Ty tisíce poradců si jen potřebují zdůvodnit svojí nesmyslnou existenci. Nikdo je nenutí to dělat bohužel většinou to dělají lidi bez vzdělání co nic jiného neumějí.
Zrovna u životka to přiživují pojišťovny tím, že obchody ženou přes poradce. Já např. ŽP nemám právě proto, že nejde pořádně naklikat přes net a v klidu si SÁM nemůžu porovnat víc pojišťoven. A týpkovi co tvrdí že to srovnal za mě nevěřím ani náhodou, všichni víme že každej doporučí to kde kápne největší provize.
"ŽP nemám právě proto, že nejde pořádně naklikat přes net a v klidu si SÁM nemůžu porovnat víc pojišťoven."
Taky bych byl rád za takovou možnost. Nicméně pokud životní pojištění potřebujete a z tohoto důvodu ho nemáte, považuji to za velký risk pro vás a vaše příbuzné.
Např. pokud potřebujete životní pojištění (smrt) kvůli hypotéce, je lepší neoptimální (dražší) pojištění od jakékoliv pojišťovny než nemít pojištění žádné.
Povinné ručení také do nedávno nebylo snadné porovnat.
Co se týče životního pojištění - tak online sjednání pravděpodobně v dohledné budoucnosti nebude. Důvod je jeho komplikovanost co se týče pojistných podmínek.
a podmínek, co se týče schvalování o vpuštění do pojištění.
oproti životnímu pojištění je povinné ručení prakticky triviálně jednoduchý produkt. A i zde si dovolím říci, že srovnávače často zkreslují a skoro až zavádí klienty.
uvedu takový malý příklad:
pokud si zadáte do srovnávače pojištění skel, často se ani nedozvíte na jaká je spoluúčast (pokud je nějaká) a o rozsahu pojištění ani nemluvě.
Spousty pojišťoven hradí pouze jednu škodu za rok (do výše limitu). Některé hradí pouze poškození způsobené střetem s předmětem (kamínek)
Jsou ale i pojišťovny hradí tzv. Allrisk - tzn: havárie, vandalismus, živel, odcizení.
tyto podmínky se ve většině srovnávačích nedozvíte - pokus si sami neseženete pojistné podmínky.
A teď si vezměte, že chce online sjednavač pro žp - kde máte rozdílný výpočet progrese u trv. následků, různé diagnozy u závažných onemocnění, různé varianty na pojištění invalidity atd.
Jinými slovy, aby se dalo něco takového udělat, musel by se vytvořit nějaký snadný způsob jak potencionálního klienta na internetu seznámit s obsahem. A to vzhledem k tomu, že většina populace je neochotná číst VPP a ZPP tak je více či méně nereálné.
Proto se toto pojištění sjednává výhradně pomocí poradců. Kteří "stravitelnou" formou klienta seznamují s obsahem a podmínkami pojištění. (a ani tento způsob není dokonalý)
Protože, kdyby byl dokonalý - tak se tu teď nebavíme o online sjednávání ŽP.
Krásná pohádka. 100x omílaná lež se stává pravdou. Dělal jsem na online výpočtu povinného a havarijního pojištění. Takže vím kolik desítek vstupních parametrů ten výpočet má. ŽP jich má kupodovu na vstupu méně. Věk, riziková skupina, hodnoty plnění, konec. A pokud mluvíte o složitých pojistných podmínkách ty si můžu přečíst sám úplně stejně u ŽP jako u pojištění majetku. V obou případech tomu stejně člověk neporozumí. Ale právě uměle udržovaná neporovnatelost ŽP způsobuje jeho neúměrné předražení. To prostě čeká na první odvážnou pojišťovnu co to začne prodávat online ve velkém.
"Takže vím kolik desítek vstupních parametrů ten výpočet má. ŽP jich má kupodovu na vstupu méně. " Tohle může napsat akorát naprostý imbecil, který seděl někde dva dny na školení a teď dělá chytrého. Ujišťuji tě, že ŽP je zpracováváno tak složitým výpočetním modulem, že ty bys ho nepochopil ani za několik let.
Ale prdlačka. Mě je úplně ukradený jak vypadá ten vzoreček. Mě jako klienta zajímá kolik hodnot musím sdělit aby někdo to pojištění spočítal. A stále tvrdím že na ŽP je těch hodnot spíše méně než např. na povinné ručení. Takže důvod NEvystavit kalkulačku na web opravdu není. Jediný je ten aby se držela cena co nejvíc nahoře jak už jsem napsal. ŽP je pro pojišťovny zlatej důl.
Milý zlatý, nic nebrání pojišťovnám zveřejnit na vlastním webu kalkulačku, kde každý vyplní údaje, přečte si podmínky...
O nějakou universální srovnávací aplikaci napříč pojišťovnami a podmínkami zde vůbec nejde.
Takže co brání pojišťovnám tohle udělat? Mě nenapadá nic jiného, že nezblbnutý člověk, v klidu a bez nátlaku, disponující všemi informacemi, by si to nikdy nekoupil.
Kalkulacky nejsou, ale srovnani poplatku ano
http://institutfg.blogspot.cz
Sice to nerekne ktery produkt ANO, ale uplne jasne vite, ktery produkt NE.
Ne, poradce Vám vysvětlí jaký je rozdíl třeba:
v denním odškodném za dobu nezbytného léčení
a
v denním odškodném za vyjmenované úrazy
jaký je rozdíl mezi pojištěním invalidity a trvalých následků
co znamená karenční doba, jaké jsou čekací lhůty a na co se uplatňují. Jakým způsobem funguje progrese u trvalých následků nebo pojištění hospitalizace.
od kdy do kdy se hradí denní odškodné při pracovní neschopnosti nebo za jakých podmínek naopak na výplatu odškodnění nárok nemáte.
apod.
