Hlavní navigace

Názory k článku eBanka chce být nejlepší

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 16. 5. 2003 6:41

    Fredy (neregistrovaný)

    Očekával jsem, že napíšete něco o hypotéce, kterou chtějí pustit do světa. Celkem se na to těším. Neočekávám ale, že to bude nějaká bomba typu "Top na celý život" a pod. Možná více orientovaná na internet. V každém případě je dobře, když někdo chce být nejlepší. Je to určitě pozitivní zpráva. Je jen třeba dotlačit český bankovní sektor do větší konkurence a tím do zajímavější poplatkové politiky. V současné době mi jejich služby připadají drahé. Když jim chci půjčit peníze, tak za to musím ještě platit a nakonec mi vrátí méně. Tak jim je raději nepůjčuji. Pokud takto bude uvažovat většina (jako klienti jinde ve světě), tak se banky začnou snad chovat jinak.

  • 16. 5. 2003 9:10

    jirkab (neregistrovaný)

    tohle bude skutecne chtit dobrej marketing, zdrazit a presto chtit nabrat dalsi kafky bude tezkej ukol, a)interni bankovnitvi ma uz dneska kazda banka, podstatny sou poplatky, podle kterejch se ridi 90% zakazniku, b)dokud EB neubude mit vic firemnich zakazniku ktery tocej prachy tak se z tech sracek dlouho nevyhrabe, jenze tem klasickej pristup pres web, mobil bude tezko stacit

  • 16. 5. 2003 17:52

    All-in-one (neregistrovaný)

    Jsem sice příznivcem eBanky, ale jsou věci, které mi vadí. Věci, které jsou zbytečné a odradí klienty. Poplatky mezi ně jistě patří. Trošku mi to připomíná stát - kdyby snížil daňové sazby, určitě by v součtu vybral nepoměrně více - to samé platí i pro eBanku. Možná by se někdo z eBanky mohl vyjádřit, jestli by nebylo výhodnější vést účty od určitého pohybu na účtu (nebo počtu položek) zdarma. Jistě by to přilákalo mnoho nových klientů a hlavně klientů, kteří se svým účtem aktivně pracují a dosahují určitých obratů. Jen na poplatcích za položky by se to přece muselo vrátit. Tohle vidím jako hlavní mínus.

    K tomu propojení s podílovými fondy - zde lze zatím pouze nakupovat, ale není možné se přes svůj účet podívat na stav účtu u investiční společnosti. To mi nepřipadá jako kvalitní služba, na které jsem jinak od eBanky zvyklý. Mám sice nějaké šumy z ČP Investu, že se na tom pracuje, tak už, aby to bylo!

    Jinak držím pěsti, aby to v r. 2005 vyšlo, ale pokud tenhle záměr někdo prezentuje veřejně dopředu, tak si je buď hodně jistý, že to tak skutečně bude, nebo to bude jen plácnutí do vody, které za čas skončí ostudou. Doufám, že se jedná o to první!

  • 16. 5. 2003 18:09

    bob (neregistrovaný)

    Je otázkou co dokážete tolerovat. Já původně do eBanky nové klienty posílal, jak jsem byl nadšený její kvalitou a možnostmi, ale to bylo ještě za Expandia holdingu.
    V současné době se výhody eBanky smívají s ostatní nabídkou trhu. A s cenami je už trh dávno předběhl!
    Nehledě na to, že pro samé peníze by si koleno nechali řezat.
    Jednou jsem se hádal o neprávem zaúčtované 3Kč, nedokážete si představit, jak trvali na tom, že s tím nic neudělají, ... soulad obch. podmínek a takové kecy.
    Bohužel byly další krpy, omylem zaúčtovaný záporný zůstatek, který měl později za následek zamítnutí úvěrové linky, protože automat to tak shodnotil atd.

    Jak se problémy táhly déle než rok, pořídil jsem si ještě jiný účet, a nakonec po dalším roce ten eBazmek zrušil.

