout, zda saúdskoarabské právo zná pojem plné moci, jaké musí mít náležitosti a je vůbec třeba, pokud má někoho zmocnit žena (byť Češka, která se za araba provdala), mají ženy v Saúdské arábii právo vstupovat do právních vztahů, nebo za ně jedná manžel (obdoba vztahu opatrovník - nezpůsobilý k právním úkonům).
Na závěr příklad - krádež totožnosti:
S manželkou jsme se rozvedli (nic neobvyklého), máme majetkové rozepře (kdo by je v této situaci neměl), děláme si schválnosti (jako kdekdo), už mě to zkrátka nebaví (koho by bavilo). Tak se jednoho krásného dne (při gepardí rychlosti našich soudů) rozhodnu, že s tím skoncuji. Její osobní nacionále znám, její číslo účtu ve spořitelně také, včera jsem dával příkaz na astronomickou částku v její prospěch za jakousi psychickou újmu (nebo jak to soud formuloval), takže si požádám o převod jejího účtu do GE, oni mi se vším pomůžou, všechno udělají za mne. Počkám si, až peníze přijdou a účet zruším a odstěhuju se na neznámé místo. Bejvalka z toho ndšená nebude, na pobočce udělá čóromóro a zažaluje banku, že bez jejího vědomí zrušila účet. A banka je v poměrně prekérní situaci. Protože nepostupovala z podnětu klienta, ani z podnětu osoby zmocněné (jednala z podnětu obchodní splečnosti,která je bankou), tak zcela jednoznačně se jedná o její odpovědnost. Protože se jedná o něco, co je prezentováno jako služba klientovi, a vidím, co bance hrozí, tak se vůbec ani trochu nedivím, že bude chtít od GE doložit, že je zmocněná klientem. Pokud by mohla banka doložit, že účet byl zrušen z odnětu osoby zmocněné klientem, odpovědnost za škodu by nesla GE, což, si myslím, by bylo férové. Potom by bejvalka dostala své peníze od GE, kerá by je musela financovat ze svého, protože můj účet už nemá a já bydlím na neznámem místě, anebo lépe po rozvodu se přihlásím jako bezdomovec na adresu obecního úřadu.
Příliš utažené za vlasy? Nepravděpodobné? Nemožné? Představte si sebe jako zaměstnance spořitelny, který rozhodne, že účet se má z podnětu GE zrušit, spořitelně vznikne škoda a zaměstnavatel ji bude vymáhat od Vás, řekněme, že na tom zrušeném účtu bylo půl milionu.
Já se nedivím.
Spořitelna nebude rušit účet z podnětu GE, ale z podnětu majitele účtu. Byl jsem si v GE ověřovat podrobnosti a GE funguje pouze jako prostředník mezi klientem a jeho původní bankou. GE nic nepodepisuje, nic sama neruší. Jen mi ušetří poštovné. A pokud žádosti o zrušení nepodepíši podle platného podpisového vzoru v ČS, tak mám smůlu a ke zrušení účtu nedojde. Takže příklad je opravdu přitažený za vlasy a jediný, kdo může udělat chybu, je pracovnice ČS, která ten účet bude rušit na základě neplatného podpisu.
Ano, dám. Pokud chci k této nové bance přejít, zřejmě k nim mám důvěru, co se týče finančních záležitostí. Ale nikdo Vás k tomu nenutí, můžete to vyřídit tradičně - jít do "staré" banky a tam účet zrušit osobně. Já jen myslím, že je dobře, že tady ta služba je - je to prostě rozšíření možností. V zahraničí to bez problémů funguje.
Hezký článek, ale zapoměl jste na jedno, musíte být majitelem účtu a to dokazujete výpisem z účtu odsouhlaseno dle OP. Dále pak podpis musí souhasit s se vzorem té původní banky. Tak to bylo u mě a funguje to.
Můžu se zeptat od jaké banky a jakého účtu jste odešel a proč? Účet GE mi připadá dost drahý, tak si nedokážu moc představit, komu se může vyplatit... Díky.
vyplatit se může lidem kteří patří mezi aktivní klienty, tzn. že s účtem často pracují, provádějí víc operací měsíčně.. a to za jednotnou cenu místo aby platili za každou operaci zvlášť ( kromě "nadstandartních" operací jako výběr v cizině či z cizího bankomatu, které jsou ale zpoplatněny i u ostatních účtů a nepatří většinou mezi často prováděné). Je to zaprvé přehlednější a pokud jste opravdu "aktivní" tak i levnější. Zda patříte mezi aktivní či ne to si ale musíte uvědomit ( popř. ještě lépe spočítat) vy sám, nicméně situaci kdy se tento účet vyplatí si představit dokáži jednoduše - např. jeden společný účet pro jednu domácnost atd..
