no pokud se pak do tech 10 bezplatnych nevejdu tak si dalsi prikaz priplatim, z okna skakat nebudu:-) Pro školku mi to stačí, škola si myslím ze bude na podobném principu a pokud ne, tak me tech par korun nepo..;-) Jsem spokojena s tim co mBank nebo FIO nabizi. Po zkusenostech s CS, KB, GE Money bych mBank a FIO zasadila do zlata:-))
Pokud vám nestačí limit na bezplatný provoz v mBank, není přece problém mít účet jak u mBank, tak u FIO. Pak máte příchozí i odchozí platby opravdu zdarma. A jako problém bych to neviděla ani u rodiny. Kde je psáno, že rodina musí mít společný účet? Pokud je veden zdarma, může mít každý z manželů bez problémů svůj. To už máte 4 účty zdarma (2x mBank, 2x FIO). Ani to pak nepokryje Vaši potřebu plateb?
podraz je to na lidi, co si založily účet jako společný (např. manželé) a jsou diskriminováni vůči ostatním tím, že mají (ač 2) stejný limit jako by šlo o 1 osobu. Čili banka je vlastně nutí absolvovat "roztržení" účtu na dva, což jí ale současně generuje náklady (vydání karty, papírování kolem atd.). Je to takové hodně "proklientské"
Podraz je to už v samotném principu. mB deklarovala tu nulu, tak by se jí měla držet. Za každou cenu. Peníze přece může vydělávat jinak. Kromě těch 10 příkazů, které skutečně prostý klient asi nevyužije (ale vadí mi to jako principiální omezení) mi vadí i třeba absence byť jednoho podělanýho výběru z bankomatu zdarma. Deset jich nepotřebuju, ale jeden měsíčně by stačil. Za nulu a pak bych chápal i tu nulu v reklamě. Ale vázat to na obraty, a HLAVNĚ to debilně zdůvodňovat chováním některých klientů mi přijde takové...no...polské. Chtěl jsem napsat původně bulharské, ale to bych Bulhary asi dost urazil.
Ale k tomu, abyste nečekal musíte mít bankomaty odpozorováno, kam chodí méně lidí - a musíte jít k tomu, kam chodí těch lidí méně. Čili často musíte jinam, než by bylo v tu chvíli nejblíže.
No to je fakt argument jako noha.
Realita je prostě taková, že u bankomatů ČS jsou obecně nejdelší fronty a jestli někde vidím dlouho frontu, tak pravděpodobnost, že jde o bankomat ČS značně přesahuje tu, která by odpovídala jejich zastoupení mezi bankomaty.
No, KB má druhou největší síť bankomatů po ČS.
Ono to bude spíš tím, že typický zákazník ČS má účet jen proto, aby mu měli kam posílat výplatu, a tu si hned celou vybírá v bankomatu (a pak s ní utíká na poštu zaplatit složenky), typičtí zákazníci ostatních bank ten účet opravdu používají.
Nu KB je stejná mašinérie jako ČS, nemají si co vyčítat. GE money ani nevím, kde má bankomat. A hlavně hoši, nežijeme všichni v Praze. U nás na vesnici (Plzeň) je dost bankomatů ČS, docela hodně i ČSOB, pár KB a zbytek je zanedbatelný. Takové ty exotické jako Pharro nepočítám. Vím o jednom. Jo, Praha, taky jsem tam studoval....to je úplně jiná liga. :-)
No ono taky zaleží na tom, kde jsou fyzicky umístěné. Mám přímo v budově naší firmy KB i ČSOB, ale pár set metrů je i ČS a bejvalý Pharro. Ale třeba kolem náměstí je ČS víc, taky na nádraží a tak. Nepočítám v podstatě taky bankomaty ve zdi banky jako to má třeba často právě KB i ČSOB. Ale jak říkám, já to nesleduju, protože téměř nevybírám.
já jsem zatím zaregistroval největší fronty u čsob bankomatů.. nyní jsou v jedné budově dva (jeden je i vkladomat).. nejvíc jsem se nasmál, když těď lidí na sebe pořvávají, že jsou tam bankomaty dva.. a stejně se najde idiot, který tam nepůjde, když už někdo jeden obsluhuje.. tento týden jsem se také setkal s názorem celkem mladého člověka, že ten druhý vkladomat není na výběr :-) no hold idioti ten český národ
Jsou účty, kde je zdarma většina operací, pak účty, kde je zdarma jen něco sem tam a pak účty, kde není zdarma skoro nic. Účet, u kterého je zcela zdarma úplně všechno, bohužel neexistuje.
RB Premium patří mezi ty, kde je toho zdarma vcelku dost, ba díky 20Kč kreditu za vedení účtu skoro většina, co je běžně používané (dejme tomu percentil 90), je zadarmo. Což je poměrně významný rozdíl oproti účtu u mBank, kde i tak běžná operace, jako je výběr z bankomatu, je zpoplatněna (byť za určitých podmínek může být také zdarma).
Za Kč 20,- bonusu mám tři inkaso nebo trvaláky. Zbytek si vesele platím.
Nebo mám za Kč 20,- bonusu zcela nesmyslné pojištění platební karty, které mi bylo vnuceno bez mého vědomí. a když jsem si ho všiml, že je naúčtované, musel jsem ho platit ještě jednou, protože jsem ho rušil na začátku měsíce....
Dva výběry z bankomatu RB jsou spíše úsměvné. K nejbližšímu bankomatu to mám dvě stanice metrem. A to kvůli deseti korunám fakt jezdit nebudu.
Pak mám třeba u RB změnu limitu na platební kartě za Kč 50,- a podobných libůstek bych našel.....
RB není dobrou bankou.
Tak RB dobrou bankou není zcela určitě, mám s ní poměrně dost negativních zkušeností. Jen jsem se ohradil proti tomu, že RB Premium nenazýváte účtem zdarma, přestože jím ve skutečnosti je. Pro někoho méně výhodným, pro někoho více, ale v řadě ohledů je lepší než ten u mBank.
