Proč by ČD měly vyplácet odškodnění tomu, kdo teprv čeká na svůj spoj? Jistě je to opatření právě proti „čechům“(schválně s malým „č“), kteří by tvrdili, že na vlak čekají i když jedou úplně jiným nebo dokonce nejedou nikam a jen využili příležitosti. Nehledě na to, že je jen velmi málo míst kde by si lidé nezařídili alternativní dopravu a za neschopnost si jí sehnat bych nikomu taky neplatil.
Jednou jsem jel zpožděným rychlíkem domu. Průvodčí kontroloval lístek spolucestujícímu se slovy:
„Vy jedete do XY? Hmm ale víte že už se tam dneska nedostanete… Dalši vlak jede z ZX v 5 ráno.“
A spolucestujicí jen pokrčil rameny. No co měl dělat když seděl ve vlaku, kupu km od výchozí stanice a kupu km k cíli.
Nojo, každý vyčůránek, který by viděl, že má nějaký vlak hodinu zpoždění, by naběhl na pokladnu a koupil si lístek za 300Kč jenom aby dostal odškodnění 50Kč. To se musí zarazit.
Ono když někdo s koupeným lístkem čeká na vlak a zpoždění naběhne z nuly na dvě a půl hodiny po desetiminutových přískocích, tak to je nejen na odškodnění, ale i na právo střelby.
Lidi špatně jste to pochopili s tím, že cestující musí být ve vlaku. Jde o to, že pokud pojedu vlakem a budu čekat hodinu na perónu a pak vlak přijede (hodinové zpoždění) a během další jízdy už se zpoždění nezvýší, pak nic nedostanu.
Pokud ale vlak přijede do nástupní stanice včas a nabere hodinové zpoždění během jízdy (kdy už jsem ve vlaku), odškodnění dostanu. Podle mě je to stejné a nechápu proč tyto dvě situace rozlišovat.
Jinak já jednou dostal zpět celou cenu jízdenky a to jsem tím vlakem ani nejel. Když jsem viděl to zpoždění jel jsem se známým autem. Ale možná že mi těch 37 Kč dala ženská ze svého aby se mě zbavila :-)
Mno a prave to je onen vysmech. Casto se stane ze vlaky CD vyjizdeji s velkym spozdenim uz z vychozi stanice (treba protoze maji problemy s masinou) a to je presne ta chvile kdy spoozdeni pociti vsichni cestujici a minimalne ti ve vychozi stanici se o spozdeni dozvidaji v petiminutovych skocich, takze zarizovani nejakych jinych spoju nema vyznam (protoze netusi proc je to spozdeni a ze bude trvat dlouho) a v zaveru nemaji ani narok na odskodne.
Ano, to mi vadí nejvíce. Když už to už už vypadá, že vlak konečně přijede, naskočí dalších 5 minut. Když to po hodině čekání na hlavním nádraží v Brně nevydržím a jdu se ptát na informace, jestli to opravdu za těch pět minut přijede, tak se mi paní vysměje, že to asi ne, protože ten vlak uvázl před Břeclaví. Takže ČD ví, že dřív než za 40 minut tu ten vlak nebude, ale přesto lákají „už jen 5 minut a jedem“, jen aby jim člověk neutekl na autobus…
Řešení je jednoduché: vyplácet odškodnění pouze těm cestujícím, kteří mají jízdenku koupenou minimálně před hodinou a tedy na ten vlak _prokazatelně_ čekají. A co se týče alternativní dopravy, uvidíte, co se stane, když zkusíte vrátit zakoupenou jízdenku v pokladně ČD s vysvětlením, že pojedete autobusem, nebo taxi :-)
Já to v životě již několikrát zabalil a nikam nejel. Mnohokrát jsem šel pěšky, většinou jen přes hodinu, do míst od kud jezdí jiná doprava. Toto se tedy stává i autobusů, ale ne proto že mají zpoždění, ale proto že spoje v určitých hodinách chybí (podobně jako u vlaků). Zhruba od roku 1995–2000 (jak kde) jsou vlaky v Česku prakticky nepoužitelné, podle mého názoru (rozhodně cena neodpovídá poskytnuté službě).
P.S. ČD bylo nejlepší zrušit do roku 2000. Byl to jeden obrovský „tunel“ a všichni to věděli a viděli. I dnes jsou skupiny kterým se vyplatí rýžovat ve zbytcích…