    Myšlenka to dobrá, ale vedení.... asi jako v naší firmě (zisk za každou cenu)

  • 17. 5. 2003 9:54

    All-in-one (neregistrovaný)

    Nemyslím si, že by byli hluchoslepí. Za poplatky sklízí kritiku již delší dobu. Kvalita je opravdu špičková. Jestli chtějí nové klienty, musí s cenami dolů. Klient velmi citlivě reaguje na pokusy o cucání peněz přes poplatky.

    Mě vyšli naopak vstříc. Měl jsem malou operaci s Eury a nestopnul jsem si tvorbu výpisů. Dostal jsem se do mínusu asi 0,16 Euro, abych to srovnal, tak by mě poplatky stáli daleko víc, než celý dluh. Dáma na infolince mi nabídla, že požádá o bezplatnou konverzi a skutečně stalo se a odečetli mi jen ekvivalent těch 0,16 Euro. Asi jsem optimista, doufám, že se to zlepší.

  • 17. 5. 2003 15:17

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    jojo, to uz jste zde uvadel mockrat pokud se nemylim, bohuzel jeden pripad tezko zakreje x ostatnich. ja tak nadseny nebyl kdyz jsem byl prazskymi kumpany okraden o tasku s doklady (mimojine hlavne platebni kartu jejiz blokace stala 3.700!!! a el. klic - 800 Kč !!!), ztratu jsem okamzite hlasil na ebanku. karta byla zablokovana pozde (coz mi vubec neni jasne proc), tudiz na ni doslo k transakcim, el. klic nebyl blokovan vubec a to oboji i presto ze jsem se pri blokaci slecny na infolince asi 5x ptal, zda-li opravdu ihned k blokaci nejde.
    Obe tyto skutecnost jsem zjistil az kdyz jsem byl dalsi pracovni den v bance potvrdit blokaci.
    Kdyz k tomu pristu drahotu ebanky, vedeni uctu, poplatky za transakce, za vydani karty apod., dostane se clovek do takovych castek, kdy snad kazdy normalni obcan pokud nevi co s penezi jde do jine banky, coz jsem presne ihned po tomto incidentu udelal.
    Dnes mam 2 ucty, jeden u ČS, jeden u ŽB a nutno podotknout ze oba dohromady me nestoji ani petinu toho co ten paskvil v ebance a nemusim podotykat ze si myslim ze za mnohem lepsicvh podminek nez ma ebanka (myslim uvery, pujcky, platebni karty, a ČS si troufam rict ze ma i internetove bankovnictvi na stejne kvalite).
    otazkou tedy je cim by me ebanka mela presvedcit abych se k nim vratil ??? vasi bezplatnou konverzi (kterou ale evidentne dle ohlasu nikdo jiny krom vas v ebance nezazil) par euro asi tezko.

  • 17. 5. 2003 22:08

    Dagi (neregistrovaný)

    Naprostý souhlas. Mně osobně se sice nic tak hrozného nestalo, ale poplatky v eB jsou úděsné. Za každé hnutí prstem se platí. Technicky je banka na výši, ale za tu cenu, ani náhodou. Takže i já jsem změnila banku a zatím spokojenost. A to jsem byla klientkou eB už od roku 1998. Po loňském cenovém zemětřesení byla rázem moje spokojenost tatam. Bohužel to není jen trend v eB, drahota panuje všude, jen někde menší.

  • 18. 5. 2003 6:32

    Jouda Douda (neregistrovaný)

    Váš příběh, který jsem tady četl již několikrát, je určitě velké terno :-). Tím chcete hodnotit kvalitu, image a budoucnost banky? Nemám nic proti tomu, když někdo chce být nejlepší. Pokud na to má. Podle mého názoru na to eBanka nemá. A to právě z důvodu své poplatkové politiky. Kdysi, když ČP (FFP) kupovala Expandia banku, tak jsem tvrdil, že to nebude dobré řešení. Byl to sňatek s nerozumu. Nehledě na to, že kupec je znám tím, že jiné banky poslal do kytiček. Bohužel v české kotlině je možné všechno a to beztrestně. Jen doufám, že vstupem do EU se časem tento bankovní rybník vyčistí. Toho bahna je v něm ještě stále moc.