Kdybyste lépe četl, co jsem psal, tak byste si všiml, že jsem konstatoval, že neexistuje žádný účet, kde je zdarma úplně vše. Takže naříkat tu nad tím, že změna limitu na platební kartě stojí 50Kč je dost mimo.
Naroky na to, aby byl ucet u RB zcela zdarma jsou spise vyssi, nez u mBank.
1) obrat na uctu (dle typu uctu od 20 000 za mesic)
2) aby kredit pokryl poplatky nesmi byt ucet temer pouzivan, protoze napr. obycejna odchozi platba je za 4 Kc (a to od prvni platby, ne od desate jako u mB, kde je jedenacta a dalsi platba za 3 Kc), SIPO za 6 Kc (mBank zdarma).
Mit az tri vybery u mB neni az takovy problem. Staci pres kartu utratit za mesic dva (1 vyber), tri (2 vybery) nebo 4 tisice (3 vybery). A pri nesplneni teto podminky jsou po 9 Kc. Drahe jsou az ty dalsi, 35 Kc uz je dost.
Musím se opakovat, nejraději bych to napsal tučně: žádný účet není komplet zcela zdarma. A dohadovat se o tom, co, kdy, jak a kdo musí udělat, aby ta která položka byla levnější, nikam nevede, protože každý má podmínky jiný. Pro mě není problém mít na účtu desítky tisíc příjmů každý měsíc (takže RB Premium to jistí), ale minimálně platím kartou (takže výběry z bankomatu u mB při nízkých útratách placené prostě jsou). A s bankomatem RB za rohem jsem úplně za vodou.
Je zbytečné, aby případě někdo psal, že u něj žádný bankomat RB není - takový člověk si logicky vybere takový účet, který mu bude vyhovovat víc, například tím, že má poblíž pobočku či bankomat.
Ano, žádný účet není komplet zcela zdarma, některé služby budou zpoplatněné a často některé služby zcela chybí (což může být ještě horší varianta).
Ale tady se přeme o to, jestli je účet u RB prakticky využitelný (jako jediný účet), aniž by generoval poplatky. A to se já domnívám, že není.
Beru, že klient má dostatečný příjem na to, aby měl vedení účtu zdarma a ještě dostal 20 Kč bonus. Jenže ta dvacka stačí na 5 odchozích plateb za měsíc a to je dle mého názoru málo (nebo 3 platby a 1 SIPO, popř. ještě o 1 platbu méně, pokud jí "vyplýtvá" na umělé vygenerování obratu, když jeho příjem nebude dosahovat požadovaného limitu).
Naproti tomu u ČS, mBank, FIO, Poštovky nebo Unibonu si dokážu představit reálné uživání těchto účtů, aniž by svému majiteli generovaly poplatky. S hodně velkým kompromisem (v kombinaci s vkladní knížkou a kreditní kartou) by šel použít i účet u Wüstenrotu.
http://www.mesec.cz/clanky/vyberte-si-z-bankovnich-uctu-bez-poplatku/
Jo, a tučně se tu dá psát taky :)
Pokud budeme jako účet zadarmo brát pouze samotné vedení zdarma, tak tam samozřejmě RB patří, stejně jako Volksbank (účet založený ve Volksbanshopu) nebo Evropsko-ruská banka. Jenže všechny tři mají jedno společné - poměrně drahé odchozí platby.
Původní příspěvek, na který jsem reagoval, zněl:
Jsou účty, které jsou zdarma a které jsou "zdarma".
RB Premium patří mezi ty "zdarma".
Já jsem k tomu napsal, že komplet zdarma není žádný účet a že v RB Premium je toho zdarma celkem dost. Že vy z toho uděláte při na téma " jestli je účet u RB prakticky využitelný (jako jediný účet), aniž by generoval poplatky", je pouze Váš problém.
Když jsme u toho, tak není zdarma pouze vedení účtu, ale i 2 karty a - pro mně hlavně - výběry z vlastních bankomatů zdarma. Ale to bych se opakoval, co jsem psal výše. Každý si sám dokáže najít účet, který mu vyhovuje nejvíc. Ale speciálně pro Vás tedy dodám, že fakt, že zrovna tento účet vám nevyhovuje, ještě neimplikuje, že je nepoužitelný či nevýhodný obecně. Stačí to takto?
No já to beru tak, že když někdo řekne, že je nějaký účet zdarma, tak v reálných podmínkách (byť s nějakým splnitelným omezením) má opravdu zdarma být. To jestli vyhovuje mě osobně je vedlejší.
Účet zdarma spolu se dvěma kartami má jak mBank (stačí 2 spolumajitelé účtu a každý dostane kartu - Visa Classic), tak FIO (pravda, tady jde jen o Maestro karty (nelze s nimi platit přes Internet), zdarma je vydána karta i disponentovi) a snad PS (jedna karta je zdarma bez problémů - Visa Electron a snad (tady si nejsem jist) by byla vydána zdarma i disponentovi). PS výběr zdarma z vlastních bankomatů má (neomezený počet), FIO připravuje (ale je možné zdarma vybrat na přepážce) a u mBank při splnění obratu na kartě (tedy dva, tři nebo čtyři tisíce) je výběr dokonce z jakéhokoliv bankomatu v ČR (jeden, dva nebo tři, podle výše obratu na kartě).
Ta vaše úvaha má jednu obrovskou slabinu. O tom, co jsou "reálné podmínky", má totiž každý jinou představu. Určitě i zde funguje gaussova křivka, nicméně je vidět, že jste to zcela evidentně nepochopil, když v zápětí dodáváte "je vedlejší, zda vyhovuje vám osobně".
I pokud se pokusím představit si mediánové požadavky na práci s účtem (čili stanovím tak ty vaše "reálné podmínky"), i tak nevidím jediný, který by byl použitelný opravdu zadarmo. U Fia to zabije výběr z bankomatu, u mBanky také, u eKonta poplatky za odchozí platby apod. Pro každý ústav Vám vymyslím několik modelových situací, kdy jeho účet zdarma bude výhodnější než ostatní a naopak, kdy bude nejhorší. Prostě smiřte se pro jednou s tím, že je to vždy vysoce individuální záležitost.
