Pokud v Equa bude mít možnost, tak na Mastercard Debit s levnějším poplatkem za výběr z cizího bankomatu přejdou při výměně karet za karty s bezkontaktní funkcí Paypass.
Že neomezeně zase dopadne jen cca 10 výběrů za měsíc bylo jasné hned od začátku. Jen mi není jasné proč s tím přišlo vedení, které má zkušenosti z mBank a jejich 3 bezplatných výběrů v měsíci (ředitel P. Řehák).
Na druhé straně víc jak 10 výběrů z ATM podle mne nemá nějakého smysluplného odůvodnění, je to snad jen hra či zábava některých klientů.
To je docela jednoduché. Konkurence u malých bank je velká a pokud chtějí nalákat klienty, musí mít nějaký tahák. No a ona konkurence jim to potom spočítá. Bych se nedivil, kdyby to zaměstnanci konkurenční banky nedostali jako příkaz, založit si účet a jako celodenní náplň mít obcházení bankomatů a výběr 100 korun. Nebo se najmou brigádníci. Neomezené zní jinak než 10 zdarma, to maj všichni. Zde je totiž mentalita taková, že škodit je mnohem jednodušší než tvořit a když je něco zadarmo, musí se toho vzít víc i do zásoby.
To se pletete. Okolo vanoc jsem mel 18 vyberu (u AirBank), protoze ucet mame spolecny s manzelkou. A to je zcela bezna situace. Hned soudruzsky volali a vyhrozovali. A to opravdu namichne, protoze AirBank to prezentuje uplne stejne, vybery zdarma, ale kdyz clovek pretapne, tak prudi. Jenom cekam, az nejaka banka nabidne za rozumny pausal vybery opravdu zdarma (dejme tomu limit 30/mesic). Pak prejdu.
18 výběrů kolem Vánoc... Prozradím ti sladké tajemství - už jsi slyšel něco o tom, že se kartou nechá taky platit, a člověk si před tím nemusí vyzvedávat pár pětek v bankomatu?
Ale v tomhle případě ti ty prášky na hlavu zřejmě nechtěli dát na kartu v žádné lékárně, takže se omlouvám...
18 výběrů je hodně i na 2 lidi, tedy měřeno tím, jak se chová většina lidí. Ale nechápu, proč jste tak přechytrale jízlivý.
Pokud bydlíte na menším městě, tak tam kartou často můžete platit akorát tak jídlo v supermarketu.
Případně i v dalších obchodech taky můžete, ale neděláte to, protože při platbě hotovostí dostanete lepší nabídku.
Pokud bydlím na menší městě, tak si vyberu tolik, abych měl v peněžence dost a nemusel běhat k bankomatu pro stovku kdykoli si vzpomenu něco koupit. Zcela výjimečně jsem vybíral z bankomatu více než 2x do měsíce, nehodlám přemýšlet o tom, jestli můžu jít s kolegy po práci na pivo nebo mně drobáky v kapse stačí jen na dva nejlacinější lahváče.
Čo je to menšie mesto? Keď tak čítam niektoré príspevky (nielen o využívaní platobných kariet, ale napr. aj o možnostiach a službách v mobilnej komunikácii) tak mám stále viac a viac pocit, že ČR sa technologicky prepadá a zaoistáva za SR. V SR nie je problém platiť kartou pomaly v každom dedinskom obchode Jednota (vrátane výberu hotovosti a platby účtov), v malých mestách (cca 5000 obyvateľov) je platba kartou bežná zhruba u tretiny obchodov (normálnych, nie tých na tržnici, všetko za 1 euro, alebo čínskych).
Ale to víš že na tom nejsme tak zle, to jen si někteří myslí, že když je to zadarmo, tak můžou po stovkách, i když ví, že za ně banka platí několik desetikorun. A jak se banka ozve, začnou nadávat na reklamštinu. Pak jsou tady lidi, kteří vyberou z bankomatu, aby šli hotově zaplatit složenku na poštu. To mi hlava fakt nebere. V bankomatu zadat PIN a vybrat umí, ale zaplatit kartou je už pro ně moc složitý, hlavně v době bezkontaktních karet :-))) Fakt nechápu, na co je ta hotovost kromě obědů a hospody potřeba. Skoro všechny platby jde dát na sipo, trvalák, inkaso, zbytek přes iBanking (net má doma nebo v práci už skoro každý), mobil se SIM toolkit úplně každý), ale... hlavě neporučíš
Kvůli anonymitě? Že nemusí každý vědět, že jsem si koupil v trafice noviny kartou? Můžete mi ukázat jednoho konkrétního člověka na planetě, kterého by zajímalo to kdy a jaké jste si konkrétně vy koupil noviny? Navíc nevím co to tam máte za trafiku, ale třeba konkrétně tady v Brně jsem ještě neviděl nikoho kdo by si v trafice koupil noviny a platil kartou. Doteď jsem si naivně myslel, že desetikorunu na noviny má v kapse každý a proto v trafikách nemají terminály na bankovní karty. Deset kondomů když zaplatíte kartou...to už bude jiná věc, to bude zajímat úplně všechny na celém širém světě:-))))
U transakce není uvedeno co jste platitl, pouze kde a kolik. Takže až si zase půjdete anonymně koupit kondomy, klidně plaťte kartou. Doma můžete bez problémů tvrdit, že jste si koupil cokoli jiného v obdobné ceně. Ideálně potraviny k okamžité spotřebě prodávané na váhu, aby nebylo možné zkontrolovat, zda je skutečně máte a přesnou cenu :)
nic proti, já třeba bankomat vůbec nevyužívám, ale když někdo něco nabízí zdarma a láká tak tím klienty, tak by to měl také dodržet.
umím si i představit, že si někdo jde koupit svačinu, zaplatit kartou se tam nedá, ale za rohem je bankomat. A proč si nevybere více, aby měl na svačiny na celý měsíc ? no protože pak už by tu banku a kartu nepotřeboval :)
Mě přijde že by normálnímu člověku mělo stačit daleko méně, řekněme tři výběry, snad není problém si vybrat vždy hotovost dle předpokládané potřeby na deset dní. Ideálně to má IMO mBank, pokud kartou platím, mohu mít až tři výběry zdarma. Pokud ne, stále mám tři výběry za přístupných 9 Kč, kdo je trotl a potřebuje vybírat obden ať si to zaplatí.
Provoz ATM objektivně něco stojí a banky si to mezi sebou přeúčtovávají, byla to jen otázka času než s výběry zdarma začne Equa mít potíže.
