Probíralo se tam taky, že tady zakážeme provoz kotlů na uhlí a dřevo (zákaz byl prodloužen o dva roky, takže starší kotle budou zakázány až od r. 2024), ale v lesech nám přitom hnije kůrovcové dřevo a toto dřevo ekologicky a ekonomicky vyvážíme až do Číny? (Viz: https://www.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/cina-skupuje-ceske-drivi-dobre-plati-a-nehledi-na-kvalitu-1361007 ). Proboha, to tam to dřevo dolevituje samo, to doprava dřeva do Číny fakt nezanechává žádnou uhlíkovou stopu?
Odhadovat uhlíkovou stopu při exportech do Číny není úplně jednoduché. Samozřejmě že samotná doprava má obrovskou uhlíkovou stopu. Na druhou stranu, z Číny k nám jezdí nesčetné množství lodí se vším možným, které se následně vrací téměř prázdné zpět. Dalo by se tedy argumentovat, že když už ta loď stejně jede, tak ať aspoň nejede prázdná. Osobně budu mnohem radši, když tam na té lodi pojede dřevo, než nevytřízené plasty, které potom někde v Indonésii spáli na poli...
Smutné čtení o dalším experimentu sociálních inženýrů. Lidstvo je prostě nepoučitelné. Místo aby banky zkoumaly bonitu klientů, budou počítat uhlíkové stopy. A pak nějaký úředník změní dvě hodnoty v jedné tabulce, z uhlí bude přítel a z plynu nepřítel, z bonitního klienta rázem rizikový. Ovoce z násilné elektromobility už sklízíme, drahé energie díky "elektřina ze slunce a větru je zadarmo" máme. Všímáte si? Automobilkám je jedno, že nemohou vyrábět nejlevnější modely, zákazník to zaplatí. Čezu je to také jedno, naopak má extrémní zisky, zákazník to zaplatí. A bankám je tohle také jedno. Hádejte, kdo zaplatí tenhle experiment?