Názory k článku Desetník: Fortuny, Sazky a globální hráči

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 4. 2008 10:25

    František Koudelka (neregistrovaný)
    Je mi z Vás opravdu špatně, pane Chvátale,když nazýváte klienty škudlily.Ne každý měl to štěstí jako vy,že tráví pracovní dobu před monitorem za nadprůměrný plat.Pro většinu populace má ušetřená částka v řádu stokorun měsíčně za nesmyslné poplatky bankám smysl.Spíš je na místě nazvat pravým jménem (zlodějské)praktiky našich bank.Pamatuji dobu,kdy to fungovalo i bez poplatků a tenkrát měla účet cca třetina klientů, peníze se běžně vyplácely v mzdové účtárně.Až bude mít mBank statisíce klientů,půjdou s poplatkama všichni zase hezky dolů, tomu věřte a budou z toho mít prospěch i takoví,jako vy.
  • 1. 4. 2008 20:18

    Dalibor Chvátal
    Tento článek aprílový není. Ani mě moc nepřekvapuje mentalita našeho národa, spíše to byl povzdych, že třeba v Rakousku či Německu by nikoho něco takového, co ve článku uvádím, nenapadlo, ikdyby to bylo možné.

    Ad příspěvek o platech: průměrný plat zaměstnaného redaktora se pohybuje okolo 18-23000 čistého a o nic si nezadá s jinými profesemi.
  • 1. 4. 2008 23:55

    malý klient (neregistrovaný)
    ...... v Rakousku či Německu by nikoho něco takového, co ve článku uvádím, nenapadlo, ikdyby to bylo možné.

    No to bude možná tím, že tam poplatky banky nemají. A to i ty, které působí (a přizpůsobí se) i u nás. Asi čtyři roky zpátky jsem byl delší dobu pracovně v cizině a chtěl si založit účet u jedné banky, která působí i v ČR. Překvapilo mě, že neměli žádné poplatky. Chtěl jsem si u nich po návratu založit účet a hle jaké bylo mé překvapení. A ČS si zrovna jako na potvoru, poté, co vyhnala lidi z poboček (což ovšem celkem chápu) začala účtovat každý prd. Tehdy jsem se zařekl, že využiji první solidní příležitost k založení účtu bez poplatků, ať už doma nebo v zahraničí (pokud by to šlo). No, a dočkal jsem se. Ještě počkám na zavedení inkasa kvůli splácení úvěru a sbohem a šáteček "drahá" ČS. Myslím, že takových klientů jako já jsou tisíce a nabubřelým prohlášením tiskových mluvčích, že jejich ústavy vstup mBanky nijak neohrozí, se lze jenom zasmát. Jistě, pokud nestojí o miliardy Kč drobných zákazníků, tak je holt bude spravovat někdo jiný - zadarmo. A pokud o ně stojí, tak jim dávám, jak řekl klasik "rok, maximálně dva" a budou se muset přizpůsobit tentokrát oni. A k čemu ten šaškec bude? No, pak to budou mít zdarma všichni, jako všude v civilizované Evropě. Ti co utekli první, ušetří to, co by zaplatili na poplatcích do "velkého třesku na českém bankovním tržíčku", a těm ostatním to ušetří čas a nervy s přesedláním bankovní kobyly. Bankovnictví zdar a tomu přívětivějšímu zvláště.
  • 3. 4. 2008 11:00

    anonymní
    Kéž byste měl pravdu s rokem maximálně dvěmi ...
    Když jsem odcházel od ČS já, říkal jsem o tom známým, příbuzným, v práci, kteří neustále nadávali na drahotu a úroveň služeb Spořitelny. Bohužel, nadávají stále. Nikdo je nedokope jít jinam, mají sto a jednu výmluvu, proč nejít jinam, i když možnosti jsou. A když občas do spořky zavítám, vidím, jaký je to stále děs a běs. A v práci si to kolegové taky sdělují. Tu přiběhne kolegyně, že zase nejde bankomat, že bude muset jít vybrat na pobočku, teď má na výpise zase strženy nějaké poplatky, neví za co, minulý měsíc taky měla něco strženo a pak jí to vraceli, takže zase bude muset jít na pobočku. Druhý den popisuje frontu, jakou musela vystát. Ale pracovník se na ni usměje, mrkne, předpisově se ohlásí, co pro vás mohu ještě udělat a nabídne ji nějaký výhodný superprodukt, na který ona posléze kývne. Tak se pak nedivme ...

