Děkuji za výživný článek, jakýkoliv poradce či poradkyně od Partners mi nepřekročí práh mojí firmy, natož bytu. Je smutné, že v honbě za kariérními body je povoleno vše, vždyť to nakonec vždycky zaplatí klient ze svého. Tímto článkem si budu Partners pamatovat. Nepracovali náhodou jejich zakladatelé předtím, než si založili Partners v OVB ?
V OVB pracovali nejen zakladatelé. Celá společnost Partners vznikla tak, že se oddělila cca 1/3 prodejní sítě od OVB a přejmenovala se na Partners.
Jedním z důvodů byla pravděpodobně i kauza Helvag, kdy se z výhodné investice masivně podporované a prodávané OVB vyklubal velký podvod. Pod společností s takto pošramocenou pověstí se velmi obtížně prodávalo a tak došlo k tak obrovskému odchodu.
Ostatně od OVB odešlo docela dost lidí, i když spíše do jiných společností, poměrně hodně jich zamířilo do Fincentra.
Právě jsem dočetl zkušenost klientky s poradenstvím v podání Partners, a jejich reklamní slogan sedí, opravdu dělají "poradenství jinak"...poškozené klientky je mi líto, je to draze zaplacená zkušenost. Jsem přesvědčen, že tato MLM firma si u ní a jejich přátel a známých už nikdy neškrtne. I v mém případě mi zástupce MLM firmy Partners nepřekročí práh bytu. Jak říká můj děd, pojišťovák do domu, hůl do ruky !!! Tato zkušenost jen potvrzuje po právu obecně velmi špatnou pověst finančních poradců mezi lidmi.
Běžte už do háje s tímhle názorem na pojišťováky... Všichni pojišťováci jsou zloději, všichni řidiči kamiónů jsou prasata, všichni motorkáři jsou hovada, všichni pumpičkáři jsou kreténi, všichni politici jsou zkorumpovaní...
Dochází vám, že všichni diskutéři na Měšci jsou podle této logiky blbci (samozřejmě kromě mne ;-) )?
Kámo, rádoby poradci mají špatnou pověst, protože svoje služby nabízejí aktivně.
Lidi nesnášejí, když je někdo nečekaně osloví a něco jim nutí, páč je to vytrhuje z klidu naučených, známých cest. Bez nucení se však neprodá skoro nic, co nesouvisí s každodenními potřebami obyčejnýho českýho joudy.
Čili to klienti - jejich přístup k penězům a životu jako takovému - jsou důvodem, proč je jakože poradenství prodejem s aktivním nabízením.
Paní jednala zbrkle už od začátku - nejdříve si sjednala velmi nevýhodný produkt - překlenovací úvěr, následně z něj chtěla utéci, aniž by si uvědomila, kolik to vlastně bude stát a pak chtěla utéci od té hypotéky. Zkrátka ode zdi ke zdi, podle toho s kým naposledy mluvila a kdo ji k něčemu přesvědčil.
Paní Pavla má z ostudy kabát, ale to nic moc nemění na tom, že postup finančních poradců, a to nejen těchto dvou, ale nejspíš i toho, kdo ji namočil do toho překlenovacího úvěru a dost možná i dalších předtím, dost zavání. Stav, kdy si někdo každé dva roky konsoliduje úvěry, je ne nepodobný tomu, kdy finanční poradci klientovi každé dva roky nanutí nové životní pojištění s tím, že to starší se zruší.
Nebo ještě jinak: predátoři vždy vyhledávají slabší kusy. A je celkem jedno, jestli je tím predátorem tygr, žralok, Barnavernet nebo finanční poradce.
Realitní makléř a finanční poradce podle mě nemusí mít nutně ekonomické vzdělání. Oba obory jsou si dosti podobné, makléři a poradci převádějí majetky milionové hodnoty, takže prioritní je opravdu ta poctivost, poté právnické vzdělání (v příslušných právních oblastech aspoň samostudium) a dobrá znalost matematiky a financí.
Zkuste se nějakého realiťáka zeptat, jaký je rozdíl mezi převodcem a zprostředkovatelem, závdavkem a provizí, zmocněncem a zmocnitelem, 99 % z nich nemá tušení. Zkuste se finančního poradce zeptat, jak funguje bankovní registr, jaký je rozdíl mezi úrokem a úrokovou sazbou, nebo mezi pojistkou a pojištěním, 99 % z nich nemá tušení.
