Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku GE Money Bank proti všem: Spor přiostřuje! od anonym - Je jasné, že banky se proti úbytku klientů...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 2. 2007 9:19

    anonymní
    Je jasné, že banky se proti úbytku klientů budou bránit zuby nehty, i za cenu hledání právních kliček.

    Nevím, proč by banky měly požadovat ověřenou plnou moc. Pokud bance předkládáte nějaké dokumenty, tak vám jsou schopni je také ověřit a podepsat se pod ně, že to ověřili. Mohlo by stačit, když se majitel účtu (disponující osobě, jak tady někdo nadhazuje výše - tento úkon neprovedou nikdy nikde) podepíše před pracovníkem "nové" banky a ten ověří jeho totožnost. A až výpověď přijde do "staré" banky, tak tam výpověď ověří dle podpisového vzoru. Když to nebude souhlasit, vyzvou klienta k osobní návštěvě (kde ho jistě budou lámat, aby neodcházel/. I když se domnívám, že by pro klienta neměl být problém ještě jednu, poslední návštěvu do staré banky učinit a zde podat výpověď osobně.
    Pokud nepodáváte výpověď v "mateřské" pobočce, kde mají i papírový podpisový vzor, ale v nějaké jiné pobočce, kde mají podpisák jen nascanovaný, tak tam na monitoru stejně nevidí podpis přesně - a pracovník banky nemůže dát ruku do ohně, že ten podpis skutečně odpovídá tomu pravému. Kdo někdy pracoval s podpisy a pravostí dokumentů, ví, co naznačuji.


    Před několika lety jsem rušil účet ve spořitelně a přecházel k ŽB. Žádná tragédie se nekonala, i když mi nikdo s rušením nebo převodem plateb nepomáhal. Po nějaké době od přechodu k ŽB přišla sama ŽB s kampaní ve smyslu účet na zkoušku (tuším, že na 3 měsíce) a s tím, že klientovi také převede stávající trvaláky na účet ŽB. Bohužel to tenkrát neprovázela masívní reklamní kampaň jako dnes u GE. Ale jak uvádím, mne se to stejně již netýkalo.



    Již tenkrát jsem si sjednal balíček, kde za 169,-- mám vše v ceně. Balíčky stále existují, byly dokonce rozšířeny o další varianty, nicméně masívní reklamní kampaň se opět nekonala. Je to škoda, protože s balíčkem jsem velmi spokojený.

    V pátečních Hospodářských na toto téma vyšlo několik článků. Je tam i srovnání poplatků u aktivního a pasívního klienta. Tak si každý může udělat obrázek, kolik ho kde účet bude stát. Pak jsou samozřejmě na internetu různé porovnávače, kam si (aniž byste museli detailně rozpitvávat sazebníky jednotlivých bank) zadáte počet různých transakcí v rámci měsíce (trvaláky, jednorázové příkazy, příchod na účet, inkaso ...) a ono vám to spočítá, kolik v které bance takto zaplatíte. I já jsem tenkrát takto postupoval - ve stávající spořitelně sice poplatky po jednotlivých položkách tolik nekřičely, ale v součtu za měsíc to dělalo pěknou pálku. V porovnávači mi pak skutečně vyšla spořitelna jako jedna z nejdražších a ŽB jako jedna z nejlevnějších. Ale skutečně záleží na konkrétních položkách v měsíci. Pokud budu mít jeden trvalák, jeden příkaz a jednu příchozí platbu za měsíc, tak musím hledět na co nejmenší poplatek za měsíc. Pokud však budu mít od každého třeba 5 - 10 položek v měsíci, naskáčou mi navíc poplatky za položky a clearing a pak se mi vyplatí balíček, kde mám zmíněné operace již v ceně balíčku. U ŽB je třeba jedno, jestli mám 10 nebo 50 plateb měsíčně. Je tam i mezinárodní embosovaná Visa zdarma a pro druhého člověka za polovic, navíc prý s jedním z nejkvalitnějších cestovních pojištění, bez mnoha výjimek jak tomu bývá u ostatních bank. A ještě vedení dalšího účtu zdarma v rámci balíčku.

    Tady je odkaz na vyhodnocovač na Měšci: http://www.mesec.cz/ucty-a-karty/bezne-ucty/zebricky/ - můžete si obdobně vyhodnotir platební karty, stavební spoření, úročení vkladů, poplatky na úvěrech ...
  • 12. 2. 2007 14:10

    marcela (neregistrovaný)
    každá firma se brání, když ji odchází zákazník, nejenom banky. já jsem před časem změnila operátora a doteď mi přicházejí výhodné nabídky od toho starého... zajímavé je, že za ty roky, co jsem byla jejich zíkazníkem, mi nikdy nic takového nenabídli...
    spor bank, který se rozpoutal po tom, co ge vyrazila se svým novým produktem, mi připadá směšný. každému přeci musí být jasné, že ze strany ge nedošlo k pochybení, že nejednají nelegálně, že se jen ostatní banky snaží na sebe upozornit. a je jen otázkou času, kdy i ony přijdou s nějakou další nabídkou, nebo možná i podobným produktem. jednoznačně je ale nabídka ge přínosem. vlastně dvě nabídky - pomoc s převodem konta a vlastní služba paušál místo poplatků vždyť výše poplatků dnes je prakticky bez výjimky všude nehorázně vysoká. a navíc jsou některé z nich nesmyslné!
  • 13. 2. 2007 10:21

    Oldrich (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasim, napriklad platit za prichozi platbu nebo za vyber z bankomatu me banky me uvadelo v silenstvi. Ja jsem si jiz zaridil nove konto od GE a zaplatim 119Kc mesicne a o nic jineho se nemusim starat. A to, ze mi prevedli ucet sami bylo velmi pohodlne.
  • 13. 2. 2007 10:47

    Radek (neregistrovaný)
    Už mi to nedá...cosi mi říká, že "Oldřich" a celá řada dalších pozitivních ohlasů na GE a jejich převod účtu nejsou "běžní" uživatelé, ale zástupci marketingu GE. Je v nich "cítit" ta zvláštní marketingová mluva... možná se ale pletu :-).
  • 13. 2. 2007 14:10

    míla (neregistrovaný)
    já teda nevim, v marketingu se nepohybuju a marketingovou řeč nepoznám, ale rád bych se zastal pozitivnich ohlasů. teda ne jich, protože pisatele neznám, ale nerozumím tomu, proč jsou pozitivní ohlasy vždycky označovány za nějaké promo nebo tak? navíc, bez ohledu na etickou otázku reklamy vůbec, produkt ge - paušál místo poplatků - je pozitivní přírůstek v bankovních službách. a pomoc s převodem je další služba, která má pomoct zatraktivnit banku. co je na tom špatného? ať se to lidem líbí, nebo ne, jde pouze jen o vytváření zdravého konkurenčního prostředí, které tu chybí (ve všech oblastech). poplatky jsou mrtvé, ať žijí poplatky!
  • 2. 3. 2007 18:52

    Eva (neregistrovaný)
    Ge si poplatky po půl roce v tichosti zvedne. Byla jsem klientkou této banky 5 let a vždy to tak dopadlo.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).