Tyto a další skutečnosti ovlivňují cenu výsledného pojištění a zároveň vytváří rozdíly mezi jednotlivými pojišťovnami.
A to jsme se nedostali ani k výlukám to je kapitola sama pro sebe.
Zároveň je pojišťovna povinna doložit, že klienta seznámila se VPP a ZPP popř. DPP vč. sazebníkem poplatků. A v případě, případného soudního sporu by zatržené okénko v online sjednávači (souhlasím, že jsem byl plně obeznámen s rozsahem pojistných podmínek) stačit nemuselo jako adekvátní důkaz o tom, že klient všemu před sjednáním smlouvy plně rozuměl.
I z toto důvodu při podpisu jakékoliv smlouvy dnes vyplňujete i záznam z jednání, kde jsou uvedeny požadavky klienta a odůvodnění, proč bylo klientovi nabídnuto sjednané pojištění nebo proč naopak nemá sjednáno pojištění, které vyplývá z potřeb klienta.
Jenže to, že porozumím těmto termitům, mi vůbec nepomůže v posouzení výhodnosti pojištění. Pořád budu u toho, že ve scénáři 1 je výrazně lepší pojišťovna A a ve scénáří 2 pojišťíovna B, a že pokud budu chtít mít adekvátně kryté oba scénáře, tak bude pojistka tak drahá, že se mnohém více vyplatí si ty peníze sypat stranou.
Několikrát jsem se o podobné pojištění zajímal, a když jsem si spočítal, kolik by vlastně třeba to denní odškodné bylo a že těch pár stokorun stejně ničemu nepomůže, a pročetl si výluky, podle kterých stejně není pojištěno téměř nic, tak jsem zjistil, že každé takové pojištění je jen zbytečné vyhozování peněz. Aniž bych na to potřeboval poradce.
Právě, že naopak pomůže.
Protože i z Vašeho komentáře je jasné, že jste pochopil, že na denním odškodném ŽP nestojí.
Každý kvalitní poradce Vám vysvětlí, že na životním pojištění je nejdůležitější být pojištěn pro případ těch největších životních průšvihů tj.:
Pojištění pro případ smrti (pokud máte rodinu, kterou potřebujete/chcete zajistit nebo pokud máte nesplacené úvěry)
Pojištění pro případ invalidity (nemoc a úraz)
Tady pak řešíte zásadní životní změnu, kdy Vám zásadním způsobem, trvale (z důvodu nemoci či úrazu), padá příjem a vy potřebujete, zachovat životní standard nebo zajistit úpravu bydlení, abyste byl i nadále soběstačný - nebo doplacení úvěrů, které byste nemohl splácet díky snížení příjmů apod.
Pojištění závažných onemocnění (dle nabídky konkrétní z pojišťoven)
řeší náhlý výpadek příjmů a náklady na případnou léčbu konkrétního onemocnění dle pojištěných diagnóz.
tyto tři věci jsou to nejzákladnější co by dobré ŽP mělo obsahovat.
Dále při sjednání ŽP můžeme pokračovat:
sjednáním Trvalých následků (jinými slovy invalidita úrazem) - je levná protože řeší pouze riziko úrazu. Nicméně je dobré také jí mít sjednáno.
Denní odškodné při pracovní neschopnosti - Tady opět řešíme riziko nemoci a úrazu pro dlouhodobější výpadek příjmů. Nicméně pokud mám finanční rezervu ve výši ročního příjmu není pak potřeba.
Denní odškodné úrazem je fajn, řeší i krátkodobý problém (zlomená ruka, noha apod.) Lidé si spíše sjednávají jako formu bolestného. Nicméně, když si toto pojištění nesjednáte pravděpodobně Vám to nezpůsobí zásadní finanční újmu, kterou byste nezvládl řešit z vlastních zdrojů.
a na posledním místě jsou pojištění hospitalizací.
No právě. Když jsem si zjišťoval právě to pojištění největších průšvihů, abych dostal něco víc, než jen symbolickou částku, tak by mě pojistka stála tak čtvrtinu příjmů. To si to opravdu budu radši dávat stranou.
A samozřejmě kapitolou samou pro sebe jsou výluky. Například i když jste pojištěn na invaliditu z důvodu úrazu i nemoci, tak naprosto standardní výlukou je úraz v důsledku nemoci. Tedy když jdete s chřipkou pro neschopenku k doktorovi, cestou se vám z horečky zamotá hlava, spadnete při přecházení ulice, přejede vás auto a vy skončíte na vozíku, udělá na vás pojišťovna dlouhý nos, i když od ní máte pojištěné vše, co nabízí. A podobných chytáků, které umožňují pojišťovně se prakticky vždycky z placení vykroutit, je ve výlukách mnoho.
tady samozřejmě hodně záleží na Vašem věku.
modelový příklad:
např. klient kterému je 41 let může za pojištění, s pojistnými částkami zaplatit cca 3500Kč / měsíc (nastavení níže)
SMRT s konstantní pojistnou částkou (nemocí, úrazem) - 600tis. Kč
SMRT s klesající pojistnou částkou (nemocí, úrazem) - 2mil. Kč
INVALIDITA - II. a III. stupně s klesající pojistnou částkou - 2,76mil. Kč
INVALIDITA - I., II. a III. stupně s konstantní pojistnou částkou - 300tis. Kč
ZÁVAŽNÁ ONEMOCNĚNÍ - s konstantní pojistnou částkou - 300tis. Kč
ZÁVAŽNÁ ONEMOCNĚNÍ - s klesající pojistnou částkou - 700tis. Kč
trvalé následky úrazu s progresivním plněním (od 0,001 % Sl) - 1,5mil. Kč
pracovní neschopnost od 29. dne - 300Kč/den
pracovní neschopnost od 62. dne - 300Kč/den
a klient kterému je 31 let bude za úplně totožné nastavení pojištění platit pouze 1500Kč / měsíc
Je to i jeden z dalších důvodů, proč je dobré životní pojištění řešit co nejdříve dokud je člověk mladý, protože s rostoucím věkem roste i cena pojistného. Nehledě na rizika spojená, že pojišťovny Vás již ani nemusí do pojištění vpustit na základě zdravotního dotazníku.
