Ač ČS zrovna nemiluji, přesto musím prohlásit, že mi tvůj názor připadá jako hodně hloupý. Naprosto v něm nerespektuješ možnosti běžného občana, popř. lokální nebo segmentové zaměření tebou zmíněných finančních institucí, natož potom jejich technické možnosti pro kvalitní obsluhu a především rychlé přijetí více než několika jednotlivých tisícovek klientů ročně.
Jen orientačně mi zkus vysvětlit, jak běžný klient, který bude mít nějaký technický problém např. s PC bankovnictvím, přesto bude nutně muset zadat nějaký platební příkaz, ušetří, když pojede např. 80km k nejbližší pobočce tebou. Jestliže za půl roku ušetří třeba 200,- nebo i 300,- kč na poplatcích za bankovní služby, potom mi vychází, že 160 km automobilem se spotřebou cca 6,5l/100km ho bude stát právě cca těch 300,-Kč. No, má samozřejmě možnost jet také hromadnou dopravou, ale pravděpodobně by si na takovou záležitost musel vzít alespoň půldenní volno.
Ono to totiž jen vypadá, že některé banky se díky nižším poplatkům chovají ke klientů vstřícněji, ale asi by se mnoho lidí šeredně divilo, jak by vypadala průměrná ziskovost na jednoho, včetně struktury tohoto zisku. Asi si zkusím takové porovnání vytvořit. Konečně na internetu je zdrojoých dat dostatek.
Jaký technický problém může mít běžný klient ? Určitě má legální software a nestahuje z internetu všechno, co uvidí. Když ano, jistě má jeho PC pravidelně aktualizovanou antivirovou ochranu. Takže, jaký problém ?
Problém může být jedině při instalaci internet bankingu (a v tomto případě není "nutný platební příkaz" na pořadu dne, protože klient má účet ještě někde jinde), nebo při výměně PC.
ING : má svého poradce v každém menším městě, není nutné jezdit kamsi 80 km.
Další možností je Poštovní spořitelna - vyjde sice jen o něco málo levněji než ČS, ale je to alternativa.
A jaký platební příkaz by to měl být, že nepočká ? Pořád hovoříme o běžném klientovi.
Přečtěte, si prosím, na co příspěvek reaguje a potom vynášejte své soudy.
Mimochodem, pokud myslím poruchu počítače, myslím tím opravdu poruchu - kleknutí HD, nefunkční připojení k netu atd. atd. Že bankám padá systém přímého bankovnictví, to jsem neměl na mysli, ale díky za připomenutí.
A k těm důležitým příkazům - velká skupina lidí nechává různé důležité platby na poslední chvíli, např. platba daně, úhrada za dovolenou, převod na stavební spoření na konci roku atd. Můžeme to odsuzovat a kroutit na tím hlavou, ale lidé taková jsou, byli a nejspíš i nadále budou.
Pro příspěvek níže: v zahraničí jsou výběry z bankomatu zdarma a bankovní poplatky všeobecně tam nedosahují (i po vynásobení x necelých 30 za €) naší úrovně, a to v cizině mají cca 5x vyšší výdělky.
Občas dostáváme v městě letáčky nebo inzerují v regionálním tisku: https://sicherheit.sparkasse-oberlausitz-niederschlesien.de/module/cz/index.php
Německá banka s českým (ale i polským) servisem. Můžete se podívat na sazebníky, jsou stejné jak pro Němce, tak i pro nás (tzn. že se banka čechům nepodbízí) a tudíž vidíte, jak jsou pro Němece bankovní služby doslova za hubičku.
K příspěvku Jirky (dnes 21:00): i když jsem donedávna používal cracknutá XP Pro a i surfoval po Olduvsen atp., nikdy jsem u své banky neměl problémy s internetovým bankovnictvím. Dokonce když mi kleknul comp, šel jsem do kavárny, tam nahrál do compu certifikát, do banky jsem se bez problémů dostal a měl dokonce tu drzost, že jsem zadal příkazy. Princip u mého netového bankovnictví spočívá v tom, že k "podepsání" příkazu je nutný ještě jiný, podpisový certifikát, který mám uložen na disketě nebo USB, a pro ten si aplikace "hrábne" v okamžik podpisu. Do počítače někam na HDD se tento nedostává. Po skončení vymažu z PC ten první certifikát a ještě se mi nikdy s účtem nic nestalo.
jinak jsou na netu různé porovnávače (tady na měšci http://www.mesec.cz/ucty-a-karty/bezne-ucty/zebricky/ si můžete zadáním položek, které tak asi v měsíci máte, vyhodnotit, co je pro vás nejvýhodnější. Já taky tak postupoval, má minulá banka mi tam skutečně vyšla jako jedna z nejméně výhodných a má nynější banka jako jedna z nejlevnějších. Toto jsem si pak ještě ověřil studiem konkrétních sazebníků, i když má minulá banka na netu neměla kompletní sazebník, ale jen položky, které tolik "nekřičí" a i po mých výzvách e-mailem tvrdě odpírali dát na net kompletní sazebníky a na úřadovnách je měli pečlivě schované nebo na vyžádání s tím, že si je klient nemohl vzít domů k podrobnému seznámení. Dnes už tam sice jsou, ale jsem rád, že jsem od nich pláchnul ...
Anonymní pisatel přesně zcharakterizoval klienty ČS. Remcají v neustálých frontách, ale nechětjí jít jinam. Konzervatismus jak u majitelů škodovek.
Existují podrobné marketingové studie se zaměřením na jednotlivé produkty. Když jsem si přečetl o těch, komu je škodovka na západě určena, byl jsem rád, že nespadám do kategorie hňupů. To samé bude i u ČS. Babička s třesoucíma se rukama ukládá 100ku, aby vzápětí o 25 přišla. Absolvent zvláštní školy chce něco, aby mu tam mohla chodit výplata. Podnikatel, kterému nechtějí dát z účtu posledních 50,--, aby měl na podnikání... Já bych chtěl půjčit pětseset do příští výplaty... To nejsou vtipy, to jsem vyslechl při čekání.
Pokud vám vypadne internetové bankovnictví (mě osobně se stávalo docela často právě u ČS, ale ne pro nefunkčnost mého PC, ale pro výpadek ze strany ČS), tak stačí poslat příkaz poštou a požádat o zrušení případných velkých poplatků, je-li operace vysokým poplatkem (jako u ČS) zatížena. Pokud nejste vyloženě průšvihář s např. častými nepovolenými debety, mile rádi vám vyhoví. Já osobně mám u ŽB v záloze ještě GSM a tlf. bankovnictví, vše za jednu cenu bez navýšení. Kromě toho si myslím, že i z nejzapadlejší vesnice to není do nejbližší pobočky banky 80 km.
Musíme si hold rozmyslet, zda chceme drahé a nekvalitní služby, volný čas trávit ve frontách (důchodcům to možná vyhovuje, že vyrazí mezi lidi a popovídají si...) nebo pro to něco obětovat, vyhotovit několik zrušení TrP a zkusit to jinde.
Jako s auty. Občas vyměnit značku a servis a divíte se, že za stejné peníze dostanete vybavenější, spolehlivější auto s daleko lepší image než je "laciné" auto z východu /i když o láci již dnes lze hovořit jen na západě, kde se cenově podbízí, u nás je naopak vzhledem k levné české, polské či slovenské pracovní síle předražená/.