    Banky stále budou vydávat prohlášení o růstu zisku i počtu klientů. Nikomu klienti nebudou ubývat, všem bude počet klientů růst... Brzy bude mít republika podle počtu kont 30 milionů obyvatel - že by při dnešní drahotě měl každý občan dobrovolně 3 konta na ten samý účel?
  • 2. 4. 2008 3:13

    ViR (neregistrovaný)
    Pane kolego Dalibore Chvátale, já bych to využívání clearingu Fortuny či Sazky (případně spořících účtů jiných bank) pro vklady na účet u mBank zase nehodnotil tak přísně :-).

    Z fóra mBank totiž celkem jasně při pozorném čtení vyplyne, že primárně se tímto způsobem řešila otázka, jakým způsobem rychle, či "jak vůbec", na účet u mBank dostat hotovost ze slamníku či jiných zdrojů...... A tyto možnosti byly více méně zmíněny jako zajímavá alternativa k poštovním poukázkám, přičemž fakt, že je to (zatím) zadarmo je více méně už bonbonek navíc.

    Sám jsem si vyzkoušel popsaný vklad i výběr přes Fortunu, a to nikoli pro účet u mBank ale pro "klasické Sporožiro". Subjektivní dojem z toho mám velmi dobrý. Klidně bych za to i Fortuně (Sazce, Tipsportu...) nějaký poplatek za zprostředkování zaplatil, tak jako se Sazce platí zcela oficiálně třeba za úhradu faktury ČEZu přes její terminál. (A z fóra mBank vím, že bych zaplatil nejen já, byť pro část tam přítomných diskutérů je samozřejmě získání jakékoli služby zdarma sportovní disciplinou). V porovnání s Českou poštou, pokud odhlédnu od ceny, vidím jako značnou výhodu zejména rychlé a "vlídné" odbavení v pobočce Fortuny bez složitého papírování, a taktéž rychlé zpracování pokynu k převodu na bankovní účet, který mohu zadat přes web, nebo i jen přes SMS. V kombinaci se Sporožirem to vypadalo v mém testu tak, že večer u Fortuny vložené peníze jsem měl druhý den kolem deváté ráno už na účtu, neboť Fortuna má "sběrný" účet u CS. A opačný postup, tj. převod z mého sporožirového účtu na Telekonto u Fortuny byl stejně rychlý, stejně jako výplata hotovosti v pokladně Fortuny. Ve vztahu k mBance se to, pravda, trochu zpozdí, ale reference jsou takové, že večer ve Fortuně složené peníze se dostanou na účet do mBank do cca 17 hod. druhého dne, což poštovní poukázka myslím neumí. Výhodou může být i to, že sběrny Fortuny pracují o víkendu, což u většiny poboček pošty není.

    No a pro mne je pak velmi zajímavý ještě další moment, totiž ten, že Fortunu mám přes ulici, kam doběhnu i za deště v pantoflích za 30 - 40 vteřin, zatímco poštu i nejbližší bankomat mám ve vzdálenosti cca dva kilometry, respektive tři stanice MHD. Takže bych to shrnul tak, že nemá smysl se zříkat z "emotivních důvodů" alternativních řešení, jsou-li vtipná a účelná. Ale na druhé straně, dělat něco takového jen kvůli úspoře dvaceti korun (často při mnohatisícovém vkladu), to samozřejmě může trošku vzbuzovat rozpaky.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).