Názory k článku Další příležitost pro tuneláře?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 7. 2007 8:10

    Sagitarius (neregistrovaný)
    Před asi rokem se mě snažil jeden agent penzijního spořícího produktu přetáhnout od penzijního připojištění k důchodovému spoření.
    Tenkrát mi vysvětlil, že penzijní připojištění není státem nijak pojištěné jako je tomu ale například u stavebního spoření.
    Ta informace mi vyrazila dech a od té doby jsem vážně přemýšlel jak svoje finance u penzijního připojištění pojistit.
    Hlavní motivací založení penz.připoj. byla skutečnost, že mi můj zaměstnavatel přispívá měsíčně asi 500,- Kč které by mi jinak nedal. Proto jsem si založil a začal spořit minimální částku 100,- Kč.
    Po roce jsem chtěl svoje naspořené prostředky z penzijka převést na svůj účet kde podle mě budou v lepším bezpečí případně si za ně něco pořídit.
    Na státní příspěvek 50,- Kč jsem se rozhodl vykašlat.
    Ale ouha ! jaké bylo moje překvapení v bankovním ústavu.
    Přišel bych o: úroky (budiž), státní příspěvky (budiž) ale z toho co mi přispěl zaměstnavatel bych dostal pouze POLOVINU !!! Ze svých úspor bych dostal snad vše. Mínus samozřejmě nějaký storno poplatek.
    Další rána bylo oznámení, že můj zaměstnavatel mi po zrušení penzijka nadále přispívat NEBUDE když si zase založím nové !!!
    A jiným způsobem než zrušením penzijka z banky peníze nedostanu.
    A další velké překvapení následovalo nedávno u mého zaměstnavatele.
    Při tradičním licitování o zvýšení mého platu mi oznámil, že do něho je započítán už pravidelný příspěvek na penzijko !
    Takže místo zvýšení platu o hezkých 1000 korun hrubého dostanu 500,- :(

    Takže mi teď vysvětlete, v čem že je to penzijko tak výhodné ?
  • 12. 7. 2007 8:30

    zabza (neregistrovaný)
    Vyhodne je v tom, ze to jsou penize, na ktere do 60 let veku (jo ja vim, vysluhova za 15 roku) nemuzete sahnout :-)
  • 12. 7. 2007 8:43

    anonymní
    Penzijko je výhodné hlavně pro zaměstnavatele vzhledem k daním. Přidá-li vám 500ku na výplatě, není to pro něj tak výhodné jako když vám dá 500ku na penzijko. A ODS přece musí podporovat chudáky podnikavce.
    Buďte rád, že vám zaměstnavatel aspoň přispívá na penzijko. Zaměstnavatel manželce přidal naposledy před 5ti lety, nemají stravenky ani penzijní. Přitom zaměstnavatel je na tom víc jak dobře, stále hledá způsoby, jak státu neplatit daně. Ale mzdy zvýšit nechce. Zaměstnává mimo jiné osobního trenéra coby "údržbáře", členy rodiny i od maželky jako různé "referenty", skutečnou práci ovšem musí zastat běžní zaměstnanci pracující za almužnu a jsoucí rádi, že je aspoň někdo zaměstná, byť za nuznou mzdu. Pokud nejste z Prahy nebo nějakého jiného velkého města, nechcete či nemůžete se stěhovat či dojíždět přes půl republiky do nějaké montovny, tak jste rádi, že jste rádi.
    ODSácká reforma nám jistě přinese "lepší" jak pro koho zítřky. Co na tom, že odraz ode dna nám slibují už poněkolikáté již od dob OF ... A po odrazu ode dna následuje ještě strmější pád - tyhle neustále opakující se periody krize - vzestup - krize v kapitalistickém světě jsou již známy pěkně dlouho, a nejsou schopny je vyrovnat daleko kultivovanější ekonomiky civilizovanějších států!
  • 12. 7. 2007 9:10

    Radek (neregistrovaný)
    To zní, jako byste velebil totalitní komunistický režim. Máte pravdu, tomu se podařilo hospodářské cykly vyrovnat lépe - ale směrem k poklesu.