Co se týče invalidity nemocí a úrazem - nevím jak je to u jiných pojišťoven, ale konkrétně u nás, tato výluka, kterou jste uvedl, není.
odkaz na VPP a ZPP - výluky strana 32
https://www.generali.cz/documents/20182/37403/pp_benefit_extra.pdf
to samozřejmě ano, to nepopírám.
nicméně, kdy je pro mne jako pro člověka nejbolestivější závažné zhoršení zdravotního stavu............ve chvíli kdy jsem "na začátku produktivního života" nebo věku, kdy mi pomalu děti začínají odrůstat a já se blížím do období života, kdy se zbavím veškerých závazků (děti, úvěry, apod.)?
Na druhou stranu s rostoucím věkem roste i riziko, že to pojištění budu potřebovat.
Ten systém pojištění funguje dost podobně jako při odkládání vlastních rezerv.
čím dříve začnu odkládat - tím mě musím dávat stranou - abych dosáhl požadované sumy.
a naopak
čím později začnu odkládat tím více musím odkládat a dosáhl stejné požadované sumy.
Jestli máte na mysli to, že nakoenc se pojišťovně zaplatí zhruba stejná částka, jen jednou to je rozpočítáno na více "splátek" a jednou se začne později a proto je pojistné vyšší, tak nabídnu jiný pohled. Pokud vezmeme do úvahy, že člověk v 41 letech bude potřebovat pojištění v každém případě. Ví, že ho čeká zaplatit vlastně nějakou konkrétní sumu. Co se mu bude platit lépe? Co mu udělá menší paseku v rozpočtu? Vyšší splátka placená kratší dobu, kdy jako "bonus" je kratší doba, kdy je člověk pojištěný, a nebo více splátek s menším pojistným, kdy jako bonus má pojištění chránícího ho po delší dobu?
Když pominu, že do 18 let věku je zcela jiná skladba možných připojištění, tak ano. Udělal jsem pár rychlých výpočtů. Výpočet je vždy do 65 let věku člověka, začínám v jeho 18 letech. 28, 38, 48 a 58 letech. Obsah je vždy stejný, riziková skupina č. 1. Pojištění smrti a invalidity (1., 2., 3. stupeň) a závažných onemocnění jsou s konstantní pojistnou částkou, dále tam jsou trvalé následky úrazu a neschopenka nemocí i úrazem. V tabulce níže je vidět vstupní věk, měsíční pojistné, celkem zaplacené pojistné za celou dobu pojištění:
18let 1 212Kč 683 000Kč
28let 1 523Kč 676 000Kč
38let 2 024Kč 655 000Kč
48let 3 001Kč 612 000Kč
58let 4 287Kč 514 000Kč
Je z toho vidět, že celkem se pojišťovně zaplatí (+-) stejně, výrazný rozdíl je až 7-17 let před koncem pojištění. přitom v 18 letech si zvyknout na měsíční výdaj na pojištění 1 212 se dá mnohem snáz, než v 48 letech si zvykat na nový výdaj 3 001. Nemluvě o tom, že je člověk pojištěn po celou dobu. Nemluvě o tom, že kdyby nastalo nějaké závažné onemocnění, nebo úraz v období před sjednáním pojištění, už pojišťovny mohou odmítnout vzít člověka do pojištění, nebo dát výluky, nebo z důvodu vyššího rizika zvýšit pojistné. Pokud člověk má již funkční pojištění a pak nastaneou nějaké zdravotní komplikace, pojišťovna pojištění nezdraží, výluky nepřidá, a napak vyplatí nějaké odškodnění. A ty problémové zdravotní komplikace mohou být například vyšší (nižší) tlak, prodělaná vážnější nemoc, nebo úraz (u úrazu se pak dává výluka na dané místo na těle na jakékoli budoucí zdravotní komplikace), nadváha (obecně lidé s přibývajícím věkem tloustnou), mohou už přibývat další onemocnění jako nádory (i nezhoubné, například kůže po opalování), čím déle se bude na pojištění čekat tím je vyšší riziko, že člověka potkají problémy s žlučníkem, močovými cestami, v dnešní době s páteří atd atd. A to všechno může způsobit nejrůznější výluky u nově sjednaných pojištění.
Stejnou tabulku jsem udělal i pro klesající pojistné částky, tam kde klesat mohou. Pro jednoduchost výpočtu jsem vstupní věk upravil na 25, 35, 45, 55. Vše je do 65 let, vstupní pojistné částky u lineárně klesajících připojištění jsem vždy upravil ( v 25 letech je smrt na 1 000 000, v 35 letech na 750 000 atd.)