Děkuji za výčet účtů, ke kterým je karta zdarma. Mohl jste si ušetřit čas, mně je to totiž srdečně jedno, pouze jsem příkladem vyvrátil Vaši poznámku: Pokud budeme jako účet zadarmo brát pouze samotné vedení zdarma, tak tam samozřejmě RB patří
V případě eKonta jednoznačně nejde jen o samotné vedení zdarma.
Bankomaty NCR EasyPoint 62 patří mezi nejlevnější typy bankomatů a tomu odpovídá i jejich kvalita, resp. vlastnosti. V některých zemích jsou dokonce zakázané. V České republice tyto bankomaty provozuje společnost Pharro Praha, a to převážně v obchodních centrech.
Bankomaty jsou nastaveny tak, že peníze vydávají až po dlouhý době. Vybírajicí zadal vše a chvilku počkal - peníze nevyjely myslel si, že bankomat prostě peníze nevydá nebo nemá a tak od bankomatu odešel a peníze sebral někdo jiný.
FIO velmi masivně proklamuje příchozí platby z Eurozony za 1 Euro, mají to i v ceníku poplatků. Přesto je mé firmě za tuto příchozí platbu účtováno 4 Eura. Na písemnou (doporučeně) stížnost banka nereaguje, prostě nekomunikuje. Jednou o tom napíšu, až se vše uzavře. Teď jsem čerstvě poslal podnět ČNB. Chce-li o tom někdo vědět více, napište mi na tflaska@seznam.cz.
Já to říkám stále a vždy se mi tu "spokojení" klienti vysmějí. Banky jako mBank nebo FIO jsou sice "zadarmo" ale kvalita služeb je otřesná. A hlavní kvality banky se poznají ve chvíli kdy něco nefunguje nebo něco spletou apod. Zažil jsem už jednání s mBank (těch bylo mraky) a už i s FIO a jejich přístup ke klientům je ve stylu "máš to zadarmo? tak co prudíš - trhni si nohou!"
No jo, ale mně vysvětelní pracovníka absolutně nepomohlo. Tak jsem ústředí FIO poslal již 16. prosince mail a následně totéž doporučeným dopisem a oni do teď nijak nereagovali. Ani nenapsali, že stížnost přijali a že ji řeší.
Tady je ten dopis:
Dobrý den,
poslal jsem si ze svého účtu v Německu vedeného u Deutsche Bank 4000 Eur. Byla to naprosto standardní SEPA platba, kdy jsem zadal jako převod svůj IBAN: SK2583.......44 a BIC: FIOZSKBAXXX, tedy přesně tak, jak jsem byl na své pobočce informován, že se to má zadávat.
Dle vašeho ceníku měla být příchozí platba zaúčtována poplatkem 1 Euro. Přesto mi byl účtován poplatek 4 Eura. Tuto skutečnost jsem reklamoval na své pobočce v Jindřišské ulici v Praze.
Váš pracovník, pan Menšík, mi sdělil, že Deutsche Bank údajně provedla převod na korespondenční banku KBC a z té to pak přišlo do FIO. Pak je to zaúčtováno částkou 4 Eura podle vašeho ceníku.
Toto vysvětlení je pro mě naprosto nepřijatelné. Nemám možnost nijak ovlivnit to, kudy peníze putují. Já zadal příkaz správně s použitím IBAN a BIC. Při zadávání převodního příkazu v Německu ani nemohu bance přikázat, jakou cestou má peníze poslat. A pokud je nemůže poslat vám přímo, ale přes nějakou korespondenční banku, pak je to jen a pouze problém FIO banky, že v mezinárodním systému není zavedena jako přímý příjemce. A je zase jen a pouze na FIO bance aby sjednala nápravu. Klienti se o to přeci nemohou starat.
Vemte si opačný příklad. Budu platit ze svého Eurového účtu u FIA banky někam třeba do nějaké malé lokální banky na Korsice. Od majitele účtu mám IBAN i BIC. A mám od něj informaci, že kvůli poplatkům ať to má banka neposílá přes korespondenční banku ale přímo té malé bance na Korsice. Na svých webových stránkách nemáte vůbec ani možnost vám tuto skutečnost a toto přání sdělit. Ve formuláři, kde se zadává SEPA příkaz není žádná kolonka typu „sdělení bance“. To samozřejmě nemá ani Deutsche Bank. A je to dle mě správně. Do toho nemá klient co mluvit, to je pouze věcí mezibankovního styku a dohod mezi bankami, kudy peníze putují.
Pokud byste mi sdělili, třeba při ústní informaci, že to té lokální bance na Korsice přímo poslat nemůžete, ale pouze přes korespondenční banku, pak bych asi musel majiteli účtu tuto skutečnost sdělit s tím, že buď změní banku na nějakou, kde to jde přímo a tedy bez poplatků, nebo bude vyšší poplatky dále platit. Já nehrozím tím, že od vás odejdu, ale je to totéž. Pokud nesjednáte nápravu, tak mi říkáte: když u nás zůstanete, bude to stále za vyšší poplatek.
Pokud nejste v mezinárodním systému tak zavedeni, že to bez problému funguje, tak vůbec nemáte inzerovat příchozí platby v rámci SEPA převodů v Eurozoně za 1 Euro. Vůbec to není pravda, jak je vidět na mém příkladu.
Když jsem chtěl sepsat písemnou reklamaci na pobočce, pokoušel se mě pan Menšík odradit, že to stojí 500 Kč a reklamace je předem odsouzena k nezdaru, protože bude neoprávněná. Prý už takových případů bylo asi deset. A pokud tedy jich už skutečně bylo víc, proč to jako banka neřešíte? Zeptal jsem se pana Menšíka, proč jsem na to tedy nebyl dopředu upozorněn, když už těch případů bylo více. Odpovědí mi bylo, že se to nestává. Tak tomu jsem už opravdu nerozuměl.
