"Speciální je situace u vozů Tesla, které mají větší kapacitu baterek a jsou pro ně ideální dobíjecí stanice přímo od Tesly – takzvané superchargery. Na těch mohou majitelé Tesel „tankovat“ zdarma. V Česku jsou momentálně tyto stanice tři – ve Vestci u Prahy, na D1 u Humpolce a v Olomouci."
Tak to se netýká jen značky Tesla, režim rychlonabíjení umí všechny značky. A všechny značky mají jedno společné: rychlonabíjení obrovsky snižuje životnost akumulátorů. Pro autora: to není věc značky, ale technologie akumulátorů.
Další problémy s rychlonabíjením je, že když provedete dvě za sebou, tak akumulátory skoro zničíme. To už se lidi divili, cože se to stalo. Výrobci tuto vlastnost příliš neinzerují - ale popsanou ji mají, takto zničený akumulátor nelze reklamovat.
Stejně tak nějaké ty reklamní zdarma nabíjení mají/měly i jiné firmy. Ale to je zcela okrajová, dočasná záležitost, podle které by se měl při zvažování výběru vozu řídit jen hlupák.
Kompromis? Neměl byste si spíš přiznat, že vaše zkušenost s jakýmsi skútrem vůbec nic neznamená? Reálné údaje o chování současných baterií v EV:
http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-po-400-000-km-pokles-kapacity-baterie-7
Cože? Tam se nic o rychlonabíjení nepíše. Ostatně takový nájezd by znamenal 2000 cyklů, a to ŽÁDNÝ Li-ion akumulátor v režimu rychlonabíjení nemůže zvládnout.
Nesnaž se být chytřejší, nežli výrobce a přestaň fantazírovat. Také by bylo pěkné, kdyby jsi se vyjadřoval technicky správně - když už chceš machrovat. V Tesle baterie není. Tam je akumulátor.
Ostatně stále ti uníká, že při správném zacházení není kritický počet cyklů, ale stárnutí - jak by jsi se dočetl dokonce i na stránkách Teslafan.
Tobě to přijde jako chytání za slovo. A přitom ono to zcela mění význam řečeného.
Akumulátor je něco zcela jiného, nežli baterie. A "dvě rychlonabití" je něco zcela jiného, nežli dvě rychlonabití za sebou. Ale co, oboje má něco společného s elektrikou. Jer pozor, není elektrika jako elektrika. Ta na železných kolech jak cinká zvonkem, to je zase jiný termit.
Ostatně teslafan.cz jsou docela zábavné stránky. Tam se člověk dočte lecjakou zajímavost. Máme tu nový výrobek, dokonce "revoluční". Jedná se o "cihlu" a ty disponují systémem, který jim umožní snadné skládání navzájem do sebe" a prý "Zase v tom má prsty Musk!"
Tak tomu se říká objevit nový světadíl. Tuším že to je Amerika.
"Další problémy s rychlonabíjením je, že když provedete dvě za sebou, tak akumulátory skoro zničíme. To už se lidi divili, cože se to stalo. Výrobci tuto vlastnost příliš neinzerují - ale popsanou ji mají, takto zničený akumulátor nelze reklamovat."
- nebylo by lepší to druhé rychlonabíjení nějak softwarově zakázat? Jakože by si auto pamatovalo, že poslední nabíjení bylo "rychlo" a další nabíjení by se muselo provést "pomalo...". Myslím, že by to bylo lepší než akumulátor zničit a ten by pak nešel reklamovat.
- existuje statistika, že 90% všech jízd osobními auty je takových, kdy auto najede do 20 km denně. Pro lidi, kteří právě takto jezdí, je elektromobil dobrá volba. A pak rychlonabíjení potřebovat nebudou. Stačí jim nabíjet jednou za X dní doma přes noc v garáži a pěkně pomaličku.
"nebylo by lepší to druhé rychlonabíjení nějak softwarově zakázat?"
Z hlediska akumulátorů jistě ano, technicky to není problém. Jenže jak by obchoďák a marketing prodal zákazníkovi auto, které po vybití akumulátorů vyžaduje, a nešlo by to obejít, 12 hodin nabíjení?
Kdepak, prodá auto, "Speciální je situace u vozů Tesla, které mají větší kapacitu baterek a jsou pro ně ideální dobíjecí stanice přímo od Tesly – takzvané superchargery. Na těch mohou majitelé Tesel „tankovat“ zdarma. V Česku jsou momentálně tyto stanice tři – ve Vestci u Prahy, na D1 u Humpolce a v Olomouci." (A ani to nemusí být, s tou "speciálností" pravda - bo ta !speciálnost" vlastně nic neznamená, tudíž to není lež.)
"Myslím, že by to bylo lepší než akumulátor zničit a ten by pak nešel reklamovat."
Ale ono to tak v podstatě je. To je každého volba, jak s tím bude zacházet. Slovo "zničit" navíc není přesné. Přesnější by bylo "velmi rychle spotřebuje životnost". Elektronika si samozřejmě pamatuje, a pokud si zákazník zvolí zacházení, na které se záruka nevztahuje - jeho věc. Jako u každého jiného výrobku. Jen to nikdo nezdůrazňuje, bo by se to blbě prodávalo.
"existuje statistika, že 90% všech jízd osobními auty je takových, kdy auto najede do 20 km denně. Pro lidi, kteří právě takto jezdí, je elektromobil dobrá volba. A pak rychlonabíjení potřebovat nebudou. Stačí jim nabíjet jednou za X dní doma přes noc v garáži a pěkně pomaličku."
No a co s těmi dny, kdy dojezd nestačí? Pořídit si druhé auto? Kde je ekologie? Kam ho ti lidé ve městech dají?