25 let 728Kč 339 000Kč
35 let 886Kč 318 000Kč
45 let 907Kč 217 000Kč
55 let 1191 Kč 142 000Kč
Tady hodně záleží na poměru připojištění s klesajícími pojistnými částkami a připojištění s fixními, resp na cenách za daná připojištění. Podle toho se mění i celkové pojistné. Nicméně je tady vidět, že celkové pojistné klesá výrazněji, než u fixních pojistných částek, ale pořád platí rizika pozdějšího sjednání, která jsem uvedl výše. A i kdybychom neřešili rizika, tak ten rozdíl celkově zaplaceného pojistného klesá mnohem pomaleji než počet let v pojištění ( 339 000 vs. 142 000 proti době pojištění 40 let vs. 10 let).
Ve své praxi se setkávám se 3 typy lidí. Jeden typ pojištění řešit nechce (nebo nepotřebuje), druhý typ to chce řešit co nejdříve, a třetí typ nechtěl v mládí, potřebuje později (nejčastější příčina jsou úvěry, nižší příjem v poměru s výdaji rodiny, než co bylo dříve a bojí se, kdyby něco přišlo, tak že nepoplatí co potřebují), ale nemohou, protože například v mezidobí, kdy to neřešili přišla nemoc, kvůli které je v horším případě pojišťovny odmítnou, nebo v lepším jen dají nějaké výluky, nebo zvýší pojistné. A pak tito lidé akorát nadávají, že to neřešili, když to nepotřebovali a byli mladí, plní elánu a zdraví. A pak veškeré teoretické propočty dostávají zcela nafrak.
Veškeré propočty dostávají nafrak s další úvahou. Když je člověk mladý, má levnější pojištění. Pokud ji potřebuje jako mladý a nic neudělá, pravděpodobně ji bude potřebovat i za 20, 30 let. Pokud ale udělá i poměrně málo (nějaká forma investice) tak za 20, 30 let bude mít vlastní majetek, který mu bude sloužit jako soukromé pojištění a pojištění tedy může zrušit. Tisícovka na 20 let udělá přibližně 400 000. Pokud za 20 let potřebuje pojištění na pojistné částky do 400 000, proč by měl platit pojištění, když ty peníze má na účtě? Není lepší pak pojištění zrušit a ušetřené peníze použít pro sebe, nebo k další investici? Znamená to sice větší výdaj v mládí (pojištění + investice), na druhou stranu si tím vytváří vlastní rezervu, na kterou může sahat, je to výdaj, který se dá obvykle kdykoli stopnout a opět obnovit. A když na to v průběhu času sáhne a něco vybere, tak se nestanu nic horšího než že se jen odloží o nějaký rok doba, kdy se pojištění může zrušit.
Vždyť to píšu, že člověk dostane jen symbolické plnění, které stejně moc nepomůže.
Sám jste psal, že pojištění má umožnit zachovat si životní standard při nějaké nečekané události. Vím, že životní standard se nedá vyjádřit jen penězi, nicméně pojištění dokáže poskytnout právě jen ty peníze, takže chvíli počítejme:
Můj současný životní standard se dá vyjádřit náklady 500 000 Kč ročně. Kdybych se stal v důsledku nemoci či úrazu práce neschopným, tak pro zachování životního standardu (a to pomíjím to, že náklady na život invalidy se pravděpodobně výrazně zvýší) by mi musela pojišťovana vyplácet doživotní rentu 40 000 Kč měsíčně, nebo (při předpokladu dalších 40 let života) jednorázové plnění 20 000 000 Kč. Pokud by pojistné rostlo lineárně s pojistnou částkou, znamená to platit cca 30 000 měsíčně. Už chápete, proč ty vaše necelé tři milióny (i když to číslo může leckoho ohromit) jsou jen symbolická pomoc, která pomůže přežít maximálně několik málo let, ale k zachování životního standardu to opravdu vůbec nepomůže? A že platit pojištění, které by opravdu pomohlo, prostě není možné - člověku by pak už nezbylo na živobytí?
Ono je hodně přístupů, jak stanovit potřebné pojistné částky. Osobně zastávám následující přístup: pojistné částky nejméně na zachování dostatečných příjmů na pokrytí nákladů na život. Nejen nutných - jídlo, bydlení, ale i zábavu. Do výpočtů je třeba zahrnout i invalidní důchod od státu, příjmy partnera. Dále zdravý člověk určitě nebude předpokládat, že v důchodu (bez dalších kroků, jako vlastní investice) bude mít stejný standard jako v době práce. Tzn i pojištění invalidity má pokrýt období pracovního života. Pokud je člověku 45 let a do důchodu půjde v 65 (zjednodušuji pro jednoduchost výpočtu), pak stačí pokrýt to, co chybí měsíčně krát počet měsíců do důchodu. Pokud zbývá do důchodu 10 let, princip je stejný, ale pojistná částka už jen poloviční. Proto klesající pojistná částka.
Když vezmeme, řekněme, průměrnou (pražskou) rodinu. Příjem muže 25 000 čistého, ženy 20 000. Celkem 45 000. Náklady na život 4členné rodiny 40 000. A to včetně toho, že jednou, dvakrát ročně jedou na dovolenou atd. Pokud by se muž stal invalidou 3. stupně, pravděpodobně již pracovat nebude. Jeho příjem tedy bude cca 12 400. Příjem ženy 20 000. Dohromady kolem 32 000. Chybí měsíčně 8 000, a řekněme, že do důchodu zbývá 30 let. Muž byl mladý, 35 let. Potřebná pojistná částka (bez započtení inflace) tedy bude 8 000 * (12 měsíců * 30 let) = 2 880 000. Nemá to daleko od těch 3 000 000 které uvedl kolega. Pokud započteme inflaci a změnu výdajů poté, co děti odejdou z domu rodiču budeme se pořád pohybovat kolem těch 3 000 000. Vzhledem k prvnímu odstavci stačí klesající pojistná částka, a jsme na ceně za dané riziko kolem 500 Kč.
