Hlavní navigace

Názory k článku Desetník: Hurá do Evropy (ale raději ne vlakem)

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 27. 12. 2007 10:46

    Pepa (neregistrovaný)
    Tenhle článek je téměř stejný jako jistý článek vydaný minulý rok v mladé frontě. pisatel kritizuje bez jasných faktů a objektivních zjištění. Ačkoli u českých drah není vše super byl to jediný železniční dopravce, který posílil spoje před vánoci. Letecké dopravě téměř k žádnému posílení nedošlo pouze a zcela tržně došlo ke zdražení letenek to samé v autobusech a až na výjimky k žádnému posílení spojů nedošlo. I velebený autobusový dopravce student agency posílil nekteré spoje,ale i tak spoustu zákazníků neodvezl a ti mnohých případech šli na vlak. tento článek je typickým projevem novinářského diletantismu a na server mesec.cz opravdu nepatří.
  • 27. 12. 2007 12:56

    cestující (neregistrovaný)
    To je blbost. V letecké a autobusové dopravě existuje konkurence a můžete si vybrat dopravce, na železnici to nejde. A nezkoušejte mi tady tvrdit, že konkurence na dráze existuje, těch pár regionálních linek OKD a JHMD fakt nikoho nevytrhne. Problém je jinde a docela autora chápu. Já denně dojíždím vlakem do Prahy z České Třebové a problémy vidím denně. Je pochopitelné zpoždění, to už je snad folklór ČD, bez kterého by nebyly. Jenže třeba můj kolega dojíždí do "zapadákova" a pokud nejedete z bodu A do bodu B jedním vlakem a musíte přestupovat, nepřeji vám, co zažijete, když spoj nestihnete. Stačí, když v jedné stanici vlak "počká" na jiný přípoj, ale v další stanici výpravčí vypraví jiný vlak podle jízdního řádu, protože "tam vždy jezdí podle grafikonu". A cestující je v řiti. Problém je opravdu v neinformovanosti a ve špatných službách. Mě také těší zrekonstruovaná nádraží a excelentní vlak Pendolino, ktreré si však v Třebové nevychutnám. Jenže když se "něco stane", porucha, nehoda, zpoždění, cestující se nedozví zpravidla nic a je rukojmím situace. Pak nezbývá jen čeka, "jak to dopadne". Jízdenky mi platí zahraniční zaměstnavatel (mám In-Gold). Ovšem popisovaná situace mě štve taky. Klidně zaplatím dražší jízdné, když získám i odpovídající servis. Třeba tím Excelsiorem jsem asi 3x jel a je to fakt humus vlak, a to jsem seděl v 1. třídě. Ble. Zažil jsem průvodčí, která obíhala vlak a ptala se, kdo v Třebové přestupuje a pak telefonicky zajišťovala, aby tamní přípoj počkal. A zažil jsem průvodčího, který nadával jako špaček říkal že s dobytčákem jezdit nebude, že už to má za pár, že je mu všechno jedno (a podle toho se chovaal) a že od ledna jse jezdit na osobáky. Je to o lidech. Jenže pokud ti lidé nemají motivaci, kde ji mají brát?
  • 27. 12. 2007 13:24

    randy (neregistrovaný)
    "Blbolino" je možná excelentní vlak, ale ze severní Moravy jezdí místo obyčejných rychlíků. Problém je v tom, že "Blbolino" stojí v Ostravě a pak až v Olomouci. Cestující, co nastupují v Studence, Suchdolu, Hranicích , Lipníku a možná i jinde mají nyní smůlu. Zatímco dříve nastupovali v těchto stanicích do rychlíků na Prahu, nyní kvůli "Blbolinu" se musí nějak dostat často i osobáky do Olomouce nebo zpátky do Ostravy, aby mohli jet oním "Blbolinem" na tu Prahu. Málokdy trefí na rychlík, co ještě nebyl zrušen a co staví v jejich stanici. Cesta se prodlužuje o hodiny a zdražuje až na dvojnásobek. Doufám, že na trasy Ostrava - Brno nasadí "Blbolina" co nejpozději.
  • 27. 12. 2007 22:27

    anonymní
    V autobusové dopravě (na stejné trati) konkurence neexistuje. Pokud je dotována krajem, tak kraj nedotuje všechny dopravce, ale vyžaduje monopol jednoho přepravce! Kde jsou ty porevoluční kecy, jak bude podporována konkurence? Jsme tam, kde jsme byli před 89., ovšem u zcela jiných cen.
    U nás jezdili do Prahy 3 dopravci, postupně odpadávali (a kritizovali, že za ceny konkurenční SA se jezdit nedá a předpovídali, že po zlikvidování konkurence budou nasazeny vysoké ceny). Tak se stalo, zůstala Student Agency, jízdné se zdražilo ze 60 na 90 a jak prohlásil v médiích p. Jančura, za ty ceny (ty, za které původně jezdila i ta konkurence) se jezdit nedá. Ale aspoň žluté banány převyšují svým komfortem rozhrkané Karosy.
  • 2. 1. 2008 19:38