Dále jsem pana Menšíka upozornil, že na webových stránkách nemáte v žádném ceníku uvedeno, že „neoprávněná“ reklamace stojí 500 Kč. Nechtěl mi to věřit, dokud se sám nepřesvědčil. Pak mi tedy sdělil, že stránky se budou aktualizovat, ale já že tedy pro tentokrát mohu reklamovat zadarmo. Tomu říkáte seriozní přístup?
Jestliže nejste schopni do budoucna zajistit, aby to skutečně fungovalo za 1 Euro, tak byste to za prvé neměli používat v reklamě a klamat spotřebitele, a za druhá byste třeba mohli vydat seznam zahraničních bank, z kterých lze posílat peníze za 1 Euro a druhý seznam bank, z kterých to stojí 4 Eura, aby klient aspoň věděl na čem je.
Já požaduji vrácení rozdílu v poplatku, tedy 3 Eura. Převod jsem provedl se správným IBAN i BIC což mohu doložit výpisem z Deutsche Bank, tedy naprosto dle vašich pokynů. Žádnou korespondenční banku jsem tam neuvedl, ani uvést nemohl. Dále jsem dne 15.12. provedl z Deutsche bank další převod a předpokládám, že již bude zaúčtován pouze poplatkem 1 Euro, jak stojí ve vašem ceníku. Všechny požadavky a podmínky ceníku a strukturu převodních příkazů plním a dodržuji. Dále mi prosím sdělte, zda v budoucnu již budou automaticky všechny příchozí platby v rámci SEPA převodů v Eurozoně skutečně zaúčtovávány poplatkem 1 Euro, jak inzerujete. Pokud to nejste schopni zajistit, měli byste dle mě upravit svůj ceník služeb, ale především svou reklamní kampaň.
Při tomto stavu věcí se cítím podveden, protože chyba není na mé straně a pokud je na straně odesílající banky, jak tvrdíte, pak je zase jenom na vás abyste sjednali nápravu. Na to klient doplácet nemůže a už vůbec se nemůže starat o nějakou nápravu. Doufám, že toto vyřešíte k mé spokojenosti, ale hlavně v souladu s ceníkem poplatků, které inzerujete a já i nadále zůstanu vaším spokojeným klientem.
Ve vašem případě má bohužel pravdu banka, ty 4 ojro vám nestrhla vaše banka, ale korespondenční, vaše vám strhla jenom to jedno ojro. Bohužel nijak to ovlivnit nejde, můžete bejt rád že to bylo jenom 4 ojro, když jsem posílal svému makléři peníze do Bank of New York tak si za příchozí platbu strhli 20 dolarů.
Já to ovlivnit nemohu. FIO teda má zveřejnit, odkud je SEPA za 1 Euro a odkud za 4 Eura. A ne obecně deklarovat, že SEPA je za 1 Euro. Já provedl standardní SEPA převod bez přívlastků. Momentálně čekám na vyjádření ČNB. Pak to nabídnu Černým ovcím nebo Občanskému Judu. A pokud nikdo nebude mít zájem o uveřejnění tak asi zkusím i soud. Jde o princip.
Na teto strance www.fio.cz/bankovni-sluzby/platebni-styk/europlatby je odkaz na dokument, kde se pise o tom, ze platba musi byt v systemu TARGET2.
www.fio.cz/docs/cz/europlatba.pdf
PS: omlouvam se za predesly duplicitni post, zavada v PDA
Prošel jsem si ty dokumenty. Zda je banka v Target 2 lze podle nich zjistit zadáním SWIFT kodu do odchozího příkladu. Pokud ho banka bez problému přijme, pak je v Target 2. Zadal jsem tedy fiktivní převod do Deutsche Bank a prošlo to bez problému. Takže podle FIO je Deutsche Bank v Target 2.
FIO o mně ještě uslyší a pokusím se udělat vše pro to, aby FIO o sobě hlavně uslyšela v médiích.
Ano, je. Vsechny banky v zemich, kde je narodni menou EURo, tam jsou, protoze musi. Ale celkem uspesne ho sabotuje, jako v tomto pripade, kdy platbu poslala pres korespondencni banku misto primo pres TARGET2.
Ale jak uz jsem psal, takhle velke platby bych pres banku v CR nikdy netahal. Pokud se bude provadet konverze, tak pres devizovou spolecnost, jinak pres nejakou nemeckou banku, napr. VR Bank Zittau.
Vzhledem k tomu, jak je vaše přirovnání mimo to vezmu ještě jednou polopaticky:
V té transakci se zákazníkem vystupují dva subjekty, Fio a DB.
- DB, která to podělala, nevyužila systému Target 2 který má a Europlatbu poslala přes korespondenční banku, čímž zákazníkovy vznikly další náklady (poplatky)
- Fio, které to, co udělala DB, nemohlo nijak ovlivnit
Přesto si pán zcela nelogicky stěžuje na Fio a ne na DB.
Jestli si ty penize strhla korespondencni banka, tak ta castka prisla do FIO uz o to mensi. Jedine, co mohla FIO udelat, je platbu odmitnout (a vratit vcetne svych pripadnych nakladu, z cehoz by mel odesilatel jiste velkou radost a prijemce taky protoze cca tyden by ani jeden nevedel, kde penize jsou), jenze ani to by nejspis neslo, protoze platba splnovala nalezitosti mezinarodnich transakci.