Takovéto enormní dotování operací, za které banka platí jako výběry z bankomatů, proplácení složenek v mých očích snižuje důvěryhodnost banky protože tím banka riskuje svoji finanční stabilitu.
No, že bankomaty něco stojí, je pravda, ale podívejme se do historie.
Nejdříve žádné bankomaty nebyly a všechny operace byly pouze hotovostní. A kupodivu, byly zadarmo, zpoplatněn byl pouze vklad velké hotovosti v nesetříděných malých bankovkách a mincích a výběr velké hotovosti bez předchozí rezervace.
Pak banky zjistily, že hotovostní operace jsou drahé, a začaly provozovat bankomaty, ABY UŠETŘILY.
Pak banky přišly na to, že bezhotovostní operace jsou opravdu úsporou, a začaly klienty z poboček vyhánět zpoplatněním každého pozdravu.
Pak najednou začaly banky brečet, jak jsou bankomaty drahé, a taky je zpoplatnily. O tom, že jejich provozem šetří náklady, už se nezmiňují.
A jen tak mimochodem mezitím banky začaly také nabízet internet banking a zpoplatnily ho. Víte jaká je jeho definice? Internet banking je, když klient platí bance za to, že dělá její práci.
Když to vezmeme opravdu historicky, tak ještě kolem roku 1990 byly bezhotovostní platby nákladné podobně jako hotovost - příkaz musel zadat někdo ručně atd., takže na pracovní sílu to bylo podobné (ne-li horší) jako pokladna, jen odpadl převoz peněz.
Bankomat v tu dobu asi znamenal úsporu v tom, že odpadla část pokladních operací.
Jenže s postupným přechodem na více automatizovaný platební styk se situace dost zásadně změnila a už v roce 2000 byly bezhotovostní transakce jasně levnější než hotovost. No a postupem času začal růst i význam plateb kartami přímo u obchodníků a výsledkem je dnešní situace, kdy je pro dost klientů hotovost úplně zbytečná. Já sám třeba za měsíc potřebuji možná ani ne 2000 na hotovosti, všechno ostatní se platí převodem nebo kartou.
Ono se prostě bankovnictví, ale i obecně práce s financemi u "koncového uživatele", za posledních 20 let změnila opravdu od základu, dovolím si říct, že ani lidí, kterým je teď cca 30 let si neuvědomují, jak velká změna to je, pro dvacetileté to už pak je úplné scifi :-)
Prosím - ale když se vše tak ohromně zjednodušilo a zlevnilo, proč nám banky účtují pořád víc a víc?
Příklad: Známý zdědil bankovní účet s osmi stovkami. Než skončilo dědické řízení, bylo na účtu tři sta mínus. Jak je něco takového vůbec možné, kdo to umožnil a proč ten člověk ještě nehnije v base? ;-)
Před pár lety jsem trochu čichnul k jedné z věcí, které dělají - výkazy pro ČNB. Ty se vykazují každý čtvrtrok a ČNB je také každý čtvrtrok mění (popravdě, nevím, k čemu jí pak ta data jsou, když jsou pokaždé vykazovány podle jiných kriterií). No, a protože ČNB většinou přidá nějaké nové kriterium pro třídění smluv, hodnocení rizika, atd, podle kterého zatím ty smlouvy nebyly v systému uspořádány, nebo stávající změní, tak nezbývá, než změnit systém, všechny smlouvy ručně projít a nové třídění do systému zadat. A to skutečné dokáže zaměstnat spoustu lidé na hodně dlouhou dobu.
V jedne bance jsem delal a neni to tak hrozne jak rikate. 33% lidi na prepazkach, 33% v backendu, to jsou lidi napr z call centra a podpory pobockove site a posledni tretina je IT, risk, marketing, HR, pravnici, kontrolori a auditori atd. Jinak jak nekdo psal nize, za zdanlivou miru prezamestnanosti muze prave rugulator Ceska narodni banka a EU, ktera maji takove pozadavky, ze IT systemy se musi velmi casto predelavat aby splnili nove pozadavky. Treba Basel III nebo posledni vyhlaska CNB z roku 2011 o obezretnem podnikani bank v souvislosti s IT. Nektere bankovni poplatky si navic neuctuje primo banka, ale poskytovatel sluzby. U karet je to predevsim GPE ktery poskytuje kartove sluzby vsem bankam krome snad Ceske Sporitelny, ta mela vlastvi kartove centrum. Takze kdyz si banka ustuje napr 15 korun za dotaz na zustatek na uctu, tak ty penize pouze proposle GPE. Ji nezustane ani koruna. Mozna se to uz zmenilo, ale pochybuji. Jinak existuje na trhu dost produktu ruznych bank, kde muzete mit vse zadarmo a bez poplatku, staci jen hledat.
Ne, 3 je málo. To už bychom rovnou mohli vybrat jen jednou, celou výplatu, a nosit ji celý měsíc v peněžence. Já vybírám tak dvakrát týdně 800 Kč (aby nebyl problém s rozměněním). Proto jsem si u ČS vybral službu "výběry z automatu ČS zdarma".
Provoz automatu opravdu něco stojí. Ale to jsou víceméně fixní náklady, na počtu použití moc nezáleží. Proto ČS nemá problém skutečně nabízet neomezené výběry zdarma z vlastních automatů. Co je problém jsou mezibankovní poplatky. A to je problém hlavně pro banky, co nemají vlastní automaty. Jejich náklady pak nejsou fixní, ale jsou přímo úměrné počtu výběrů. Tyhle banky by si měly dávat velký pozor na to, co slibují.
No dejme tomu, že náklady jsou za kus + fixní náklady jako elektrika a pronájem placu a pak dotace penězi, čím víc se vybírá, tím častěji je potřeba doplňovat objem protočených peněz (v kusech bankovek), tj. není jedno jestli vyberu 5 000 jako 5 x 1 000 nebo 25 x 200. Je otázka jestli rozdíl v nákladnosti odpovídá rozdílu v typické ceně výběru cizího bankomatu 1 x 30 Kč vs. 5 x 30 Kč.
Každopádně vzhledem k zafrontovanosti bankomatů ČS absolvovat výběr osmkrát do měsíce musí být nějaká úchylka.
Mě výběry spíš obtěžují, takže vybírám cca jednou za 5 týdnů většinou 5000.