    Neříkejte, že ani dnes nemůže vaše žena najít lepší práci. To buď žijete na vesnici, která je totálně odříznutá od zbytku světa, nebo musí mít opravdu mizernou kvalifikaci a pracovní morálku.
  • 12. 7. 2007 11:27

    Buran (neregistrovaný)
    Á, pán je inžynýrem z Prahý...
    A jeho pracovní morálka je výtečná, přestože drbe na Měšci :-)
  • 12. 7. 2007 14:26

    j.A.r. (neregistrovaný)
    A dnes totalita už není? Místo červené modrá, ale tvrdší. Co jste kdysi říci mohl, dnes nesmíte, protože jde o "únik" a ohrozil byste nestabilní hospodářství. Je mi jasné, že jezevec nebo radek budou tvrdit opak, ale já (a nejsem sám) jsem za socialismu mohl říkat a dělat co chtěl, hovořil výkon v práci. Dnes můžete být sebelepší, pokud se znelíbíte nadřízeným, můžete se snažit sebelépe, budete stále neschopným. A tato nálepka se s vámi potáhne všude, protože si majitelé nebo personalisté mezi sebou řeknou vše. Jestli jste vy radci jezevcové za socialismu trpěli a nemohli svobodně něco říci či udělat a druzí mohli bez obav, tak vězte, že nyní si možná vy můžete říkat či dělat cokoliv, ale naopak ti druzí zase ne. Jedna totalita vystřídala druhou. Možná.

    A mimochodem, dost se to poslední dobou prezentuje, v minulosti jsme byli ČSSocialistická Republika, nikoliv komunistická, jak se nám někteří "znalici" hostorie snaží namluvit.
  • 12. 7. 2007 23:25

    jezevec (neregistrovaný)
    Chápu že vy jako zaměstnavatel dáváte přednost zaměstnancům, kteří jsou vám nesympatičtí a mají blbé hemzy - a to zejména v situaci, kdy se vám na volné pracovní místo hlásí dostatek zhruba srovnatelných zájemců. Většina zaměstnavatelů se ale rozhoduje spíše opačně - a nemyslím že by to bylo až produktem posledních dvaceti let.
    Mimochodem to jak si za socialismu mohl každý říkat cokoli chtěl mi připomíná jeden starý fór, kterak ruský milicionář se v americe chlubí, jak je v Sojůzu svobodno, že on se může před Kremlem třeba i vysrat, a nikdo mu nic neučiní. Pointa byla v tom, že při té defekaci si nesměl stáhnout kalhoty . . . . a tak nějak tomu bylo i se svobodou projevu za komunistů. Rozdíl je, že když vám dneska nabízené podmínky nevyhovují, nemusíte na ně přistupovat.
  • 13. 7. 2007 12:44

    anonymní
    Je snad svoboda projevu - takže si tady každý může snad opěvovat co chce - nebo NÉ ?! Je jasné, že modří "zastánci demokracie" by nejraději zakázáli vše, co nehlásá jejich víru.
  • 15. 8. 2007 12:44

    Radoslav (neregistrovaný)
    Pan je znalec. Je vidět, že jste rukama toho ještě moc neudělal a že Vaše životní zkušenosti jsou nulové,hlavní je mít hubu dobře prořízlou a vše házet na bolševika
  • 12. 7. 2007 10:34

    jezevec (neregistrovaný)
    Mzda je odměna za práci. Není to podíl na zisku firmy. Zaměstnanec není v rovnoprávném postavení s majitelem vůči firmě - a co dělá pan majitel se ziskem firmy, nemá být problémem zaměstnance.
    Jestli nemůžete sehnat dobré zaměstnání - tak si založte firmu a plaťte své zaměstnance lépe. Všichni k vám poběží a vykořisťovatelé nebudou mít koho vykořisťovat. Jenže jednodušší je žvanit, žejo.
  • 12. 7. 2007 12:43

    Patrik Chrz
    Tak buď je manželka spokojená s tím co má, nebo spokojená není - a pak ať jde pracovat jinam! Pokud nemůže lepší práci sehnat, může být ráda, že má aspoň tuhle, ne?
    To, že bychom se měli čím dál tím hůř, rozhodně nepozoruji. Stačí se podívat kolik lidé měli před rokem '89 aut, televizí, videí, počítačů,.... v přepočtu "na hlavu" a myslím, že je to všem jasné. Nebo kolikrát (a kde) byli na zahraniční dovolené. Já jsem byl na místech, o kterých jsem dřív ani netušil že existují a to nejsem žádný podnikatel, ale úplně normální zaměstnanec.
    Je pravda, že jsou vyšší rozdíly, než bývaly. Ale k čemu mi je, že "soused neměl tehdy dvě auta a dneska je má", zajímá mě, co mám já a já se mám určitě líp, než před rokem '89 a že se soused má 10 krát líp? No a co, co je mi po tom?
  • 12. 7. 2007 15:21