V případě pojištění ženy je situace ještě příznivější - invalidní důchod cca 11 700. Dohromady cca 36 700. Do 40 000 chybí +- 3 500. Potřebná pojistná částka je cca 1 260 000, cena cca 210Kč.
Pokud bychom podobnými výpočty došli k potřebné částce 20 000 000, pak se nedá nic dělat a člověk to bude muset nějak řešit. Znamenalo by to totiž, že kdyby se něco stalo, bude mít každý měsíc příjmy oproti nutným výdajům nižší zhruba o 80 000. Zachovávám stále myšlenku potřeby pokrytí do důchodového věku. Toto může odpovídat situaci žena v domácnosti + manžel vydělávající 170 000 čistého s nutnými náklady na život cca 105 000Kč měsíčně. Pak invalidní důchod vychází cca 25 000. u takového člověka je třeba se zamyslet zcela jinak. A to jak zařídit, aby nemusel mít takovou pojistnou částku - investovat. Ať už do cenných papírů, do nemovitostí atd. To dá pasivní příjem nezávislý na mužově schopnosti pracovat. A zároveň mít záložní plán, jak snížit nutné výdaje v případě inalidity (vážných onemocnění, smrti muže atd). Protože jinak to pro takovou rodinu znamná existenční problém.
Nojo, jenže ten váš výpočet má několik háčků (či přímo harpun):
Opravdu je možné suše předpokládat, že při invaliditě manžela si jeho žena zachová zaměstnání i příjem? Nebude muset naopak si úvazek snížit či dokonce přestat pracovat, aby se mohla o svého muže postarat? Nebo dokonce si budou muset platit ošetřovatelku.
Je opravdu možné při plánování budoucnosti se spoléhat na státní dávky, které se můžou ze dne na den změnit mávnutím ruky pár desítek individuí? Vždyť s tím už máme zkušenosti - změna metodiky pro kategorizaci invalidity, zrušení progresivní daně z příjmu, které z nevýhodného IŽP udělalo tragicky nevýhodný produkt, ... Prostě při plánovní budoucnosti je možné státní dávky brát jako milý bonus, ale ne jako něco, na co se dá spolehnout.
Ano, v ideálním případě váš výpočet dává smysl, ale je možné se spoléhat na to, že v případě nějaké události vše dopadne ideálně? Taková pojistka moc velkou jistotu nenabízí.
Samozřejmě souhlasím se všemi harpunami, které jste napsal. To jsou okolnosti, které nemůže nikdo z nás ovlivnit a mohou nastat. Proto jsem psal, že je to minimální pojistná částka. Pokud klient chce menší částku, tak buď ho přesvědčím, že potřebuje takovou, nebo do toho s ním nejdu a pošlu ho za nějakým pojišťovákem, který to rád sepíše aby měl obchod, a nebo si alepsoň do záznamu velkým písmem napíšu, že potřebuje něco, a klient z vlastní vůle chce něco jiného.
A teď k výpočtu. je otázka s čím vším počítat.
Nemůžu do pojištění zahrnout všechny eventuality, které mohou nastat. od ztráty zaměstnání manželky, přes zvýšení příjmu manželky, to že sice opustí kvůli manželovi zaměstnání, ale začne třeba podnikat, takže efekt nulový, až po rozvod. A stejně se dá uvažovat i u ostatních harpun. Mohou dopadnout tak, i onak. Pokud tedy nastavuju, jak má vypadat pojištění, vycházím ze současné situace. Pokud se nějaký vstupní parametr zásadně změní v průběhu, je třeba na to zareagovat a pojištění upravit. Ať zvýšit pojistné částky, nebo snížit, když už nejsou potřeba.
Dále, když už by došlo k plnění, tak ty peníze, co pojišťovna jednorázově vyplatí pochopitelně neleží doma pod polštářem. Ale nechají se pracovat.. I kdyby jen na spořícícm účtu je to cca 1% p.a., kdyby nějaký konzervativní podílový fond, máme třeba 2-4%p.a. Když vezmeme průměr 3%p.a. a výplatu 3 000 000, tak za rok to vynese cca 90 000. To je nějakých 7 000 měsíčně. Kolik že jsme to vypočetli, že je potřeba? 8 000? Takže buď je to 7 000 v prvním roce navíc (později pochopitelně méně), nebo, pokud se vybere opravdu jen 8 000, tak se ta suma ve fondu skoro nesnižuje a tedy vydrží déle / nebo je možné později vybírat více.
Záznam z schůzky vůbec nepomůže klientovi, ale jen poradci, aby se kryl. Přitom je to jen formalita, která nemá moc daleko od zaškrávacího políčka "souhlasím".
Známý si teď uzavřel úrazové pojištění do 70let, ale trvalé následky úrazem jen do 50let na částku 1000000kč (lineárně). Přitom ani netušil, že když se stane takový úraz, který naštěstí bude hradit pojišťovna, ale bude mu už 48let, tak je maximální částka jen 100 000kč.
Ty smluvní podmínky jsou prostě tak složité, že by jednání muselo mít několik etap, aby klient dobře rozumněl tomu, co vlastně chce a co podepisuje. Takže ty nevýhody u on-line se lehce smažou, protože klient má jistotu, že nepodstoupí "brainwashingem".
Jo tak za 500kč/měs. nemůže mít vše a pojišťovny nabízejí to, co naoko vypadá jako reálné nebezpečí. Přitom největší šanci na krytí má pak amatérský sportovec - závodník ve sportech co nejsou ve vyjímkách.