A proč bych to dělal? Nechci u sebe mít velkou hotovost. A pokud se objeví banka, která nabízí přesně to, co se mně líbí (neomezené výběry), tak k ní přejdu a chovám se podle toho, co nabízí. Potřebuju denně 200 Kč a mám po cestě bankomat? Tak vyberu řekněme 2x týdně 500 Kč nebo i denně 200 Kč, pokud to banka umožňuje a ještě na tom staví propagaci, co je na tom špatného? Pro takového člověka to může být hlavní důvod, proč tam přešel. Kolik to banku stojí mě nemusí zajímat, má si to spočítat.
Je snad logické, že pokud na něčem postavím kampaň a je to odlišné od chování veškeré konkurence, že taková věc přitáhne právě lidi, kteří tohle budou opravdu využívat, ne?
No ale kdyby se takhle choval každý, tak to v Equa můžou rovnou zabalit. Člověk by měl být taky trochu soudný, a nezneužívat všechno, co jde! Ale to mi řekni, proč si musíš denně vybírat 200, tak si vyber jednou za tři dny 600, zas tak velký peníze to nejsou a pohodlně se vejdeš do 10 výběru za měsíc, který pak máš u EB zdarma
Rozdíl bude pravděpodobně v tom, že v paušálu u ČS máte výběry z vlastního bankomatu, nikoli cizích. Náklady na výběry z vlastního bankomatu jsou pro banku výrazně nižší, než výběry z ostatních, jelikož jejich obsluhu zajišťuje vlastními silami a náklady dokáže ovlivnit. Proto mezi nimi banky které mají dostatečnou vlastní síť bankomatů obvykle rozlišují. Takže ačkoli se při výběrech z bankomatu chováte velmi nestandardně, ČS to v rámci vlastní sítě dokáže akceptovat. Nic to ale nemění na tom, že bance zvyšujete nákladovost a sebe připravujete o čas, který byste nestrávil u bankomatu, kdybyste si těch svých 6 tisíc měsíčně vybral například dvakrát po třech tisících. Řada bankomatů už dokáže nabídnout výběr bankovek ve kterých bude částka vyplacena, čímž se dá problém s rozměňováním celkem snadno vyřešit.
V čem je konkrétně levnější Mastercard Debit? Interchange fee může, ale nemusí být nižší, va každé destinaci to je nsmlouváno jinak. V některých zemích jsou navíc kreditní karty s vyšším poplatkem než debetní, přestože se jedná o jeden typ karty např. Mastercard Standard.
A kdo to vlastně zaplatí, pokud je tabulkový Interchange fee vyšší než poplatek, který odvádí obchodník? Acquirer? (např. supermarkety mají třeba i 0,5%, spousta obchodů se pohybuje 1-1,5 %, Mastecard World měl donedávna v ČR Interchange fee 2%, nyní je to 1,6%)
Co jsem slyšela na školení, tak MasterCard Debit si vymyslely některé české banky, které už nebavilo platit vysoké mezibankovní poplatky za výběry z cizích bankomatů. MasterCard tak zatlačil a vznikla nová karta MasterCard Debit, která pro všechny banky stanovuje mezibankovní poplatek 10 Kč za každý výběr z bankomatu. Takže třeba naše banka (ano, jsem na pobočce), co má bankomatovou síť, se o ni dál musí starat a na výběrech s MasterCard Debit nic moc nevydělá. Za to docela dobře vydělá taková banka, co si účtuje třeba 30-45 Kč za každý výběr z cizího bankomatu, ale přitom ji s novou kartou vyjde na 10 Kč. Mít banku, tak začnu vydávat MasterCard Debit, zruším své bankomaty, cenu za výběr dám 10 Kč kdekoli a ať si naši klienti chodí ke konkurenci, co bankomaty má. "Moje" banka ušetří obrovskou položku za provoz bankomatů (zařízení, licence, výměna hotovosti, nájem, pojištění apod.), klienti budou šťastní, že mohou chodit kamkoli za 10 Kč a provozovatel bankomatů ať se třeba zblázní, že na nich moc nevydělá :-))
Jak se říká, není to tak jednoduché. Naše banka zatím MasterCard Debit nemá. A odkud máte ta čísla s procenty u MasterCard World? To je docela hodně. Zajímalo by mě, z čeho pak vydělá vydavatel karty, obchodník a banka s terminálem. Co vím, tak třeba u nás se dávají obchodníkovi poplatky i 1,30 % z každé transakce, tak při tom Interchange fee 1,60 % by na tom musel někdo hrozně moc prodělávat. Například, pokud má nějaká síť supermarketů provizi 0,80 % z transakce a Vy píšete, že MasterCard si vezme u World 1,60 %, tak kdo platí ten rozdíl?
Nevěřte všemu, co vám na tom školení navykládali za hovadiny (asi s cílem pošpinit low-cost konkurenci). VISA Debit a Mastercard Debit nejsou žádné novinky a rozhodně nevznikly v česku.
http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Debit
http://en.wikipedia.org/wiki/Debit_MasterCard
Interchange fee lze pro VISA i Mastercard nalézt na webu:
http://www.visaeurope.com/en/about_us/our_business/fees_and_interchange.aspx
http://www.mastercard.com/us/company/en/whatwedo/interchange/Country.html
Pokud si vyberete Mastercard + region Czech Republic:
http://www.mastercard.com/us/wce/PDF/Czech_Rep.pdf
Je vidět, že například pro kreditky oblíbený Mastercard World má 1,60%, World Insignia dokonce 1,80%. Take je zřejmé, že za kreditku se platí více než za debetku. Kdo co zaplatí v případě velkých řetězců, kde obchodník odvede i méně než 1% bych taky rád věděl. Škoda, že vám to nevysvětlili na tom školení. Přišlo by mi divné, kdyby to dotoval Acquirer, spíše bych si tipnul, že je v takovém případě Interchange fee nižší, ovšem nemám kde to ověřit.
