Ta reforma je podle mě špatná, i když je tam i pár nedotažených kroků správným směrem. Kdyby měla vláda odvahu, tak zcela nahradí zdravotní a sociální pojištění tou "normální" daní příjmu, zruší jakoukoli podporu hypo, ss, nejrůznější pojištění, stravenky, režijky. Zruší odpisy na charitu, odbory, ... a vlastně úplně na všechno včetně poplatníka... Zruší pojem superhrubá mzda tím, že hrubá (rovná) daň bude fakticky superhrubá a zaměstnanec by viděl, kolik na něj zaměstnavatel platí státu. Rovněž by měla vláda explicitně povolit švarcsystém a danit ho stejně jako pracovní poměr.... Takhle bych mohl pokračovat půl hodiny. (To by bylo řevu z bankovní, pojišťovací, odborářské a jiné lobby...)
Tak tak, zrušit všechno a octnout se na úrovni Pobřeží slonoviny, tam taky nejspíš žádné odečty nemají. BTW v Německu si může zaměstnanec odečítat náklady na dopravu do zaměstnání vlastním autem do vzdálenosti 100 km a jejich ministr financí neječí, že je to nesystémové...
No podle mě je ten, kdo si (např.) postaví ošklivý šmoulovský domeček kdesi v polích a nenajde si práci ani v těch polích ani v místním okresním, ba ani krajském městě, ale dojíždí pracovat třeba na odvrácené předměstí Prahy, a chce od těch, jimž každý den 2x smrdí pod okny doplácet na daňovou úlevu, opravdu učebnicový příklad lobbysty.
Když mu stát není schopen zajistit práci blízko bydliště, má na výběr: být nezaměstnaný (a tuplem ždímat stát na dávkách) nebo dojíždět. Já si třeba našel práci, fa naslibovala hory doly a tak jsem si v tom městě koupil i byt. Jenže časem to šlo s firmou z kopce. Abych měl na splátky bytu, musel jsem si najít práci v jiném městě a denně 40 km dojíždět. Ano, uvítal bych, kdybych si mohl dopravu do práce odečíst z daní a klidně bych i platil silniční daň jako v Německu. Ale věřte tomu, že mnohem radši bych byl, kdyby to v té původní firmě bylo takové jaké mi šéf nasliboval a já dojíždět nemusel.
Kdo tu chtěl dávku pro kapitalisty jezdící autem do práce? V původním příspěvku byla řeč o možnosti (ne povinnosti) odečíst si náklady na dopravu do práce z daňového základu. A já bych byl pro. Když si může "dávat auto do nákladů" OSVČ, tak proč ne zaměstnanec? Jen ať se rozdíly mezi zaměstnanci a OSVČ odbourají a ať se to celé zjednoduší. Jsem pro.