Pro případ invalidity v důsledku choroby jsou tam stejné podmínky, ale na 200tis. + spousta dalších vyjímek.
Tak samozřejmě - vždy je na důležité, aby i klient se na uzavření smlouvy podílel. Myšleno tak, že pokládá otázky pokud nerozumí, čte to co podepisuje a snaží se sám seznámit s obsahem smlouvy.
Důvěra je fajn - nicméně slepá důvěra je naivní hloupost.
To platí i pro záznam z jednání - klient má právo požadovat o doplnění informací, které požaduje za důležité, aby v záznamu z jednání byly uvedeny.
Pokud by tomuto požadavku klienta, poradce nechtěl vyhovět, je to první náznak, že je něco špatně.
Záznam z jednání tu není pro poradce nýbrž pro klienta.
Jen abyste také věděli, že poradce podává rady ohledně pojištění a financí klientům zdarma (právník si nechá za radu zaplatit), veškerý servis kolem smluv dává klientům zdarma, služby na pobočkách zdarma. Kdo kritizuje, tak si nejprve musí všechno zjistit o zprostředkovatelích. Blábolit dovede každý blb.
Pane kolego, v situaci kdy dostáváte za sjednanou smlouvu provizi, tak nemůžete říci, že něco děláte zadarmo.
Ano, následný servis už možná zadarmo sice děláte, pokud tedy nedostáváte následnou provizi (takzvanou: pečovatelskou).
Co se týče ručení provizí - je to diskutabilní - kdyby spousty rádoby finančních poradců v uplynulých letech nedělali prasárny na své klienty, tak bychom tu dnes takovouto regulaci neměli.
Nicméně pokud svou práci fin. poradce či pojišťovacího zprostředkovatele děláte pořádně nemusíte se bát storen.
"O klienty se nestarají. Posílají je na pobočky." - poradce ani nic jiného dělat nemůže. On jen uzavřel smlouvu a dostane za ni provizi. partnerem klienta je nadále pojišťovna, protože poradce se mnohdy ani nedozví, jestli byla smlouva uzavřena, jestli je z ní plněno nebo co se děje. On je pro pojišťovnu tzv. třetí osoba (pokud to tedy není přímo prodejce konkrétní pojišťovny), které pojišťovna nic neřekne s odkazem na ochranu osobních údajů. Což bylo přesně důvodem, proč jsem s touto prací nakonec sekla, protože ode mne se chtělo jediné: nosit smlouvy a tu a tam jsem za to dostala i nějakou provizi (občas taky ne, protože otroky je třeba držet zkrátka). Pokud nemůžu být pro klienta partnerem, nemůžu tu práci dělat zodpovědně (ono toho bylo teda víc, ale pojišťovny mají v chování k prodejcům svých produktů hodně řídké máslo na hlavě).
teď je spíš otázka pro jakou poradenskou společnosti jste pracovala jakou firemní kulturu tato společnost měla.
protože poradci by se opravdu měli starat o své klienty a to za všech okolností.
Tvrzení, že jste nevěděla jestli smlouva vznikla je lež nebo Vaše poradenská společnost nepatřila k vyhovujícím.
Zároveň, jestliže jste za něco dostala provizi jak se je jasné, že jste ji dostala za vzniklou a zaplacenou smlouvu.
Dále každá lepší poradenská společnost má své systémy pro kontrolu sjednaných smluv (jestli smlouvy vznikly a byly uhrazeny)
Dále pak tyto firmy mají kontaktní osobu u konkrétních smluvních pojišťoven, kam se mohou obrátit pro řešení požadavků klientů o které pečujete. Informace o Vašich klientech jsou pečujícímu poskytnuty, protože o tom kdo je pečující je záznam na sjednané smlouvě - kam jako poradce vypisujete své registrační číslo u ČNB nebo pokud máte od pojišťovny přiděleno agenturní číslo (vlastní ID).
Za další, klienti Vám, pokud pracujete jako fin. poradce (makléř), podepisují plnou moc, že je můžete zastupovat při jednání s pojišťovnami.
Takže opravdu máte dost možností pro to být skutečným poradce a pečujícím se vším všudy.
Nevím, jaké systémy si interně která poradenská společnost zavádí. Ono těch přehmatů ze strany poradenských společností bylo víc. Já jsem třeba chtěla dělat úvěry a hypotéky. Za uzavřenou hypotéku jsem nedostala provizi, tu dostal poradce od jiné společnosti. Když jsem to u své poradenské společnosti reklamovala, jak je to možné a aby mi pomohli to dořešit, ani neodpověděli, tvářili se, že žádný problém neexistuje. Šetřil to dokonce bankovní ombudsman a sdělil mi, že to sice nepatří do jeho oblasti působnosti, ale že to prošetří. Po měsíci mi sdělil, je přece všechno v naprostém pořádku, co se mi prý na tom nelíbí. No, nelíbilo se mi jednání bank a o bankovním ovi si myslím, že to je jen zástěrka pro to, aby se z klienta udělal blbec, který si stěžuje, a otravuje, ač nemá proč. Vy byste pracoval zadarmo a dělal někomu vola? Já s tím sekal naštěstí včas, to se ještě nepodepisovaly papíry z jednání, co klient chce a co jsme mu teda nabídli. Ono veškeré to papírování je totiž jedna velká šaškárna. Ja jsem třeba uzavírala pojištění domu. V pojistných podmnínkách je něco jiného, ve speciálních pojistných podmínkách je něco jiného, na papíru o jednání je opět něco jiného, na potvrzovacím dopisu pojišťovny opět něco jiného. takže si, milý kliente můžeš vybrat, co jsi to vlastně podepsal, protože kdybys třeba vyhořl, tak my vezmeme jeden z těch dokumetů a dokážeme ti, že máš smůlu, protože jsi nesplnil to a to, takže ti nebudeme plnit. Od té doby, co je pojišťovnictví výdělečnou činností, je to pomalu loupež za bílého dne, občas posvěcená státem, jako v případě odčitatelnosti rezervotrovného životního pojištění.