Co mě taky zaujalo je fakt, že Mastercard má zřejmě v průměru vyšší Interchange fee než VISA:
https://www.kansascityfed.org/publicat/psr/dataset/credit-debit-card-interchange-fees-countries.pdf
Koukám, že jako držitel karty Diners Club mohu být úplně v klidu. Diners drží už několik let interchange fee někde okolo 2,50 % a nikdo z toho vědu nedělá :-) K němu mám služební American Express (USD), tady si nějaký fee ani netroufám odhadnout, ten bude asi hodně velký :-) Ale když na amex zavolám, že tu a tu transakci ruším, tak mi ji zruší a nic už se mnou neřeší. Nechtěl bych být obchodníkem, co bere amexy, ale jako zákazník jsem spokojený. :-)
Před pár lety měli naši managoři AmExky jako služební kreditky. Když zjistili, že sice krásně vypadají, ale zaplatit s tím nikde nejde, tak se jich hodně rychle zbavili. Pak si vymysleli, že pro plebs budou služební kreditky Dinners Club (asi na tom dotyčný hodně vydělal, jinak si to vysvětlit neumím). A opět, když se zjistilo, že nejen, že akceptujících míst je málo, ale navíc kvapem ubývají, a nakonec kolegové zjistili, že v celém Holandsku není jediný bankomat přijímající Dinner Club (vydavatel karty se nás sice snažil přesvědčit o opaku a dodával seznam bankomatů karty akceptujících, ale tato jeho prohlášení se vždy ukázala jako lživá), tak jsme nakonec zamávali i jim. Je pravda, že ten managor za toto rozhodnutí zodpovědný utekl z firmy ještě před tím.
Problém je v poplatcích za akceptaci karet. Zatímco za Visa a Mastercard jsme bance platili 1,2 %, za AmEx, JCB a Diners chtěla 5 %. Tak jsme se rozhodli je nebrat.
A když se člověk porozhlédne, tak zjistí že AmEx a Diners opravdu berou jen na málo místech a jet do zahraničí jen s touto kartou bych si určitě netroufl. A zde je začarovaný kruh - když má klient vedle AmEx a DC i MC a Visa, proč vůbec brát "drahý" AmEx nebo DC?
Pokud by banka ten ceník proporcionálně převedla na obchodníka, tak čím prestižnější karta, tím vyšší poplatek a tedy i motivace takovou kartu nepřijímat nebo poplatek přeúčtovat zákazníkovi. To u prestižních karet, kde často za kartu platí i držitel, mi přijde poněkud na hlavu.
To samé u bankomatu, nedokáži si představit co by u MC Debit mohlo snížit náklady na výběr z bankomatu, takže to akorát povede k tomu, že bankomaty karty, kde si majitel nemůže naúčtovat dostatečný poplatek, akorát přestanou přijímat.
To, že se Visa nebo MC v USA nerozliší od kreditní karty (což je klíčová věc, abyste mohl v USA fungovat) se IMHO týká embosovaných karet.
Pokud vím, ta většina českých bank dává k účtu nějakou ne-embosovanou kartu a emboska jenom za příplatek (případně je v ceně, když cena za vedení účtu už není symbolická).
Naopak, neembossovanou kartu dnes k účtu prakticky nedostaneš. Vezmu to podle mých účtů:
Air Bank - embossovaná MasterCard, nyní začali vydávat ten bazmek MasterCard debit, ale i ta je, myslím, embossovaná
Axa - neembossovaná Visa electron
Citi - mám jen kreditku - embossovaná MasterCard
Equa - původně vydávané karty (mám) neembossovaná MasterCard, nově již všichni embossovaná
FIO - embossovaná MasterCard (někteří klienti mají ještě dobíhající Maestra od ČSOB)
GE - embossovaná MasterCard
ING - ke spořáku nedává karty vůbec
mBank - embossovaná Visa Classic, ke spořicímu účtu (za poplatek) neembossovaná Visa Classic (ne, není to Electron)
Poštovní spořitelna - mám jen Červené konto, k tomu se karta nedává, k běžnému účtu si nejsem jist, bývala to Visa Electron (účet jsem již zrušil), ale možná to změnili
Wüstenrot - k běžnému ani spořicímu účtu se karta nedává
Zuno - embossovaná Visa
Ke zmíněným můžu doplnit následující:
Poštovní spořitelna - k běžným účtům vydává embossovanou MasterCard Debit (obnovované k předčasně ukončeným Visa Electron Max kartám byly pouze kontaktní, ale nové jsou navíc automaticky s PayPass)
Citibank (debetní) - sama o sobě je embossovaná MasterCard (nemá přes logo karetní asociace napsané Debit), ale v levém horním rohu karty je nápis Citi debit, viz http://www.citibank.cz/czech/gcb/personal_banking/czech/accounts/debetni_cc.htm
Jakkoliv je to skutečně tak, dne je spíše problém natrefit na banku, co v základu vydává k běžnému účtu neembossovanou platební kartu, některé banky je buďto nemají v nabídce vůbec (třeba Zuno neembossované nikdy neměla, Equa vydávala MasterCard Unembossed, ale už je nevydává vůbec), nebo standardně vydává embossované, pouze při žádosti o vydání si lze uvést jiný typ (např. GEMB a Fio může vydat i Maestro, jinak defaultně MasterCard)
Ono predevsim zalezi, jak katu identifikuje terminal. Slovo "Debit" nemusi byt nutne napsano na karte. Napriklad embosovana VISA (dle banky VISA Classic) od ZUNO se v terminalu ve skutecnosti identifikuje jako VISA Debit.
To zda je karta embosovana nebo zda ma nejaky popisek s tim nijak nesouvisi.
Akorát že to není o "nerozlišení" je nepravdivá informace... Zažil jsem osobně, když jsem svého času platil v půjčovně aut embossovanou MasterCard eBanky - okamžitě se jim jevila jako debetní a nastaly komplikace.
Nevylučuji, že nastala nějaká změna, při mých posledních návštěvách USA jsem měl jako primární kreditky Citi, které přirozeně fungují. Ale v době, kdy jsem ještě kreditku neměl jsem s tou představou, že emboska bude OK docela narazil :-(
Ony zase v evrope jsou u obchodniku oblibenejsi debetky, protoze z nich odvadeji mensi poplatek. Z tohoto duvodu se casto ptaji jestli je to kreditni nebo "bankomatova" karta (debetni). Bud aby odvedli nizsi poplatek, nebo aby kreditku odmitli :-) (stejne jako domitaji kartu pri malem nakupu).
Chytre to maji Nemci, berou casto jen EC karte.
Nechápu, proč se někteří rozčilují nad krokem Equa. Vždyť je to celkem pochopitelné. Banka se logicky brání proti vykukům, kteří výběry zdarma zneužívají. Není normální vybírat si denně několikrát stovku nebo dvě. Navíc, jak říká jejich mluvčí, účet budou mít zpoplatnění opravdu jen ti, kteří ty výběry zdrama budou zneužívat, pro ostatní se nic nemění. A pokud "slušných" klientů je 99,9 %, tak kde je problém. A jestliže někdo přizná, že chce banku poškodit, tak proč by se s ním měla banka mazlit. A taky jak jsem pochopila, pokud se někomu občas stane, že vybere víckrát než 10x za měsíc, tak mu banka poplatek účtovat spíš nebude.