Abys mohl zrušit účet, tak to musíš udělat sám nebo to za tebe musí udělat někdo s plnou mocí. Já bych to teda korespondenčně nedělal, posílat podpisový vzor poštou bych nezkoušel. Myslím, že ty ostatní banky nikomu nebrání (ostatně třeba pro mě je nabídka GE absolutně nezajímavá), jen prostě ten člověk musí přijít zrušit ten účet sám. Já si nedovedu představit, že řeknu někomu všechno o mým účtu, podepíšu se mu podle podpisovýho vzoru a budu čekat, jestli dostanu všechny svoje prachy. Já bych do toho nešel (myslím, to zrušení účtu bankou, výhodnost balíčku GE ať si posoudí každý sám).
Proč by ta možnost nemohla existovat? Setkala jsem se se situací, kdy dítko odjelo pracovat do zahraničí, tam se oproti předpokladu zdrželo, doma mu zatím přešel účet do mínusu, lítalo tam penále a pokuty za nepovolené přečerpání a kdesi cosi a zrušit to nešlo. nebo máte dojem, že někdo kvůlivá zrušení nějakého blbého účtu poletí do Čech třeba z Austálie? To se na to může ... a zvysoka. Pro kolegyni jsme taky obhospodařovali účet, když byla zaměstnána v Čechách, výplata jí chodila na český účet, ale byla přitom 3 roky v Německu. Ona si v Německu peníze vybírala kartou. Další kolega byl zaměstnán v Čechách, pak byl v rámci nadnárodní firmy převelen do Ruska, účet zrušit nestačil a taky jsem ho rušila následně já v rámci plné moci. Ono to není jen o tom, že je někdo líný dojít do banky, je to někdy i o tom, že sem nepoletíte kvůlivá prkotině, neřku-li přímo kravině přes půl zeměkoule.
PS: když jsem u těch nesmyslných požadavků, tak před léty jsem pomáhala zakládat firmu v Čechách pro zahraničního vlastníka. Onen vlastník měl zajímavou povinnost: jednou za rok musel přijet do Čech, tady se vlastnoručně podepsat před policejním orgánem a zase mohl odjet. Bez toho podpisu jakéhosi dokumentu, už si nepamatuju, který to byl, by firma nemohla fungovat. Nemáte dojem, že to byla byrokracie? Naštěstí to bylo za pár let zrušeno.
Nemusí letět, stačí poslat plnou moc podepsanou před českým zastupitelským úřadem, anebo jestli i tohle je příliš složité, tak nějaké peníze na účet. Chápu může to být problém pro někoho, kdo v cizí zemi je nelegálně, nebo tam nelegálně pracuje, případně páchá trestnou činnost.
Já jsem neřekl, že to nejde, já jsem řekl, že bych to korespondenčně neudělal :-)Taky jsem byl rok pryč, prostě jsem před odjezdem podepsal plnou moc, která zmocňovala moje rodiče k nakládáním s účtem (pro všechny případy, dokonce jsem to i využil a fakt jsem kvůli tomu nemusel letět z Bolívie domu).
Vážená paní Jarmilo, pokud jsem dospělý, aby mě pustili do letadla do Austrálie, tak si holt taky musím odpovídat za to, že mi někde přechází účet do mínusu. S argumentací, že je něco daleko, nebo drahé, nebo nepohodlné, nebo prostě se mi jen nechce, když mám plnit své závazky, se nedá obstát ve slušné společnosti - ať už jde o studentské konto, alimenty anebo vytunelovanou banku.
sice si nedovedeš představit, že někomu řekneš všechno o svym účtu, ale asi ti nedochází, že tvoje banka vždycky všechno ví! a kdybys přejít chtěl, tak podpisovej vzor v bance přece dáváš, ne? já v tom teda žádnej problém nevidim.
V bance vědí, ale třeba na poště ne, třídička pošty v bance taky ne, apod :-) Nechci být paranoidní, že se někdo k mému účtu dostane, ale prostě je pro mne jednodušší dát někomu tu plnou moc nebo si dojít do banky sám. A rozhodně nemám v plánu nikomu rozmlouvat jeho plány, každej ať si poslouží dle libosti :-) Hezkej víkend.