jste si jist, ze to funguje takhle? Me se zda divne, aby prevadenou castku krouhali po ceste a nakonec prislo mene. Vzdycky prijde co sem chtel + poplatky. To bych mohl pak dlouho zjistovat, kolik musim poslat, aby dorazilo presne tolik kolik mam nekomu zaplatit a kdyby dorazilo o 3EUR mene mel bych vetsi problem nez jen s velikosti poplatku. Tak jako tak, FIO s tim asi neco spolecneho ma, kdyz si poplatek strhava ona. Hadam, ze DB si za odchozi platbu taky neco uctuje a jestli je to jeji vec, kudy to posila, mela si poplatek nauctovat ona. Kdyz si to uctuje FIO jako poplatek za prichozi platbu, tak uz je to na strane FIA. Proklamuje poplatek za podminek, ktere byly splneny. Ze ji to dodavatel sabotuje je smutne, omyl se stane, neprijemne. Ale hadam je to banka, ma se starat o me penize, tak je na ni aby si to vyresila s jinou bankou a nenechavala to na zakaznikovy, ze ono se nejak stalo, ale jejich vec to neni. Kdovi na koho budu nastvanej, kdyz si v obchode koupim monitor od samsunga a dostanu jiny typ nez jsem chtel. A kdovi kam to pujdu reklamovat a na ci stranu se postavi zakon kdyz mi v obchode reknou, ze je politovanihodne, ze jsem dostal v krabici neco jineho nez jsem zaplatil, ale ze s tim nemaji nic spolecneho a at si jdu stezovat k jejich dodavateli. V tomhle taky verim tomu, ze dobry obchod(banka) se pozna az kdyz je potreba resit problem, nejcasteji nezavineny obchodem, kde jeste existuje jakas moralni opora pro prodejce vyvliknout se z toho. Presto jsou k reseni takovych problemu nejkvalifikovanejsi.
K tomu co psal Patrik doplním, že je třeba si uvědomit, že dotyčný pán si výslovně objednal službu u DB (která to pak zpackala), role Fio je čistě pasivní.
Když už mám upravit výše uvedený příměr, to je jako kdybyste si objednal v internetovém obchodě zboží, odesilatel vám zabalil trochu jiné a vy jste za to pak nadával dopravci, který pouze přepravil balíček, místo internetového obchodu, se kterým jste o tom komunikoval a který to zpackal.
Je to přesně tak. Tento problém pozoruji už dva roky od spuštění zahraničních plateb u Fio. Problémy jsou hlavně při platbách z a do Německa, nejpalčivější je problém u volksbanek a raiffeisenek, které vše směřují přes DZ Bank.
Podělala to Deutsche Bank, Fio je v tom nevinně. A priori při platbě v EUR zadané elektronicky a v limitu nelze strhnou další poplatek, to je v nařízení EK. Správně byste to měl reklamovat v Deutsche bank, ale ta Vás pošle do buše.
Jednou jsem stejný problém řešil mezi HSBC Bank a Volksbank Loebau-Zittau. Platba z HSBC odešla v plné výši, ale VBLZ ji připsala s poplatkem 5 eur. Stačil telefon a měl bych 5 eur zpět, ale chtěl jsem prošlapat cestu. Dal jsem podnět k finančnímu arbitrovi na VBLZ, ten se však zajímal o HSBC. Z HSBC odešlo vše v pořádku, ale HSBC to poslalo přes Deutsche Bank, ta to poslala do DZ Bank a ta do Volksbank LZ. Hezké. Přitom platba zadaná jako SEPA. Jak to dopadlo? Vyšumělo to. HSBC mi nabídka kompenzaci (nereagoval jsem, o i přece nešlo), FA případ uzavřel, mj. chyběly i důkazy, jak byla platba zadaná (účet byl zrušený a z výpisu nešlo zjistit, zda nebyla platba zadaná manuálně).
Zvažuji, že to zkusím někdy prošlapat ještě jednou a vše budu nahrávat a skenovat.
BTW, z jiných českých bank včetně SK a PL nemám jediný problém, platby běhají bez problémů a bez dalších poplatků. A to přesto, že typicky ČSOB a KB vše jedou přes své mateřské korespondenční banky. Příklad.
Platba VLZ-KB jde po této trase:
Volksbank Loebau-Zitau (DE) -> DZ Bank (DE) -> Société Générale (FR) - Komerční banka (CZ).
Jsou tam 2 korespondenční banky, ale u příchozí platby neplatím nic, resp. jen běžný paušál dle ceníku KB (u malých plateb KB poplatek nechce).
U Citi to samé, co z Německa odejde, to mi přijde.
Ale u Fio je to zlé, obousměrně.
Jednou jsem však narazil při platbě JPY do Polska. Platba šla z HSBC Praha přes HSBC Tokyo, tam ji ani neposlali a vrátili zpět do CZ s poplatkem cca 800 Kč, že platba byla údajně příliž nízká. Vrátilo se mi v přepočtu poslaných 400 Kč + poplatek 800 Kč za "nízkou platbu". Opět chyběly důkazy, navíc HSBC zavřela krám, takže nešlo nic dělat, čistá ztráta. Vypadá to sice jako zvláštně, ale od té doby si vždy skenuji JAK byla přes internetové bankovnictví zadaná zahraniční platba. Po odeslání sice máte potvrzení, že platba byla zadaná, ale chybí postup - a ten FA požaduje.
Dobry,
mozno mi viete poradit. Poslala som peniaze z usa 'bank of amerika'do csob na slovensku( cely prevod sa konal v USD) na ucet mi do dvoch dni prisli peniaze ale s prekvapenim o $ 230 menej...ze vraj to islo cez korespondecnu banku 'slovensku sporitelnu', ta celu sumu premenila na euro a potom poslala na moj dolarovy ucet v csob. Ako je to mozne, iban a swift cody boli zadane korektne. Je tam nejaka moznost dostat peniaze naspat?? Ak ano, z ktorej strany a ako to vymahat??
Dik za pomoc..( cas.lucia@hotmail.com)
Fio za to ale nemůže, ty peníze si strhla korespondenční banka, ne oni. Vina je na straně Deutsche bank - to oni to posílali přes korespondenční banku. Poplatek 4 EUR máte sice vyčíslený na výpisu z FIO banky, ale ve skutečnosti si FIO strhlo jen 1 EUR a ten zbytek si po cestě (během putování peněz z DB do FIO) strhla ta korespondenční banka za své služby. Do FIO prostě už přišlo o 3 EUR míň, to oni nemohli nijak ovlivnit.
Měli jsme ve firmě úplně stejnou situaci, akorát místo FIO to byla Komerčka. Nic s tím nenaděláte, pokud to banka odesílatele (ve vašem případě Deutsche bank) pošle přes korespondenční banku, tak máte prostě smůlu. Banka, do které ty peníze přijdou, je v tom nevinně.