Tak to si zrovna nemyslím, že by EB neměla dlouhodobou koncepci. Spíš naopak, přišli s něčím, co tady nikdo neposkytoval. Žádná z bank nenabízela výběry ze všech bankomatů zdarma (pochopitelně za určitých podmínek - min. 10k příchozí platba či 100k na vkladech). Určitě si velmi dobře spočítali, jak se jim to bude rentovat či ne. Na jedné straně mohou tratit, na druhé se jim to mnohonásobně vrátí v nových klientech.
Vrátí se jim to v nových klientech??? Muhehe... Bankovní trh je dávno rozdělený, tyhle nové banky jsou mimo mísu, chlubí se sice statisíci získaných klientů, ale vsadím se, že jsou to klienti, kteří mají dávno své účty někde jinde, a z 90% ty původní účty nikde nezrušili...
Prostě čekali, co z nové banky vypadne, takže něco vypadlo na pár měsíců na nalákání nových klientů a pak se zařadí mezi nevýraznou šeď...
Sám mám (nepoužívané) účty u mBank, ZUNO, za chvíli k nim spadne AirBank, ovšem ve statistikách získaných klientů jsem veden... Stejně s tisíci ostatními.
No otázkou je, jestli je to takto nebo naopak. Já taky původní účet u ČS nezrušil kvůli tomu, že jsem čekal jak se to vyvine. Nicméně uběhlo 1,5 roku a jediný důvod, proč si ho nechávám je výhodný program za pakatel a služby v něm jako záloha (rezervní prostředky, karta jiné asociace,..). Pro běžného člověka z většího města nenabízí ČS nic, co by FIO nebo AirBank nezvládly. Internetbanking, spoření, SIPO, karty, zahraniční platby, připodepisování transakcí více uživateli, API rozhranní, pobočky... vše stejné a levnější. Co tuším nemají jsou předražené kreditky, o což ani nestojím. Hlavně už nejsem ochoten platit za příjem peněz na účet či každé uprdnutí.
Equa mám také v hledáčku, ale tak nějak je tam spousta drobností které mi prostě vadí.
* netransparentní vlastník, jakýsi AnaCap s neznámými cíli a úmysly.
* na to že je to mladá spíše internetová banka má dost nepřátelské časy pro odeslání plateb - cut off 23:55, tj. v nelze poslat platbu D+0 (Zuno, mBank i FIO to umí)
* na fórech se objevuje nemálo zmínek o tom, že jim zlobí IB, i vnitrobankovní převody někdy trvají dlouho a někdy jsou rychlé, to pro mě znamená (spolu s předchozím), že jich bankovní systémy jsou pěkná srajda.
* výběry z bankomatů zdarma, proplácení vkladů na poště jsou věci, za které banka platí a u účtu zdarma mi to přijde neudržitelné a myslím si, že je jen otázka času kdy to skončí.
Dohromady mi z toho vychází Equa zas až tak moc nevěřit a nespoléhat se na ni, mít to jako n-tý účet a vyzobávat třešinky budiž, ale dát to důchodkyni jako hlavní účet mám obavy.
API rozhraní je tady: http://api.teplaky.net/equabank-bankovni-api/
Znalí oboru vědí, že banky takto nesmyslně zatěžují paraziti, jako je například provařený charakter Patrik Chrz (chronik z Měšec.cz a FinExpert.cz), který má ještě tu drzost do této diskuse přispět. Kvůli takovým charakterům dobré věci zanikají a banky jsou nuceny nás zatěžovat poplatky, které by nemusely být a které konečně po spoustě let začaly být ochotné "odpustit" a nákladovost řešit "přenesením jinak".
Autor by měl do článku jako příklad nevhodného chování doplnit Chrzovy diskusní příspěvky (s odkazy), kterými se k tomuto chování hlásí, chlubí se tím a nabádá ostatní k podobnému jednání (malé výběry hotovosti po stokorunách).
Vzkaz autorovi článku - Nechápu, jak můžete s takovým charakterem kooperovat a kamarádit se. K Vaší osobnosti to nepřísluší a škodíte si tím.
Účet u Equa mám od listopadu 2011, ale zatím jsem jejich kartou nevybíral ani jednou (teď jsem si projel IB).
Měl jsem jí několikrát s sebou v zahraničí, že ji použiji k výběru z bankomatu (kvůli výhodnému poplatku 9 Kč), ale zatím jsem vždy vybíral větší částky, které se mi, kvůli kurzu, vyplatilo vybrat Axou i přes 1 % poplatek.
V pátek odlétám na dovolenou do Mexika, takže opět jsem Equa kartu "natankoval" a budu ji mít připravenou k použití, ale velké výběry budu zase dělat Axou. Možná použiji Equ v Guatemale, kde budeme jen 2 dny a bude tak potřeba vybrat jen malou částku v místní měně.
Z bank se snažím vyždímat co se dá (třeba u Equy jsem platil jejich kartou v době, kdy dávali 3 % z obratu pro nové klienty při otevření účtu), díky Citi ČSA mám letenky do Mexika jen za cenu tax a z Citi Life jsem od listopadu minulého roku vytáhl na odměnách už 5000 Kč, ale rozhodně nemám v úmyslu jim bezúčelně škodit, jen proto, "že můžu". Což ale neznamená, že se mi líbí jejich "reklamština". Vypůjčím si citát pana Krause (kterého jinak moc nemusím), který pronesl na adresu T-Mobile, když změnil program "kamatádi síť nesíť" (doufám, že si název pamatuji dobře), když už "neomezeně" nebylo "neomezeně": "když si to neumíte předem spočítat, tak to nedělejte". Bohatě by stačilo, kdyby banka ze začátku rozumně omezila počet výběrů, protože i deset v měsíci je více než dost.
Na vybírání používám karty jiných bank, kde mám zdarma omezený nebo neomezený počet výběrů z jejich bankomatové sítě, aktuálně je to FIO a GE, dříve to byla Poštovka (od doby, co zavedli průměrný zůstatek na neúročeném účtu 15 000 Kč pro mě přestala být zajímavá, tak jsem běžný účet zrušil a ponechal si jen Červené konto, pokud bych někdy potřeboval vložit hotovost na poště; u Equy jsem na vážkách, zatím stačí podmínky splnit zůstatkem 100 000 Kč na ne úplně špatně úročeném spořáku (2,1%), ale i tak je to méně, než můžu mít jinde; mám spořicí účet typu A u Wüstenrotu s úrokem 2,3 %, případně záložny MPU (2,3%) a MSD (2,8%) p.a.).