Ze strany ostatních bank nejde o žádnou kampaň, ale o skutečnost potvrzenou zatím z instutucí jen finančním arbitrem: Jestliže chceš s bankou uzavřít nějaký smluvní vztah (nebo nějaký smluvní vztah ukončit), potom máš možnost předat jí to písemně, ovšem s úředně ověřeným podpisem, nebo osobně a tvou totožnost, zaručí přebírající zaměstnanec banky. Nic víc, nic míň.
Neni to pravda. Zrusit ucet lze korespondencne bez notarsky overeneho podpisu. Poradne si prectete obchodni zakonik. Informace v mediich jsou velice zkreslene, na cemz se podle me ostatni banky celkem podepisuji.
Tuto informaci máte odkud? Ale i kdyby, je to zbytečná informace, protože v případě převodu účtu s pomocí GE Money Bank nejde o žádnou plnou moc - klient všechny dokumenty podepisuje vlastním jménem.
No, když to vezmu od "Adama", tak největší průser je samozřejmě sám zákon, který je, jako bohužel většina výplodů našeho ctěného Parlamentu, napsaný tak, že když se nad jeho výkladem sejdou dva právnící, tak z toho rezultují tři různé naprosto rozdílné názory.
Je treba aby se ceskym bankam konecne nekdo podival na krovky, jejich okradani na poplatcich je vseobecne znamo a tak se se aspon snazi udrzet klienty hledanim ruznych klicek a vykladani zakonu ruznymi zpusoby jen aby nemuseli snizovat sve poplatky.
To co zavedla GE Money bank je v Anglii,kde delsi dobu ziji naprosto normalni.
hmm mam pocit ze pomoc se zmenou banky je naprosto bezna nejen v anglii, ale v cele z evrope.. doufejme tudiz ze ceske banky se probudi, inspiruji se na zapade a zacnou nejak rozumne spolupracovat ne jen si hazet klacky pod nohy. . . i kdyz moc pravdepodobne to nezni ze. .? :-/
Nevím proč řeší všichni byrokratické otázky pomocí plných mocí a pod, ale vůbec nereaguje neviditelná ruka trhu. Ostatní totiž nemají nějakou protikampaň, která by od přechodu klienty odradila. Ze zajímavosti jsem si propočítal náklady svého účtu u PS a zjistil jsem, že by se mi přechod vyplatil. A to je PS se svými poplatky na velice dobrém místě z hlediska nákladů. Myslím si, že trošku agresivnější konkurence nám klientům prospěje.
Myslím, že ta protikampaň ostatních bank je vedená v médiích právě pomocí "informací" o plné moci apod. Je to logické, že se banky snaží bránit aspoň takto, když v současnosti zatím (kromě Živnobanky) žádná jiná nenabízí nic podobného jako GE (teď myslím paušální polatek, který se aktivnějším klientům vyplatí).
namůžu s tebou nic než souhlasit. taky jsem si to přepočítala, a i se studentským účtem u kb, s tím, jak moc vybírám z bankomatů a všechno by se mi přechod vyplatil. navíc pro ge mluví i to, jak ostře a nepřiměřeně proti ní vystupují ostatní - hlavně pš. měly by se spíš zamyslet a přijít s něčím, aby klienti na odchod ani nepomysleli. jo, fandim ge, přináší s sebou čerstvý vítr. snad se to za chvíli odrazí...
noo odrazi se to bud tak, ze ostatni banky se probudi a misto toho aby pomoc se zmenou banky ocernovaly tak ji zacnou sami nabizet jako naprosto beznou sluzbu (viz z evropa, usa..) a klienty budou pretahovat proste lepsi nabidkou produktu,
a nebo to dopadne tak ze projekt ge rozcupujou a vse zustane pri starym, na cemz jako klienti urcite nevydelame
uvidime
No tak nejspíš to budou ostatní banky nejdřív očerňovat (což se už děje) a tim se snažit zmírnit dopad kampaně GE Money, a pak k tomu přistoupí a zavedou to taky.
To by mě moc zajímalo jak je studenstký účet u kb poplatkově nevýhodný oproti GE?U G2 nadstandartní varianty se platí 20 Kč měsíčně, v rámci toho jsou všechny výběry embosovanou Mastercard zdarma + virtuální platební karta (internet. platby), internet i GSM banking, výpisy čtvrtletně, 333 Kč roční prémie, když alespoň jednou měsíčně zaplatím kartou v obchodě, výhody jako studentská katra Euro 26 a slevy u Smart wings, Tutor, AlpinePro ani nemluvě. Klient by musel dělat alespoň 6 příkazů papírem na pobočce aby se mu GE vyplatilo. Což by byla blbost, když má zdarma internet banking, kde příkaz stojí 3 Kč v rámci KB a 5 do jiné banky. Nevím jak si to počítala, ale nejspíše špatně, nebo máš špátné info o poplatcích.
