ze všech dostupných údajů vyplývá, že elektromobil jako osobní auto pro rodinu je naprostá hovadina. elektromobil se vyplatí pro velké firmy s velkou flotilou vozidel jezdících v malé enklávě, typu pošta třeba, které mají: minimální požadavky na dojezd, dostatek náhradních (a nabitých) vozidel okamžitě na výměnu, vlastní servisní kapacity, a vlastní odtahovku.
člověk zodpovědný za rozpočet domácnosti, pokud to není nějaký ekologický pošahanec, vezme do ruky kalkulačku - a zjistí, že pokud si NEkoupí elektrické auto, koupí benzínového auta srovnatelných parametrů ušetří tolik prachů, že mu to pokryje veškeré předpokládatelné náklady na servis po deset roků, a k tomu zdarma benzín na vzdálenost na měsíc a zpátky. ano tesla je kategorie sama pro sebe - ale chtěl bych vidět někoho, kdo si za tři koule koupí teslu jako třetí/čtvrté/páté auto do rodiny, a pak s ní jezdí max 10-20 km / denně kolem baráku. možná elon musk.
viz článek HN 20. 2. 2018: "Už dnes vyjde provoz elektrického auta o polovinu levněji než mít motor spalovací. Po 400 tisících kilometrech je rozdíl zhruba milion korun"
Zjednodušeně: elekřina jako palivo je cca 0,5 Kč/km versus benzín 1,5 Kč/km.
Co pobavilo na vašem příspěvku:
"dostatek náhradních (a nabitých) vozidel okamžitě na výměnu, vlastní servisní kapacity, a vlastní odtahovku" :-))
"předpokládatelné náklady na servis po deset roků" - náklady na servis spalovacího motoru jsou postatně vyšší než u elekrického, protože EV nemá turbo, DPF atd.
"zdarma benzín na vzdálenost na měsíc a zpátky." :-)))