Adame-Karle - já pro pojišťovnu dělal akorát ne poradce. Takže vím jak to tam chodí. A vydávat maturitu za vzdělání v dnešní době? Kdy je s prominutím inženýr každý blb a maturitu má řezník? Nic proti řezníkům!
Realita je taková že na pojišťovácké poradce chodí většinou zoufalci které nikdo nechce protože nic neumějí. Projdou školení, pár měsíců nabouchají smlouvy známým a rodině a pak s tím seknou. To je realita českého pojišťovnictví především ŽP.
Přesně tak, souhlasím s Fantucci - pokud nechcete jednat s fin. poradcem nebo s pojišťovacím poradcem osobně.
Máte možnost zaslat žádost o kalkulaci pojištění pro Vaší osobu.
Pojišťovna Vám následně zašle kalkulaci vč. PP, pokud bude mít od Vás veškeré potřebné informace.
Pokud jí budou nějaké chybět - spojí se s Vámi a požádají o doplnění.
Zároveň, často s touto kalkulací, pošlou i stručné vysvětlení některých podmínek.
No, ona je jedna věc že nic nebrání požádat. A druhá věc zase je, jestli mu někdo správně a úplně odpoví.
Odpověď bude něco jako "Děkujeme vám za váš zájem, těží nás, podmínky najdete na našich stránkách, pro podrobnosti kontaktujte... s úctou Vaše pojišťovna."
A ono je to logické, co taky ten chudák na pobočce má napsat jiného? Pojišťovna to z nějakých důvodů nezveřejňuje, tak co ten chudák má interně dohledávat, dokladovat, na to není čas. Zvláště pak, když efektivita je 1:20 (kolik je v ČR pojišťoven?), nebo možná ještě hůře (ne každý to nakonec uzavře, a když, tak ne u něj).
Kdepak, pojišťovna kompletní informace z nějakých důvodů tají, systém je tak nastaven.
Spojí se? Pošlou ho za nějakým prodejcem, seznam máte zde, vážený pane / paní.
Je to fraška. Já takhle byl kdysi na pobočce. Chci vidět podmínky. Ale jistě. Tak mi je dejte. Při podpisu smlouvy je dostanete. Já je chci vidět předem. Jsou na webu. Já je tam nenašel, můžete mi je prosím ukázat, nebo poslat odkaz. Jsou tam. Ukažte mi je. Nooooo, já je teĎ zrovna nemůžu najít... zavolám kolegovi. Hm, také neví, asi to nějak nefunguje. Tak mi je pošlete do mailu, až to bude fungovat. Jistě.
A ani přes dvě urgence nikdy nic neposlali.
Pokud ta pojišťovna není schopna poslat zásadní dokumenty do emailu, tak její produkt za to pravděpodobně nestojí, ne? - Co řešíte?
Pojišťovny jinak kalkulace zaslat umí, pokud je požadavek jasný a srozumitelný. Když na pojišťovnu někdo pošle email typu, že chce návrh kvalitního pojištění, tak opravdu nejlepší doporučení je se sejít se zástupcem.
opět souhlas s Fantucci
Pokud Vám pojišťovna není ochotna zaslat zásadní dokumenty je to určitý náznak, že o Vás nestojí nebo vlastní nabídce "nevěří"
Na druhou stranu chápu, že Vám na pobočce nechtějí předat tištěnou verzi PP, protože ta tištěná verze něco stojí a kdyby je dávali na počkání komukoliv, tak budou značně zvyšovat náklady.
nicméně v el. podobě je mají vždy k dispozici na svých webech - tudíž by neměl být absolutně žádný problém je klientovi na vyžádání zaslat emailem.
Nebo poskytnou odkaz ke stažení.
Osobně pokud dostanu poptávku po pojištění, kde je přesně definováno co klient chce mít pojištěno - nemám sebemenší problém takovouto kalkulaci zaslat vč. PP
Pokud mi přijde požadavek na životní pojištění s neurčitým vyjádřením potřeb - snažím se klienta kontaktovat a domluvit se na setkání, abychom si potřebné informace mohli vyměnit.
Osobně si nemyslím, že tady zmiňujete problém pojišťoven. Ale spíše problém zda-li konkrétní pracovník/zprostředkovatel/makléř/fin. poradce je - či není - více - či méně kompetentní pro tuto činnost.
na "blba" v tom lepším na "podvodníka" v tom horším případě narazíte, žel v každém oboru.
Poradci budou muset odkládat peníze po dobu 5 let, v případě zrušení smlouvy, je musí vrátit . ... Z čeho zaplatí zálohy na zdravotní a sociální pojištění?...( Aby získali v důchodě průměrný důchod, tak dle sdělení ČSSZ by měli na důchodové pojištění platit měsíčně kol. 6000,- kč na důchodové pojištění.)
.......... A z čeho se budou živit?.... ....Pojišťovny budou bez poradců a budou muset změnit stratégii pojišťovacích a finančních zprostředkovatelů. ....................Další horší možností pro poradce je držet nůž na krku klientovi, aby nezrušil smlouvu, což se rovná trestný čin..................Toto schválili naši poslanci, kteří mají své velikánské prachy jisté, i když jsou pasivní.
