Rád jsem si přečetl článek o elektrokole. Myslím,že jej napsal fundovaný člověk,který o elektroklech něco ví. Já sám jsem majitel elektrokola, které mám již pátým rokem.Postavil jsem si ho sám z komponentů dodávané odbornou firmou. Kolo samozrejmě svoje a to ostatní vám dodá firma. Postavil jsem takto 5 kusů kol pro své známé a ty jezdí dosud.Byly to kola se středovým pohonem v zadním kole Sám pro sebe jsem si pořídil komponenty na druhé kolo, ale s pohonem, který je součístí šlapadel,tedy že pohon není v zadním kole , ale ve středu kola. Takže mám kola dvě a používám je dle zvážení. Mně se osvědčilo na delší jizdy kolo s pohonem u šlapadel a na kratší jízdy, třeba po městě, zase s pohonem zadního kola. Poháněcí baterii doporučuji pro zamýšlené delší jízdy o kapacit alespoň 15 Ah O kole vím takto vše, protože jsem si je celé dával do kupy sám. Náhradní díly na kolo nejsou žádným problémem a firma, od které kupuji díly na kolo mně vyhoví v každé situaci. Já jsem komponenty na svoje kola zakoupil asi za 16 a to druhé s pohonem ve středu kola za 23 tisíc plus cena vašeho kola.Já mám baterie 36V 10 Ah.Jezdím na elektrokole denně a delší trasy 50 km za pěkného počasí také.Hlavní dúvodem,proč jsem si elektrokolo pořídíl, jsou poblémy s koleny a kolo mi takto velmi pomáhá.JInak jsem důchodce.
Středový pohon je výhodnější pro jízdy v kopcovitém terénu, protože motor mohu udržovat v rozumných otáčkách měněním převodu - přehazovačkou.
Do města je to jedno (pokud to není zrovna Jáchymov), to zvládne i nábojový motor, který je výrazně levnější.
A ještě k článku - omezení výkonu na směšných 250 W (a rychlosti na 25 km/hod.) není dáno zákonem, ale předpisy EU a z nich vycházející vyhláškou a týká se elektrokol, která jsou už jako elektrokole vyrobena. Dodatečně montované pohony na jízdní kola mohou mít výkon do 1000 W.