Vlákno názorů k článku Elektrokolo. Výhodná koupě, která šlape sama? od Tony - Rád jsem si přečetl článek o elektrokole. Myslím,že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 10. 2016 7:37

    Tony (neregistrovaný)

    Rád jsem si přečetl článek o elektrokole. Myslím,že jej napsal fundovaný člověk,který o elektroklech něco ví. Já sám jsem majitel elektrokola, které mám již pátým rokem.Postavil jsem si ho sám z komponentů dodávané odbornou firmou. Kolo samozrejmě svoje a to ostatní vám dodá firma. Postavil jsem takto 5 kusů kol pro své známé a ty jezdí dosud.Byly to kola se středovým pohonem v zadním kole Sám pro sebe jsem si pořídil komponenty na druhé kolo, ale s pohonem, který je součístí šlapadel,tedy že pohon není v zadním kole , ale ve středu kola. Takže mám kola dvě a používám je dle zvážení. Mně se osvědčilo na delší jizdy kolo s pohonem u šlapadel a na kratší jízdy, třeba po městě, zase s pohonem zadního kola. Poháněcí baterii doporučuji pro zamýšlené delší jízdy o kapacit alespoň 15 Ah O kole vím takto vše, protože jsem si je celé dával do kupy sám. Náhradní díly na kolo nejsou žádným problémem a firma, od které kupuji díly na kolo mně vyhoví v každé situaci. Já jsem komponenty na svoje kola zakoupil asi za 16 a to druhé s pohonem ve středu kola za 23 tisíc plus cena vašeho kola.Já mám baterie 36V 10 Ah.Jezdím na elektrokole denně a delší trasy 50 km za pěkného počasí také.Hlavní dúvodem,proč jsem si elektrokolo pořídíl, jsou poblémy s koleny a kolo mi takto velmi pomáhá.JInak jsem důchodce.

  • 17. 10. 2016 10:19

    Hunter (neregistrovaný)

    Proč se vám po městě osvědčil pohon zadního kola?

    Ptám se ze zvědavosti, zatím všichni, se kterými jsem mluvil, říkali, že lepší je pohon "u pedálů".

  • 17. 10. 2016 11:56

    Tomáš Marný

    Středový pohon je výhodnější pro jízdy v kopcovitém terénu, protože motor mohu udržovat v rozumných otáčkách měněním převodu - přehazovačkou.

    Do města je to jedno (pokud to není zrovna Jáchymov), to zvládne i nábojový motor, který je výrazně levnější.

    A ještě k článku - omezení výkonu na směšných 250 W (a rychlosti na 25 km/hod.) není dáno zákonem, ale předpisy EU a z nich vycházející vyhláškou a týká se elektrokol, která jsou už jako elektrokole vyrobena. Dodatečně montované pohony na jízdní kola mohou mít výkon do 1000 W.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).