Je jasné, že banky se proti úbytku klientů budou bránit zuby nehty, i za cenu hledání právních kliček.
Nevím, proč by banky měly požadovat ověřenou plnou moc. Pokud bance předkládáte nějaké dokumenty, tak vám jsou schopni je také ověřit a podepsat se pod ně, že to ověřili. Mohlo by stačit, když se majitel účtu (disponující osobě, jak tady někdo nadhazuje výše - tento úkon neprovedou nikdy nikde) podepíše před pracovníkem "nové" banky a ten ověří jeho totožnost. A až výpověď přijde do "staré" banky, tak tam výpověď ověří dle podpisového vzoru. Když to nebude souhlasit, vyzvou klienta k osobní návštěvě (kde ho jistě budou lámat, aby neodcházel/. I když se domnívám, že by pro klienta neměl být problém ještě jednu, poslední návštěvu do staré banky učinit a zde podat výpověď osobně.
Pokud nepodáváte výpověď v "mateřské" pobočce, kde mají i papírový podpisový vzor, ale v nějaké jiné pobočce, kde mají podpisák jen nascanovaný, tak tam na monitoru stejně nevidí podpis přesně - a pracovník banky nemůže dát ruku do ohně, že ten podpis skutečně odpovídá tomu pravému. Kdo někdy pracoval s podpisy a pravostí dokumentů, ví, co naznačuji.
Před několika lety jsem rušil účet ve spořitelně a přecházel k ŽB. Žádná tragédie se nekonala, i když mi nikdo s rušením nebo převodem plateb nepomáhal. Po nějaké době od přechodu k ŽB přišla sama ŽB s kampaní ve smyslu účet na zkoušku (tuším, že na 3 měsíce) a s tím, že klientovi také převede stávající trvaláky na účet ŽB. Bohužel to tenkrát neprovázela masívní reklamní kampaň jako dnes u GE. Ale jak uvádím, mne se to stejně již netýkalo.
Již tenkrát jsem si sjednal balíček, kde za 169,-- mám vše v ceně. Balíčky stále existují, byly dokonce rozšířeny o další varianty, nicméně masívní reklamní kampaň se opět nekonala. Je to škoda, protože s balíčkem jsem velmi spokojený.
V pátečních Hospodářských na toto téma vyšlo několik článků. Je tam i srovnání poplatků u aktivního a pasívního klienta. Tak si každý může udělat obrázek, kolik ho kde účet bude stát. Pak jsou samozřejmě na internetu různé porovnávače, kam si (aniž byste museli detailně rozpitvávat sazebníky jednotlivých bank) zadáte počet různých transakcí v rámci měsíce (trvaláky, jednorázové příkazy, příchod na účet, inkaso ...) a ono vám to spočítá, kolik v které bance takto zaplatíte. I já jsem tenkrát takto postupoval - ve stávající spořitelně sice poplatky po jednotlivých položkách tolik nekřičely, ale v součtu za měsíc to dělalo pěknou pálku. V porovnávači mi pak skutečně vyšla spořitelna jako jedna z nejdražších a ŽB jako jedna z nejlevnějších. Ale skutečně záleží na konkrétních položkách v měsíci. Pokud budu mít jeden trvalák, jeden příkaz a jednu příchozí platbu za měsíc, tak musím hledět na co nejmenší poplatek za měsíc. Pokud však budu mít od každého třeba 5 - 10 položek v měsíci, naskáčou mi navíc poplatky za položky a clearing a pak se mi vyplatí balíček, kde mám zmíněné operace již v ceně balíčku. U ŽB je třeba jedno, jestli mám 10 nebo 50 plateb měsíčně. Je tam i mezinárodní embosovaná Visa zdarma a pro druhého člověka za polovic, navíc prý s jedním z nejkvalitnějších cestovních pojištění, bez mnoha výjimek jak tomu bývá u ostatních bank. A ještě vedení dalšího účtu zdarma v rámci balíčku.