Cely zadrhel je v tom, ze FIO pouziva system TARGET2. Vyhodou tohoto systemu je to, ze je levnejsi a rychlejsi (platba je schopna dorazit ten samy den). Je to novejsi system a ne vsechny banky na nej plne presly, nejvetsi problem je prave se zminenou Deutsche bank (a tim padem nekterymi malymi bankami, ktere ji pouzivaji jako zprostredkovatele zahranicnich plateb, konkretne Volksbanky (napr. Cechy oblibena VR Bank Zittau) a myslim, ze ii Raiffeisenbanky). Napr. pri prichozich platbach pres TARGET2 uctuje DB svym klientum (neopravnene) poplatek za prichozi platbu. Pokud klient hodne "steka" da se snad tento poplatek vyreklamovat, ale reklamujte kazdou platbu ;-(.
Cely zadrhel je v tom, ze FIO pouziva system TARGET2. Vyhodou tohoto systemu je to, ze je levnejsi a rychlejsi (platba je schopna dorazit ten samy den). Je to novejsi system a ne vsechny banky na nej plne presly, nejvetsi problem je prave se zminenou Deutsche bank (a tim padem nekterymi malymi bankami, ktere ji pouzivaji jako zprostredkovatele zahranicnich plateb, konkretne Volksbanky (napr. Cechy oblibena VR Bank Zittau) a myslim, ze ii Raiffeisenbanky). Napr. pri prichozich platbach pres TARGET2 uctuje DB svym klientum (neopravnene) poplatek za prichozi platbu. Pokud klient hodne "steka" da se snad tento poplatek vyreklamovat, ale reklamujte kazdou platbu ;-(.
V tomto pripade bych take videl problem na strane DB.
Kazdopadne ja bych vyuzil radeji sluzeb devizove spolecnosti, hlavne v pripade, ze by byla castka prevadena na CZK. Lze se dostat na rozdil v kurzu proti bance ii pres 40 haleru na 1 euro, coz v tomto pripade dela 1600 Kc. Poplatky jsou ruzne, obvykle do stovky, nekdy ii zdarma.
Jsem rád, že se FIO rozvíjí, docela jim fandím, mám u nich účet od roku 2006. Akorát mám trochu strach, aby se z party nadšenců (v tom nejlepším slova smyslu) nestali lidmi, co to berou jako rutinu, tak jako v každé jiné bance. Přijde mi, že v přístupu personálu na pobočce bohužel už je ta změna trochu poznat. Jsem zvědavý na tu jejich hypotéku. Doporučil bych jim zaměřit se na OSVČ, podle mě je tam dost díra na trhu. Třeba Spořka věří zaměstnanci hned po zkušební době (přitom zkušený a lehce bezcharakterní zaměstnavatel dokáže běžného zaměstnance kdykoli vyštípat i bez odstupného, bude-li to potřebovat), zatímco OSVČ věří až po 2 daňových přiznáních, tj. např. po 2 a čtvrt roku! A když ještě (zcela legálně) vykáže 60% náklady, ačkoli fakticky má náklady 0, tak si to taky nenechá vysvětlit. Mně takhle nechtěli dát hypotéku, i když jsem u nich jednu (ještě jako běžný zaměstnanec) splatil a i když mám teď asi 2x větší faktický čistý příjem než v době pořízení té první hypotéky. Komu jinému by už měli věřit, to fakt nevím. Tak doufám, že FIO využije díru na trhu.
Že neplatím nějakej leasing nebo pronájem drahý kanceláře banka uvidí z historie účtu a může mi vnutit nemocenské pojištění (nebo to pokrýt trochu vyšší úrokovou sazbou). Stejně tak může platit nějakej leasing zaměstnanec. Vzhledem k tomu, že jsem si u nich jednu hypotéku vzal a splatil a že nemám nikde negativní záznam, tak se mi asi celkem dá věřit. Troufám si říci, že víc než jednomu razítku mzdové účetní.
Tady ty bezpoplatkové banky jsou akorát pro socky.
Já používám Osobní účet České Spořitelny. Platím akorát Kč 268,- a má vousatá paní osobní poradkyně co se moc nemyje, mi říkala, že zdarma mám:
- 2 embosované platební karty
- výběry z bankomatu ČS (co jsou všude - akorát musím vystát 15ti minutovou frontu)
- Servis 24 (co tedy minimálně 1x týdně nefunguje - ale prý je to kvůli upgradům, aby se Servis 24 ještě více vylepšil)
- Platby v rámci České spořitelny zdarma ( platím jen elektriku ČEZu do ČS, ostatní dodavatelé z ČS utekli, ale paní osobní poradkyně říkala, že to je stejně výhodné)
- Kontokorent
- Spořící plán (akorát úrok nevěděla, ani má vousatá poradkyně co se moc nemyje, ale jinak ví všechno)
A to se vyplatí.
Ahoj Burane z Moravy,
jsem rád, že Ti jako čistokrevný Pražák fandící nejlepšímu fotbalovému týmu české historie - AC SPARTA PRAHA, mohu pomoci.
Sloveso "kolbenit" je odvozeno od jména továrníka Kolbena (Českomorovská Kolben a Daněk). Sloveso kolbenit značí "pracovat v továrně", dnes i pouze "pracovat".
No, ačkoli je to míněno jako určitý druh satirické kritiky, musím se přiznat, že mám u ČS přesně to samé, tedy karty, osobní účet, kontokorent, libovolný počet výběrů z bankomatů a na tom osobním účtu mám do zůstatku 50 tisíc úrok 2%. Akorát se dvěma malými rozdíly. Jednak u nás na pobočce jsou docela hezky holky - těch si ale za těch pár minut čekání a zejména jednání moc neužiju ale hlavně, přestože cena je papírově stejná, tedy těch 268 korun, já je prostě neplatím. Protože nechci. Mám ČS rád a oni mě taky. :-)
Co tady mate furt s tim bankomatem? Ziju ve meste, zasadne vsude platim kartou. A kdyz uz musim nekde vytasit hotovost (tak 1x za pul roku), mam bankomat na kazdem rohu. A je zajimave, ze jsem zatim vzdycky mel pred sebou tak jednoho nebo dva lidi. Zato treba bankomaty CSOB, to byla vzdycky fronticka. Ale jak rikam, dvakrat rocne, to neni ani statisticky podchytitelne. Jinak ja do banky chodim vicemne pro razitka na ruzne papiry, treba od stavebka tak. Pro ta, co nelze zaridit jinak.
a protože ČS začala po příchodu mBank připisovat i posílat peníze ihned a nesuší si je na svým technickým účtu, nebude to ani moc stát na ušlém úroku na spořáku, kde bude těch 100t. zbytek měsíce odpočívat. Akorát prej se jim nelíběj nemajetní, co těch 100t naháněj opakovaným přeposíláním malé částky xkrát v měsíci.