Naprosto stejně "přelévám" peníze mezi různými spořicími účty či termínovanými vklady podle toho, kde mi kde dají zajímavou nabídku (např. nyní mi Axa do konce března dala 2,5 % a to jen díky tomu, že jsem tam neměl téměř žádný zůstatek (klientům, kteří si pravidelně spoří platí pouze 1,7 %), takže jsem tam něco "nalil" a koncem března samozřejmě zase posílám peníze jinam, kde bude v tu chvíli zajímavá nabídka)
Nejvíce jste mě pobavil, když jste v diskusi na finexpertu líčil, že jste nákup za asi 3 stovky platil na několikrát. Něco kartou (to, kde byla cena xx,70), aby Vám to nezaokrouhlili na koruny nahoru, něco pak hotově (a to jste si šel pro stovku či dvě do bankomatu), aby Vám naopak zaokrouhlili xx,30 Kč na celé koruny dolů...
A to nebyl můj nejlepší kousek. To byl nákup za 40,40 Kč (ještě byly desetníky).
40 Kč jsem zaplatil stravenkou a těch 40 haléřů kartou. Nakonec mi to ani nestrhli :).
Ale jo, proč nevyužít podmínky ve svůj prospěch (něco jiného je ale "jen škodit" čistě z rozmaru, to nedělám a odsuzuji), i když dnes už to téměř nedělám, protože díky "vracecí" kreditce se mi nákup nad 20 Kč vyplatí vždy zaplatit kartou, takže by muselo jít o nákup za extrémně malou částku, aby se mi to vyplatilo.
Já ten fenomén vracecích kreditek fakt nechápu. To se opravdu někomu vyplatí platit za kreditku (Citi Life) 2500,- ročně a sledovat bezúročná období? Už jen to, aby se mi vrátil poplatek znamená vesměs zaplatit kartou přes sto tisíc ročně, pak ten čas za sledování bezúročných období, poplatky za převody na dorovnání,....
Citi Life rozhodně nestojí 2500 Kč ročně (takový poplatek má tuším kreditka Citi ČSA), ale 50 Kč měsíčně (prvním rokem je vedena zdarma) a pak si poplatek lze předplatit se slevou ze získaných prémií (na rok 500 Kč místo 600 Kč), nebo je v některých případech vedena zdarma úplně (Citibank at Work). Hlídat bezúročná období rovněž není třeba, jednoduše se nastaví inkaso 100% splátky a pak je to úplně bezúdržbový produkt. Argument poplatky za převody považuji taky za lichý, když si v současnosti již lze snadno vybrat běžný účet u mnoha bankovních domů, kde transakce zpoplatněny nejsou.
Jak píše kolega dole - poplatek je 50 Kč měsíčně, což fakt není 2500 ročně, pokud nemám těžkého Alzheimera, tak si snad pamatuji, že ke každému 15. v měsíci mám něco zaplatit a poplatek za převod může platit snad jenom majitel Octavie pojištěné u České a mající účet v jiné České...
Jak už napsali odstatní, třeba taková Citi Life je za 50 Kč (při předplacení z bonusových bodů na rok za 41,67) měsíčně (tedy se "zaplatí" už při útratě 2500 Kč za měsíc), navíc při zřízení je aktuálně bonus 250 Kč (býval 1000 Kč) a rok vedení zdarma. Po tom roce je možné požádat o zrušení karty a je vysoká šance (dle obratu na kartě), že zavolají z retenčního a nabídnou vedení karty zdarma - mě to nabízeli třeba z GE i ze Citi (když jsem rušil Citi ČSA). Ale nevyužil jsem.
Na bezúročných obdobích není co sledovat, z karty chodí pravidelně výpis s vyznačením jakou částku do jakého data je nutné uhradit a lze využít i 100 % automatické inkaso.
A ono 100% automatické inkaso je zdarma, nebo opět za poplateček? Bez toho mi to totiž postrádá smysl a s tím to zase postrádá smysl pro banku. Dorovnat zůstatek není problém, pokud se nic nestane. Jakmile skončíte s něčím ve špitále, nebo jiná situace životní bez přístupu k netu, či jen prostě zapomenete, tak už naskakují šílené úroky a splátky. A bohužel mám pocit, že právě o čekání na tyto situace ze strany vydavatelů kreditek jde...
Nevyužívám, takže nevím. Podle diskusního příspěvku zde http://www.mesec.cz/clanky/potrebuji-kreditni-kartu-uplne-zadarmo-jak-na-to/nazory/67486/ je 100 % inkaso zdarma (v ceníku Citi jsem to nenašel).
Nicméně kreditka jde i "přebít", tedy poslat tam peníze "do plusu" a tepre ty utrácet. To je zdarma.
Ad smysl pro banku - víte, ono to funguje úplně jinak... Banka opravdu nemá základní příjem z toho, že někdo náhodou opomene (mimochodem údajně lze v podobném případě dosáhnout i odpuštění poplatku), zrovna tak bance ani v nejmenším nevadí, když někdo použije 100% inkaso. Celé to stojí na hlouposti lidí, kteří rozhazují zcela nesmyslně a pak splácí už úročeně.
Kdyby všichni Citilife využívali třeba jako já, kdy opravdu neplatím na úrocích nic a jen beru ne až tak zanedbatelný zpětný rabat, tak to bude banka muset zrušit. Jenže údajně až 80% lidí tohoto využití není schopna (a nejde obvykle o ty situace typu mimořádná událost, jde prostě o hloupost)...
"Banka opravdu nemá základní příjem z toho, že někdo náhodou opomene . Celé to stojí na hlouposti lidí, ,,, a pak splácí už úročeně."
Jaký je mezi tím rozdíl?
Já měl zato, že z pohledu banky žádný. Byla (ne)splněna podmínka zaplacení do data, tudíž není o čem diskutovat. Proč se tak stalo je irelevantní.
To, že banka může individuelně poplatek odpustit je sice pravda, ale to platí pro oba případy. A to si spíše dovedu představit odpuštění poplatku třeba v případě nemuci, nežli "já zapoměl".
Tož hodně štěstí s tó Citinó, s jejími poplatky a pokutami 590 Kč za kdeco.