každá firma se brání, když ji odchází zákazník, nejenom banky. já jsem před časem změnila operátora a doteď mi přicházejí výhodné nabídky od toho starého... zajímavé je, že za ty roky, co jsem byla jejich zíkazníkem, mi nikdy nic takového nenabídli...
spor bank, který se rozpoutal po tom, co ge vyrazila se svým novým produktem, mi připadá směšný. každému přeci musí být jasné, že ze strany ge nedošlo k pochybení, že nejednají nelegálně, že se jen ostatní banky snaží na sebe upozornit. a je jen otázkou času, kdy i ony přijdou s nějakou další nabídkou, nebo možná i podobným produktem. jednoznačně je ale nabídka ge přínosem. vlastně dvě nabídky - pomoc s převodem konta a vlastní služba paušál místo poplatků vždyť výše poplatků dnes je prakticky bez výjimky všude nehorázně vysoká. a navíc jsou některé z nich nesmyslné!
Naprosto souhlasim, napriklad platit za prichozi platbu nebo za vyber z bankomatu me banky me uvadelo v silenstvi. Ja jsem si jiz zaridil nove konto od GE a zaplatim 119Kc mesicne a o nic jineho se nemusim starat. A to, ze mi prevedli ucet sami bylo velmi pohodlne.
Už mi to nedá...cosi mi říká, že "Oldřich" a celá řada dalších pozitivních ohlasů na GE a jejich převod účtu nejsou "běžní" uživatelé, ale zástupci marketingu GE. Je v nich "cítit" ta zvláštní marketingová mluva... možná se ale pletu :-).
já teda nevim, v marketingu se nepohybuju a marketingovou řeč nepoznám, ale rád bych se zastal pozitivnich ohlasů. teda ne jich, protože pisatele neznám, ale nerozumím tomu, proč jsou pozitivní ohlasy vždycky označovány za nějaké promo nebo tak? navíc, bez ohledu na etickou otázku reklamy vůbec, produkt ge - paušál místo poplatků - je pozitivní přírůstek v bankovních službách. a pomoc s převodem je další služba, která má pomoct zatraktivnit banku. co je na tom špatného? ať se to lidem líbí, nebo ne, jde pouze jen o vytváření zdravého konkurenčního prostředí, které tu chybí (ve všech oblastech). poplatky jsou mrtvé, ať žijí poplatky!
Aniž bych byl velkým příznivcem GE, nedá mi, abych ji zde neobhájil. Před kritikou procesu pomoci s přechodem od jiné banky do GE je nutné mu porozumět - GE klientovi pomůže identifikovat jeho závazky v cizích bankách, elektrárnách, plynárnách ... a vyplní s ním písemné žádosti, které za své peníze odešle. Na žádostech je podepsán klient, o převod plateb apod. žádá on. Jedná se tedy o stejný postup, jaký by třeba udělal klient Novák, kdyby mu doma radila jeho teta Nováková - odbornice na bankovní aktivity, a byla ještě tak štědrá, že za něj zaplatí poštovné za odeslání žádostí.
Kritizující banky tedy v podstatě hovoří o svých procesech a měly by jasně uvést, jakým způsobem žádosti svých klientů akceptují. Pravděpodobně žádná z nich nemá ve svých nařízeních dosud ošetřeno, jakým způsobem je možné zrušit účet, zda je nutné to provést - podepsat žádost - před pracovníkem banky na pobočce nebo zda je to možné udělat jen korespondečně.
Na obranu GE bych dále uvedl, že jistě jako každá jí podobná instituce nevstoupila do otevřeného boje, aniž by předtím svoje úmysly "neotestovala" a tak jistě několik měsíců banky, které dnes křičí, kritizované žádosti dostávaly a bez problémů je vyřizovaly. Zřejmě o tom však nevěděli ti správní lidé. Proto je kritika bank především kritikou do vlastních řad a GE je potřeba vzdát hold za to, že touto aktivitou rozčeřila stojaté bankovní vody.
docela se mi líbí výraz "banky křičí"
...jelikož jsem malinko o nabídce GE přemýšlel, tak jsem si pročítal pár článků na netu.
Jediný kdo neco "vyřvává" do světa je však GE (s tím nemám problém-propagují vlastní službu). "Výkřiky" ostatních bank jsou jen pisateli dokola omýlané strohé vyjádření jejich tiskových mluvčích na přímé dotazy medií...
Nechci se zastávat tech zlých vyběračů poplatků (ačkoli, jsou mobilní operátoři, telekom, transgas, čez ... lepši? :), ale když nadávám - nepřekrucuji - nejsme v politice přátelé ;oj