Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Elektronická dálniční známka 2021: kolik vás bude stát a jak funguje? od anonym - Co na tom, že jde o prostředek ničím...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 11. 2020 10:39

    bez přezdívky

    Co na tom, že jde o prostředek ničím neomezeného fízlování občanů a jejich pohybu. Co čekat od národa, který trpí vládu komunistického fízla s jeho plejádou trestných činů - že si bude vážit vlastní svobody? Ne ne, češi namísto odporu proti tomuto bezprecedentnímu fízlování neototalitního státu pěkně sklapnou kufry a místo bojkotu si budou tzv. elektronickou dálniční známku radostně kupovat. Vždyť je to přeci tak pohodlné - nemusí se každoročně podstupovat martyrium seškrabování nalepovací známky a ještě vás státní fízl upozorní smskou /takže bude mít krásně svázány vaše osobní údaje, spz a telefon a fízlování nebude mít chybu/, že známečka končí. Jak úžasný pokrok! Většina si myslí, že přeci o nic nejde, máme svobodu a demokracii. Ale pokud by to byla pravda, tak se to ze dne na den může změnit vinou našich slabomyslných spoluobčanů a nastane totalita jako např v Maďarsku nebo Rusku, češi si ji sami dobrovolně zvolí... a pak Vás bude mít totalitní systém jako na talíři s vaším každým uprdnutím... . Ale kdo chce kam... . Je tristní být příslušníkem národa zbabělých ovcí... .

  • 28. 11. 2020 14:31

    bez přezdívky

    Fízlování ve smyslu, jak jej podáváte se nekoná. Zadání SMS nebo e-mailu, na který vám přijde upozornění má být dobrovolné. Navíc z praktického hlediska se u takovýchto systémů tyto informaci šifrují a přístup k nim má pouze automatizovaný algoritmus. Automatizovaný systém, který sleduje kudy daná SPZ projede a vede o tom nějaký záznam, do kterého má přístup nějaký praporčík od vás z vesnice je v podmínkách EU úplná utopie. Právě proto máme GDPR. V ČR jsme zaspali, ale pokud jde o SK, tak systém pouze čte SPZ a páruje jí pouze s informací, zda má SPZ platnou dálniční známku. Pokud vyhodnotí, že ne, postupuje se SPZ, nic jiného, protože nic jiného není potřeba policie. A samozřejmě ne nějakému člověku, ale zase automatizovanému systému, který díky propojeným databázím policejních složek už v dnešní době je schopen podle SPZ dohledat majitele vozidla (ne člověka, co zaplatil známku) a odeslat mu pokutu, pokud známku nemá.

  • 28. 11. 2020 19:06

    bez přezdívky

    Aha, takže víme-li, že u nás musí mobilní operátoři pro potřeby fízlování ukládat data o spojení půl roku... ? Tvrdíte, že u nás to funguje tak, že nějaký automatizovaný systém pouze z dálničních bran čte značky a nahlédne do databáze, zda je s příslušnou SPZ registrován nákup dálniční známky a v případě že zjistí že ano, získaná data zahodí? Tohle tvrdíte? A jak to víte? Jste si jist, že se neukládají data o tom, jaká SPZ byla kdy a kde zachycena, případně k tomu záznamy z dálničních kamer, kdo ve voze seděl ?? Tohle tvrdíte? Proč tedy nebyla vládou využita občanská aktivita, kdy byl software pro dálniční známky zdarma naprogramován ?? Protože tam chyběla právě možnost sofistikovaného fízlování ?? Je také lhostejno, kdo k takovým uloženým datum má nebo nemá v TUTO CHVÍLI přístup a zda k tomu např. policie potřebuje souhlas soudu. Ani to nevíme! Ale víme, jak snadno soudy dávají souhlasy např. k odposlechům telefonů! A jak to je opakovaně předmětem kritiky! A také víme, že pokud existuje takový sběr dat a software atd. atd. tak jen minimálním zásahem do takového software lze dosáhnout toho, aby se v mžiku ukládala veškará data, která lze získat! A pokud se to nebude po spuštění systému dít, lze s tím kdykoli začít! (Např. pokud se v parlamentu najde dostatečná tzv většina náchylná k nastolení nové totality.) Víme, jak je to s fízlování občanů v Číně! Nechováte-li se dostatečně podle očekávání totalitní vlády (všechna data se o vás ukládají a vyhodnocují), nekoupíte si ani jízdenku na vlak! Kde máme jistotu, že to za 3 roky nebude u nás?? POUHÁ EXISTENCE TAKOVÝCH SYSTÉMů ZNAMENÁ ZÁSADNÍ POTENCIONÁLNÍ OHROŽENÍ NAŠICH OBČANSKÝCH SVOBOD !!! JEN EXISTENCE ELEKTRONICKÝCH DÁLNIČNÍCH ZNÁMEK JE SMLOUVA SĎÁBLEM, byť zatím MOŽNÁ (??) s podmínečným odkladem !!!

