Co chce autor, pan Charvát, dokázat touhle systematickou záplavou článků na téma Taxify dokázat? Už jsme vše slyšeli několikrát. Jo aha, on je společník v Taxi Vítkovice s.r.o. (https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=1022542&typ=PLATNY).
Problematice dopravy a taxislužby se věnuji více jak 7 let. Jak chcete psát o něčem, aniž byste měli nastudovanou problematiku, neznali souvislosti, neznali celé prostředí, neznali proces založení firmy se všemi (ne)výhodami a důsledky? Do své práce (žurnalistika) investuji nemalé vlastní prostředky, abych získal úplné informace o nějaké problematice. Založení s. r. o. "Taxi Vítkovice" bylo výzvou, jak si na vlastní kůži vyzkoušet, co obnáší podnikat v této brandži jako "velká firma", která údajně "bojuje proti novým technologiím" (základní kapitál 2000 Kč asi vypovídá o všem).
Chcete to přeložit? OK. Společnost Taxify v tiskových zprávách uvádí, že její podnikání vadí jen "tradičním" taxislužbám. To je nesmysl. Taxify nikomu nevadí, je to kvalitní konkurence. Dopravcům vadí jen nerovné podmínky, které vůči Taxify mají.
Taxify přitom již několik let vědomě lže. To byl důvod posunout se dál, založit s. r. o. s provokativním názvem, koupit za pár šupů 20 let (!) staré auto, nasadit moderní technologie, auto na ně napojit a na vlastní triko zjistit, zda je skutečně problém v "tradičních taxislužbách", které protestují proti "moderním techologiím", anebo je to jinak.
Mám-li o něčem psát, musím to poznat i ze druhé strany, přitom sám musím působit v souladu s legislativou. Tedy dělat vše oficiálně. A jako třešinku na dortu jsem auto dobrovolně registroval do EET. Výsledná data jsou velmi zajímavá a jsou v rozporu s tím, co Taxify oficiálně tvrdí.