    Vážený pane All-in-one, není to dávno, co jste tady obhajoval vynikající systém dceřiné společnosti ČP Partner. A hlavně jak je to dobré (pro klienta). Širší nabídka profesionální poradci apod. Nedávno jste tady zase prohlásil, že to bylo šlápnutí vedle. Kolik takových šlápnutí, v souvislosti s ČP ještě bude? Nebylo to největší šlápnutí vedle právě výběr této společnosti? Jakou ji přikládáte budoucnost?

    Nechci, abyste mě chápal špatně. Nemyslím tím, že ČP vyhlásí bankrot. Jen jsem přesvědčen o tom, že v uvedené době (2005) bude mít eBanka jiného vlastníka a jiné problémy. Možná, jako celá ČP. Nedávno se v anglickém tisku objevila zpráva o tom, že skupina FFP, po neúspěšném tažení ve Slovinsku, přehodnotí efektivitu ČP a připouští i možný prodej. Mediální byznys je jistě výhodnější.

  • 18. 5. 2003 10:02

    All-in-one (neregistrovaný)

    Nejsem vizionář. Mě samotného zaskočilo jednání ČP ve spojitosti s ČP Partnerem - trvám na tom, že myšlenka byla dobrá. Akcionář byl zřejmě jiného názoru, nebo měl jiné důvody. Bez zajímavosti nezůstává fakt, že společnost ČP Partner nadále existuje, jen utlumila aktivity. :-(( Kdoví, jaký k tomu je důvod, ale nějaké další záměry zřejmě budou. Nic to však nemění na kvalitě produktů. Opravdu se na celou věc dívám zdola a v tom pohledu nemusím vždy vidět všechno.

    Mám jen pocit, že ČP se již v mnoha věcech poučila - není hanbou udělat chybu, hanbou je nesnažit se ji napravit - stejně tak doufám, že to je i v bankovním sektoru. eBanka má tu chybu, že příliš zvýrazňuje poplatky, ale technicky ji považuji za nejlepší banku u nás.

    Možná by bylo zajímavé se zeptat, proč je ČP i po 14 letech od revoluce jedničkou na trhu pojištění a nejsilnější finanční skupinou u nás? Třeba na té kvalitě něco bude. Ptáte se na budoucnost ČP. Možná jsem chorobný optimista, ale myslím si, že nebude vůbec špatná. Pojišťovna se drží již dlouho (s vyjímkou r. 1997) v zisku, tento zisk navyšuje, stoupají technické rezervy i vlastní kapitál. Těchhle ukazatelů přece nedosahuje churavá společnost! Pokusů o koupi už tu také bylo více, ale neuskutečnily se. Tržní i faktická hodnota ČP je velmi vysoká, takže si nemůže dovolit ji koupit každý. Ikdyby ji koupil zahraniční vlastník, pak ji určitě nepošle pod vodu. Proč by likvidoval prosperující a zisk nesoucí firmu - leda by to byla přílišná konkurence jeho záměrům s jiným subjektem, ale k tomu bychom asi vyšli poměrně draho. Další otázkou je, zda se akcionář vůbec chce zbavit zisk nesoucí a stabilní organizace, ale to už se ho asi budete muset zeptat sám. Osobně byl-li bych na jeho místě (a to nejsem) rozhodně bych neprodal. Takže ať už prodá či ne, ČP tu určitě bude dál.

  • 18. 5. 2003 13:28

    sniff (neregistrovaný)

    Mam 2 dotazy:

    1.Jsem klientem eBanky a doslechl jsem se, ze eBanka chysta i moznost zaplatit v on-line obchodech (krome jiz zavedeneho systemu "Za me plati eBanka") i platebni kartou - tj. nebyla by podminka, aby platici zakaznik mel ucet v eBance.