    anonymní
    Ano, má manželka je nechopná. Spolu s ní asi deset dalších zaměstnaných ve firmě. A obdobné je to i v okolních místních firmách, tam taky hákují (a nejen ženské, ale i chlapi) za nuzný peníz. Velké fabriky se zavřely, z prodeje suvenýrů, lidové tvořivosti nebo služeb (pro koho, když ostatní taky penězi nepřekypují) nikdo nezbohatne a 5 lukrativních fleků v místní kampeličce je obsazeno. Město bylo nejprůmyslovější na okrese. Dnes je zařazeno mezi "zaostalé".
    Dá se dojíždět 25 km do okresního města. Dostanete třeba o 2 tisíce více, ale 3 tisíce projedete sockou (dojíždět autem, tak ještě doplácíte) - a jaká je to ztráta času. Pokud máte doma děti, nemocné příslušníky nebo nějakou havěť, jste ještě uvázáni na tohle. Ne všude je třeba zaveden plyn, takže někdo se musí starat o topení, není to o tom jak v Praze otočit knoflíkem a je vystaráno. Ne vše se nás týká, ale obyvatelé ČR nemají všude stejné vymoženosti, jako mají v Praze. Nejsem zvědav na argumenty, že Pražáci mají sice větší platy, ale i vyšší výdaje spojené např. s bydlením. Pokud budu brát místo desítky 30, budu schopen zaplatit bydlení místo 6 tisíc 12, a pak mi zbude místo 4 tisíc 18 tisíc. A to si ještě ušetřím za levné nákupy v SM a HM, protože např. mléko stojí u nás 15,- místo supermarketových 10,-. Když to tedy porovnám a přeženu, tak ze zbylých vesnických 4 tisíc si koupíme 266 l mléka, kdežto měšťák po zaplacení dražšího bydlení ze zbylých 18 000 si těch mlík koupí 1800 !!! Můžeme přepočítávat na benzín, maso, pečivo ...
  • 12. 7. 2007 17:10

    Patrik Chrz
    ...záleží na tom, co jste schopen pro zlepšení svého postavení udělat. V mé minulé práci byla cca 1/3 z 200 lidí mimopražská. Někteří dojížděli každý den (jen co si vzpomínám - Kolín, Kralupy nad Vltavou, Kladno), jiní se do Prahy přestěhovali (Brno, Olomouc, Ostrava,...) Prostě se rozhodli nesedět doma na zadku a starali se.
    Ten rozdíl 10 oproti 30 tisícům je nesmysl (a v čistém absolutní hloupost). Je pravda, že v Praze jsou platy vyšší, ale 30 tisíc je už opravdu velmi nadprůměrný plat (mluvím o hrubém!), který se platí někomu kdo má opravdu zajímavou kvalifikaci. Určitě tu nejsou platy trojnásobné (za stejnou činnost) proti zbytku republiky. Ale začíná se to pomalu vyrovnávat - hodně firem z Prahy (právě kvůli platům) odchází a přinášejí tak práci jinam. Třeba právě moje bývalá firma - postavila callcentrum kdesi u Pardubic.
    Hodně si může člověk pomoci např. tím, že se naučí nějaký jazyk. Já, kdybych nebyl líný a naučil se k mé němčině ještě anglicky, tak by mi to taky dost pomohlo, no ale protože jsem se k tomu zatím nerozhoupal, musím se spokojit s tím, co mám. Kolik jazyků (dobře) umíte Vy? Jak jste na tom třeba s počítači?
  • 12. 7. 2007 20:06

    Tomas (neregistrovaný)
    Přesně tak, všude jinde je normální se za prací stěhovat. Ne čekat, až se práce přestěhuje za mnou a v našem kanclu je původem mimopražských dokonce většina a ne všichni z nich mají v plánu v Praze bydlet. Ono vlakem se dá do Prahy dojíždět i z Pardubic apod. A jsou i jiná města a třeba leckomu blíž. Ono jet v Praze městskou do zaměstnání hodinu na jedný (navíc ne svojí) noze určitě není lepší než dojíždět hodinu a půl vlakem. Ale i to musí leckdo absolvovat.
    Jo a srovnával bych srovnatelné. Mlíko za 10 z hypáče rozhodně není totéž, co za 15 z krámku. U stejné krabice je rozdíl tak koruna. v lepším případě dvě.
  • 13. 7. 2007 6:35