  • 28. 11. 2020 20:33

    bez přezdívky

    Vaše zmínka o mobilních operátorech je znova zcela mimo mísu. Ano, mobilní operátoři sbírají informace o tom, které telefonní číslo bylo v nějakou dobu připojeno na nějakou BTS. V případě, že tel. číslo patří k nějaké předplacence (SIM s tarifem) tak o majiteli neví vůbec nic. To jsou čísla bez smlouvy. Samozřejmě, pokud máte tel. s paušálem, tak se vaše data dají dohledat, ale v tom případě už je třeba nějaké administrativy, aby operátor taková data vydal. A ne, k takovým datům vážně nemá přístup jen tak někdo.
    Co se týče o SPZ a o to, kdo sedí za volantem, tak ano, přesně to tvrdím. Provozovatel tak detailní data neshromažďuje, protože od toho máme nastavené nějaké zákony. A proč jím věřím, protože nežiji v totalitním státě, kde si zákony ohýbá jediný člověk tak, jak se mu zlíbí. To, že to příští volební období nemůže být jinak, je ošetřeno právě tím, co vy tak zlehčujete. Ono vážně není, a doufám nikdy nebude, tak jednoduchá získat dostatečnou většinu na to, aby ty vznikl sledovací systém ve stylu Číny.
    Pokud tu nějaká kritika tohoto systému je, je to pro mě známkou, že stále ještě máme svobodu slova a lidé jako vy mohou vyjádřit své obavy a starosti nad tím, jak to může dopadnou. Pokud ne, tak bych se začal obávat o to, kde to žiji.
    Co se týče občanské aktivity, která dle vás vytvořila systém pro dálniční známky, tak tady vidím vaší kompletní neznalost. Tato aktivita vytvořila jediné, eshop na prodej známek a databázi, která vede seznam SPZ. Nic víc, nic méně. A to je ten problém, stát měl trochu větší požadavky. A ne, nebylo to na sledování obyvatel, ale naopak, aby mohl určit které SPZ se sledovat nesmí (např. vládní vozy, vozy BIS, apod.). Což dává smysl, bylo by docela riskantní, kdyby soukromý subjekt, který spravuje systém dálničních známek mohl sledovat pohyb tajné služby. A ano, možná řeknete, že jsem naivní, ale věřím tomu, co nám bylo sděleno ve sdělovacích prostředcích. A proč? Protože žiji v demokratickém státě.