Tyto obory dělají hlupáci, nevzdělanci a podvodníci. Zrovna dneska se mě jeden "poradce" snažil po telefonu uvrtat do jakéhosi investičního fondu, kde vzal můj telefon netuším, ale když jsem si ho ověřil v evidenci ČNB, tak tam nebyl a v živnostenském rejstříku měl živnost zámečnictví, a pak volnou živnost na zprostředkování obchodu a realitní činnost :-)
Většina odborníků nemá prodejní schopnosti. Proto taky prodej úspěšně dělají jen odborníci na prodej (jinak je tu obrovský zástup zoufalých a naivních zájemců a zkoušečů, kteří se prodejem uživit neumí), kteří zase zpravidla nedisponují vzděláním.
Co vidím jako až smutné, tak to je spíše přirozený nezájem většiny agenstva o odborné zázemí profese.
Tak ale o tom je celá diskuse. Stavební spořitelny a pojišťovny se podílejí na cíleném podvodu na zákazníky - místo, aby své obchodní zástupce řádně označovaly za obchodní zástupce, zprostředkovatele apod., označují je podvodně za finanční poradce.
Zajímalo by mě, jestli by uspěla hromadná žaloba na finanční instituce.
Je to cílený podvod, už od základu. NIKDO si na vizitku nenapíše, že je prodejce, protože sousloví "finanční poradce" vypadá lépe a klient se může aspoň chvilku domnívat, že ten prodejce tomu rozumí. Kdo se ale seznámí s pozadím celého odvětví prodeje finančních produktů, tomu je jasné, že poradenství je až na posledním místě, hlavní je prodej. A i v tom prodeji je prodejce jen předposledním článkem řetězce (posledním je klient), protože on sice dohazuje kšefty finanční instituci, ale není jejím partnerem. Pokud totiž jako finanční poradce chcete zjistit cokoli ke smlouvě, kterou jste zprostředkovali mezi klientem a finanční institucí, musíte se ptát klienta, i když ten tomu třeba absolutně nerozumí. Ve finanční instituci se ptát nemůžete, ta vás odpálkuje s odkazem na ochranu osobních údajů, čímž vás jako poradce akrát tak pošle do háje.
To je pravda, také jsem si toho všiml. Pracovník stavební spořitelny, který se mnou sepisoval smlouvu o stavebním spoření a žádost o úvěr mi říkal, že nikdy neviděl úvěrové smlouvy, protože SS je posílá poštou rovnou klientovi. Vtipné je, že když se obrátíte na infolinku SS, aby vám vysvětlili něco, co ve smlouvě nechápete, odkážou vás "na vašeho poradce" (který ale smlouvu nikdy neviděl).
Znovu pro natvrdlé, typicky Jarmilku.
Musí to být prodej, protože lidi si dobrovolně nekoupí nic, co se netýká každodenní spotřeby. Musí se jim to nacpat. Představa, že lidem zavolám, řeknu jim, že jim chci poradit ohledně financí, k čemuž mě opravňuje 5 doktorátů z harvardu a 3 z Karlovky, je nesprávná až naivní. Lidi to nezajímá, to moje vzdělání a odbornost. Lidi se rozhodují na základě důvěry, kterou v agenta mají.
Sama jsi v prodeji neuspěla. V prodeji finančních produktů. Důvodem je to, že nejsi prodejce.
Dobrý prodejce má hlad po penězích. To je fakt.
Pro natvrdlého "já" (jinak bezejmenného):
Máš pravdu, nejsem prodejce, zvláště pak ne finančních produktů. A to proto, že se mi příčilo se živit podvody na ostatních. Jsem ráda, že jsem se podívala za plentu tzv. finančního poradenství a říkám otevřeně, že tolik špinavostí a leváren se v jiném oboru lidské činnosti hned tak nenajde. I proto je třeba osvěta a apel na zdravý lidský rozum.
"důvodem toho, že to funguje tak, jak to funguje, nejsou klienti"
Pochopitelně že za prodejní podstatu jakože poradenství můžou klienti. Vždyť kolik z nich si samo přijde pro životní pojištění, pro refinancování hypotéky atd.
"ale snaha rádobyporadců vydělat co nejvíc co nejrychleji"
Složenky nepočkají, že. Je to ale složitější. Agenti sjednávají/přesjednávají třeba jen kvůli tomu, aby se udrželi na smysluplném provizním stupni. Zrovna Punkers Finacial Services jsou v tomhle "zářným příkladem".