    Patrik Chrz
    Tak mi to někdy připadá, že takový "pravý Pražák" snad ani neexistuje. V mé současné firmě je nás osm a:
    Šéf s šéfovou bydlí v Německu, jeden kolega je z Písku (do Prahy se přestěhoval), další je ze Slaného (dojíždí; tvrdí že minimálně půlka metra z Dejvické je obsazena Slaňáky a Kladeňáky), účetní bydlí v nějaké Horní Dolní za Prahou, další kolegyně je z Poličky (do Prahy se přestěhovala),....
    Někdy mi přijde ta averze vůči Pražákům až absurdní, když je stejně "každý druhý z Moravy" :-)
    ...ale s tím mlékem bych nesouhlasil. Dost často ti "krámkoví" prodejci kupují zboží v hypermarketech, protože je to tam levnější, než kdyby to brali z velkoobchodu. Kdo byl někdy v Makru pochopí - tam se vyplatí alkohol a cigarety, někdy elektronika a pár drobností (já tam jezdím pro Lacalut), ale celkově z něj mám dojem, že je spíš dražší než je průměr v supermarketu. Kousek od mého baráku je Kaufland a před sedmou, kdy otvírají, už tam stojí fronta důchodců a Vietnamců :-)
  • 13. 7. 2007 19:37

    anonymní
    "Přesně tak, všude jinde je normální se za prací stěhovat."

    Pokud ma nekdo na byt hypoteku na dvacet let, tak se rozhodne nebude stehovat za praci. Popripade, pokud nechal ruce na rekonstrukci zboreniny po dedeckovi (ekonomicky receno: odvedl zdarma praci v cene mnohonasobne prevysujici cenu nemovitosti).

    Az se byt stane konzumnim zbozim, ktere se poridi za tri mesice (a ne tricet let) prace, tak nebude problem se stehovat za praci. Dnes to mozne neni, protoze lide jsou ke svym domovum vazani nejen nostalgii, ale i financne a obrovskym mnozstvim sve prace, ktere do ni vlozili a kterou by jim v pripade prodeje nikdo neproplatil.
  • 14. 7. 2007 11:39

    Patrik Chrz
    Az se byt stane konzumnim zbozim, ktere se poridi za tri mesice
    To nikdy nikde nebylo a také nikdy nikde nebude (tedy snad kromě nějaké chartče na banánových ostrovech. Je to jednoduché. Stačí si jen spočítat, kolik "člověkohodin" je potřeba na "výrobu" jednoho bytu. A to i bez zahrnutí ceny surovin (písek, vápenec, cihlářská hlína, ....). A každý z těch lidí, kteří v tomto kolotoči pracují si chce za svojí mzdu koupit zboží odpovídající jejich práci (třeba právě ten byt). Pokud by bylo možné si průměrnou mzdou vydělat na byt za 3 měsíce, tak bychom tu měli perpetum mobile :-) (energie ve vstupu by byla menší, než energie na výstupu). Určitou šancí by bylo nájemní bydlení, ale to by se ten byt právě musel stát běžným zbožím (tedy možnost libovolně koupit, prodat, pronajmout; bez všelijakých překážek). Až bude pronájem bytu stejně komplikovaný jako třeba pronájem auta (tady by se asi pronajímatel divil, kdyby mu nájemce nechtěl auto vrátit, protože se mu v něm zalíbilo a nechce si shánět jiné a stát by mu diktoval, za kolik, že ho může pronajmout), tak se objeví i investoři, kteří budou ochotni nájemní byty stavět a pronajímat.
  • 13. 7. 2007 10:48

