Já myslím, že tohle opatření nedonutí lidi kupovat nová auta, protože na to nemají. Kdyby na to měli, dávno si ho koupí sami, nikdo přece nechce jezdit ve staré rachotině. Co lidi udělají? Budou se snažit koupit mladší ojetinu (stáří 7-8 let) a ta je třeba v Německu výrazně levnější než u nás. Takže se EU zatetelí blahem, že ten šrot od nich zase přivezeme k nám, o což jim jde především. :-(
Nebudou kupovat "levné" ojetiny ze Západu. To bylo po r. 1989, ale lidi rychle přišli na to, že do toho neseženou ŽÁDNÉ náhradní díly. Takže Š100, Š110 a další modely ještě přežjí rok 2050, pokuta nepokuta.
No a o to snad jde.
Nikdo tu nikde nerikal, ze tyto poplatky maji vest k tomu, aby chudsi lide museli kupovat nova auta. Jde jen o to, aby se nekupovali auta s vysokymi emisemi. Do toho se vejde i znacne mnozstvi ojetin (nejen dovezenych). Ja na vyplatni pasce zdaleka nemam prumerny plat v CR - takze jezdim v ojetine a na nove auto jeste dlouho mit nebudu. Takze koupim znovu ojetinu. 300ooo na nove nenasetrim. Ale za 40ooo uz rozumny vuz sezenu.
A co se nahradnich dilu tyka (take jsem psal vyse): Lide pri nakupu auta budou muset vic premyslet co kupuji jak s ohledem na emise (to prinese zvysene naklady na nakup a na opravy-drazsi nahradni dily, ale prinese to i usporu na pohonych hmotach), ale budou muset i premyslet v jakem technickem stavu je kupovane auto(drazsi porizovaci cena, ale usetri se na opravach).
Chce to jen myslet.
Za 40.000 Kč z Německa (včetně dovozních poplatků a STK) dovezete auťák s rokem výroby tak 1996. Tedy dnes 12 let staré auto, které se do vládou stanoveného bezplatného limitu nevejde.
Nejsem prodejce ani dovozce ojetych aut.
Ja pred 1,5 rokem kupoval Corsu za 40ooo - dost jsem ji preplatil, dnes to vim. Budu se ji snazit prodat tak za 30ooo (takze i s poplatkem se do 40ooo kupujici v klidu vejde - ale pochybuji, ze by alespon EURO1 nedala) - dnes 13let stare auto. A takovych tu mame hodne.