    Ruuud21 (neregistrovaný)
    "Jsme tam, kde jsme byli před 89., ovšem u zcela jiných cen" - to nemuzete prosim vas myslet vazne?
  • 2. 1. 2008 21:26

    anonymní
    Samozřejmě že je to myšleno vážně.
    Pokud přepravu zajišťoval subjekt A a nyní ji zajišťuje subjekt B, který není schopen v případě zájmu uspokojit poptávku cestujících a ti si musí 14 před jízdou rezervovat sedadlo, jinak nemají šanci se přepravit (konkurence žádná), tak situace je stejná, píše-li se rok 1989 nebo 2007. Ale v r. 1989 měl cestující aspoň nějakou šanci bez místenky nebo na stání, což dnes neexistuje a v případě zvýšeného zájmu byly vypravovány i posilové spoje, což dnes taky neexistuje.
  • 27. 12. 2007 12:59

    randy (neregistrovaný)
    To je věc opakující se každé svátky, že lidi na vánoce jezdí domů a po vánocích zase zpátky. Proto bývá ve vlacích, ale i jinde v tuto dobu narváno, zatímco jinde je relativně prázdno. A dráhy ještě mají letos problém s zavedením nového jízdního řádu, kde udělali nějaké boty a nějak jim to na provoz nepasuje a současné mrazivé počasí taky tomu nepřidá. Takže celkově jsou snadný cíl pro povánoční kritiku. I když určitě nějaká možnost, jak co na dráze zlepšit by se určitě našla.
  • 27. 12. 2007 11:11

    coprfíld (neregistrovaný)
    problémem nejen v ČD je, že vše jede takříkajíc "na doraz". Šetří se na všem, ať to stojí, co to stojí. Pak stačí malá anomálie, a "dobrý" kredit ČD je u cestujících na dlouhou dobu zase v nenávratnu. Když je třeba výluka na trati, tak u nás na 21 km dosahují vlaky zpoždění i hodinu a půl! Že vás za to v práci nechválí, to si buďte jisti.
    Já s ČD dojíždím do zaměstnání. Vlaky jezdí vcelku dle JŘ a v zimě se topí. Pominu, že se do našeho krajského města soustřeďují vyřazené muzejní rozkodrcané hajtry z celé ČR, a tak to, co v Praze nevidíte ani náhodou, je u nás "luxus". Trvalý nedostatečný počet vagonů zapřičiňuje, že cestující sedí nahňácaní jak sardinky /nebo jak dobytek ?/. Domnívám se, že tato "kultura" cestování lépe postavené spoluobčany přímo vyhání do automobilů; nynější zdražení a další, chystané v souvislosti se zvýšením DPH to jen umocňuje. Nelze tedy matematicky přímou úměrou spočítat, že zvýší-li ČD cenu jízdného o 25 %, stoupnou i výnosy z jízdného o 25 %. Cestujcích naopak ubyde a poklesnou výnosy z jízdného. Takže dráhy opět zdraží, cestující opět ubydou a tak dokola, jako když se šetřilo s vodou, aby její cena mohla být vyšponována do závratných výšin z důvodu malého odbytu vody. Bohužel, část nákladů u ČD je fixních, jede-li jeden cestující nebo sto, je to jedno. Dám-li za vlak 2,5 tisíce čtvrtletně, nebo se poskládají 4 lidi do auta, tak to dá 10 tisíc, a to už není velký rozdíl - auto mne doveze před dům a před práci a nemusím se trmácet ještě další 2x půlhoďky ráno na/z vlak a to samé zase odpoledne, případně platit ještě drahou MHD, auto je i rychlejší (nezastavuje na každém druhém km) a mnohdy i pohodlnější. Nesmím samozřejmě počítat pořízení auta - je jednmo, jestli mi hnije v garáži nebo s ním jedu. Počítám jen s benzínem a s nutnými náklady na opotřebení (pneu ...).
  • 28. 12. 2007 4:28

    jezevec (neregistrovaný)
    pokud se obejdeme bez boudiček a závor mezi středočeským a západočeským krajem - obejdem se bez boudiček a závor i mezi západočeským a bavorským krajem. nebo je v tom snad kua nějakej rozdíl????? zrovna kriminálníci (někdy v historii lidstva) měli poblém s falešnýma dokladama nebo s prostupem hranic - vám snad hrabe nebo co?
  • 28. 12. 2007 18:57

    x (neregistrovaný)
    V anketách chyb odpovědi:
    Vlakem už radši ani nejezdím
    Ano, nárůst kriminality neočekávám
  • 2. 1. 2008 8:00

    anonymní
    Nárust kriminality bude oběma směry. Ve vyspělé cizině se bojí, co jim Češi ukradnou. Místní občané byli vyzváni, aby se více zabezpečili proti nájezdům vykradačů z Čech. Toť bohužel fakt. A třeba Poláci budou mít snažší u nás krást auta - dřív je museli převážet přes pole, dnes použijí legálně silnici bez ohrožení, že auto nějak poškodí. Policie by tedy musela místo sezení v kukaních na přechodech obšancovat všechny silnice poblíž přechodů a zde kontrolovat pochybná individua. Na to však nejsou ani peníze, ani kapacity, protože pohraniční policie byla převedena k jiným složkám (např. dopravka).
    Takže bezpečnost občanů i majteku bude jednoznačně dále horší (v Praze možná ne, ale na venkově určitě), zvláště pokud dopravní kontroly budou šikanovat řidiče za prošlou lékárničku, nesvícení ve dne či nepoužití bezp. pásů, a nebudou se zaměřovat na opravdové prasárny typu nedání přednosti v jízdě, přecházení chodců na červenou nebo těsně před projíždějícím autem nebo nedávání blinkrů při změně směru jízdy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).