Stačí si vytvořit rezervní konto kam si budu odkládat cca 10% příjmů a ze kterého budu vykrývat případná storna.
Upřímně každý fin. poradce a i rozumně gramotní občan ví, že si má na účtě držet finanční rezervu alespoň 3 měsíční příjmy - pro případ výpadků příjmů.
Tak hold všichni fin poradci a pojišťovací zprostředkovatelé tuto rezervu budou mít vyšší.
Proč ve Vašem textu vidím, trochu, pláč nad tím, že když Vám náhodou klient zruší smlouvu, že nebudete mít na Z a SP nebo hůř na existenci?
Z Vašeho textu trochu vyplývá, že zapomínáte na tuto běžnou rezervu.
jinými slovy - trochu dle přísloví:
Káže vodu, pije vino
Jediné riziko bych viděl v tom, že když se poradce rozhodne osamostatnit, nebo přejít do jiné společnosti, tak už teď krom rizika statisícových pokut, tak bývalá společnost půjde po ještě větším množství jeho bývalých klientů, aby mu udělali z přestupu peklo. Což je běžná praxe v ČR.
Tady bych možná částečně souhlasil - to je asi opravdu jediné riziko.
Nicméně toto riziko může kvalitní poradce eliminovat sám.
Stačí před odchodem ze společnosti, postupně oslovit své klienty, že se i nadále o ně bude starat - jen, že mění z těch a těch důvodů poradenskou společnost.
Tudíž, že na oslovení, kohokoliv jiného nemají reagovat.
A pokud mám se svými klienty dobré vztahy a svou práci jsem opět vykonával poctivě ku prospěchu svých klientů. Nevěřím, že by tito klienti začali masově rušit smlouvy jenom proto, že je oslovil nějaký bývalý "kolega".
Tak přesně toto se mi stalo, ne teda u životního pojištění, ale u dodavatele energií. Přišel mladý a asi ani ne příliš zkušený poradce, mladíček těsně po škole, co pravděodobně nesehnal jinou práci. Ale byl snaživý a věděl, podmínky byly rozumné, takže jsme uzavřeli smlouvu. Po cca třech měsících přijel jiný poradce a že prý je v tom chyba a musí se to celé předělat (spíš uzavřít na jméno jiného poradce, protože mladíček asi skončil). To jsem odmítla a následně onomu dodavateli smlouvu vypověděla, protože prasárny podporovat nebudu (vypovědět to šlo bez problému, protože ještě nezačali dodávat). Takže svinstva se dějí nejenom v pojišťovnictví.
A k čemu je podle Vás ten produkt dobrý pro klienta, když první 2 roky veškeré vložené prostředky jdou na provizi "poradce"? To už navíc pomíjím poplatky za správu atd.
Z toho mi vyplývá, že poradci vlastně pouze zdražují pojištění klientům, protože málokterý z nich má pro klienta nějakou přidanou hodnotu. Ve většině případů to vlastně nejsou vůbec poradci, ale jen předražení zprostředkovatelé se skrytými poplatky.
když se na zboží či službu budete dívat jen tím, kolik za to má prodejce, tak nikdy nezjistíte, jestli Vám to ve své podstatě k něčemu bude. Porovnávejte co poptáváte/co dostáváte/za kolik to dostáváte.
Jestli Vám vadí provize externímu distributorovi, jděte za interním. A nakonec zjistíte, že je to v podstatě nemlich to samé.
Dle pruzkumu 9 z 10 klientu zivotniho pojisteni nebyl svym poradcem seznamen s vysi pocatecniho poplatku. A proc? Protoze kdyby ho znal, tak by pojisteni nesjednal.
Rekord je 24 400 kc. Srovnejte si sami zde: http://institutfg.blogspot.cz/2016/09/009-zivotni-pojisteni-pocatecni-poplatky.html
Protože takový produkt by nikdo nedělal. Poradce se potřebuje uživit dnes a ne za půl roku, rok, dva. je fajn, že postupně by si tím vytvořil pasivní příjem, ale než by se tak stalo, nemohl by tuto práci dělat pořádně. Ale jen jako málo placený přivýdělek k hlavní práci. Chcete mít poradce, který tuto práci, včetně vzdělávání, administrativy, dělá jen ve svém volném čase?
Ježišmarjá, co to plácáte? To přece platí pro každé podnikání, že při rozjezdu to stojí víc, než se vydělá a člověka to uživí až za nějakou dobu. Když si otevřete krám, hospodu, ..., tak taky nějakou dobu trvá, než získáte zákazníky, a do té doby proděláváte. Jsou snad finanční poradci nějací nadlidé, pro které normální ekonomické podmínky neplatí? Jsou finanční poradci opravdu schopni nám poradit, když i z vašeho příspěvku vyplývá, že žijí v nějakém jiném světě zcela odtržení od naší každodenní reality? Jsou opravdu schopni nám poradit, jak si vytvořit rezervy, když (podle vašeho příspěvku) to sami nejsou schopni udělat? Jsou opravdu schopni nám nalinkovat finanční budoucnost, když (podle vašeho příspěvku) je zajímá jen to, co je teď a půl roku je pro ně nedohledný horizont o kterém se ani neodváží přemýšlet?
pár takových pojištění, které měli možnost vyplácení provizích po celou dobu trvání smlouvy už tu bylo.
Osobně jsem je měl raději - jelikož se na ně neuplatňovalo storno.
I spousta mých kolegů tento model vyplácení provizí vítala.
Kámen úrazu je spíše ten, že pojišťovnám se do tohoto modelu nechce, protože je z dlouhodobějšího hlediska nákladnější, než předplacená provize.