Je to ale docela záhul všechno hlídat a dobře si propočítat, co se mi vyplatí a co ne. Zároveň musíte mít takový přehled, jaký asi nemají ani bankoévní úředníci. Ale souhlasím s váma, když člověk může "legálně" vydělat, proč ne, ale to, co někteří vybírači po stovkách přiznali, že škodí záměrně, to mi přijde fakt nefér. Equa nabízí v dobré víře určitý benefit, který jiná banka nemá a najdou se vykukové, kteří to využívají ve snaze jí dělat zle!
Nejste sám, kdo využívá "vracecí kreditky", akorát na rozdíl od vás je používám už mnoho let. První byla českospořitelní Kredit+, pak Aura karta Cetelemu a něco přes rok Citi Life.
Nemám nic proti tomu, abyste kreditky využíval ke své plné spokojenosti, ale přijde mi velmi podivné, že člověk, který měsíčně musí kreditkou utratit přibližně 80 000 Kč, abyste mohl za zhruba 3 měsíce získat 5 000 Kč na odměnách, musí řešit, jestli utratí 40,40 Kč stravenkou a zbytek kartou nebo je rovnou zaplatí hotově.
Anebo děláte to, že si koupíte zboží kartou, zboží vrátíte a oni vám vrátí hotovost, protože někteří (dle mě) hloupí prodejci nevracejí peníze formou refundace na kartu, ale vracejí hotovost. Čili v takovém případě máte hotovost a k tomu 2% odměnu na Citi Life. Peníze se pošlou zpět na kartu, aby disponibilní zůstatek nebyl tak nízký a udělá se nové kolo.
Pokud takto "nakupujete", pak se nebudu divit, když by se Citi bank "rozčílila" a na Citi Life změnila podmínky, protože jejich stávající podmínky jsou velmi benevolentní.
S tou mojí útratou je to složitější.
Předně hned "na rozjezd" jsem využil akci Citi a dostal jen za zřízení kreditky bonus 1000 Kč (plus rok vedení zdarma). Nyní dávají už jen 250 Kč.
Vracení zboží nevyužívám, tedy využil jsem v celkové hodnotě asi 10 000 Kč. Jedno byla reklamace (Intersport), jedno vrácení zboží ve 14 denní lhůtě (zjistil jsem, že jinde je levnější) v Kauflandu a třetí vrácení zálohy (složené kartou) za půjčení přístroje (v prodejně HTC v Praze). V tom Kauflandu šlo o pár stovek, ty mě vrátili hotově, ve zbylých dvou případech jsem si nechal vrátit peníze na jinou kartu.
Citi totiž začala při vratkách na kartu zpětně odečítat bonusy, takže vratky se už nevyplatí. Vím o člověku, který takhle na Citi Life získal celkem dost peněz. Přes Internet kupoval kupony na pražskou MHD. Ty mají tu vlastnost, že když si je pak člověk fyzicky nedobije ve stanici metra, tak se cca do 5 dnů vrátí částka zpět na kartu. Nejdražší kombinace jízdného vyjde cca na 10 000 Kč, tuhle částku dokázal za měsíc "otočit" asi čtyřikrát. Nedávno mu ale Citi kartu vypověděla a (všem) změnila podmínky, nyní se tedy už vratky ze stavu Citi life prémií odečítají.
Největší devizou Citi Life jsou ovšem vratky ze SIPO. Na to jde totiž navěsit takové množství věcí - nájem (v mém případě spoluvlastnické platby SVJ včetně záloh za teplo, vodu a podobně), kabelová televize, internet, telefon, plyn, elektřina, koncesionářské poplatky za TV i rozhlas, pojištění, penzijko a spoustu dalších věcí. Kamarád takto přes SIPO splácí dokonce hypotéku (má ji u stavební spořitelny) a realizuje tak hned 2 % ze splátky zpět.
No a když se naskytne možnost, nabídnu se, že koupím i něco lidem z práce, "aby se s tím nemuseli tahat" :D. No a když se to sečte dohromady, dá to za rok zajímavé peníze :)
Ještě doplním, že Citi Life není moje první vracecí kreditka.
První byla od GE - zde jsem využil akci, kdy první rok byla vedena zdarma a první tři měsíce vracela z nákupu celých 500 Kč, plus 1 % z obratu. Tedy např. pokud jsem udělal za měsíc nákup za 5 000 Kč, dostal jsem 500 Kč plus 1 % z 4500 Kč, tedy celkem 545 Kč. Po nějakých 8 měsících jsem kartu zrušil, moje "celková bilance" byla necelé 2000 Kč.
Pak jsem si vzal Citi ČSA, ta sice stála 2500 Kč, ale část z této částky (přesně 833 Kč) jsem dostal zpět při předčasném zrušení. Využil jsem cestovního pojištění (tedy naštěstí ne plnění, jen toho, že jsem si ho na svoje cesty nemusel sjednávat a jedné návštěvy Master Card salonku na Ruzyni před odletem do Thajska (dovolenou jsem pak "zužitkoval" v tomto článku - http://www.mesec.cz/clanky/tipy-pro-dovolenou-v-thajsku-a-kambodzi/ ). Za bonusových 50 000 mil za zřízení karty jsem zakupil letenku do Mexika, kam odlétám v pátek.
No a jako poslední mám teď tu Citi Life, uvidíme, jestli bude "definitivní", nebo jestli zase využiji nějaké jiné akce, celkem mě láká opět trochu podojit GE, která nabízí na 5 měsíců 10 % z útraty, max. 500 Kč / měsíc. Kolegyně z práce to využila. Nelíbí se mi ale, že tentokrát není odpuštěn měsíční poplatek, sice je to jen 50 Kč, takže se to určitě vyplatí, ale musel bych na to myslet. No uvidíme, jestli nepřijdou s nějakou zajímavější akcí :D
ale přijde mi velmi podivné, že člověk, který měsíčně musí kreditkou utratit přibližně 80 000 Kč, abyste mohl za zhruba 3 měsíce získat 5 000 Kč na odměnách, musí řešit, jestli utratí 40,40 Kč stravenkou a zbytek kartou nebo je rovnou zaplatí hotově.
Ne, opravdu to řešit nemusím, ale přesto to řeším. Můžeme to nazvat šetrností, někteří to nazývají i nemocí, já to považuji za koníčka, je to jen úhel pohledu. Někde se totiž začít musí, a když si na to člověk zvykne, tak pak začíná vidět i ty větší příležitosti.
Co mám kolem sebe různé známé, tak největší "grandi" jsou právě ti, kteří mají nejhlouběji do kapsy, většinou zadlužení až na půdu. Naopak ti bohatší znají cenu peněz mnohem lépe.