    2. Jak je to s pravni/danovou strankou plateb ze zahranici? Dejme tomu ze nabizim sluzbu (NAPRIKLAD) "Skladani basnicek", mam na to zivnostensky list. Basnicky na objednavku posilam emailem, fakturuji je, priznavam prijmy a platim dane. Kdyz si ode mne objedna basnicku zakaznik z Nemecka(USA), poslu mu s basnickou i fakturu na 2 EURA(USD). Banka je po obdrzeni platby dle aktualniho kurzu prevede na CZK a ja priznam 60 Kc do ucetnictvi.
    Ptam se: Je to spravny postup? Musim mit nejake "povoleni" na provadeni sluzeb zahranicnim klientum? Musim mit "povoleni" na fakturaci a prijimani plateb ze zahranici?
    Je na toto tema na Mesec.cz clanek?

    Dik moc za odpovedi

  • 18. 5. 2003 17:26

    karel (neregistrovaný)

    No, já myslím, že na to žádné speciální povolení není. Musíte to akorát zaúčtovat správně :-) Ale pro jistotu bych si brnknul na berňák.

  • 19. 5. 2003 17:25

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Ale bacha na ty příchozí platby. Některé banky mají stanovený minimální poplatek za příchozí platbu ze zahraničí, aby ti z těch 60 Kč vůbec něco zbylo. Pro tyhle malé platby by možná bylo výhodnější založit si banku přímo v zahraničí - někde, kde se účtují malé nebo žádné poplatky a převádět to potom "v dávkách".

  • 19. 5. 2003 20:04

    Abel (neregistrovaný)

    eBanka je prilis draha.

    eBanka je neduveryhodna.
    Jeji vlastnik v minulosti dokazal, ze za nic neruci.

    eBanka je na hlavu.
    Poslala mi jeden rok po zruseni uctu a po zaplaceni opet dalsi rok upominku, ze mam uhradit asi 1.23 Kc, jinak je se mnou amen. Zadna tragedie, ale je to ostuda.

    eBanka nedrzi slovo.
    Prinejmensim jedna reklamni kampan byla primo lziva.

    eBanka ma technicky dokonaly, ale depresivni, az pohrebni WEB.

  • 22. 5. 2003 11:42

    Patrik Šilhavý (neregistrovaný)

    eBanka je prilis draha...
    - Jde o to, zda jste ochoten si za kvalitni sluzby zaplatit ci ne. V tomto ohledu jsem zvedavy na plan banky stat se do dvou let nejlepsi bankou v CR. I ja pochybuju, ze Cesi na soucasnou vysi poplatku pristoupi, na to jsou az moc setrivi.

    eBanka je neduveryhodna.
    Jeji vlastnik v minulosti dokazal, ze za nic neruci...
    - Nevim, jestli myslite minuleho ci soucasneho vlastnika, Ceskou pojistovnu. To je nejvetsi financni skupina v CR a myslim, ze stabilitu banky zarucuje dostatecne. Ostatne o nejakych velkych problemech eBanky ani CP nevim.

    eBanka je na hlavu.
    Poslala mi jeden rok po zruseni uctu a po zaplaceni opet dalsi rok upominku, ze mam uhradit asi 1.23 Kc, jinak je se mnou amen. Zadna tragedie, ale je to ostuda...
    - Je to na hlavu, ale neni to nic, co by mi od vedeni uctu v eB nejak odrazovalo.

    eBanka nedrzi slovo.
    Prinejmensim jedna reklamni kampan byla primo lziva...
    - Jaka?

    eBanka ma technicky dokonaly, ale depresivni, az pohrebni WEB...
    - Na me web pusobi celkem moderne, mozna az moc jednoduse. Rozhodne bych ho ale nenazval "pohrebni".