  • 29. 11. 2020 11:02

    bez přezdívky

    Chytáte se detailů a uniká vám celek. To o mobil.oper. není mimo mísu to je střípek mozaiky. Fízluje vás Váš mobilní telefon, chci stále doufat že zatím anonymní agregované údaje: kde se pohybujete, jaká náboženská nebo politická shromáždění navštěvujete, co vyhledáváte a čtete, jaké jsou vaše názory, co si kupujete. Stejně váš počítač. Fízlují vás vaše auta (nová průběžně odesílají data o pohybu a další údaje výrobci) zatím snad stále anonymizovaná (?), fízlují vás vaše smart televize, budou i elektroměry, plynoměry, vaše domácí lednice. Kamery na každém rohu, kde je dnes možno nasadit umělou inteligenci na identifikaci osob obratem ruky. Veřejnoprávní televize informuje o českém výrobci spolupracujícím s policií o dronech, které zatím budou sledovat hranice, a také dokumentovat dopravní přestupky až na vzdálenost cca 3 km. Nad brdskými lesy lítají a filmují policejní drony, protože tam občan nemá mobilní signál a může se ztratit. Pro jeho dobro! Takže pokud tam chcete přeříznout na pařezu manželku šéfa pozor, filmuje vás policejní dron. Už dnes. Každá EXISTUJÍCI DATA JSOU POKOUTNĚ ZCIZITELNÁ. Až budu chtít vylupovat byty, podplatím ženskou na ČEZ, která bude sledovat odběry, nebo najmu hackera, protože údaje o odběrech elektřiny domácností budou plynule proudit po internetu. Inženýři VŠB Ostrava vyvinuli ve spolupráci s policí dokonalé sloupy elektrického osvětlení do měst, kde kamery s vysokým rozlišením, a sofistikovaným softwarem pečlivě monitorují prostor kolem sebe. Každá hledaná osoba bude polapena! Ó to se máme, jsme v bezpečí! Přesně takové "veřejné osvětlení", jaké káceli a demolovali zoufalí studenti v Honkongu, bojující za svobodu proti čínské totalitě. Tam také bylo před pár lety všechno zdánlivě v pořádku! Lidem ta hrůza vůbec nedochází... . Až nastane situace, kdy někdo získá kompletní přístup k těmto datům a sofistikovaná umělá inteligence spojí všechny tyto drobné střípky dohromady, jako už se děje v číně, pak už nebudou potřeba žádné koncentrační tábory, všichni budeme žít v jednom velkém, jako už v Číně, a mnozí u toho budou ještě slastně hýkat... Ale nebudete hodný a nekoupíte si lístek na vlak (jako už v číně)/ K vaší námitce o demokracii a právním řádu, chci jen poznamenat, že Maďaři demokracii měli jako my a podle mne už nemají, v Polsku o ni bojují, co se děje v Americe vidíte. Pravda se stala bezvýznamným pojmem. Podíváte-li se jak volí čeští občané - zítra tu může být právní řád zcela jiný... . OBČANY UŽ DEMOKRACIE A SVOBODA TOLIK NEZAJÍMÁ, přestávají ji důvěřovat. Sám jste důkazem. Moji rodiče a prarodiče ve třicátých letech min. století také mysleli, že VŠE JE V NEJLEPŠÍM POŘADKU a bylo - v lepším než dnes, měli demokracii. Přesto je čekali dvě strašlivé totality! Hitler byl demokraticky zvolen! Mne v té minulé totalitě vyslíchala a honila StB a se vzdorovitými spolužáky jsme se před nimi schovávali na chatách. Jaká naivní dětská hra s tehdejší StB to byla, proti tomu, co by bylo dnes! Vaše děti pane, budou žít v digitálním nesvobodném pekle. A my jim to velkoryse umožníme přehlížením takových nevinných, praktických hloupostí jako digitální dálniční známky ! Jistě Vám poděkují... .

  • 29. 11. 2020 11:40

    bez přezdívky

    Jen ještě pro ilustraci: Brusel/Praha, 7. října 2020 - Soudní dvůr EU včera rozhodl, že hromadné ukládání dat uživatelů internetu, stejně jako z telefonních hovorů, není přípustné. Přesně toto přitom operátorům v ČR nařizuje i současná legislativa. Piráti proti takovému postupu v minulosti podali stížnost k Ústavnímu soudu, ten ji zamítl. Proto místopředseda Evropského parlamentu Marcel Kolaja a poslanci Ondřej Profant a Mikuláš Ferjenčík vyzývají vládu, aby upravila legislativu v souladu s rozhodnutím Soudního dvora Evropské Unie. Ukládání a zadržování dat (tzv. data retention) s cílem sledování pohybu osob musí být cílené, nikoliv plošné.

    <hr />

    Pro tentokrát soudní dvůr EU rozhodl. Rozhodne stejně i příště?? Není Vám ani trochu divné, že to někoho v tradiční demokracii vůbec napadá? A jak to že u nás to je možné? Mch. pokud vím, ve hře je nějaký návrh EU, aby soukromá data v našich počítačích nemohla být šifrována neprolomitelnou šifrou :-). Přiznám se, že to nevím přesně, nepodařilo se mi to teď v rychlosti dohledad. A jak je složité změnit ze dne na den "cílené sledování pohybu" na "plošné", když po technické stránce je vše k dispozici??? A jak složité je získat souhlas pro "cílené sledování" někoho? Stále vás to NENUTÍ KLÁST SI ŽÁDNÉ OTÁZKY? Asi stejně jako "většinu". Pak jsme ztraceni... .

    29. 11. 2020, 11:43 editováno autorem komentáře

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).