Ale kdeže, celé je to o tom, že lidi potřebují na něco nadávat a chtějí platit za všechno poplatky. Když náhodou přijde banka, která je nechce svazovat, tak nevědí, kde je míra. Když to jednou za čas přešvihnete, tak se nic neděje. Pokud někdo vybírá 18x za měsíc, nebo snad chce 30 výběrů zdarma, tak je to opravdu pacient. Efekt bude jediný, i tato banka to stáhne na minimum a podmíní platbami kartou, takže zase budou všichni nadávat, jak je to v cizině zdarma, bez omezení,..... asi jsou lidi v cizině více při smyslech
Mám skutečně neomezený výběr z bankomatu. Můžu vybírat jak libo. Ale nedělám to. Připadal bych si jako blbec, už takhle na mě lidi divně koukají, když u bankomatu šachuju s kartou a pak vyjede dvoukilo. Ale někdy skutečně v malých krámcích nelze platit jinak. Co ale nechápu už vůbec, je fronta před bankomatem ČS v Tescu, kdy lidi vybírají hotovost a pak jdou nakupovat dovnitř a platí hotově. To mi hlava nebere. Teď mám nově bezkontaktní kartu a je to úplná paráda. A škodit bance? Proč? Já má svoji banku vcelku rád, stará se o mé peníze a dělá to vcelku dobře.
že se jedná o sabotáž "zavedených" bank. Výběry zadarmo spolu s účtem zadarmo nikdo nemá. Já jsem k Equa bank přešel od mBank. Tam mě sejřilo, že sice jsem teoreticky měl 3 výběry zadarmo, pokud provedu kartou platbu za 4000kč, ale počítání období, kdy mám tuto platbu provést bylo zmatené. Logické by bylo, že pokud v lednu zaplatím kartou minimálně za 4 tisíce, mám v únoru 3 výběry zadarmo. Tak to ale nefungovalo. Jsem u Equa bank první měsíc. Vybíral jsem 2x na kartu. Jednou 1000, podruhé 3000 a to jen proto, že jsem potřeboval zaplatit řemeslníka, který chtěl cash. Jinak platím kartou a v peněžence nosím maximálně 300Kč. Hotovost nesnáším. Equa bank fandím. Zatím mi maximálně vyhovuje. Snad ji sabotéři nepřinutí zdražovat.
Přeji ti, aby ten přechod byl pro tebe výhodný, ale trochu se obávám, že můžeš narazit s něčím i v Equě, když se chováš podle své tzv. logiky a nezajímá tě, jaká pravidla stanovila banka. Jsou-li logická či ne, je subjektivní náhled, ale platí to, co určila banka. A pokud nepoznáš, že začátek měsíčního období je 1.den měsíce a konec období je poslední den měsíce, no tak potěš PánBůh. Ono totiž nerozhoduje den zaúčtování platby, ale den jejího uskutečnění, výběry zdarma jsou v tom měsíci, kdy jsi měl dostatečné platby - z toho plyne, že můžeš vybírat zdarma i před fyzickým placením kartou, atd., atd., to vše by ses v podmínkách také dočetl, ále kdo by to dělal, že, ale pak na netu nadávat na logiku banky, no to seš hrdina. :-(
A co se týká těch "sabotérů", tak pozor, všichni se stejným názorem jsou jen upr.děný čecháčci, bojící se o drobky spadlé ze stolu panstva. Já jako zákazník jsem banku nenutil, aby takovou nabídku dala, ale jak psali i někteří přispívající výše, pokud ji banka dala, tak je jen na mně jak ji budu využívat(žádné "zneužívat", "nadužívat" neakceptuji) a pokud to banka nechce akceptovat, tak ji nemá nabízet (resp. vyhodit managora, kterej to vymyslel a nevidí si dál než na špičku nosu). A pokud to měl být marketingový tah, který nevyšel, tak ať banka tiše přizná, že se sekla, že není schopná dostát svým velkohubým závazkům. Pro mě to bude znamení, že se mám poohlédnout jinde, protože instituci s takovým chováním nemohu důvěřovat a ještě ji svěřovat své těžce vydělané penízky!!!
smýšlím obdobně
=> Podmínky (re)půjčky od Equabanky jsou skutečně výborné, co se týká úroku, rpsn a pružnosti.
- De facto si takto každý může naplánovat a realizovat konsolidaci svých úvěrů sám
a zpravidla dosáhne při stejné době nižších splátek.
- Navíc i absolutní výše celkových nákladů bude nižší.
- Reálně není problém při 100000 Kč půjčce využít 8,9% při 9,28 %RPSN.
- To reálně nemá vážnou konkurenci.
- Navíc po dobu splácení je považován běžný účet za aktivní a tedy zdarma.
*** Tolik jedna strana mince. ***
=> Toto je na druhé straně vyváženo při jakémkoliv opoždění jediné splátky:
- sankcí cca 500,- Kč,
- okamžitým zesplatněním dluhu, tedy nutností okamžitě splatit třeba oněch 100000,-
- pod reálnou hrozbou okamžité exekuce
- povinností zaplatit (až?) 30000,- Kč.
- Podle smlouvy tedy v okamžiku opoždění jediné splátky (nedostatek připravených peněz na účtu)
se tato nejvýhodnější půjčka na trhu stává nejméně výhodnou půjčkou - doslova smrtící oprátkou.
To je patrně je hlavní zdroj zisku a budoucího rozvoje této banky.
Druhým zdrojem zisku a budoucího rozvoje Equabanky jsou skryté poplatky, které nejsou zohledněny v RPSN.
- Jeden příklad za mnohé: Při repůjčce 100000,- Kč jsou peníze záhy na Equabankovém běžném účtu
- ALE tam jsou blokovány údajně 5 pracovních (tj. 7 úročených dní - přesněji rok/360 x 7) dní.
- Pri mém dotazu sedmý! den při mém dotazu, zda splátky repůjčky jsou vypočítány i včetně úročení oněch 100000,-Kč,
přestože jsou blokovány a já/klient je stále ještě nemmohu použít na refinancování své jiné půjčky,
odpověď zněla že je tomu tak.
- Tedy za první týden čerpání repůjčky zaplatí klient, (100000,- /100 x 8,9% / 360 dní x 7 dní)
=> 173 Kč - aniž by o tom věděl !
Z tohoto důvodu doporučuji proto než si od Equabanky půjčovat:
- spíše investovat do jejich akcií => ty jsou zaručeně výnosné.