    Jezevec (neregistrovaný)
    Stěhování za prací - to se ale vracíme někam do feudalismu. Bohužel. Že bychom se vrhli osídlovat Austálii či Antarktidu? Vidíme, že by se ve vyspělých státech stěhovali za prací? Ano, ale u nějakých špičkových profesí. Nechtějte ale po prodavačce, aby se stěhovala nebo dojížděla za prací, kde dostane o 500 více, ale o tisícovku více zaplatí na cestovném, o ztrátě času ani nemluvě. Jo, až bude mít cestování hromadnou zdarma, služební vůz a příspěvek na ubytování ve výši převyšující vlastní náklady na bydlení, tak ja to tady mají někteří nejrovnější z nejrovnějších, tak budiž.
    Vy se sice přestěhujete, ale (pokud opět nejste nějakou špičkovou profesí), místo vám zruší a můžete zase táhnout jinam. Nehledě na to, že spousta fabrik brzy potáhne dál na východ, takže je zcela možné či jisté, že řada montoven hlavně pro automobilový průmysl (pominu fakt, že ropa brzo doje, zvláště vrhne-li se na spotřebu ropy ve velkém např. Čína) tu brzy skončí. Co pak? Bude opět následovat vytloukání klínu klínem, jak jsme tu neustále svědky?

    Pokud se podívám na mzdy, které chodí lidem na účet, tak 30 tisíc (a to v čistém) není v Praze skutečně nic neobvyklého. Ostatně, když je celorepublikový průměr v hrubém přes 20 tisíc, tak údaj nelze považovat za smyšlený či nereálný.

    Máme v Praze známou - dělá účetní. Jako ženská těch 30 v čistém bez problémů má. A dělá si jen svou část účta, nic okolo ji nevzrušuje. A u nás za skoro poloviční plat musí znát účto celé. Takže ty rozdíly tu jsou, a co já vím, tak byly už za socialismu. A pokud se po Praze rozhlédnu a vidím stále nové a nové kancelářské prostory k prodeji či k pronájmu, nezdá se mi, že by tady v republice někdo chtěl šetřit a jít např. na venkov. Naopak znám spoustu firem, které v rámci centralizace zavírají pracoviště na venkově, kde je už beztak velká nezaměstnanost, a jdou do Prahy, kde je pracovní síla nejdražší.
  • 13. 7. 2007 11:44

    Radek (neregistrovaný)
    "Nechtějte ale po prodavačce, aby se stěhovala nebo dojížděla za prací, kde dostane o 500 více, ale o tisícovku více zaplatí na cestovném, o ztrátě času ani nemluvě."
    - ale vždyť to po ní nikdo nechce. Jen když je nespokojená se svou současnou prací, ať si hledá jinou - třeba i s dojížděním. Pokud jí vyjde, že se jí stěhování či dojíždění z jakéhokoli důvodu (cena, čas, pohodlnost, zvyk... to je fakt jedno) nevyplatí, pak může zůstat, kde je, a stěžovat si, že bere málo, že po ní chce zaměstnavatel práci a že jí dává jen zákonné přestávky, během kterých si nestihne dojít ani na pořádný oběd. Je to jen na ní.

    "nejrovnější z nejrovnějších"
    - myslíte politiky? A co komukoli brání jít dělat politiku? I nádražák to dotáhl až na premiéra... :-)

    "ropa brzo dojde"
    - nedojde. Jen její cena vyroste tak vysoko, že se ji vyplatí používat pouze k jiným účelům než spálení v motorech (např. medicína, kosmetika...) - a přejde se na jiný zdroj pohonu. Místo plastů se začne opět ve větší míře používat ekologické dřevo (a kupodivu, bude více lesů - vyplatí se totiž sázet stromy), sklo, keramika.

    "Pokud se podívám na mzdy, které chodí lidem na účet, tak 30 tisíc (a to v čistém) není v Praze skutečně nic neobvyklého."
    - kde pracujete? Tajná služba, finanční úřad, nebo banka, že se můžete koukat lidem na výplaty?

    "jdou do Prahy, kde je pracovní síla nejdražší"
    - a co když jdou za vyšší produktivitou práce? - jen otázka k diskusi
  • 13. 7. 2007 12:32

    Jezevec (neregistrovaný)
    Pracuji v bance. Proto ty informace. Můžete si vyjet kteréhokoliv člověka kekoliv v ČR, historii účtu. Nic konkrétního jsem nesdělil, jen všeobecně.