No, to taky prave delam. Mam dost vysoky prijem, takze to zdaleka neni stovecka, ale ČS je teď dost rychla na to, abych to rychle soupnul zase na lepsi sporak. Ale i ty 2% na tom zirovem uctu nejsou k zahozeni. To uz ma dneska malokdo. A na transkacnim uctu tusim snad uz dokonce nikdo.
Tak já ČS už taky odešel k FIO. Nějak mne přestalo bavit platit 7Kč za příchozí platby, trvaláky, inkasa... a k tomu další paušály. Osobní účet za XY set Kč? Děkuji nechci. A že jde i zadarmo? Možná. Až donutí staré klienty zrušit Výhodné apod. programy, tak tuto slevu daj pryč a nebude alternativa. Stejně tak z legrace šoupat balíkem sem a tam, abych udělal obrat a dostal slevu. Baví Vás to? Asi nemáte nic jiného na práci. Taky se mi hrozně líbí jak chtěj všichni výběr z bankomatu zadarmo. Proč? Hold to něco stojí a pokud je částka rozumná, např. 6Kč (FIO, ČS,...) z vlastní rozsáhlé sítě, tak se tím trápit určitě nebudu. Kartu mám zadarmo, tak s ní platím. A na to málo hotovosti co pak potřebujete vám 1-3 výběry stačí. S FIO na transakcích ušetřím mnohem víc než 6-18Kč měsíčně za bankomat.
Víte kolik banka vydělá na platbách kartou? Dneska zaplatíte na osobu 10tKč měsíčně, z toho banka účtuje obchodníkovi 2-3%. To máme tři stovky za pár záznamů v databázi.
Fio na tom vydělává také, tak proč by nešli zákazníkovi vstříc, a nedali bankomaty zdarma, když už je většina lidí navyklých platit kartou, tzn. velké útoky na bankomaty nebudou, aby je to položilo.
Navíc je to největší hráč na kapitálovém trhu, a má zdroje do hry s ostatními.
Ono s tím podílem z poplatku za transakci je to trochu složitější. Není 2 až 3 %, to pásmo je o něco širší (směrem dolu i směrem nahoru), záleží na druhu karty (DC, JCB a AmEx karty mají vyšší, proto je hodně obchodů nebere) a velikosti obchodu (super a hypermarkety a jiné řetězce jsou pod těmi 2 %).
Dále se o tu odměnu dělí hned 3 subjekty:
1) banka vlastnící terminál (u nás hlavně Komerční banka, Česká spořitelna, ČSOB a Unicredit)
2) banka vydávající kartu
3) karetní společnost (Visa, Mastercard a další)
Každá ze zainteresovaných stran z toho má nějaké náklady (samozřejmě se počítá s tím, že jsou nižší než výnosy, jinak by to nedělaly), které se jí více či méně úspěšně daří přenést na další subjekty ( ad 1) - účtování paušálu za pronájem terminálu (někomu ano, jinému ne), ad 2) - účtování poplatku za vydání a vedení katy (opět dtto) ).
Jestli z toho má aktuálně něco FIO (tedy jestli jí ČSOB "pustí" něco z toho, co dostane z karetních transakcí, protože FIO není vydavatelem karty), než jen náklady na vydání karty, nevím.
30? Já mám dojem, že je to snad dokonce jen 10, aspoň VR Bank Zittau nabízela jednu dobu německé platební terminály i pro příhraniční obchody s reklamou, že za transakci budou platit jen 10 centů.
Na druhou stranu pevný poplatek má také svoji nevýhodu. Proto jsem na mnichovském letišti v supermarketu Edeka nemohl zaplatit kartou nákup pod 5 EUR. Každopádně pro "průměrný nákup" je to určitě lepší. Bohužel my nejsme tak velký trh, aby se u nás dalo něco takového prosadit :(
A nepripada ti to jako velky krok zpatky, ze si udela kazdy svuj standard, ktery funguje jak kdy a jak kde? To clovek neustale posloucha o globalni ekonomice
Ano, je to krok zpět. Jenže v momentě, kdy karetní business drží v Evropě v ruce dvě společnosti, které nemají zájem jít do "poplatkového boje", tak existují pouze tři možnosti:
1) pro trh lepší - zavedení nového standardu, který bude pro všechny zúčastněné levnější
2) pro trh horší - státní regulace (jako je to např. u mobilních operátorů)
3) pro trh nejhorší - jednotný platební systém - tedy např. pokud by bylo stanoveno, že všichni obchodníci musí povinně používat nějaký platební systém s tím, že karty by povinně musely vydávat všechny banky, popř. by byla karta součástí nějakého identifikačního dokladu (např. občanský průkaz).
Takže připojení k německo-rakouskému "trucstandardu" bych rozhodně uvítal.
ale zatim nemame ani poradne globalni platby (levne, rychle, pro firmy i fyzickou osobu).
V zemích platících eurem již funguje. My si budeme muset ještě počkat.
1) pro trh lepší - zavedení nového standardu, který bude pro všechny zúčastněné levnější
Ve skutečnosti není pro trh lepší zavedení dalšího standardu.
To, jaký standard má vydaná karta, nerozhoduje spotřebitel, ale banka - a ta si bude chtít vybrat spíš standard s většími poplatky.
