Někde na Mobilu nebo Mobilmanii byla před časem v diskusích zkušenost čtenáře, který si chtěl založit účet při slavné akci "Mobil zdarma".
GE prý nebyla za asi dvě hodiny, co strávil na pobočce, schopna přesunout jeho data z počítače na pobočce do počítače v centrále, takže nakonec odešel bez účtu.
Takže jak je vidět, s přesouváním mají potíže, snad nemají potíže alespoň jejich managoři se zasouváním :-)).
Ja bych se zeptal takhle - jak je vubec mozne, ze (a delaji to u nas snad vsechny banky) bance podepiseme bianco smlouvu ohledne podminek? Onen vyraz "prubezne doplnovat a menit" je totiz neobycejne pruzny.
Predstavte si, ze byste podobnou smlouvu uzavreli s Telecomem nebo mobilnim operatorem. Ten by to take zduvodnil formulaci:
Není samozřejmě možné držet poplatky beze změny po dobu několika let - výše poplatků totiž odráží vývoj nákladů a situaci na trhu.
No a pak by si libovolne jednostranne menil poplatky, vas by neinformoval (museli byste si to zjistovat sami, jestli se nahodou neco nezmenilo). Na co se tedy potom uzavira smlouva, kdyz jedna ze smluvnich stran je podminkami bezpodminecne vazana a druha ze smluvnich stran ma neomezene moznosti? Vzdyt jde o jasne poruseni rovnosti obou stran! Nechte se timto tematem Mesec zabyvat?
Napr. pri povinnem ruceni (viz vcerejsi clanek) je pojistovna smlouvou vazana a pokud chce menit podminky, tak je nucena druhe strane smlouvu vypovedet - rozhodne si nemuze sama od sebe jen tak zmenit podminky.
www.mesec.cz do toho! I mne by zajimalo, jak je mozne, ze je banka opravnena menit poplatky v prubehu trvani smlouvy (vedeni uctu) aniz by byla povinna me osobne informovat (a predpokladam, ze mou adresu zna).
PS: Ke zduvodneni GECB dale pridavam: pokud poplatek za zruseni uctu slouzi pouze na uhradu administrativnich ukonu, jak je mozne, ze poplatek za zrizeni uctu je zdarma, prestoze administrativnich ukonu je mnohem vice?
Nejen poplatky. ČSOB klidně změní frekvenci zasílání výpisu z roční na měsíční, přestože je ve smlouvě o zřízení účtu frekvence roční a přestože je ve smlouvě ustanovení ve smyslu "liší-li se znění Obchodních podmínek od znění Smlouvy, má přednost znění Smlouvy" a na stížnosti pak klidně kašle.
Velmi se mylite v tom, pokud si snad myslite, ze s Telecomem takovou smlouvu uzavrenou nemate. Telecom ma ve svych smluvnich podminkach (od unora 2002) pasaz, ze je opravnen kdykoli jednostranne zmenit tyto podminky, ceniky, atd. Zijeme totiz ne v kocourkove, ale v opravdove pakarne.
Zdravi Petr (byvaly zakaznik SPT Telecom).
Chtěla bych se vyjádřit k stanovisku GE banky. Opravdu pozoruhodně si chtěla udělat reklamu na fungování běžného účtu spolu se spořícím účtem. Ale čtenáři jim na to neskočí. Tím impulzem k doplňování peněz na spořící účet, bylo dovršení stanoveného limitu peněz na účtu běžném. Klient si sice spoří, ale pak když zjistíte, že jste o jisté peníze přišli, nestačíte se divit. A kontrola ze strany klienta, když ani pracovníci GE banky se ve výpisu z účtu nemohli vyznat, a trvalo jim jeden den, než přišli na chybu, kterou já odhalila kalkulačkou za hodinu práce? Má klient mít vysokoškolské vzdělání na to, aby si dokázal spočítat příjmy a výdaje? K druhé odpovědi asi toto: Obměňovaný sazebník jsme si vždy museli na přepážce vyžádat, a nic nezměníte s tím, že nebudete chtít souhlasit s danými sazbami a za ty staré sazby chtít po měsíci účet zrušit. A za ty dva roky si nemyslím, že by měli zdražovat poplatky o 100%, když růst mezd a inflace není tak velký.
PS: Pokud chcete, aby Vám banka převedla ke konci roku peníze na stavební spoření, a vy nepřišli o státní podporu, kontrolujte 2x banku, jestli peníze poslala!!! Mohlo by se Vám stát, tak jako mě, že peníze pošlou až v lednu, a vy se budete muset zdlouhavou cestou domahat státní podpory, na kterou máte právo. U obou reklamací jsem uspěla.
TAKŽE SE NEDEJTE !!!
Mozna by stalo za to, aby poplatky za zruseni uctu prozkoumal Antimonopolni urad a treba by dosel k zaveru, ze to brani konkurenci a naridil by bankam snizit nebo zrusit tento poplatek.
Co myslite?
Na zaver perlicka z ceniku GECB:
"Zrušení BĚŽNÉHO ÚČTU - GEnius (nebo kterékoliv jeho služby) 500 Kč"
Zajimave je, ze GECB ma ruzne poplatky za zruseni ruznych uctu. Zrejme to provadeji odlisne placeni urednici a tim padem maji jine administrativni naklady. :-)))