    Po té prodavačce, pokud nebude chtít jít dělat uklízečku za ještě stupidnější peníz, bude chtít každý, aby se přestěhovala nebo dojížděla tam, kde zrovna na 3 měsíce mají volný flek. Za 3 měsíce ji skončí zkušební doba, a další prosím na holení. Přečtěte si občas noviny, shlédněte TV a uvidíte, co se po lidech všechno chce. Pokud ji nikdo nebude nutit, chcípne hladem. Trochu pohled do historie, a uvidíte, že se jedná o letitý boj vyykořisťovatelů versus vykořisťovaní. Ale to už nejsme mezi lidmi, ale mezi zvířaty, která bojují každý den o kus žvance a o přežití. Takže jestli preferujete zoo........, tak hurá mezi ně na stromy či pod vodu!
  • 14. 7. 2007 13:04

    HK (neregistrovaný)
    S tou ropou nemáte tak úplně pravdu, její cena vzroste natolik že se vyplatí těžit tam kde to vzhledem k ceně za barel nebylo reálné. Například Kanada má zásoby ropy srovnatelné s kartelem OPEC, jenom jsou uloženy v tzv. dehtových píscích a její těžba se vyplatí až když cena za barel překročí nějakých 80 USD.
    Jo a co se týče lesů, za posledních 15 let se zalesněná plocha postupně zvyšuje, jak v ČR, tak v EU.
    A jakou to souvislost s PP?
  • 13. 7. 2007 8:16

    Radek (neregistrovaný)
    S tím mlékem je to svatá pravda. Zrovna mám před sebou leták - v jednom řetězci za 9,90, v místním krámě ho nabízejí v "akci" za 14,50. Kolik asi stojí mimo akci? jedná se o naprosto totožné, trvanlivé 1,5% mléko v UHT krabici. Jen výrobce je jiný. A za těch 9,90 jej koupím v Praze, možná 150 km od výrobce, a to za 14,50 na venkově, možná 20 km od výrobce. Zrovna tak to je třeba s moukou, zeleninou ... Jeden známý z jednoho HM mi tvrdil, že mají u nich na ovoce-zeleninou přirážku 50 - 100 %, kolik tedy musí mít na té venkovské prodejně, když tam mají ceny mnohdy o 100 % vyšší než v HM. A to pominu fakt, že na té vesnici se zaváží rozhrkanou Aviií bez klimatizační jednotky, takže v zimě kupujete zásadně přemrzlou zeleninu, takže po 1-2 negativních zkušenostech nekupuje nikdo nic, zboží na krámě shnije, takže příště už na krám obchodník nevezme už vůbec nic, tak jako za socíku když v zimě byly na venkově jen brambory, citrony, pomeranče, jabka a banány a v Praze přetékaly výkladní skříně jahodami, paprikami a jinými laskominami dovezenými sem letecky ale tak drahými, že je i v Praze stejně nikdo nekupoval.
  • 13. 7. 2007 9:18

    Radek (neregistrovaný)
    Za socíku, že v Praze přetékaly výlohy? Když náhodou přivezli pomeranče nebo banány, tak se stály fronty - i v Praze!
  • 13. 7. 2007 12:10

    Patrik (neregistrovaný)
    jo, lidi hodně zapomínají. Některé zboží se zase dalo lépe sehnat na venkově. Pamatuji, že třeba uherák nebo svíčkovou jsme kupovali zásadně na chalupě. Místní totiž toto zboží nekupovali, takže i když dostala pojízdná masna jen 1 ks "na štreku", tak se na nás vždy dostalo.
  • 13. 7. 2007 12:19

    @ (neregistrovaný)
    No, asi jste rychle zapomenul nebo nezažil. V Praze opravdu přetékaly výlohy na venkově nedostatkovým tovarem.
    Ono co se nehodí pod nos modrým pánům, tak to rychle převrátí.
    Já osobně občas do Prahy jezdil a sehnal - a bez úplatků - jeansy, mrazák, friťák, mikiny, uherák, čabajku ... a nebylo to z Tuzexu. Tam se opravdu žilo lépe už před 89. - historii nepřekroutíte! Pamatuji v Pařížské u Intercontinentalu za výlohou papriky v lednu - na venkově cosi nevídaného.
  • 13. 7. 2007 12:25

    Patrik Chrz
    Nějak mám pocit, že jsme žili každý jinde. Pravda, nežil jsem v centru Prahy ale na sídlišti, je možné že v centru to vypadalo jinak. U nás byly banány a pomeranče opravdu párkrát do roka. Džíny se spíš vozily z burzy v Maďarsku (vždycky tam někdo jel :-) )
  • 13. 7. 2007 12:38