Spotřebitel by rozhodoval jedině v případě, že by za platbou kartou byla přirážka - ale to asi nechceme :)
http://aneace.blogspot.com/2007/05/will-sepa-unleash-genie-of-spiralling.html
No nestras, vis jaky by to vyvolalo chaos? Ted aspon kazdou kartou vydanou v CR zaplatis tam kde berou karty (neslysel jsem jeste o opaku), ale v zahranici nikdy nevis, Jestlise to roztristi na tenhle obchodnik = jen tahle karta, tak se muzeme jit klouzat. Resp. se vratime zpet k hotovosti.
Když jsem ještě měl Osobní účet České spořitelny, poplatky stály 220Kč měsíčně. Pak jsem ale přišel na to, že když zruším obyčejnou embosovanou kartu a pořídím si zlatou embosovanou kartu, poplatky klesnou na 180Kč. („Zlatá“ karta v podání České spořitelny je samozřejmě kulišárna – je to úplně obyčejná karta se žlutým pozadím a nápisem Gold Partner.)
To, že ti vousatá poradkyně nedokázala spočítat úrok ze spořícího plánu, se vůbec nedivím. Úrok má asi deset pásem, a je závislý shora a zdola na výšce měsíční úložky. Vypočíst, jaký budeš mít vlastně úrok, je úkol pro zkušeného účetního nejméně na 10 minut.
Pak jsem si ale řekl, že „zlatá“ karta mi k ničemu není, ta druhá karta jen leží v šuplíku, výběr z bankomatu zdarma oželím (2×6Kč měsíčně u FIO mne nezabije), a že u FIO jsou čtyřnásobné úroky. Tak jsem tam účet zrušil, vše poslal do FIO, a nikdy už se nevrátil.
úkol pro zkušeného účetního nejméně na 10 minut? Mozna. Pro kazdeho jineho, kdo na to koukne, je to na 10s: malo.
O FIU vazne premyslim uz delsi dobu, jenze ten jejich ucet by me stal pres 40Kc/mesic (oproti soucasnym 90 u CSOB). Jenze mam rad jejich ibanking a patrii (taky drazsi nez fio). Ale pak zapochybuju pokazde kdyz na strankach FIA lovim, kde je cenik nebo kdyz se podivam na akcie.cz, ktere mi prijde naprosto silene neprehledne a ktery vypada jako FIO ekvivalent patria online. A bohuzel asi nejsem masochista jako p.Chrz (v dobrem), ktery ma "nervy" na spravu mnoha uctu i kdyz jsou zadarmo. A ty zkazky o (ne)reseni problemu mi nahani hruzu. Kolega, co si zakladal u nich prvni burzovni ucet mi tu nasi lokalni "pani" taky nepopsal v dobrem svetle z ohledu znalosti vlastniho sortimentu. Sice moje investicni poradkyne v CSOB mi taky nerekla, co to znamena "short" nebo "margin" nebo "cross" v investicnim dotazniku, ktery mi dala k vyplneni, ale...
Moje zkušenost s Fio je dobrá, využíval jsem přes 2 roky DZ i Fio Brokera při obchodování s akciemi na české burze, online převody penězv rámci vteřin byly super..jednání personálu na pobočce v Olomouci výborné, profesionalita a ochota....ale už jsem konto zrušil, protože jsem u Patrie ,která patří pod ČSOB, takže mi úplně vyhovuje Poštovka..(rychlé online převody) ..také ochotný a vstřícný personál...mám tam i Eurokonto a ze zkušenosti mohu potvrdit, že za nedokumentární příchozí platby ze zahraničí (v Eurech) platím jen asi ekvivalent 30,- kč , i když v ceníku to mají jinak..ale nestěžoval sem si na to ještě..a potřebu hotovosti řeším tak, že občas zaplatím větší nákup pro příbuzné a známé bonusovou AXA kartou a oni mi dají hotovost , takže vybírám z bankomatu tak 2x-3x za rok, jen když potřebuju mimořádně větší větší sumu..(třeba na řemeslníky na práci v RD, ti karty neberou..).
Zdravim, absolvoval jsem cestu KB -> mbank -> Fio. V prvni bance jsem nebyl spokojeny s urovni sluzeb. Ve druhe bance mne odradila nepruhledna a zmatecna poplatkova politika po 2 letech celkem spokojeneho uzivani. Ve treti zatim spokojenost. Dulezita je konzistentni poplatkova politika - jak v case, tak napric produkty a sluzbami. Protipriklad je konto zadarmo s nekterymi predrazenymi malo vyuzivanymi sluzbami, s tim, ze banka se na mne zahoji kdyz obcas neco budu potrebovat (za nekonzistentni napr. povazuji vybery z bankomatu pro doplnkovou kartu za 35 Kc, nebo druhy a dalsi prevod ze sporiciho konta mbanky za 150 Kc - to je jednoduse predrazene - i kdyz chapu duvody zavedeni). Doufejme, ze konzistence Fiu vydrzi, trochu se bojim vyberu z bankomatu zdarma, aby to nezacaly pouzivat lidi, kteri Fiu sami na sebe nevydelaji a Fio se nerozhodlo pro cestu "vydelam si na to jinde". Chci mit v banku duveru a moznost spolehat na ferove chovani bez nutnosti pecliveho studovani ceniku...
Drzim palce!
U mě je to podobné, až na to, že jsem vynechal ten předstupeň: první účet jsem si zřídil v mBank; pak jsem delší dobu používal kombinaci mBank+Fio. Poté, co mBank zpoplatnila výběry z bankomatů (2000 korun měsíčně neutratím, ani kdybych platil kartou k běžnému účtu mBank místo k spořícímu účtu Fio), jsem přešel k Poštovce zadarmo. Teď Poštovní spořitelna účet zadarmo zpoplatnila (15 tisíc na běžném účtu nemám a mít nebudu), ale místo toho Fio zavedla zdarma výběry ze sítě Pharro, takže pro mě jako pro Pražáka je volba jasná.
Co se týče spořících účtů, moje historie je: mBank -> Axa -> Wüstenrot.