  • 22. 5. 2003 12:48

    LK (neregistrovaný)

    Nejsem autor původního příspěvku, ale s jeBankou mám zkušenosti, takže odpovím na výhrady, se kterými se s původním pisatelem ztotožňuji (třeba ten pohřební web mezi ně nepatří):

    eBanka je prilis draha...
    - Jde o to, zda jste ochoten si za kvalitni sluzby zaplatit ci ne. V tomto ohledu jsem zvedavy na plan banky stat se do dvou let nejlepsi bankou v CR. I ja pochybuju, ze Cesi na soucasnou vysi poplatku pristoupi, na to jsou az moc setrivi.

    * IMHO špatný pohled. Za kvalitní služby zaplatit přiměřenou cenu. Jde o to, zda poměr cena/výkon není oproti jiným bankám výrazně nízký. Již jsem to do diskuze na Měšci psal, ale jestliže mi moje Živnobanka nabídne řádově 80% toho, co jeBanka (neumí např. zobrazit online blokace platebních karet, nevydává MasterCard - i když ne že by mi to nějak vadilo a nepodporuje Mozillu a jiné prohlížeče) za bratru 10% ceny, tak se mi ceny u jeBanky nezdají. Ano, pokud někdo potřebuje kartu MasterCard a vidět online blokace a nevadí mu, že za to zaplatí zhruba 10x tolik než kolik by platil např. u ŽB, může být, ale pro většinu lidí má jeBanka opravdu nevýhodný poměr cena/výkon.

    eBanka je neduveryhodna.
    Jeji vlastnik v minulosti dokazal, ze za nic neruci...
    - Nevim, jestli myslite minuleho ci soucasneho vlastnika, Ceskou pojistovnu. To je nejvetsi financni skupina v CR a myslim, ze stabilitu banky zarucuje dostatecne. Ostatne o nejakych velkych problemech eBanky ani CP nevim.

    * Předpokládám, že tím pisatel myslel ono zamlčování zdražení, kdy uživatel od banky dostával info o každé blbosti, ale o zdražení (někdy i o stovky procent) se od banky nedozvěděl. Nebo to, že v půlce dubna změní ceník se zpětnou platností od prvního dubna apod. Když se člověk ozval, místo omluvy se dozvěděl, že vše je v souladu s obchodními podmínkami. Takovéto jednání je hodné firem Zepter apod., ale ne banky, které bych chtěl svěřit své peníze. Ostatně tehdy také řada (dnes již bývalých) zákazníků tuto eBanku přejmenovala na jeBanku, že se zákazníky pěkně vyjebává (s prominutím).

    * A já za sebe ještě uvedu jednání s klientem. Když jsem si při přebírání MasterCardky osobnímu bankéři svěřil, že se jeBanka stává neosobní a docela arogantní bankou a že to již není, co to bývalo, bylo mi sděleno, že je na našem trhu řada bank a můžu si vybrat lepší. To jsem taky udělal, ale přístup mi vyrazil dech.

  • 23. 5. 2003 13:17

    Xaver (neregistrovaný)

    Souhlas. Ještě v době, kdy měla jeBanka klientské místo v Průhonicích (které BTW zrušila, aniž by se obtěžovala klienty informovat), jsem zde narazil na její bankomat s přilíplou cedulí "Z technických důvodů mimo provoz". Sdělil jsem zde přítomné dámě, že doufám, že mi banka nebude účtovat částku 29,90 Kč za výběr z bankomatu ČS v protější Hypernově. Dáma si napsala moje tel. číslo s tím, že mi zavolá někdo z klientské linky. Nikdo nezavolal a samozřejmě si banka naúčtovala za výběr 29,90.

  • 11. 6. 2003 10:49

    Grifin (neregistrovaný)

    Jsem klientem eBanky od roku 1999, i kdyz nadavam ze jsou drahy a ozebracuji me tak zde zustavam, ptate se proc? Nejlepsi a nejvetsi moznosti v ovladani pres web, pristup z jakehokoliv mista pripojeneho na internet a pritom velice jednoduchy a bezproblemovy interface. Co dodat proste za sluzby se plati.