    @ (neregistrovaný)
    Banány a pomeranče bývaly párkrát do roka i na venkově, nevím kde jste v Praze žil, že jste na ně nenarazil. Děti je dokonce dostávaly v jídelnách. Ale ne samozřejmě každý den..
    Ostatně, nevím, co je na tom pravdy, ale dnes učenci tvrdí, že ovoce a zelenina je pro nás vitamínově využitelná pouze z dané oblasti, kde žijeme. Tedy jablka, hrušky ..., a třeba banány či pomeranče nám prý nic nedají. Nevím. Jen jsem to již opakovaně slyšel i četl.
  • 15. 7. 2007 20:19

    anonymní
    Tak pokud cerpate informace o dostupnosti tropickeho ovoce ve skolnich jidelnach za doby KSCM ze stejnych zdroju, jako ty o (ne)vyuzitelnosti vitaminu z ovoce z jinych oblasti, tak to skutecne nema smysl s Vami racionalne diskutovat.
  • 17. 7. 2007 7:38

    Očekávám Funkci (neregistrovaný)
    Taky jsem už o tom někde četl, a od mnoha lidí to už slyšel, že ovoce a zelenina z jiných oblastí pro náš orga-ni-smus nejsou tak využitelné jako "naše" výpěstky.
    Co režim - to asi jiný názor.
    Zrovna tak jako se diskutuje o prospěšnosti mléka - ale výrobky z mléka (tvarohy, sýry, jogurty ...) už škodlivé nejsou?
    Dokonce jsem i četl, že různé cereálie mohou svým drsným povrchem poškodit střevo, takže asi nic se nemá přehánět ...
  • 17. 7. 2007 12:20

    Patrik Chrz
    ...a není to jedno? Třeba banán si dám vyloženě proto, že mi chutná a jestli mi něco přinese nebo ne mě nezajímá. Jsem rád, že se můžu svobodně rozhodnout co si koupit a žádný státní úřad mi neříká, že "tohle pro tebe není dobré, tak se to prostě nebude dovážet, nebo jen párkrát za rok". Jsou i horší věci (třeba sladkosti), než banán.
  • 12. 7. 2007 13:17

    anonymní
    CESTUJEME S ČESKÝM ROZHLASEM II (Pavlovič Bárta (Anonym), 15.05.2007 08:01 ) vlákno | reagovat

    Před časem jsem čtenářům slíbil odpovědi generálního ředitele Českého rozhlasu Václava Kasíka na otázky, proč ekonomická ředitelka Hana Skalová jela za peníze České spořitelny, u níž rozhlas vede část svých bankovních účtů, na výlet do Jihoafrické republiky. Tady jsou: Inženýrka Skalová plnila na tenisovém turnaji v JAR společenské a reprezentativní cíle rozhlasu a vytvářela podmínky pro další spolupráci s jeho obchodními partnery.

    To, že jí letenku a ubytování za 40 tisíc korun hradila právě Česká spořitelna, souvisí se špatnou finanční situací rozhlasu. "Hrazení nákladů na zahraniční cestu zaměstnancům ČRo jeho partnery není obvyklé a jednalo se o opatření inspirované nutností hledat finanční zdroje pro veřejnoprávní rozhlasové vysílání s ohledem na současnou situaci," odpovídá vedoucí Kanceláře generálního ředitele ČRo, ing. Libor Křivka.

    Re: CESTUJEME S ČESKÝM ROZHLASEM II (Pavlovič Bárta (Anonym), 15.05.2007 08:01 ) vlákno | reagovat

    Jinými slovy, nebýt na tom rozhlas tak špatně, letěla by ekonomická

    ředitelka na tenis do JAR za peníze nás všech, koncesionářů. Doufejme

    jen, že s partnery dojednala opravdu dobré podmínky.

    převzato z diskuze na idnes :

    http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A070514_190544_ekonomika_spi
  • 13. 7. 2007 9:26

    Sagitarius (neregistrovaný)
    Hele, proč to sem dáváš ???
    Jak to souvisí s tématem článku ?
    A pro ostatní: přestaňte se dohadovat jak je někde a někomu lépe či hůře a přispívejte k tématu penzijní připojištění, ano ?
    Děkuji za laskavost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).