U nás platí takové dvojvládí kdy elektrokola musí vyhovovat evropské směrnici (výkon 250 W, asistovaný pohon), zároveň však naše legislativa povoluje vybavit jízdní kolo přídavným motorem (i spalovacím) o výkonu až 1kW kde žádná podmínka asistovaného pohonu není
8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle bodu 1, 2),
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce (válců) větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km/h,
f ) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
Kamarád prodával e-kola a e-skutry, a je to tak že když začínal prodávat, tak u kol byla možnost použití pohonu i bez šlapání. Avšak před několika lety (cca 5 let) EU zpřísnila nařízení a od té doby se mohou prodávat pouze kola, která používají pohon pouze k asistenci šlapání. Zajímavé však je že já mám neupravené kolo pouze dva roky staré, přesto mohu použít pohon i bez šlapání.